Kirjoittaja Aihe: TUSKAT  (Luettu 5264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: TUSKAT
« Vastaus #15 : 13.11.17 - klo:15:04 »
Älä tuskastu itseesi, ei Kristuskaan sinuun tuskastu !

Minulle tuli ihan kamala olo kun kesken päivätorkkujen, kauniin musiikin jälkeen, kuulin radiosta tuon pienen lapsen murhan Porvoossa. Että kuinka oma isä voi!
Kuin Abraham tappamsaa Isakin. Missä oli enkeli ?

Koin kuin shokin. Ahdistuin ja ennen kuin pääsin juttelemaan Matin kanssa hänen herättyään päikkäreiltä. Tuli fyysisiä oireitakin.
Voin samaistua, omien pienien jälkeläisten takia.

Eniten minuun koskee kun lapsia ja eläimiä kohdellaan pahasti.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: TUSKAT
« Vastaus #16 : 13.11.17 - klo:15:05 »
Tuttu tunne ja reaktio tuo punasteleminen, vieno kainous, vai mitenkähän sanoisi...
sellainen kai paikallaan...
Häpeästä johtuva nolous ja punastelu, oliskohan se huonosta itsetunnosta johtuvaa...
minulla ehkä sitä...
Tosin, jo vuosia kestänyt lauluharrastus porukoissa / kuoroissa on kummasti helpannut....
Työelämän aikoihin vielä saattoi ramppikuume yllättää...
Nyt tuskin tiedän mitä sellainen tarkoitaa...tai kai tiedän koska siitä höpisen...
ainakin vanhasta muistista...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: TUSKAT
« Vastaus #17 : 13.11.17 - klo:15:26 »
Tuttu tunne ja reaktio tuo punasteleminen, vieno kainous, vai mitenkähän sanoisi...
sellainen kai paikallaan...
Häpeästä johtuva nolous ja punastelu, oliskohan se huonosta itsetunnosta johtuvaa...
minulla ehkä sitä...
Tosin, jo vuosia kestänyt lauluharrastus porukoissa / kuoroissa on kummasti helpannut....
Työelämän aikoihin vielä saattoi ramppikuume yllättää...
Nyt tuskin tiedän mitä sellainen tarkoitaa...tai kai tiedän koska siitä höpisen...
ainakin vanhasta muistista...

Mua kait eniten auttanut toi, kun on maine mennyt, niin ihan mitä sit tapahtuukin, niin ei se ainakaan halvenna enempää.

Tota riitan asiaa oon aika paljon miettinyt, kun snadissa Stadissa asuessani, niin hirveesti stadi tyttöjä oli eläimistä kovasti huolissaan ja muutenkin joku trendi tai joku on, että jengi itkee eläinten puolesta.

Nyt asuttuani komiasti Pohojan maalla, niin siellä kun metsästetään ja ollaan kaikkeen aika yks oikoisia sen kummemmatti, niin vaikea tajuta tota empatiaa  yli suuresti eläimiä kohtaan.

Täällä kirjoitti joskus muinoin yksi Sanna sanneli tai joku, niin hän pohjanmaalaiseen tyyliin kanssa totesi eläimistä. Ai tollanen elukka ja toikin elukka ja siihen tyyliin.
Pohjanmaalaisittain.

Niin kai se on, kun pohjanmaalainen kaataa suden ja ottaa selfien, niin stadilainen herkkis itkee vieressä.
Näin se kait menee.

Oon jo tipahtanut, että mikä aihe tää on, mutta aiheesta viis, kun juttua pukkii.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: TUSKAT
« Vastaus #18 : 13.11.17 - klo:15:33 »
Metsästäjän vaimona tiedän etteivät he tarkoittaen tee eläimille pahaa, päinvastoin.
Ei ruoaksi ammuttu eläin ole kaltoinkohdeltu tai pahoinpidelty. Se on ruoan lisää, minullekin.
Mutta puolen metrin, ja ylikin mittaan kasvaneiden lantakasojen päällä ' hoidetut' lehmät, lampaat, siat, ovat niitä. Ilman ruokaa pidetyt koirat ja kissat muuttuvat pedoiksi.
Joillakinhmisillä ei ole kai ymmärrystä siitä mitä tarkoittaa: " Pitäkää huolta luoduistani ".
En toisaalta ymmärrä sitäkään että lemmikkejä pidetään parempina kuin lapsia.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: TUSKAT
« Vastaus #19 : 13.11.17 - klo:15:35 »
Ai niin, nyt löytyi toi aihekkin, johon meinasin ottaa kantaa, vaikka elämää suurempi aihe josta Riitta kirjuutti.

Lapsen kärsimys jolle ei voi tehdä mitään on ihan mahottoman vaikeaa.
Sanotaan, että lääkärit osaa suhtautua potilaisiin, kuin kappaleisiin ja heillä ei nouse sen suurempia empatioita tai muuta, kun alkavat tohtoroida.

Itteäni ei niinkään toi riitan, vaikka en lääkäri olekkaan, niin mietitytä, vaan se miksi joku ajautuu lapsensa tappamaan.
Onhan se mahdoton käsittää ja mitään puollustelua sille ei löydy.
Ehkä joku toivottomuus tulevaisuuden suhteen vaikka meillähän on tukiverkot ja sos apua taloudelliseen tulevaisuuden näköalattomuuteen.

Kuitenkin ihminen on ihan sokea joskus omine pikku ongelmineen.
Joku saattaa saada turpaan tupakan takia, toinen saa pakit ja tekee itsemurhan ja ties mitä.
Silloinhan on itsekkyydestä kysymys ja persoonahäiriöstä.

Hirveetähän se kaikki kärsimys on.

Jeesuksen sanottiin raamatun kirjoitusten mukaan sanoneen, voi olla, että oli joku profeetta tai apostoli tai paimentyttö, mut kuitenkin, että viimeisenä aikana jengistä tulee itserakkaita ja itsekkäitä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: TUSKAT
« Vastaus #20 : 13.11.17 - klo:16:39 »
Kun olen tässä vähitellen päässyt pahimmasta järkytyksestä, olen lukenut , että tämäkin sattaa olla perhetragedia, sillä suomal. nainen ja ranskl. mies ( ilm. ei alkuperäinen ranskalainen ) ovat maaliskuussa eronneet. Nainen on hakenut elokuussa lähestymiskiellon. Siitä raivostunut mies on tehnyt kostoksi tämän.

Tapauksen ovat monet lapset nähneet. Poliisi kävi ( ehkä ) liian rajusti miehen kimppuun, jolloin puukko heilui. Ehkä aluksi oli muuta pahoinpitelyä ???

mutu-some-tietoa, joka järkyttää nyt samalla lailla kuin elokuinen Turun torin puukotus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)