Kirjoittaja Aihe: Joukko  (Luettu 3641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Joukko
« : 06.10.17 - klo:18:31 »

  Käsiini saamassa Hengellisessä Kuukauslehdessä oli joukkokuva Herättäjä-Yhdistyksen palkollisista. Jokseenkin yhdennäköinen joukko. Siinä samassa tuli mieleen joitakin lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni väkeviä julistajia - ja mietiskelin myös heitä, joiden olin kuullut luotettavien ihmisten kertomana aiempina aikoina puhuneen hellänvahvasti ja kohtikäyvästi. Katselin HK:n joukkokuvaa ja äkkiä tajusin. No. Niin.'

Eroa on!

Eroavaisuutta tuossa mainitsemassani joukossa on noihin menneiden aikojen dynaamisiiin ja hellänvahvoihin julistajiin. Heihin, jotka näkemyksellisesti ja rohkeasti puhuivat 2000 vuoden takaisista asioista. :kahvi:
« Viimeksi muokattu: 06.10.17 - klo:18:37 kirjoittanut Kalistaja »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Joukko
« Vastaus #1 : 06.10.17 - klo:19:55 »

Olisit nyt laittanut linkin, niin näkisi ton nössöporukan.

Onhan kuitenkin selvä kalistaja, että vuosien saatossa jotkut asiat muuttuvat, kuten tulkinnat.
Tik toc.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Joukko
« Vastaus #2 : 07.10.17 - klo:12:55 »
Onhan kuitenkin selvä kalistaja, että vuosien saatossa jotkut asiat muuttuvat, kuten tulkinnat.

Olen Viisveisaajan kanssa samaa mieltä: tulkinnat muuttuvat ajan kuluessa. Ristiinnaulittu Kristus ajetaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän pois noista tulkinnoista - ja näinhän Raamatusta voi saada käsityksenkin, että viimeisinä aikoina ei löydy juuri ollenkaan uskoa maailmasta.
Laodikean seurakunta lienee hyvin kuvaavan nykypäivän hengellistä tilaa.

Vanha Aatu kyllä suuttuu tällaisesta tekstistä, jota tässä rustailen.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Joukko
« Vastaus #3 : 07.10.17 - klo:21:00 »

Vanha Aatu on iloinen rustauksestasi.

Mitähän tämä kuvaus ristiinnaulitus kristuksesta tarkoittanee?

Kristus joka kulki alatietä vierellä kulkien tai kristus joka voitti kaiken pahan ja nyt olemme enemmän kuin voittajia.
Halleluujaa oletko voittaja.
Onko sinun lompakkosikin pelastunut?

Köyhyys sairaus ja vaikeudet ei kuulu, kun kristus on kaikki voittanut.

Ton kristus ristiinaulittuna jotkut tajuaa aivan toisin, kun toiset.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Joukko
« Vastaus #4 : 08.10.17 - klo:14:58 »
Vanha Aatu on iloinen rustauksestasi.

Mitähän tämä kuvaus ristiinnaulitus kristuksesta tarkoittanee?

Kristus joka kulki alatietä vierellä kulkien tai kristus joka voitti kaiken pahan ja nyt olemme enemmän kuin voittajia.
Halleluujaa oletko voittaja.
Onko sinun lompakkosikin pelastunut?

Köyhyys sairaus ja vaikeudet ei kuulu, kun kristus on kaikki voittanut.

Ton kristus ristiinaulittuna jotkut tajuaa aivan toisin, kun toiset.

Aatun iloista en osaa itse sanoa mitään, en edes uskalla, mutta oli siinä ajatusta lukuunottamatta tuota iänikuista "alatietä". 

Vitoslaiset lauloivat usein näin:

Niin alhaalla ei kukaan kulje,
 ettei siellä Jeesus ois.
Hän ei ketään luotansa sulje,
eikä karkoita yhtään pois.

Tämän laulun voima taitaa olla siinä, että jokainen puliukko, jokainen vankilaan suljettu, sairaalaan unohdettu, väärin tuomittu  tietää varmasti pudonneensa kunniallisten kansalaisten joukosta jonnekin, mihin ei viitsitä edes sylkäistä enää.

Se ei viljele ilmauksia joita en ainakaan itse osaisi selittää, jos tultaisiin kysymään että mitä kumman alatietä. Parastani panin kymmenen- viisitoista vuotta:  Alatiehän itse asiassa on valinta, ja hieno onkin.

Mutta Kalistajan kykyä valokuvan perusteella nähdä ihmisen laatu, sitä minä pikkuisen ihmettelen. Tietty tunnet paljon väkeä ja jos joka naama oli tuttu niin sitten...    Vai puuttuuko polkkatukka, sarkatakki ja lapikkaat? 

Eivätkö ne edusta sitä "kuorta" josta toisessa ketjussa esitettiin aivan viisas ajatus? 


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Joukko
« Vastaus #5 : 23.01.18 - klo:08:41 »
Tämä joukko tällä rakkaalla Körttifoorumilla kasvaa omaa kasvuaan. Hiljalleen rekisteröityneiden määrä kasvaa ja lukijoiden joukko lisääntyy .

Tänään on enimmillään ollut jo 111 lukijaa. Hauska luku meille numero-mystikoille.
Sehän on körttivästin halkioiden luku. On siinä muutakin symboolia.

Miten kirjoittaminen saataisiin taas vauhtiin ?
Monelle syystä tai toisesta, tämä on ainoa mahdollinen yhteydenpito samanhenkisiin. Uusia tuttavia tarvitaan, ja vanhoja kaivataan .

Jumala sanoi Joosualle: Ole luja ja rohkea. Hänen piti olla muurin aukkoa paikkaamassa. !

Paljon terveyksiä teillen rakkaat ystävät Herrassa ! ( Paavoa tavoitellen )  R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Joukko
« Vastaus #6 : 23.01.18 - klo:08:59 »

   Aina on tämä hetki ollut vaikea. Muistot kullittuvat. Nyt on nyt. Tästä on hyvä jatkaa. Pidetään huoli pienimmistä. Siipiensä alle ilmaa saaneet ovat lähteneet lentoon. Matka jatkuu. Käymme yhdessä ain, käymme aina rinnakkain.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Joukko
« Vastaus #7 : 23.01.18 - klo:10:28 »
Tämä joukko tällä rakkaalla Körttifoorumilla kasvaa omaa kasvuaan. Hiljalleen rekisteröityneiden määrä kasvaa ja lukijoiden joukko lisääntyy .

Tänään on enimmillään ollut jo 111 lukijaa. Hauska luku meille numero-mystikoille.
Sehän on körttivästin halkioiden luku. On siinä muutakin symboolia.

Miten kirjoittaminen saataisiin taas vauhtiin ?
Monelle syystä tai toisesta, tämä on ainoa mahdollinen yhteydenpito samanhenkisiin. Uusia tuttavia tarvitaan, ja vanhoja kaivataan .

Jumala sanoi Joosualle: Ole luja ja rohkea. Hänen piti olla muurin aukkoa paikkaamassa. !

Paljon terveyksiä teillen rakkaat ystävät Herrassa ! ( Paavoa tavoitellen )  R-m

Hyvä tähän on yhtyä!!

Siunausta, hyvää talvipäivää!   

 :109: :eusa_angel: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Joukko
« Vastaus #8 : 23.01.18 - klo:10:33 »
Kiitos Teille, joilla on virtaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Joukko
« Vastaus #9 : 23.01.18 - klo:10:34 »
Pidetään huoli pienimmitä. Toki aina omista pienistä ja muutamasta  vähimmästä veljestä ja sisaresta, siihen asti kun voimia annetaan.

Sain Idean:  Oma palsta Körtti-lapsosille !  Nykylapset käyttävät taitavasti nettiä. Samalla kirjoitustaitoa kehitetään.

 :107:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Joukko
« Vastaus #10 : 23.01.18 - klo:18:20 »
Antaako tämä joukko minulle tai sinulle yhteiset moraaliarvot, yhteisön jne?

Itse taidan tai olenkin huono pelaaja tässä joukossa.

Koen ennemminkin että olen katsomossa oleva huligaani joka voi hypätä kentälle koko joukon keskelle aiheuttaen täyden kaaoksen .

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Joukko
« Vastaus #11 : 23.01.18 - klo:18:47 »
Joukosta tulee joukkue, kun sille muotoutuu käyttäytymissäännöt. Se on vielä kaukana moraaliarvoista. Joukkueessa on kullekin oma roolinsa, häiriköllekin. Jukolan veljeksiä kannattaa miettiä tältäkin kannalta, joukkueena.