Kirjoittaja Aihe: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan  (Luettu 3664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #30 : 18.12.22 - klo:21:51 »
Korskea luterilainen sen sijaan jatkaa sanatulvaansa luullen, että häntä hänen monisanaisuutensa tähden kuullaan.
Herraa hyvää kiittäkää! Herättäjä - Yhdistyksen valtakunnallinen kuoro https://www.youtube.com/watch?v=SkLyMxt9YMM  :icon_xmaslol:

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #31 : 23.02.24 - klo:12:43 »
Suurin on rakkaus

 1. kirje korinttolaisille.
"Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa."

Rajaton usko profeettaan, diktaattoriin, poliitikkoon ym. ei juuri koskaan ole hyväksi, kun alistamme samalla itsemme toisen ihmisen valtaan ja hyväksikäytettäväksi. Ihminen on aina ihminen ja Jumala on Herramme.

"Minä David, Johannes Kastajan poika, Jumalan tahdosta maan päälle syntynyt ja Jumalan tahdon täyttävä" https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009628974.html

Nyt tämä lahkojohtaja sai tuomion teoista, jotka eivät olleetkaan Jumalan tahdon täyttämistä.
"Helsingin käräjäoikeus oli tuominnut opettajana, profeettana ja parantajana esiintyneen miehen neljästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä kahden vuoden yhteiseen vankeusrangaistukseen."

Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #32 : 23.02.24 - klo:13:46 »
Mitä sitten tehdään, kun se 73. tunti alkaa?

Ehkä rohkeasti soittaisin naapurin ovikelloa, ja miettisimme, miten pärjätä yhdessä tästä eteenpäin?

En oikein tiedä, mihin oloihin nuo varautumisohjeet on tarkoitettu. Minä ainakaan ruokaa en tarvitsisi moneen viikkoon, sen verran kulkee vararengasta mukana. Ulkona on puuta ja Suomessa vettä, jota keitellä. Jos hätä tulee, niin peseytyminen on turhanaikaista, pl. ehkä pidätyskyvyttömien kakkapyllyt ja jotkut ihotautiset. Sitä radiota kannattaisi jonkun kyllä kuunnella, ja lääkkeet olla niillä jotka tarvitsee. Minulla olisi parasetamolia jakaa naapureillekin. Muutenkin yhteistyö ja koordinointi minusta olisivat se, mitä tarvitaan, eikä se mitä kukin kotitalous tekee itse.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #33 : 23.02.24 - klo:14:42 »
Pelkäämpä ettemme me kaksi vaivaista ilman muiden apua selviäisi hengissä. jos Venäjä vyöryy länteen.

Jos kuitenkin vertaa Gazan ihmisparkojen oloihin, ei kannata huolestua. Israel on jättänyt palestiinalaiset Herran haltuun. Niin täytyy meidänkin sitten tehdä.

En yhtään tiedä millaiset meillä on väestönsuojelun mahdollisuudet. On vain talon kellari jossa nyt on säilytystilaa asukkaisen romppeille.
On kuulema väestönsuojiakin kaupungissa, mutta niistä ei julkisesti huudella. Tiedän kyllä pari. Sinne on sitten suunnattava jos käsky käy
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #34 : 23.02.24 - klo:15:09 »
Jos kuitenkin vertaa Gazan ihmisparkojen oloihin, ei kannata huolestua. Israel on jättänyt palestiinalaiset Herran haltuun. Niin täytyy meidänkin sitten tehdä.

Sota ja tuho loppuu heti, kun Hamas ymmärtää lopettaa taistelun.
Hamas tietää, että soluttautumalla siviilien joukkoon tulee tuhoa.
Se tietää myös, että on tietynlaisia tahoja ja ihmisiä, jotka ryhtyvät ajamaan sen tavoitteita ja tahtoa.
Hamasin tahto on, että sitä ei tuhota vaan että se saa kylvää tuhoa ympäriinsä.

Hamasin satojen kilometrien maanalaiset käytävät ovat uutistietojen mukaan hyvin varusteltuja. Kalliiksi ovat tulleet.
Mistä arvelette heidän saaneen rahat käytäviensä rakentamiseen?
Miksi rahoja ei ole käytetty vaikkapa gazan terveydenhuollon kohentamiseen?

Hamasilla on myös käsitys, että terroristijärjestö saa kannatusta maailmalla joiltakin tahoilta, jos se hajaantuu siviilien sekaan ja ampuu sieltä.

Hamas kaiketikin tiesi, että ihmisuhreja tulee valtavasti, kun hyökkäystä suuunnittelivat.
Sitä se ei näy ymmärtävän, että kun sota loppuu, niin aika pian julkinen mielipide unohtaa ne kaikki täysin turhat kuolemat, jotka se on saanut aikaan. Eikä taida sitäkään ymmärtää, että sen loppu näyttää olevan ovella.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #35 : 23.02.24 - klo:16:09 »
Tiedetäänkö yleisesti näistä tunneleista Israelin maan alla ? Tuntuu uskomattomalta että maa jonka sotataito on yleisesti tiedossa ei ole pystynyt estämään tunneleiden rakentamista.

Mistä tietosi ovat ?

Onko kaiken takan Irak, Iran, Afganistan, Egypti vaiko arabimaiden liittouma ?

Miksi USA on tukenut sekä Israelia että ollut rintamassa muiden länsimaiden kanssa ISIS tä  vastaan ?

Sekavaa asennoitumista minusta, mutta eihän minulta olekaan mielipidettä kysytty ! :003: :003: :003:
Jos kysytään niin sanon: Tyhmät, lopettakaa heti sotiminen ja alkakaa korjata raunioita !!!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #36 : 23.02.24 - klo:19:50 »
Olisihan se hienoa, jos Hamas lopettaisi sotatoimet, mutta Israelkin toteuttaa uskollisesti Hammurabin lakia,
joka luotiin Babyloniassa noin 1760 eaa. eikä Raamatun kymmentä käskyä. Kymmenen käskyä ovat juutalaisen ja kristillisen Raamatun mukaan Jumalan ihmiselle Mooseksen välityksellä Siinainvuorella antamat käskyt.
Tuo järjetön sota Gazassa muistuttaa kyllä enemmän kansanmurhaa kuin Hamasin terroristijahtia.
Putinin Venäjän "natsijahti" Ukrainassa on ehkä myös rohkaissut Israelia täystuhon tielle, jossa kaupungit tuhotaan asuinkelvottomiksi raunioiksi.

Isolla Arskalla hieno kannanotto vihalle: https://www.youtube.com/watch?v=XYn5t0tuuAk
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #37 : 24.02.24 - klo:15:29 »
Sota ja tuho loppuu heti, kun Hamas ymmärtää lopettaa taistelun.

Loppuuko silloin myös siirtokuntien perustaminen palestiinalaisten maille? No joo, eihän Hamas kahden valtion mallia tunnusta. Mutta jos siirtokunnat eivät suoranaisesti sotaa edusta, niin valloitusta kuitenkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #38 : 25.02.24 - klo:09:24 »
Miksi rahoja ei ole käytetty vaikkapa Gazan terveydenhuollon kohentamiseen?

Uutisissa on näytetty Israelin tuhoamia sairaaloita. Niihin on aikoinaan selvästi käytetty rahaa. Gazan terveydenhuolto on nyt raunioina. Sen on maksanut Israel.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #39 : 03.03.24 - klo:12:36 »
Kari Uusikylän kannanotto Gazan kamaluuteen. Kari Uusikylä olisi hyvä seurapuhuja syntymäkaupunkinsa Vaasan herättäjäjuhlilla.


HELVETTI ON TUOTU MAAN PÄÄLLE
Yhdysvaltojen ulkoministeri Blinken kertoi, että hänen sydämensä särkyy Gazan tapahtuminen takia. Olipa romanttinen ilmaus, kun Yhdysvallat ei ole juuri pannut tikkua ristiin ”sodan” lopettamiseksi. Puheilla ei ole ollut katetta. Maa on valinnut puolensa.
On makuasia, sanommeko sota, kansanmurha, joukkomurha tai teurastus. Katsomalla päivittäin suoraa lähetystä kansainvälisillä kanavilla voi valita itselleen sopivan sanan. On 30 000 kuollutta, kymmeniä tuhansia haavoittuneita. Media kertoo kuka on terroristi, kuka uljas soturi.
**
Iso lauma pikkupoikia tunkee kattiloineen sopanjakajan ympärillä, laihassa sopassa ui yksi tai kaksi palaa, ns. sattumaa. Poikien ilme on epätoivoinen, kauhistunut.
Ylhäältä otettu kuva näytti satoja ihmisiä, avustusrekan ympärillä, hamuamassa jauhosäkkejä. Alkoi tulitus, joka tappoi yli sata nälkään nääntyvää. Satoja haavoittui. Teurastajien virallisen selityksen mukaan he jäivät rekkojen alle…
Talot ja sairaalat ja koulut on pommitettu romukasoiksi. Kodeistaan paenneilla perheillä ei ole ruokaa, ei vettä, ei saniteettitiloja, ei lääkkeitä, ei suojaa.  Lapset kuolevat ripuliin tai nälkään, kun valioyksilöt estävät ruokaa, vettä ja lääkkeitä tuovien avustusjärjestöjen  kuljetukset.
**
Tappamisen lopettamisen avaimet ovat olleet jo kauan Yhdysvaltojen käsissä. Ulkoministerin sydän on särkynyt, presidentti hiippailee kameroiden eteen mutisemaan loitsujaan ja tuleva presidentti tuskin tietää missä maanosassa Gaza sijaitsee.
**
Jumala, Jehova, Allah….Millaisen Jumalan kuva Sinä haluat olla,  tai olet? Et kai Perkeleen? Olisiko Tursas, Piru ja Kratti valintasi? Olisiko kolmikossa meille uusi kolmiyhteinen jumala. Näiden suomalaisten ikijumalien avulla oma taloutesi olisi kunnossa ja sodat voitettaisiin. Olisiko muulla mitään väliä? Tuskinpa vain.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #40 : 03.03.24 - klo:17:47 »
Jumala, Jehova, Allah….Millaisen Jumalan kuva Sinä haluat olla,  tai olet?

Voisinpa olla edes vähän Jeesuksen kuva!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #41 : 05.03.24 - klo:11:36 »
Voisinpa olla edes vähän Jeesuksen kuva!
Jeesus auttaa sinua työssäsi.  :eusa_pray: