Kirjoittaja Aihe: Kördebaari, jakso 2017/2  (Luettu 48687 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #75 : 11.10.17 - klo:07:23 »
On ne kelit paikoitellen liukkaita jo nyt. Läskipohjakengät märillä lehdillä ja savisella polulla on näköjään aika vaarallinen yhdistelmä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #76 : 15.10.17 - klo:18:07 »
On ne kelit paikoitellen liukkaita jo nyt. Läskipohjakengät märillä lehdillä ja savisella polulla on näköjään aika vaarallinen yhdistelmä.

Jeesus kun kiipesi öljyvuorelle, niin totes, et hitto kun lipsuu.

https://www.youtube.com/watch?v=sCOWWBNbvTs
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #77 : 15.10.17 - klo:19:43 »
Ihan krapulainen olo tänään! Meni vaan hyvä krapula hukkaan kun en eilen ymmärtänyt ryypätä. Ulkoilu hieman helpotti. Ja kyllä, harjun rinteillä oli liukasta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #78 : 17.10.17 - klo:13:07 »
Ihan krapulainen olo tänään! Meni vaan hyvä krapula hukkaan kun en eilen ymmärtänyt ryypätä. Ulkoilu hieman helpotti. Ja kyllä, harjun rinteillä oli liukasta.

Näin teknisenkoulun käyneenä, niin toteaisin, että sinun tulisi ottaa korjaussarja.
Juomisen raralta tiedän mikä on korjaussarja, mutta tekniseltä puolelta en sitä tajua.
Huollon osien vaihdon ymmärrän jotenkin.

Kyllä on niin paljon helpompaa olla tekemisissä koneiden ja tekniikan kanssa, kuin ihmisten ja heidän epäkuntoon menossa ja korjauksissa jyleensä pitää kasassa heidät.

Pena jakoi jonkun, luulen että hänen itsensä ajatuksia josta lainaus tähän:

Kun Alkossa on jonoa

Vapahtaja, sinun oli kerran jano, mutta sinä et tahtonut juoda. Nuo ihmiset tahtovat juoda, vaikkei heidän ole jano.
He tahtovat unohtaa jotakin, joka tekee heidän olonsa vaikeaksi.
He tahtovat etsiä enemmän iloa elämäänsä.
He uhraavat paljon varojaan aivan vapaaehtoisesti.
Varjele heitä kaikkia, ettei kukaan joisi itseään humalaan ja tuottaisi surua omilleen tai muille.
Jos joku juo itsensä humalaan, varjele, ettei hänelle tapahtuisi pahaa eikä hän tekisi pahaa kenellekään.
Sinä, joka olet Elämä, tule elämäksi elämää janoaville, ettei heidän tarvitsisi käyttää väkijuomia luullakseen elävänsä ja jaksaakseen elää.

Olavi Kaukola



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #79 : 17.10.17 - klo:13:20 »

Olavin kirjotuksessa kohdat:

He uhraavat paljon varojaan aivan vapaaehtoisesti.
Varjele heitä kaikkia, ettei kukaan joisi itseään humalaan ja tuottaisi surua omilleen tai muille.
Jos joku juo itsensä humalaan, varjele, ettei hänelle tapahtuisi pahaa eikä hän tekisi pahaa kenellekään.
Sinä, joka olet Elämä, tule elämäksi elämää janoaville, ettei heidän tarvitsisi käyttää väkijuomia luullakseen elävänsä ja jaksaakseen elää.
_____________
Pikkasen mietittyvät.
'Hänellä on varma tunto minkä vuoksi ihmiset juovat ilman edes vaihtoehtoa.
Minulle mikään elämässä ei ole suoraviivaista tai kirveellä veistettyä tai miten sen nyt sanoisi , kirjoitettu Raamattuun tai faktaa-

Eihän tuo jos jo juo itsensä humalaan tarkoita, että silloin varmasti läheiset alkaisivat suremaan tai muut ystävät.
Minusta ihmiset aina sanoo, että parempi olisi kun Make olisi humalassa, kun silloin avautuu ja on iloinen. Selvimpäin vaan aatoksissaan ja synkänkin oloinen.

Olavi sitten jatkaa, jos nyt sitten jo, niin ettei tekisi itselleen pahaa tai muulle.
??
No häh.
Sehän kuuluu suomalaiseen juomakulttuuriin, että tehdään hulluja ja joudutaan putkaan ja tehdään kaikkea hullua mistä saadaan kolhuja ja ehän se mikään paha asia ole, vaan ihan asiaan kuuluvaa ja jos joku lähimmäinen joutuu tappelun, niin se voi johtua suunsoitosta tai jostain ja ihan hyvähän se, että asiat selvitetään.

Sitten Olavi lopuksi totesi, että tule sinä heille elämäksi, että sitä viinapirua ei otettaisi, vaan Jeesus olisi vastaus kaikkeen.

Varmaan ihan hieno ajatus, mutta jos ei ole vaikka aviopuolisoa tai muuta heilaa, niin ei kai ihan henkinen yhteys korvaa fyysistä?
En tiedä, mutta tulee vertaus mieleen, kun joku oli hukkumassa ja huusi Jeesusta apuun ja tuli vene ja sanoi, et hyppää tänne, niin viemme sut rantaa, mut hukkuva. Ei käy kun huudan Jeesusta apuun.
No sit kaveri hukkui ja vihaisena taivaankannella tapasi Jeesuksen ja sanoi, että miksi et tullut apuun, vaikka huusin ja Raamatussakin olet hukkuville luvannut avun, kun huutaa.
Jeesus totes, laitoin mä sen veneen sulle.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #80 : 17.10.17 - klo:13:37 »

Minusta menehtyville väkiviinaa ja murheisille viinaa.
Joku jostain Raamatusta kohta.

Onko paha jos alkoholi saa masiksesta vaivatun tälläiseksi?

https://www.youtube.com/watch?v=iQFqXMVG4IQ

Tai muu huume.
Silloin kun tapasin körtit ensi kerran ja jotenkin jengi ei ollut moralisteja, vaan lähimmäisiään kaikenlaisia erikoisiakin ja muuten meitä vajavaisia ja hulluja ymmärtäväisiä, niin aattelin, et nyt oon siinä millaisena mä näkisin uskonnollisen yhteisön.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #81 : 17.10.17 - klo:15:27 »

Miten me saataisiin tää körtti baari siis krogen , den gule gru ja ties mitä beereja tai versthus mitä oli mun nuoruudessa jossa otin turpaan ja annnoin?

https://www.youtube.com/watch?v=BTPrDS-B7tY

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #82 : 17.10.17 - klo:18:34 »
Lueskelin täällä...
Mutta en saa sanaa suustani...enkä osaa kirjoittamallakaan enää laittaa sopivaan muotoon.
Joskus runot mielestäni onnistui jotenkuten...viimeksi ei sekään.
Koitan hiljentyä, rauhoittua, miettiä elämän kulkua...olen itsekin hämmästynyt.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33797
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #83 : 17.10.17 - klo:19:07 »
Hiljentyminen on hyvää koulua. Se kuuluu asiaan tällä matkalla. Kun se on opettanut, tulee uusi aika ja uudet ajatukset. Odota !

Odota, sanoi PekkaV minulle yhdeksän vuotta sitten muutamaan kertaan. Se auttoi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #84 : 17.10.17 - klo:20:14 »
Kyllä on niin paljon helpompaa olla tekemisissä koneiden ja tekniikan kanssa, kuin ihmisten ja heidän epäkuntoon menossa ja korjauksissa jyleensä pitää kasassa heidät.

Koneista ja tekniikasta en tiedä, mutta joskus kun olen kaatunut niin olen toivonut että menisi vain oma polvi eikä housun polvi, sillä oma osaa paikata itse itsensä. Housun polvesta ei saa yhtä hyvää enää millään. Taisin tuolloin olla köyhä opiskelija, jolla ei ollut välttämättä varaa ostaa uusia housuja (silloin ei vielä ollut halpatuontivaatteita kuten nyt).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #85 : 17.10.17 - klo:20:39 »
Onpas jännä ajatus tuo epäkuntoon mennyt ihminen.
Fyysinen vamma korjattavissa kai tilanteesta riippuen kohtalaisesti.
Huono yleiskuntokin kohenee treenaamalla.
Mutta mites jos psyyke menee epäkuntoon, kuka sen kertoo, jos itse en huomaa?
Osataanko psyyken sairautta hoitaa yhtä hyvin ja selkeästi kuin fyysistä vammaa?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #86 : 17.10.17 - klo:21:16 »
Mutta mites jos psyyke menee epäkuntoon, kuka sen kertoo, jos itse en huomaa?
Osataanko psyyken sairautta hoitaa yhtä hyvin ja selkeästi kuin fyysistä vammaa?

Ensimmäiseen kysymykseen joku antoi vuosia sitten mielestäni hyvän vatsauksen. Läheisten ihmisten - perheen, ystävien ja työtoverien - tulee päätellä, että ihmisen mieli on epäkunnossa ja lääkärin tehtävänä on määritellä vian laatu ja siihen käypä hoito.

Mielen sairauksien ja vammojen hoidossa edistytään koko ajan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33797
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #87 : 18.10.17 - klo:07:34 »
Uudet asiat ja ajatukset voivat pelottaa ja aikaansaada kummia tuntemuksia. Ei se välttämättä merkitse sitä että psyyke on mennyt nurin.
Se saattaa olla lainehdintaa ja kuohuntaa joka asettuu ajallaan. On annettava aikaa itselleen .  Ympäristö, läheisetkin voivat ahdistaa kun eivät ymmärrä mistä on kysymys.
Nykyään ei ole häpeä käydä keskustelemassa kun on selvästi avun tarpeessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #88 : 19.10.17 - klo:19:16 »
Onpas jännä ajatus tuo epäkuntoon mennyt ihminen.
Fyysinen vamma korjattavissa kai tilanteesta riippuen kohtalaisesti.
Huono yleiskuntokin kohenee treenaamalla.
Mutta mites jos psyyke menee epäkuntoon, kuka sen kertoo, jos itse en huomaa?
Osataanko psyyken sairautta hoitaa yhtä hyvin ja selkeästi kuin fyysistä vammaa?

Tiedä tosta omasta hulluuden määrästä, vartti tai täys, mutta toi kun vn kirjoitti, että mitäs jos ei huomaa omaa hulluuttaan?

Olen jonkun kerran törmännyt tälläisiin henkilöihin jotka selvästi ovat poissa tasapainosta ns, ja ammattiavun tarpeessa, mutta eivät itse koe sitä vaikka ympärillä kaikki muut.

On jokunen maanisdepressiivinen tuttu ja joku masentunut, siis maanisdepressiivisella tarkoitan sellaista jolla on menossa se maaninen vaihe.

Kaikki ylikierroksilla käynti tai masennus nyt ei tietenkään ole epätervettä, mutta joskus menee liiaksi masennukseen tai käy liikaa kierroksilla.

Vaikea asia toi ihmisen psyyke ja millaisenkohan analyysin psykiatrit tekisi alkukristillistä, vaikka apostoleista.
Johannes näkee villejä näkyjä, Paavali on kuin mikäkin fanaatikko ja muut muuten vaan outoja.

Nuorena oli aika jolloin olin lähellä hakea ammattiapua, mutta jäi, kun oli mieletön stressi ja mikään ei onnistunut ja epätoivo oli aika valtava.
No Jumalalle kiitos yli pääsin.

Äh kun hyppäs siitä ajatuksesta, että mitä tulisi tehdä jos toinen on psyykkisesti raiteilta ja ei ota mitään neuvoa vastaan?
Ikävää että poliisit ja muut ei sitten vie hoitoon ennen kuin toinen on joko itseään tai lähimmäisiään ensin vahingoittanut.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33797
Vs: Kördebaari, jakso 2017/2
« Vastaus #89 : 19.10.17 - klo:20:17 »
Kai jokaisella tulee sietokyky ennenmmin tai myöhemmin äärirajalle jos elämä ja sen mukanaan tuomat vaikeat asiat jatkuvasti kaatuvat päälle.

Jos on sairautta, heikot ihmissuhdetaidot, epäonnea parisuhteessa, talous kuralla, lapset kadulla ym.ym.
Kun ei jaksa, ei saa apua lääkäristä, ei sukulaisilta, ei ystäviltä, ja jopa seurakunta unohtaa, kyllä silloin asiat on huonosti ja mielenterveys koetuksella.

Tämäntapaiset henkilöt ovat niitä epätoivoon joutuneita jotka ottavat ja tekevät pahaa itselleen, läheisilleen ja ympäröivälle yhteiskunnalle.

On vaikea sulkea heitä laitokseen, mutta heillä on vaikeaa kaduillakin.
Yhteiskunta ei ole saanut tätä asiaa ratkaistua.

Toivon paremmasta ja rauhan sisimpään saa Kristukselta. Hän ottaa väsyneen ja vaivatun hoitoonsa. Hän kantaa pahimpien koleikkojen ja pimeimpien laaksojen läpi, ja johtaa kohti parempaa.
Sortuneetkin hän ottaa avosylin takaisin luokseen. Luotetaan Häneen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)