Kirjoittaja Aihe: TUSKAT  (Luettu 5211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
TUSKAT
« : 05.11.17 - klo:17:10 »
Tuli niin mietteisiin, että tämmöinen aihe tulisi ehkä miettiä myös rakkaiden körttien kanssa.

Jokunen ihana on jäänyt pois kirjoittelemasta.
Voinee olla kyllästyminen tai inho mua tai jotain kohtaan ja ei jaksa vääntää.

Voipi olla että omassa elämässä tökkii. ukko akka tai joku on hankala ja ei jaksa kirjoitella.

Mun taki jokunen on jättänyt foorumin, mun siis ihan madon.. No juu.

Kuitenkin kuten joskus kirjoitin, niin en ole koskaan tajunnut sitä, kun joku nuori menee tekemään aborttia tai joutumassa oikeuteen pahoista teoista tai mitä onkin tullut pahaa elämässä, niin viimeisenä he tulevat juttelemaan meille.

Mehän papit, uskonnolliset, körtit ja muut, kun uskonnon kanssa pelaillaan, niin meidänhän pitäisi olla ne kun armollisia ja ja kuunnellaan ilman tappo mentalieetteja.
Vaikka nykyään se on, että me ollaan viimeisiä joille tullaan jutteleen?

Onko se seppos tai riitta tai myyrä tai malla, että te rupeette lukemaan moraalia ensin
pena ja juhanin tiedänja malla ei varmaan, mutta kun joskus kuulen jonkun itkevän syntejään mulle, vaikka olen liikemies enkä uskonnollinen, niin itellä itku nousee meidän ns, uskonnollisten ihmisten kovasydämmisyys.

Ei se ainakaan ukkopaavon kirjeistä kumpua!

Ja meitsi kun luuli, et armo on körttien painotus.

Baarimikkoo
seuraava olluet
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: TUSKAT
« Vastaus #1 : 05.11.17 - klo:18:24 »
Jaskan teesit lainattu Facebookista

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: TUSKAT
« Vastaus #2 : 05.11.17 - klo:18:29 »
Hei !

En ihan saanut kiinni ajatuksistasi. Tarkoititko ehkä että olet aiheuttanut jollekulle tuskaa, peräti foorumin jättämistä takiasi.
Vai johtuuko omasta tuskastasi, että  kirjoitat näin ?

Mihin viittaat ' moraalin lukemisella' ?
...
Körtit olen ymmärtänyt hyvin kärsimystä, kipuja jopa tuskaa sietäviksi. He tietävät niidenkin kuuluvan Herran ' kouluun'. Kärsimällä ja tuskassa me vasta ymmärrämme hiukan mitä Kristus kärsi koko maailman kaikkien aikojen kaikkien syntisten puolesta.

On ikävää, etteivät ihmiset  enää jaksa tai ehdi , tai heitä ei kiinnosta olla läsnä foorumilla. Kuitenkin se on täysin inhimillistä, sillä usko ja siihen liittyvät asiat ovat
niin henkilökohtaisia, ettei niistä mielellään julkisesti puhele.

Muut kuin uskonasiat ovat foorumillakin enemmistönä, ja niiden kiinnostavuus on kirjoittajan harrastuneisuudesta riippuvaa.

Jakaminen on oma motiivini. Se on eräänlaista lähimmäisyyttä ja läsnäoloa, mikä on tällaiselle vanhalle ja sairaalle mahdollista näillä nykykeinoilla, somen kautta.

Toivon ettei ' huono musiikkimakuni' ( Matti ) kirja-arvosteluni tai elukat-linnut jutusteluni, ole tuskastuttanut monia.

Elämäntuskaa tuntuvat nykyään potevan lähes kaikki. Syitä voi kukin arvailla omista kokemuksistaan lähtien.

Tuskatonta alkavaa viikkoa kaikille !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: TUSKAT
« Vastaus #3 : 05.11.17 - klo:18:47 »
Mulla on myös omat tuskat, ja ne on paljolti peräisin omasta väärästä asenteesta,
mielikuvasta, ja ehkä siitä että en edelleenkään ymmärrä sitä ihmeellistä luomistyötä
mikä olen Jumalan edessä ja näkökulmasta katsottuna.
Pidän aivan liian halpana Jumalan luomistyön minussa...ja sen etten kai aina jaksa
uskoa ja kiittää siitä että syntini ja heikkouteni on anteeksi annettu ja upotettu meren
syvyyteen, ja niitä ei enää kalastella ja muistella.
Joka aamu on armo uus, ja saamme elää vapaina ja iloiten Jeesuksen pelastustyön
perusteella.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: TUSKAT
« Vastaus #4 : 05.11.17 - klo:18:50 »
https://www.youtube.com/watch?v=ym1eDeOxq14

Ei kun minua itkettää, kun he jotka ihan syrämäestään kyselee apua ongelmiinsa viimeisinä meiltä. ns. uskonollisilta kysyvät neuvoja, kun meillä ainakin mitä itse löytänyt on vastauskeset.

Aika moni on tullut siis mullekkin kyselemään asioita ja mulle on vaikeaa sanoa mitään.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: TUSKAT
« Vastaus #5 : 05.11.17 - klo:18:54 »
Sinä olet ilmeisen paljon ihmisten parissa.
Sinun olemus on sellainen että sinulta tullaan ja pystytään kyselemään.
Toista on minulla, piilopirtissä, kammiossa...pystyn rukoilemaan kyllä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TUSKAT
« Vastaus #6 : 06.11.17 - klo:09:33 »
Hei ystävät.

Tuska on kamala asia.

Ja näin eilen illalla tämän ketjun ja ajattelin että vastaan tähän josssain vaiheessa,
Illalla ajelin kotiin pojan perheen luota ja en jaksanut oikein olla koneella ajamisen jälkeen.
Keli ei tiytty ollut liukas, 7 astetta oli lämpöisellä, mutta maa musta ja kostea niin tarkkana kuin porkkana sai olla liikenteessä.

Ja en ainakaan minä ole ollut poissa täältä sinun tai kenenkään muun vuoksi (olen välillä lueskellut) mutta olen ollut menossa ja tulossa aika tavalla ja sitten muita hommeleita ja juttuja riittämiin.

Itse aiheeseen.
Tuskaa olen kokenut elämässäni, nyt on seesteistä tällä erää.
Mutta joskus tuska on sanaton suru ja hiljaisuus, joka raastaa sisimmän ihan rikki.
Vaikka on luottamus Jumalaan, silti inhimillinen "savi" kärsii ja säröilee.

Kaikkea hyvää Viisveisaajalle, aloittajalle kuin kaikille muille kirjoittajille (ja lukijoille)
Taivaan Isän läsnäoloa ja rakkautta hänessä ja hänestä virratkoon.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: TUSKAT
« Vastaus #7 : 06.11.17 - klo:09:43 »
Tuska eristää kokijansa muista ihmisitä. Voimat riittävät huonoimmillaan vain hengittämiseen, että ei ole sitä seurustelukykyä. Ihminen muuttuu, mutta ei välttämättä pysyvästi, jos olotila ajan kanssa paranee. Ottaa lujille alkaa soitella parin vuoden hiljaisuuden jälkeen, että rakentaisi hiipuneen suhteen entiselleen

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: TUSKAT
« Vastaus #8 : 06.11.17 - klo:09:53 »
En ollut ihan tuskassa, malla, kun sinua ei näkynyt foorumilla, mutta entisenä huolehtijana jo oletin sairautta tai muuta huolta sinulla olevan.

En tiedä näinkö unta, vai ajattelinko meitä ' jäljellejääneitä' foorumisteja, siis millainen kuva meistä lukijoille näkyy:

Ei se ole hienon perheen potretti kultakehyksissä. Jos kultaa on, se on kärsivissä ja tuskaisissa rinnoissa.Aika reppanoita lie olemme, mutta ei hätää, tällaiset ovat kelpokansalaisia Jumalan valtakunnan asujamiksi !

Miehet ovat olleet rohkeita kertoessaan elämänsä epäonnitumisista. Kyllä naisetkin, mutta varovaisemmin yleensä. Kaikilla on kuitenkin luurankonsa kaapissa, mutta Kristuksen armollinen hoito pitää kuivien luiden kolinan toisilla hiljaisena.

Herra kuitenkin tietää kaiken. Ja se suuri helpotus tuskissamme.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TUSKAT
« Vastaus #9 : 06.11.17 - klo:09:57 »
 :eusa_angel: :039:

Hei Riitta !
Juu, nyt ei ole ollut sairautta...muita hommeleita on kyllä ollut.
Ja en ole ollut loukkaannuksissa.
Olette mukavaa väkeä täällä foorumilla.
Hyvää on jakaa kanssanne arkea ja vaikka tätä Ruotsalaisuuden päivää (olihan herätysliikkeemme isäkin sukunimeltään Ruotsalainen) liputuspäivää.

Mutta nyt menen ja en mäkätä männessäin, vaan laitan tossua tossun eteen.

Olette ihania.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: TUSKAT
« Vastaus #10 : 06.11.17 - klo:10:11 »
 :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: TUSKAT
« Vastaus #11 : 06.11.17 - klo:15:48 »
Mietin vielä tuota tuskaa...on kyllä tuttu tunne...mutta miksi ja mistä se tulee?

Omalla kohdallani taitaa vain pieni osa tuskasta aiheutua jostain ulkopuolisesta...
onnettomuudesta, sairaudesta, puutteesta, rahapulasta, väkivallan kohteeksi joutumisesta...

Suurin osa lienee peräisin luonteestani, mielenlaadusta, tunnekuohuista, kokemuksestani...
Osa on saatanan aiheuttamaa hyökkäystä, syytöstä...
Ja osa on Jumalan sallimaa ja tarkoittamaa, jotta ymmärtäisin, kasvaisin,
pystyisin olemaan rinnalla, rukoilemaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: TUSKAT
« Vastaus #12 : 06.11.17 - klo:21:51 »
Jokunen ihana on jäänyt pois kirjoittelemasta.

Kyllä minä edelleen olen mukana kirjoittelemassa.
On vain ollut kiireitä, niin ei ole ehtinyt paljoa kirjoittaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TUSKAT
« Vastaus #13 : 11.11.17 - klo:19:11 »
Missä on hän ?
-Ketjun aloittaja, Viisveisaaja.  :eusa_angel:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: TUSKAT
« Vastaus #14 : 13.11.17 - klo:14:50 »

Oon mä täällä taas punastelemassa.

Onneksi tää ei ole näköfoorumi.
Aina kun avaan tän ja luen ainakin omia juttuja, niin kummasti alan punastelemaan.

Sinänsä musta on sööttiä ja kivaa, kun ihmiset osaa punastuakkin.
Yhdessä Espoon Alepassa, niin yksi nuori tytskä sellainen varmaan just kassalle päässeen ikäinen aina punastuu, kun tulen sen kassalle.
Musta se on tosi sööttiä, vaikka en ole mitenkään empaattisesti tai muuten häneen ottanut kontaktia.
Olenhan jo vanhus, niin enempi vanhempia naisia joskus ehkä sillä sillä silmällä kattelen.

Ihan siis niinku aihe oli taas hyvin ymmärretty, eli ei ymmärretty.
Tulee ihan seurakuntakoti olo, kun kuulijat ei tajuu.
Em mäkään tajua useasti pappien puheista ja seurapuhujista senkään vertaa.

Aihehan oli siis toi miten suhtautua, kun toisella on tuskaa ja muutenkin sen tuskan kanssa.

On se kumma, kun mulle useasti jotkut avautuu ja nykyään nämä nuoret yrittäjät.
En osaa sanoa mitään oikeastaan kenellekkään joka sydäntään purkaa.
Olen ns, huono kuuntelija.
Joidenkin vaan on pakko avautua ja kun hyvät tanskalaiset tavat. Siis nimenomaan opetellut tavat, jotka ei ole kuten suomalaisilla sydämestä tulevaa, vaan kun opetettu noita typeriä etikettejä.
Englantilaiset on tosi hyvin opetettu tavoille, mutta sitten kun ne on itteään, niin nekin on kuten me suomalaiset makkara toisessa ja olut toisessa kädessä.

Em mä tiiä, jos kävisi ammeessa, eli oon muuttanut niin vanhaan rakennukseen, että täällä on amme.
Moni nuori ei ees tiedä mikä se nyt sit on?
Tik toc.