Kirjoittaja Aihe: Kehonkieltä  (Luettu 6661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Kehonkieltä
« : 11.03.10 - klo:18:50 »
Kehonkieltä
Eleet, ilmeet ja sanomisen tapa ovat vuorovaikutuksen avaimia
.
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2010/2010-03-11/teemat/Kehonkielta

Me foorumilaiset  jotka emme ole tavanneet fyysisesti toisiamme, on vuorovaikutus välillä hyvinkin vaikeaa keskustelualueella.
Oma kykyni vuorovaikutuksessa vaihtelee, omaa perustemperamenttiani en voi kyllä muuttaa, mutta sen puitteissa vilkkaana ihmisenä voin löytää levollisuuteni.

— Minä kuitenkin toivon, että jokainen uskaltaisi olla oman itsensä kaltainen. Me tarvitsemme eri-ikäisiä ihmisiä, erilaisia temperamentteja. Persoona ei koskaan muutu, vaikka eleitään muuttaisikin, ja arvokkainta on juuri se ainutlaatuinen persoona.http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2010/2010-03-11/teemat/Kehonkielta

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #1 : 12.03.10 - klo:18:52 »
Mulla ja poikaystävälläni tulee olemaan opetteleminen tässä asiassa.
Minä pohjalaisena käytän mielelläni erilaisia eleitä ja ilmeitä viestimisessä ja erilaisia äänensävyjä käytän ja ymmärrän sitten vaan muutamaa sorttia. Juuso savolaisena viestii nimenomaan äänensävyillä, joita sitten onkin varmaan toista miljoonaa ja joita minä en kyllä erota toisistaan, ja se ei sitten eleitä ja ilmeitä ymmärrä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #2 : 12.03.10 - klo:19:38 »


  Älä eppäile, kyl työ siin tuutta toimee ko hämäläinen ja karjalainen "arkkityyppi".

  46 v. on harjoteltu, nyt alkaa männä jo välil ymmärtämise puolel. Mut se rakkavus, se se on kaikki kaikes!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #3 : 12.03.10 - klo:20:36 »

  Älä eppäile, kyl työ siin tuutta toimee ko hämäläinen ja karjalainen "arkkityyppi".

  46 v. on harjoteltu, nyt alkaa männä jo välil ymmärtämise puolel. Mut se rakkavus, se se on kaikki kaikes!

Kyllä on Keski-Pohjalainen ja sekarotuinen on pärjännyt ihan hyvin jo neljäkymmentä vuotta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #4 : 12.03.10 - klo:21:46 »
Kiitos Benkku mukavasta linkistä. (Tekstilinkit tämä rakkine jaksaa aukoa)
Täällä foorumilla kehonkieltä on kai hieman korvaamassa nämä  :102:   :107:   :003:  vekkulit hymiöt. Ainakin niin minä olen ymmärtänyt, että jos saan ns. pyyhkeitä joltain nimeltä mainitsemattomalta foorumilaiselta ja perässä on  :icon_wink: , niin ymmärrän asian ystävällismielisenä kettuiluna, enkä osaa muuta kuin nauraa asialle.

Itseasiassa olen suorastaan mielissäni siitä, että joku vaivautuu kettuilemaan minun kirjoitelmiani. Sehän osoittaa, että kirjoitukseni on herättänyt ajatuskia ja jopa tunteenpurkauksia.  :107:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #5 : 12.03.10 - klo:21:47 »
Juuri sain tietää, että suonissani virtaa oululaistakin verta. Olen siis hitusen sekarotuisempi kuin tiesinkään. Lapsuuteni tietokirjassa Ihmeellinen maailma sanottiin, että sekarotuinen on usein toimekas. Tosin se oli lähinnä koiriin liittyvä kommentti. (Millainen on toimekas? Toimikas on kangasta.)
« Viimeksi muokattu: 12.03.10 - klo:21:50 kirjoittanut Pena »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #6 : 12.03.10 - klo:21:53 »
Mulla ja poikaystävälläni tulee olemaan opetteleminen tässä asiassa.
Minä pohjalaisena käytän mielelläni erilaisia eleitä ja ilmeitä viestimisessä ja erilaisia äänensävyjä käytän ja ymmärrän sitten vaan muutamaa sorttia. Juuso savolaisena viestii nimenomaan äänensävyillä, joita sitten onkin varmaan toista miljoonaa ja joita minä en kyllä erota toisistaan, ja se ei sitten eleitä ja ilmeitä ymmärrä.

Piti lukea monta kertaa ja sittenkin jäi vähän epäselväksi. Ehkä teidän molempien on parasta opetella kommunikoimaan ihan selvällä suomen kielellä.

Minä olen huomannut monta kertaa, että tulkitsen miestäni ihan väärin. Jos hän miettii jotain tulevaa projektia mielessään, hän saattaa vaikuttaa vihaiselta. Sen minä aikanani tulkitsin niin, että hän on vihainen minulle ja olen tehnyt jotain väärin hänen mielestään. Ajan myötä olen oppinut, että hän ei todellakaan ole vihainen minulle, vaan haluaa itse tykönänsä suunnitella tulevan projektin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #7 : 12.03.10 - klo:21:54 »
Juuri sain tietää, että suonissani virtaa oululaistakin verta. Olen siis hitusen sekarotuisempi kuin tiesinkään. Lapsuuteni tietokirjassa Ihmeellinen maailma sanottiin, että sekarotuinen on usein toimekas. Tosin se oli lähinnä koiriin liittyvä kommentti. (Millainen on toimekas? Toimikas on kangasta.)

Pelekääkkönää polliisia?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #8 : 12.03.10 - klo:21:55 »
Hämäläinen viestii taukojen pituuksilla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #9 : 12.03.10 - klo:21:56 »
Poliisejakin on esi-isissä, Hämeenkyrön nimismieskin. En pelkää.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #10 : 12.03.10 - klo:22:03 »
Olen syntynyt Oulussa. Jokunen prosentti oululaisuutta.
Herra armahda.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #11 : 14.03.10 - klo:07:14 »
Kehonkieli ei ole mulle uusi asia. Konsulttina ollessani koulutin 5 päivän putkella yritysjohtajia siihen, että tarkkailkaa ihmisten ilmeitä ja eleitä, ne ovat yli 90 prosenttia viestinnästä. Sanojen merkitys on alle 10 prosenttia. Ihminen voi sanoa vaikka kuinka ihania asioita, mutta jos äänenpainotukset, eleet ja ilmeet eivät ole kohdallaan, ei ihanuus tavoita muita ihmisiä eikä herätä luottamusta puhujaan. 
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #12 : 14.03.10 - klo:08:27 »
Kehonkieli ei ole mulle uusi asia. Konsulttina ollessani koulutin 5 päivän putkella yritysjohtajia siihen, että tarkkailkaa ihmisten ilmeitä ja eleitä, ne ovat yli 90 prosenttia viestinnästä. Sanojen merkitys on alle 10 prosenttia. Ihminen voi sanoa vaikka kuinka ihania asioita, mutta jos äänenpainotukset, eleet ja ilmeet eivät ole kohdallaan, ei ihanuus tavoita muita ihmisiä eikä herätä luottamusta puhujaan. 

Puhut samasta asiasta. Kehon kieli on vain suomennos englanninkielen body language ilmaisusta, joka tarkoittaa eleitä ja ilmeitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #13 : 14.03.10 - klo:09:24 »
Puhut samasta asiasta. Kehon kieli on vain suomennos englanninkielen body language ilmaisusta, joka tarkoittaa eleitä ja ilmeitä.

Miks Salis luulis puhuvansa eri asiasta? Ei kai se ny olis tuota tänne kirjottanu jos ei tietäis että kehonkieli on eleitä ja ilmeitä?  :017: :017: :017: :017: :017: :017: :017: :017: :017:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kehonkieltä
« Vastaus #14 : 14.03.10 - klo:13:49 »
Miks Salis luulis puhuvansa eri asiasta? Ei kai se ny olis tuota tänne kirjottanu jos ei tietäis että kehonkieli on eleitä ja ilmeitä?  :017: :017: :017: :017: :017: :017: :017: :017: :017:

Kehonkieli = bodylanguage = eleet, ilmeet, painotukset = 90 % ihmisen viestinnästä. Otetaan ihan normaali tapaus:

Kädet rinnan päällä ristissä = sormet tiukasti ristissä = kädet tiukasti kiinni selän takana = ihminen yrittää suojautua = on lukossa.
Acta, non verba.