Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 4  (Luettu 29564 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #15 : 07.04.10 - klo:14:30 »
Oletko myyrä tehnyt harvinaisen lintuhavainnon? Vesiperä, varmaan vesilintu. Kuvailepa tarkemmin. :117:
Saako netistä jostain kuulla punarinnan laulua? Minä en tunne sen ääntä, vain pensasaidan alta nurmikolle olen nähnyt sen hyppivän. Olemukseltaan hyvin soma.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #16 : 07.04.10 - klo:15:02 »
Oletko myyrä tehnyt harvinaisen lintuhavainnon? Vesiperä, varmaan vesilintu. Kuvailepa tarkemmin. :117:
Saako netistä jostain kuulla punarinnan laulua? Minä en tunne sen ääntä, vain pensasaidan alta nurmikolle olen nähnyt sen hyppivän. Olemukseltaan hyvin soma.

Googlesta kun ottaa "lintujen äänet" niin sieltä löytää joltain sivustolta ihan pienen pätkän punarinnan laulua. Kokeilin äsken, mutta ei siitä pätkästä ainakaan kunnon käsitystä saa. Saa sieltä ladattua niitä mp3:seen ja kirjastosta löytyy kyllä. Hanhelan veljesten "Laulava lintukirja" vanhoine kasetteineen on monipuolinen. Itsellä on sellainen CD-romppu kun Suomen Linnut CD-facta. Se on kohtalainen, mutta sisältää vain soidinlaulut.

Vesiperä (savoksi vesperä) on mystinen vesilintu, jota ei koskaan näe. Sen ääni vaihtelee voimakkaasta kohinasta pieneen tiputteluun. Esiintyy erityisesti syksyllä, joskin Suomessa myös kesäisin yleinen. Talveksi se muuttaa nimensä lumiperäksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #17 : 07.04.10 - klo:16:20 »
Kiitos myyrä.

Löytyi hakusanalla:Punarinta-Luontoäänet-Punarinta.

Voimakas ja tuttu ääni. Pituutta nauhoituksella reilusti ja harakkakin siihin pääsi nauramaan. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #18 : 07.04.10 - klo:17:07 »
Kävinpä tuossa joutessani bongaamassa aikaisen kapustarinnan yhdeltä pellolta. Kylkiäisiksi tuli jo tänä vuonna havaitut pari metsähanhea, ainakin sata töyhtöhyyppää, västäräkkejä toistakymmentä ym. sälää. Pelloille on jo kehittynyt ja kehittymässä hyviä tulvalampia vesilinnuille ja kahlaajille. Maanviljelijät ei arvattavasti lammikoista tykkää, mutta lintuharrastajille ne on hyviä paikkoja.

Ulkona on nyt ky-ly-mä!


Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #19 : 08.04.10 - klo:22:27 »
Tuvan pöydän havaintopaikalta nähty muutama tikli, jotka näyttävät asettuneen joksikin aikaa ruokintapaikan asiakkaiksi.

Mt

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #20 : 09.04.10 - klo:19:57 »
Tänään näkyi pihassamme västäräkki.  :023:  Vähät me västäräkistä, mutta keväästä se kertoo.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #21 : 11.04.10 - klo:11:53 »
 Kaksi Kanadanhanhea lensi uljaasti etelästä- pohjoiseen klo 10 paikkeilla.  Punarinta
pyydysteli syömisiään istuen aina välillä omenapuun oksalle. Sen laulua kuulee joka aamu.
Räkättiparvi piti aamukonsertin takametsässä.
Aamukävelyllä Basson kanssa rannassa ei näkynyt ainoatakaan lintua. Järvi on vielä jäässä. Eilen Polttimon sulalta päin lokkeja ilmassa. Onneksi öljy on saatu kerättyä pois. Puoli miljoonaa litraa saastunutta vettä on viety puhdistukseen( ESS, tänään).
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #22 : 11.04.10 - klo:16:35 »
Täälläkin räkätit jo pitää elämää. Jokunen västäräkki ja pari punarintaa on pihassa näkynyt. Ääntä alkaa olla jo mukavsti aamuissa. Joskin tänä aamuna ihmettelin mikä elukka on liikkellä, ei ihan kissa, mutta joku outo....se oli närhi.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #23 : 11.04.10 - klo:19:09 »
Sepelkyyhkypari istuskeli koivussa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #24 : 12.04.10 - klo:17:25 »
Kolme joutsenta aamulla Vanhakaupunginlahdella. Ensimmäiset jotka näin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #25 : 12.04.10 - klo:19:48 »
Tuollahan ne kailottivat Munsaaren kupeessa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #26 : 13.04.10 - klo:15:47 »
Nopeita elukoita!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #27 : 13.04.10 - klo:17:04 »
... jos olivat ihan ne samat. Oliko se hippiäinen, jonka liikkeitä onnistuttiin syksyllä mittaamaan?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #28 : 13.04.10 - klo:18:14 »
...käskin sanoa terveisiä jos kiertävät sitä kautta? Kai ne muisti?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #29 : 14.04.10 - klo:13:09 »
Johan kirjoitin, etä kailottivat.
Tämänaamuinen punakylkirastas oli vielä vaiti.