Kirjoittaja Aihe: Kördebaari, jakso 2017/2  (Luettu 48680 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #90 : 19.10.17 - klo:21:58 »

Riitta kirjoitti kauniisti ja juuri niinkuin asiat on.

Joskus kuitenkin voi tulla jonkun neuvoista.
Mistähän toi sanat neuvo on mulle tullut?
Lestadiolaiset käyttää sitä paljon.
Jellivaaran puhujavelvien neuvot Lapista jne.

Niinku niistä neuvoista, kun sanotaan, että Jeesus on vastaus kaikkeen.
Mitä vaan, niin Jeesus on vastaus.
Varmaan Jeesus on vastaus, mutta ei nyt ainakaan laskuun 1+1 ?
Masentuneelle on hyvä sanoa, että rukoile ja Jeesus antaa sinulle rauhan, mutta samalla voisi olla hyvä antaa halaus ja olla hiljaa vierellä.
Työtöntä auttaa löytämään työ ja vaikka auttaa hakemuksen teossa.
Nälkäiselle ostaa ruokaa ja krapulaiselle ryyppy.

Tällä en nyt mitenkään Riitan hienoa kirjoitusta mitenkään arvostele, vaan näin yleisesti ajatellen, kun papit saarnaa pöntöistään korkealta ja diakonissat tekee alhaalla, niin paikkansa kait molemmilla?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #91 : 19.10.17 - klo:22:23 »
Viime päivinä olen sivusta kuunnellut erään tuttavan kulkemista sairaalan ja hoitolaitoksen
väliä ja olen hiljaa ihmetellyt, mutta enpä mitään ymmärrä enkä tiedä.
Tulipahan vaan tuosta pappi diakonissa asetelmasta kirkossa mieleen että onkohan
sairaaloissa lääkäri hoitaja asetelma vähän samanlainen.
Vaikkakin meillä jokaisella lienee omanlaisemme kokemukset ja mielipiteet. 

Mutta, jepulis...meikämanne lähtee aamusella ajelemaan tylleröiden luokse!    :icon_biggrin:
Toivottavasti kesärengaskelit jatkuu...
Matka siis "myyrän maisemiin"

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #92 : 20.10.17 - klo:15:51 »
, kun papit saarnaa pöntöistään korkealta ja diakonissat tekee alhaalla, niin paikkansa kait molemmilla?
Mahtaakohan kaikki papit itsekään olla niin innostuneita siitä korkealta saarnaamisesta? pakko vain sitäkin tehdä kun se niinkuin kuuluu toimenkuvaan. Taitaa olla enempi muutama ns. aktiiviseurakuntalainen, jotka toivovat, että pappi pöntöstään kuuluttaisi miten asiat ovat. (ja kuka sitäkin olisi kuuntelemassa muut kuin nämä aktiiviseurakuntalaiset itse, jotka eivät mitään uutta siitä opi, kunhan nyökyttelevät hyväksyvästi päätään että juur noin.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #93 : 27.10.17 - klo:17:58 »

Pitänee laittaa tääkin osio rokkaamaan.
Mikäs baari se on ilman musiikkia ja hyvää seuraa ja pientä rähinää?

Kohta saa poikkasta tän alkavan talven.
Eli matkaa edessä, ties kuinka kauas.
Olisihan se järkevää pitää vasta keskitalvella se loma, mutta mulla se alkaa kohta.
Jee;;,,,,

Varmaan mulla pikkujoulujuhlat alkamassa piakkoin?

Olin yksissä firman pikkujoulujuhlissa ja meno oli aika hurjaa.
Risteily Tallinnaan ja siivoja tuli raskaaksi ja pari tappelua ja ties mitä muuta sekoilua silloin tapahtui sen 15 noin ihmisten mukana, mutta siis itse olin kiltisti.
Mitenköhän se firman yhteishenki oikein rakentuu noilla matkoilla.

Oman firman yksissä pikkujouluissa vieruskaverini ruokapöydässä sai jonkun kohtauksen ja löi mua haarukalla käteen minkä lähti.

Kait sitä joku osaa baarissa pikkujoulujuhlissa ihan hauskaakin pitää?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #94 : 27.10.17 - klo:19:48 »

Tässä kunnon baarimusaa.
Tulee se entisissä siikkareissa veisu 100.

Otetaan ne ekat kupit ja örvellään.
No sitten alkaa käymään flaksi ja kaikki onnistuu.

https://www.youtube.com/watch?v=kd9TlGDZGkI
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #95 : 29.10.17 - klo:21:46 »

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #96 : 30.10.17 - klo:23:42 »


Vaikka ei ole ihan lemppari lemppari, mutta tuttu liftailusta nuorena.
Olen liftaillut kotimaani, svedujen, hilpeiden danskien ja toisen kotimaani germaanien teitä... ne olivat parhaita vuosia...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #97 : 31.10.17 - klo:12:20 »
Olen liftaillut kotimaani, svedujen, hilpeiden danskien ja toisen kotimaani germaanien teitä... ne olivat parhaita vuosia...
Hienoa nuoruutta ja osaat antaa arvon germaaneillekin, minulle teutonit

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #98 : 31.10.17 - klo:15:38 »
Vanhojen germaaniheimojen nimet elävät eri kielissä. Suomalaiset muistavat yleensä ensin saksit ja italialaiset ja ranskalaiset muistavat alamaanit.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #99 : 31.10.17 - klo:15:42 »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #100 : 31.10.17 - klo:17:35 »
Historiaa saa lukea yksilönä ja siitä kirjoittaa, mitä muistaa. Ei kai täällä foorumilla ole pakkoa seurata yleensä-mielipidettä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #101 : 31.10.17 - klo:18:17 »
Vanhojen germaaniheimojen nimet elävät eri kielissä. Suomalaiset muistavat yleensä ensin saksit ja italialaiset ja ranskalaiset muistavat alamaanit.

Saksalaisten oma nimitys Deutsch saattaa tulla teutoneista. Se heimo asusteli antiikin aikana nykyisten Hampurin ja Lyypekin tienoilla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #102 : 31.10.17 - klo:19:54 »
Olet oikeassa. Teutooneista minulle kertoi ystäväperheeni äiti Hansa-kaupunki Hampurista etelään. Hänelle uralte saksalainen oli väkevästi äännetty toitoon. Olen kolmesti ajanut elämäni varsiteillä kulkiessani Hampurista Kölniin menevää tietä ja siellä on suurella kyltillä teksti "Varusschlacht". Olen itselleni tympeissäni, että en voinut sen vertaa hidastaa, että olisin tekstin tarkemmin lukenut ja jopa pysähtynyt päiväksi ja käynyt asiaa koskevalla taistelupaikalla.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #103 : 31.10.17 - klo:19:56 »
^^Ja Nokian rautatieaseman tuntumassa sijaisti Teuto-grilli, jolla olen joskus asioinutkin, ja jossa oli legendaarisen äkeä palvelu, siis suorastaan elämysmatkailua päästä sitä kokemaan, ja jossa oli luotu niinikään legendaarinen grilliherkku nimeltä kuuma koira, eli grillimakkaratäytteinen (hillo)munkki. Näin ikään kuin baarin jatkoaiheisiin karatakseni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #104 : 02.11.17 - klo:22:25 »
Olet oikeassa. Teutooneista minulle kertoi ystäväperheeni äiti Hansa-kaupunki Hampurista etelään. Hänelle uralte saksalainen oli väkevästi äännetty toitoon. Olen kolmesti ajanut elämäni varsiteillä kulkiessani Hampurista Kölniin menevää tietä ja siellä on suurella kyltillä teksti "Varusschlacht". Olen itselleni tympeissäni, että en voinut sen vertaa hidastaa, että olisin tekstin tarkemmin lukenut ja jopa pysähtynyt päiväksi ja käynyt asiaa koskevalla taistelupaikalla.

Nuorena miehenalkuna liftasin Saksassa Teutoburgin metsän halki. En oikein ymmärtänyt kuskin saksaa, mutta tajusin paikannimen. Silva teutoburgiensis, huudahdin. Ach, Sie sprechen Lateinisch, sanoi kuski, ja tönköllä koululatinalla me sitten kommunikoimme. Myöhemmin pyöräretkellä jouduin kipaisemaan samaisen metsän siimekseen erään välttämättömän toimituksen takia, minkä suoritin kunnioittavan tietoisena paikan historiallisesta merkityksestä.

Mt