Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 4  (Luettu 56959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #105 : 05.10.17 - klo:20:04 »
Mahalaukun tähystys ja sain hyvän lääkkeen 12 v sitten. Happovika, nyt elämänlaatuni siltä osin on hyvä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #106 : 13.10.17 - klo:20:32 »
Mahalaukun tähystys ja sain hyvän lääkkeen 12 v sitten. Happovika, nyt elämänlaatuni siltä osin on hyvä.

Sama juttu täällä aivan täsmälleen.

Öppiäisen juttua mietin ja toivon että päivität tuon mainitsemasi sukuhistorian takia, eihän se nyt aina pahinta tarkoita että on vaivoja, mutta no niin.  Joka tapauksessa heti sitä skarppaantui oma mieli.

Minun pitäisi mennä kai tsekkaukseen silmänpohjarappeuman takia, mutta ei nyt ole varaa.  Se löytyi vahingossa. Silmälasit hajosi joskus silloin joskus, optikko ei anna uusia jos löytyy jotain ja oli pikkuisen silmänpaineen nousua ja sitten möykky kaihia josta kyllä ajattelin, että taisi tulla siitä kerrallisesta kortisonikuurista vain.  No, oli pakko ne silmälasit saada ja se lääkäri löysi sen rappeuman ja olisi pitänyt jo ajat sitten käydä seurannassa.

Tässä hajoaa sopivasti nämä silmälasit kohta eli jos siinä samalla sitten. Ei oikein olisi varoja laseihin, mutta sitten on jos lopetan harrastuksen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #107 : 13.10.17 - klo:21:10 »
Maksa tuskin on poksahtamassa

Mietin tuota maksan poksahtelua sillä kun extreme-urheilunani harrastan sienestystä ja sen myötä myös sieniaterioita. Meillä on ne muutama myrkyllinen laji, jotka aiheuttavat nimenomaan sisäelinvaurioita, pahimmat salakavalasti vasta viikkoja aterian jälkeen. Ja olen uskalikko, käytän muitakin kuin ihan sataprosenttisen varmasti tunnistamiani lajeja (joskaan muille en niitä syötä). Olenko minä nyt ihan varma että söin koivunkantosieniä enkä myrkkynääpiköitä? Ja olihan ne seitikit varmasti monivyöseitikkejä? Rusokärpässientäkin on tullut maisteltua.

Mutta joo, ei tässä nyt sienimyrkytyksestä ole kysymys, oire on jatkunut niin pitkään samanlaisena. Päivitän kyllä tilannetta sitten kun enemmän tiedän.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #108 : 30.10.17 - klo:14:30 »
Miksi labraan pitää mennä niin aikaisin?

Siis 12 tuntia paastoa juu, mutta eikö se ole sama, mihin aikaan paastoni järjestän?

Ja kilpirauhaskokeitakin määrättiin, eikö ne nyt varsinkin näytä mitä sattuu, jos minun pitää herätä oman rytmini kannalta keskellä yötä niitä varten?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #109 : 16.11.17 - klo:08:06 »
Körttifoorumin epävirallisena ' kuntosali-mannekiinina' laitan asiallisen linkin ko asiasta. Minua onkin fysioterapeutti pyytänyt kertomaan mitä olen puolessa vuodessa
saanut kokea.
1. Niska-hartiajännitykset päänsärkyineen ovat poissa. Nukun paremmin.
2. Kävelykeppini on joutanut komeroon. Jalat ovat vahvistuneet, kuten linkin jutussakin, jalkapsässi on lempilaitteeni.
3. Paino ei ole pudonnut, sillä lihas painaa enemmän kuin läski. Yllättäen vyötärö on taas olemassa.
4. Yleinen piristyminen. Aina sali-aamujen jälkeen olen iloinen ja energinen, kotityöt ovat keventyneet.
5. Sohva on vaihtunut saliin.  Tammikuussa käyn personaltrainerin kanssa läpi tilanteen ja suunnittelemme uutta, esim. selkä- ja vatsalihasten vahvistamista.

https://yle.fi/uutiset/3-9925604
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #110 : 16.11.17 - klo:09:41 »
Loistavaa Riitta!   :eusa_angel: :eusa_clap: :039:   Kiitosaihe!  :109:

Minunkin pitäisi taas tieni löytää kuntosalillekin...
No, uimahallissa onneksi olen kulkenut...kävelen...ja viime päivinä risusavottaa...  :icon_biggrin:

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #111 : 16.11.17 - klo:09:45 »
Peukutus kuntosaleilulle, itselläkin salin jäsenyys on mutta enemmän olen viihtynyt ulkosalla. (Pitäisi saada tuo salirutiini takaisin käyttöön, ihan hävettää) Hapen saanti on tärkeää, mm. syöpäsolut eivät tykkää hapesta. Olen kiinnostunut myös ravitsemusjutuista; yhteen aikaan imin tietoa netistä oikein isolla pillillä. Huomasinkin jotain positiivista muutosta vireystilassa kun otin uudet rutiinit käyttöön.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #112 : 16.11.17 - klo:09:50 »
Voitte vain arvailla kuinka kiitollinen olen. On oltava siitä keväisestä kunnon romahtamisesta alkaen.

 On oltava niistä venäläisistä lääkäreistä joita minulle on osunut ( johdattunut ) peräperään. Hoitajista, etenkin fysioterapeuteista jotka ohjasivat tälle kunnon tielle.
Pihtipolvet, ei pelkkä ulkonäköseikka, ovat suoristuneet, kauppakassin kanto onnistuu taas tällä hauiksella  :003:

Mielenvirkeys on kolmannella potenssilla. Nyt tiedän ettei se kaikki ikävä heikkous ja heikotus kuulunutkaan ikääntymiseeni, vaan johtui mukavuudenhalusta maata sohvalla kirja käsissä, ainakin osittain. Vuosikymmenien istumatyö oli myös painolastina, mutta   ' seli-seli', omaa ymmärtämättömyyttä saan sairauksien lisäksi kiittää.

Näin Isän hoidossa kääntyi itku iloksi !   :eusa_pray: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #113 : 16.11.17 - klo:12:32 »
Kyllåpå hyvin kuvaat elämänlaatusi paranemista, siunausta vaan eteenkinpäin :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #114 : 16.11.17 - klo:12:33 »
Ei renkää välittää svetisismistäni, mitä edellä kirjoitin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #115 : 16.11.17 - klo:14:24 »
Ååå !

Inte dåligt. Du är lekfull.   ( google-kääntäjän apua käyttäen )  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #116 : 24.11.17 - klo:16:30 »
Miksi labraan pitää mennä niin aikaisin?

Siis 12 tuntia paastoa juu, mutta eikö se ole sama, mihin aikaan paastoni järjestän?

Ja kilpirauhaskokeitakin määrättiin, eikö ne nyt varsinkin näytä mitä sattuu, jos minun pitää herätä oman rytmini kannalta keskellä yötä niitä varten?

Kävin labrassa viikko sitten, ja minua kupannut hoitaja sanoi että jollei ole lääkitystä, niin kilpirauhaskokeet joutaa heillä ottaa puoleenpäivään asti. Toisaalle ulkoistetussa labran palvelupuhelimessa vain on duunarit pystymetsästä reväistyjä eli ei mitään hoitajia, jotka olisi tällaisiin detaljeihin perehdytetty. Itse asiassa suosittelikin iltavirkulle vasta myöhemmin tulemista niin arvo on realistisempi.

Ja aamulla olisi saanut juoda lasillisen vettä. Kärvistelin janoisena kun oli niin ohjeistettu. No, pieni vaiva.

Kaikki oli kunnossa. Maksa ei ole poksahtamassa eikä kai mitään pahempia tulehduksiakaan missään. Raportoin siis väärään ketjuun. Viides päivä on sitten vielä suolistotähystys ja myöhemmin joulukuussa ruoansulatuskanavan toinen pää eli hammaslääkärin tarkastus.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #117 : 08.12.17 - klo:05:11 »
Öppiäisen juttua mietin ja toivon että päivität tuon mainitsemasi sukuhistorian takia, eihän se nyt aina pahinta tarkoita että on vaivoja, mutta no niin.

Yleisön toiveesta vielä se päivitys, että suolistotähystyksessä ei löytynyt mitään huolenaihetta. No, parempi toki näin, vaikka nyt edelleen olen epätietoinen, mikä noita tuntemuksia aiheuttaa.

Eli siis paksusuolen tähystys, vatsan ultraäänitutkimus ja pinkka labrakokeita, missään ei mitään epäilyttävää. Maanantaina tsekataan vielä purukalusto, mutta se varmaan ei nyt ole syynä.

Polvi kipeytyi keskiviikon vastaisena yönä ettei ennen sellainen ole ollutkaan. Ja se tuntuu siltä että liikunta ei sille tee hyvää (toisin kuin selkävaivat). Hyvä syy lepäillä ja lykätä siivousta. Tiistaina vielä kävelin ilman mitään vaivaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #118 : 08.12.17 - klo:09:35 »
Minua on vaivannut (sen huomaa vain laboratoriokokeissa) lievä munuaisten vuotaminen, joka dosentin mukaan johtuu väärästä diagnoosista ja sen rajusta lääkityksestä 20.vuoden ajan. Väärä diagnoosi taas johtuu osin lääketieteen puutteellisuudesta. Joka ikinen uusi lääkäri huomauttaa siitä ja sanon aina, että katso vanhempia tuloksia. Nyt arvot oli pikkuisen huonontuneet ja tällä kertaa minut lähetettiin ultraäänitutkimukseen. Tutkija oli sonograafferi eli UÄ-tutkimuksiin erikoistunut röntgenhoitaja. (näitä on 14 Suomessa) Hän huomautti, että hän sitten höpöttää koko ajan. Sanoin ettei haittaa, niin minäkin. Miellyttävämpää tutkimusta saa hakea. Hoitajalle täysi kymppi ja plussa päälle. Hän höpötti asiaa koko ajan eli kertoi mitä näki ja miten arvoi näkemänsä. Olisipa hoito aina tällaista. Hänellä oli asenteet kohdallaan. 10+
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #119 : 29.12.17 - klo:16:14 »
Minun flunssa ei ole edennyt kovin pahaksi, ainakaan näin toisena päivänä. Viluttaa edelleen ja vuoroin hikoiluttaa, vaikka en ota enää särkylääkettä. Päänsärky jo hellitti.
Iho polttelee ja sisältäpäin palelen. Vaikuttaneeko se rokote jollakin tavoin kun ei ole , onnekseni, kurkku kipeä, ja yskä on pientä astmayskää. Vai olenko vain ns. vilustunut. Mutta missä ? Koko joulun olin sisätiloissa. Eilen salilla oli kyllä viileää, mutta ei sitä hikoillessaan huomannut. Yhden naisen kanssa pysähdyin muutamaksi minuutiksi hikisenä juttelemaan noin 5 min. Josko siinä kylmetyin.
Verenpaine oli vain ihan hiukan koholla, sokeri normaali ja Pef-mittaus samoin.

Ruoka ja kahvi maistuu, ja kahvi hikoiluttaa.  :kahvi:

Huomena en lähde kauppaankaan. Matti menee mielellään ostoslistan kanssa. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)