Kirjoittaja Aihe: Rahat pois  (Luettu 10086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Rahat pois
« Vastaus #15 : 23.03.10 - klo:09:12 »
WWF:n rahoitusperiaate on hyvä. Kerättiin rahasto, 1001 x 10 000 dollaria. "1001-rahaston perustamisesta lähtien kansainvälinen WWF on voinut käyttää rahaston korkotuloja hallinnollisten kulujen kattamiseen."

Mt

Jos ajatellaan lahjoittajien psyykenmaailmaa (=kuvitelmaa, että organisaatiokulut olisivat turhia kuluja), niin siinä mielessä ihan hyvä idea.
Tuo toimintatapa motivoi varmasti monia ihmisiä tukemaan järjestöä.


Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Rahat pois
« Vastaus #16 : 23.03.10 - klo:09:37 »
Onko mahdollisesti niin, että millekään muullekaan järjestölle kuin KUA:lle et antaisi senttiäkään?
Vai onko sinulle jokin validi peruste kommentillesi?

Annan minä 3 euroa kuussa johonkin toiseen tarkoitukseen.  :003: Validi mielipiteeni on se, että rahat pitää antaa taholle, joka panostaa ensisijaisesti kehitykseen eikä isoon hallintoon. Rahaa en anna ulkomaisille pumpuille, koska en voi mitenkään tietää niiden tarkoitusperistä enkä valvoa niiden rahojen käyttöä.
Acta, non verba.

Poissa corni

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Vs: Rahat pois
« Vastaus #17 : 24.03.10 - klo:22:36 »
Ok, selvä. Antakaamme sinne minne koemme haluavamme antaa.
- Ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan. Ps. 4:4 -

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rahat pois
« Vastaus #18 : 25.03.10 - klo:19:00 »
Tiedetäänkö kritisoitavaa kohteista Plan, Amnesty, HelsinkiMissio (vm erityisesti senioripysäkin osalta suuresti resurssipulaan tukehtuvan kuntasektorin vetoapu?) 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Rahat pois
« Vastaus #19 : 26.03.10 - klo:17:23 »
Tiedetäänkö kritisoitavaa kohteista Plan, Amnesty, HelsinkiMissio (vm erityisesti senioripysäkin osalta suuresti resurssipulaan tukehtuvan kuntasektorin vetoapu?) 

Mulla on ollut Planista kummipoika eikä sen toimintaa vastaan ole mitään. Amnesty viisastelee joskus asioilla ymmärtämättä olosuhteita, mutta ihan ok. HelsinkiMissio ok. Mutta rahat menevät kuitenkin Kirkon Ulkomaan avulle. Lahjoitan myös Ylen Hyväsäätiölle/KUA.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rahat pois
« Vastaus #20 : 26.03.10 - klo:18:04 »
Planin toiminnassa on minul yllätyksenä ollut toinen puoli, ja se on kontakti kummilapseen. Siitä on iloa vähintään sen rahan edestä jonka maksaa, etenkin kun lapsi kasvaa isommaksi ja alkaa itse vastailla kirjeisiin, alkuun sieltä tulee piirustuksia tai väritettyjä kuvia. 

Jossain päiväntasaajalla joku tenava ihmettelee nytkin maata jossa on neljä vuodenaikaa, ja yrittää käsittää millaista on lumi, ja millainen elukka on karhu...kunhan en olisi antanut liian dramaattista Suomi-kuvaa. Mainitsin vain, että semmoiset saattavat tulla kaupunkiin...että tuossa nyt täällä pääkaupungissakin kaniinit mellastelevat ihan silmieni alla... seoli tosin totta...ja orava söi kuin söikin minun kanervistani marjat...se oli semmoinen marjakanerva

ja sitten tulee tulkin välityksellä yhteinen tervehdys, että koko perhe tahtoisi tavata! Siis, minul on ystäväperhe Karibialla.
Minul on ollut näitä ennenkin, mutta nyt ensi kertaa niin iso tyttö, että hänellä on jo omia ajatuksia, oppii varmaan kohta kirjoittamaankin kun Plan sai siihen kylään koulun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Rahat pois
« Vastaus #21 : 26.03.10 - klo:19:22 »
 :017: Minnekköhän mun rahat menee?
Tienaan aika sikamaisen hyvin, mut aina tuntuu et ne rahat on jossain muualla, ku mun taskussa. :-\

Kymmenykset kyllä maksan ja täytyy myöntää, että aika jolloin en maksanut ja kun aloin maksaa ovat silleen erilaisia, et sen Kymmenen prossan maksun jälkeen sillä 90 prossalla on tullu toimeen paremmin kuin sillä 100 prossalla, kun en maksanut 10 prosenttia.

Siis niinku minne maksaa tai lahjoittaa? Niin minusta olisi hyvä jos pikku putiikille antaa, että tuntee johtajasta apupoikaan tai kohteelle asti kaikki, jotka putiikissa on mukana.
Jos antaa pieneen lähetysjärjestöön tai muuhun, niin ei mene rahaa kauheisiin johtajan palkkioihin, kuten kirkon ulkomaan avussa ja muissa isoissa putiikeissa, joissa johtajat ja järjestön koneisto ottaa suurimman osan lahjoituksista.. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Rahat pois
« Vastaus #22 : 26.03.10 - klo:19:28 »
Sama stadiksi, ku on Perjantai.

Siis ku meen handeliin ja isken fyrkat tiskiin ja ostan flindan, ni se bungaa vaik Kybän, mut oikeest ei ku 2 tai 3 egee, ku systeemi röövaa 80 prossaa. :-\
Mut jos Arska kartsalla heittää flindaa virosta, ni sen saa femmalla, ku se on snadi kundi stadista, eikä mukana systeemissä. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Rahat pois
« Vastaus #23 : 26.03.10 - klo:20:11 »
Sama stadiksi, ku on Perjantai.

Siis ku meen handeliin ja isken fyrkat tiskiin ja ostan flindan, ni se bungaa vaik Kybän, mut oikeest ei ku 2 tai 3 egee, ku systeemi röövaa 80 prossaa. :-\
Mut jos Arska kartsalla heittää flindaa virosta, ni sen saa femmalla, ku se on snadi kundi stadista, eikä mukana systeemissä. :-\

Joo just noin, mut ei sittenkään. KUA:n liksat (ei häävit) tulee kirkkohallitukselta eikä avustusvaroista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Rahat pois
« Vastaus #24 : 27.03.10 - klo:07:12 »
Törmäsin vasta eilen illalla minulle lähetettyyn esittelykappaleeseen Askel-lehdestä.  Se oli pudonnut yöpöydän taakse ja huomasin sen vasta illalla mennessäni nukkumaan. Lehdessä oli juttu lapualaisesta Alpo Järvestä, joka organisoinut jo 25 vuotta talkootyötä, jolla rakennetaan kirkkoja, seurakuntasaleja ja asuinrakennuksia mm. inkeriläisille, mutta muualle Venäjälle. Alpo Järven "kirveskristittyjen työ" on konkreettista, mutta samalla arvokasta. Luulenpa, että ryhdynkin tukemaan tätä porukkata. Kenties lähden joskus jopa mukaan, kunhan pääsen työelämästä.
Acta, non verba.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Rahat pois
« Vastaus #25 : 27.03.10 - klo:20:31 »
Törmäsin vasta eilen illalla minulle lähetettyyn esittelykappaleeseen Askel-lehdestä.  Se oli pudonnut yöpöydän taakse ja huomasin sen vasta illalla mennessäni nukkumaan. Lehdessä oli juttu lapualaisesta Alpo Järvestä, joka organisoinut jo 25 vuotta talkootyötä, jolla rakennetaan kirkkoja, seurakuntasaleja ja asuinrakennuksia mm. inkeriläisille, mutta muualle Venäjälle. Alpo Järven "kirveskristittyjen työ" on konkreettista, mutta samalla arvokasta. Luulenpa, että ryhdynkin tukemaan tätä porukkata. Kenties lähden joskus jopa mukaan, kunhan pääsen työelämästä.

   Salis: Lähde ihmeessä inhaan itään. Olen saanut olla Alpon ja hänen työmiestensä mukana muun muassa Moskovassa, Toksovassa, Pietarissa, Keltossa, Kuismalassa, Sortavalassa, Syvtyvkarissa... Mahtavia reissuja kaikki. Olen mainitsemillani matkoilla pyörittänyt betonimyllyä, siivonnut, tiskannut, kiertänyt diakoneiden/ diakonissojen kanssa kyliä avustuspussien kanssa ja tehnyt tarinoita eri lehtiin inkeriläisten arjesta ja juhlasta, kuten kirkkojen vihkimisistä. Opit idästä paljon, ja koet jo muutamassa viikossa ruhtinaallisesti kaikkea. Ihmisten kodeissa siellä kehkeytyy toisinaan tosi upeita, unohtumattomia hetkiä. Matkoista ja askareista laajalla Venäjällä voi kertoa myös vaikkapa körttifoorumimme nimimerkki vasara. Eli että Salis - ota Alpoon yhteyttä pikaisesti, ja lähde liikkeelle! Jokohan Mörtti on varannut aikaa itää varten?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Rahat pois
« Vastaus #26 : 29.03.10 - klo:13:50 »
Olen töissä eräässä yrityksessä eräässä työtehtävässä.
Minulle maksetaan siitä jonkinlaista palkkaa.
Palkkani ei ole mielestäni missään määrin liian korkea.
Joku henkilö jollaint oisella alalla saattaa hyvinkin päivitellä ja ihmetellä, että miksi tuolle Kyöstille maksetaan tuon verran, vaikka tekee vain tuonkaltaista työtä. Varmasti löydettäisiin joku, joka ottaisi tuon pestin puoleen hintaan vastaan.
Tämä on varmasti totta, vaan ongelmaksi muodostuukin se, että pelkkä into ja halu ei riitä. Pitää olla tuota osaamistakin.
Pitää syntyä sellaista tulosta, joka tuo rahaa taloon.
Henkilö, jolla ei ole rittävää kompetenssia, ei tuo rahaa taloon, vaan on sitä kuluttamassa.

Sama logiikka koskee myös johtajia.
Jos johtajalle maksetaan pientä palkkaa, on vaikea saada hyviä johtajia.
Johtajan rooli organisaation tehokkuuden kannalta on olennainen.
Hyvä johtaja maksaa, ei taida johtajan palkka olla se paikka, jossa ensimmäisenä kannattaa ruveta säästämään?

Jos joku järjestö kehuskelee pienillä johtajan palkoillaan, niin voitko oikeasti luottaa tällaisen järjestön tuloksentekokykyyn?
Enpä tiedä, olenko koskaan törmännyt tällaiseen järjestöön, joka tuonkaltaisella viitsisi itseään kehuskella.
Se on toki eri asia, jos joku huippujohtaja hyvää hyvyyttään suostuu pienempään palkkaan.