Kirjoittaja Aihe: Nyt 14  (Luettu 20246 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Nyt 14
« Vastaus #45 : 28.03.18 - klo:16:40 »
Kiitos pojat !  Ei hätää, paitsi vessaan useammin kuin normaalisti.

Ongelma onkin ruoanlaitto vieraille, joita on tulossa. Ohjeissa neuvotaan: Ei saa laittaa
ruokaa muille. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 14
« Vastaus #46 : 29.03.18 - klo:07:27 »
Kerro vieraille tilanne ja ehdota nyyttäreitä. Pääsisit sinäkin Helpommalla. Uskon, että haluat valmistaa hyvänä ruuanlaittajana omat erikoisherkkusi vieralle. Haluat näin hemmotella heitä. Mutta joskus on vain tilanteita, että pitää itse asettua hemmoteltavaksi.  :039:

Pikaista paranemista!  :039:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Nyt 14
« Vastaus #47 : 29.03.18 - klo:07:50 »
Kiitos Pyrtsi vinkistä. Joskus toiste ehkä teen tuon, mutta nyt on sovittu etteivät tule.
Tytär ja vävy-kulta ja nuorukaiset ovat juuri toipumassa pahasta flunssasta ja U on abi, joten eivät 0ttaneet riskiä.

Lapsenlapsen perhe kyllä tulee sunnuntaina, mutta he ovat jo saaneet tartunnan jos niin on sallittu, ovathan he meillä viikottain.

Tahatonta tartuttamista saattaa tulla, sillä kantajana oleminen voi jatkua kuukausia.

p.s. Kyllä jälkipolvi saa 'slaagin' kun ilmoitan että on nyyttärit ! Täyteen palveluun ovat tottuneet. :107:

Hyvää Pääsiäis-aikaa sinne Luumäelle ja Tiitille !

R-m   

Avatarista puheenollen, onko sinun kuva otettu Brüggessa ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 14
« Vastaus #48 : 29.03.18 - klo:10:08 »
Eilisen lystäilyn jälkeen ovat lihakseni aikatavalla jumissa. Että se siitä poikamaisuudesta  :003:. Luontainen häveliäisyyteni vastustaa kirjoittamasta mainitusta mahla-asiasta  :003: :039:.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 14
« Vastaus #49 : 29.03.18 - klo:15:57 »
Kiitos samoin Riitta-mummi! Hyvää pääsiäistä teille molemmille ja jälkikasvulle!  :039: 
Uusi avatar-kuva on Tallinnan vanhasta kaupungista. Siinä penkillä on kaksi sarvetonta härkää.  :003:
Tiiti menee pääsiäisretriittiin. Välitän terveisesi.
Olen nauttinut tämän viikon lomasta ja kotona puuhastelusta.  :109: 
Pyryharakka

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 14
« Vastaus #50 : 31.03.18 - klo:20:06 »
Ja taas väsyttää.
Heräsin jo ennen kukon kiekaisua ja koko päivä ollut ohjelmoitu.
Mutta varsin mielenkiintoinen. :060:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 14
« Vastaus #51 : 01.04.18 - klo:19:50 »
Hetken vielä herkuttelen Auran sinihomejuustolla ja appelsiinituoremehulla,
-Vie melkein kielen mennessään.  :icon_razz:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Nyt 14
« Vastaus #52 : 02.04.18 - klo:12:50 »
Nyt tulee toinen hyvä katsottava telkkarista. Pohjanmaa alkaa ihan just Ykkösellä.

Olen sen moneen kertaan nähnyt, mutta on taas nähtävä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 14
« Vastaus #53 : 02.04.18 - klo:19:14 »
Tere õhtust, nyt vihdoin aikaa istua koneelle. Termiitit oli kylässä vanhempineen ja pari muuta vierasta. Vihdoin lähtivät koteihinsa ja nyt paikat taas jäjestyksessä.
 Tehtiin kierros Virossa pääsiäisen aikana, on se pieni maa, sen ehtii ajaa ympäri 2-3ssa päivässä vaikkei pidä edes kiirettä. Alkaa olla "nähtävyydet" nähty jos niitä nyt onkaan. Viron matkaesitteet on vähän kuin katteettomia lupauksia, joku juttu jonka ympärille on kyhätty stoori ja siinä se, näitä on sitten pitkin poikin maata. Liekö tässä jo elämältä kaiken saanut kokemusmatkailun suhteen kun harva asia säväyttää. Onhan se kuitenkin vaihtelua arkeen ajella sielä.
Vanha neuvostoajan raskas varjo lepää vielä maaseudun yllä, ihmisissä ja maisemassa. Ymmärtää hyvin heidän heittäytymisensä Naton syliin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 14
« Vastaus #54 : 02.04.18 - klo:20:20 »
En ole vielä Viroon päässyt, mutta kirjoitit niin hienosti, että haluan sinne kerrankin päästä. Kerroit lyhyistä matkoista, että parissa kolmessa päivässä ehtii paljon. Voisin ajella autollani ja matkamaja peräkoukussa. Kait se olisi yhtä turvallista kuin Suomeesa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 14
« Vastaus #55 : 03.04.18 - klo:10:17 »
Rohkeasti vaan autolla Viroon. Jos olet vannoutunut karavaanari niin koppi perään, muuten majoitusta löytyy hyvin jopa sesonkiaikaan. Hintataso on molemmin puolin 50€/ yö, hintojen vertailu on helppoa kun menee kahvilaan jossa on ilmainen wifi majoituksen voi lähiseudulta kartoittaa helposti. Asuntovaunuja näkee harvemmin, mutta nyt oli Kuresaaressa hotellimme edessä paraatipaikalla asuntoauto yön parkissa, oli varmaan turvallinen paikka majoittua. Autovarkaita en pelkää koska siellä on samanlainen autokanta kuin Suomessa, ääripäät korostuvat selvemmin, siis on todella kalliita mytta myös halpoja kulkupelejä.
Jos nyt menisimme ensiketaa autolla sinne niin lähtisin Länsi-Viroon esim Haapsaluun,= noin 1h ajo Tallinnasta, ehkä hieman aikaista majoittua, siitä Rohukylaan n. puolituntia ja lautalla Hiiunmaalle josta omaa tahtia Saarenmaalle. Länsi-Viro on rauhallisempi liikenteen kannalta kuin esim venäläis vaikutteinen Narvan seutu, vaikka pärjää sieläkin, se on jostain syystä rähjäisempää kuin Länsi-Viron rähjäisyys, johtuunee myös siitä että länsi on harvempaan asuttua. Pärnu ja Tarto kannattaa myös katsoa.
Yhtenä kesänä kierrsimme Hiiunmaan ja Saarenmaan majakka teemalla, kannattaa ottaa kiikarit ja varustautua niin että voi liikkua "maastossa", tasaista on mutta voi olla kosteaa ja ruohikoissa punkkeja.
Hintataso on Tallinnan ulkopuolella edullisempi kuin meillä, polttoaine oli Vitsussa halvimmillaan 1,209€/nafta litra 95e samoja hintoja, Tallinnassa oli Helsingin hinnat. Lauttamaksu Virtsusta Saarenmaalle oli 2h+auto 14,40€ suuntaansa. Menomatkalla söimme "ulkona" kermaisen jauhelihakastikkeen paistetuilla perunoilla ja tuoremehulla 3,50€/annos, ei paha, päivän pizza oli 4€ kappale, ja eväitä ostelimme kun tarve vaati, harmittavaa on se että sama paistopiste konsepti kuin meillä on vallannut isomma kaupat joten paikallista ei tahdo löytyä.
Via Baltica on hyväpintainen ja nopea väylä jonka varella ei ole juuri nähtävää, mutta se toimiikin hyvin sitten kun laajennat reviiriäsi Latviaan ja siitä eteenpäin. Rohkeasti ja avoimin mielin reissuun.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 14
« Vastaus #56 : 03.04.18 - klo:13:27 »
Hieno vastaus, suurkiitos. Yleensä olen omissa paikossani nukkunut. Yhdellä saarella olisi kiva käydä ja ainakin Viron kuuluisin talviurheilukeskus.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 14
« Vastaus #57 : 03.04.18 - klo:14:35 »
Kävin aamupäivällä DNA:n myyntipisteellä. Olisin vähän kysellyt kilpailutettavia hintoja. Ihmisiä joka tuolilla, että määräsin itseni seisojaksi numerolappu 193 kädessäni. Kun 192 kuulutettiin, niin sen haltija oli pieni ja kepeillä liikkuva rouva eikä saanut ääntäänkään kuuluviin, niin korkeatukkainen edeskäypä miesadonis kiirehti kuuluttamaan 193 ja luku tuli taulullekin. Kajautin kohorttilaisen äänellä, että täällä on numero, mutta edellisen numeron haltija kyllä menee minun edelleni, kunhan paikalle ehtii. Jäin pyörimään seisaalleni keskelle myyntitapahtumia. Huomasin ihmeekseni, että yksi rouva katsoa muljauttelee minua ilkeällä ilmeellä. Sitten tauluun välähti luku 194 ja ennenkuin lukua ehdittiin ääneenkään sanoa po rouva oli edessäni todeten, että nyt palvellaan minua ja näytti kokoontuneelle väelle lappuaan varmasti tietäen, että mitä olin kohteliasuussyistä junaillut. Hämmästyin. Rouva vielä hönkäisi voitonvarmana halitoosituoksunsa naamalleni. Tuollaisessa tilanteessa en ala puolustaa reviiriäni tyhmyyttä vastaan, vaan sidoin kaulaliinani, panin karvalakin päähäni ja aloin siirtyä ulko-ovea kohti. Myyjä tuli kiirehtien sanomaan, että on se teidän vuoronne. Olin tunnekuohun vallassa, joten sanoin vain, että palvelkaa tuota rouvaa, hän on voiman oikealla puolella omasta mielestänsä.
Että sellaista sopimaton hönkäisy ja tunnekuohu teettää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 14
« Vastaus #58 : 04.04.18 - klo:12:04 »
Kirjoittelen Kankaalassa, sillä tänne piti tulla lumitöihin. Meni 1,5 tuntia kaikkineen, vaikka Zetori niin puhkutti. Olin mielessäni päättänyt, taas kerran, että en ala nuolemaan kaikkia nurkkia. Mutta niin kävi, että ennenkuin lopetin, hain kahvikupin kokoisia lumipaakkuja "sieltä kaukaa" yksi kerrallaankin. Jos on tuollainen, niin sitten on.
Urpo soitteli, että olemmeko me lähdössä syksyn matkalle. Minulta lipsahti heti "johan nyt toki". Olin ilmoittanut spostilla asian, mutta minun tuurillani on näin, että varmistaa pitää.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 14
« Vastaus #59 : 04.04.18 - klo:20:28 »
Ilta on saapunut jälleen ja väsyttääkin jo.
Hyvää yötä ja leppoisia unia.  :015: