Kirjoittaja Aihe: Mitä hyvää tänään  (Luettu 6450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #15 : 22.11.22 - klo:14:05 »
Pyöräily ja kävely metsässä puolison kanssa raikkaassa pakkassäässä.

Kumpi sai polkea pyörällä?  :003:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #16 : 23.11.22 - klo:05:23 »

   Katu-pappila

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #17 : 23.11.22 - klo:08:16 »
Siivouspäivä
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #18 : 23.11.22 - klo:09:41 »
Lääkärikäymäpäivä.  Hoidamme painokontrollia, kauniisti sanoen.  Kerron hänelle mitä olen touhunnut ja mitä muuta meinaan.

Palasin siihen valioon, jota syötiin kun olin lapsi ja koulussa ja kotona, ei siis mitään mutkikasta.  Hiiteen Atkinsit ja valkoviini-kananmunat, Nutrilettit ja fruitismit.

Joopa. Kuuskytluvun safkaamista.  Kalorit, tää on totuus, jää alle 1000.  En tajuu,  hämmästyin kun laskin. 

Vähintään jännään mitä äijä on mieltä.   :kahvi:

Eikös Leenalla olekin hauskaa? 

Yx yv, korkkaamaton, säästän iltaan  :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #19 : 23.11.22 - klo:09:57 »
Jorinapiirin päivittäinen kokoontuminen Hyvän tuulen tuvalla ja mitä makeaan elämään tulee niin juuttaanmaalaiset taatelit ovat hyvin makeita. Taateleissa on kivi muistuttamassa kaidasta tiestä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #20 : 23.11.22 - klo:13:19 »
Eipä niitä niukkuuden merkkejä juuri näy muualla kuin huolestuneissa kommenteissa.
Pääministeri bile Sanna Marinhan on retoriikassaan käyttänyt sotatalous-termiä. Sotataloudella hän on perustellut hallituksen vuosia jatkunutta hurjaa velanottoa poikkeuksellisissa oloissa. Koronapandemia ja Ukrainan sota ovat asioita, joihin mikään hallitus ei olisi voinut varautua.  :icon_xmaslol:

Puolisoni kanssa olemme eläneet ihan jo muutenkin kaikessa körttiläisessä vaatimattomuudessa ilman bile-Sannan julistamaa sotatalouttakin jo vuosia viettänen joulutkin Jeesuksen mielen mukaisilla kala- ja kasvisruokavaliolla emmekä osta joululahjoja emmekä lähetä joulukortteja emmekä hanki joulukuusta.  :icon_xmaslol:

Lähde

Pääministeri: Elämme ikään kuin sotataloudessa
https://www.verkkouutiset.fi/a/paaministeri-elamme-ikaan-kuin-sotataloudessa/#b4dd8a25

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #21 : 23.11.22 - klo:14:44 »
Puolisoni kanssa olemme eläneet ihan jo muutenkin kaikessa körttiläisessä vaatimattomuudessa.

Vaatimattomalla elämisellä säästää varmaankin paljon rahaa. Varallisuuden suhteen Raamattu antaa selvät ohjeet: Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. - - - Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #22 : 23.11.22 - klo:17:26 »
Kiva aihe.

Tänään?
Hyvää?

Ei kai muuta kuin, että sain avattua körttifoorumin.
Foorumin jorinoita lukiessa tulee hyvälle mielelle.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #23 : 23.11.22 - klo:18:47 »
kKylmäuinti!  Ah ah, kuinka hullaannuin Kiilopäällä kun syvensivät levensivät Kiilopuroa ja tekivät avantouintipaikan sinne.  Talkoolaisille vapaa käyttöoikeus. 

Sen jälkeen, missä oli minua tarvis, löysivät helposti, ei tarvinnut miettiä mihkäs se taas lähtikään, sen kun kävi noukkimassa avannosta. 

Uimahallien kylmäaltaat, no, korvikehoitoa mutta pääsee niillä jotenkin fiilikseen. Ellei ole jonoa niin kylmä -- sauna--kylmä--lämminallas, ja noin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #24 : 23.11.22 - klo:18:53 »
Olimme hyvällä tuulella, minä ja sisätautilääkäri.   :109: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #25 : 23.11.22 - klo:20:07 »
kKylmäuinti!  Ah ah, kuinka hullaannuin Kiilopäällä kun syvensivät levensivät Kiilopuroa ja tekivät avantouintipaikan sinne.  Talkoolaisille vapaa käyttöoikeus. 

Sen jälkeen, missä oli minua tarvis, löysivät helposti, ei tarvinnut miettiä mihkäs se taas lähtikään, sen kun kävi noukkimassa avannosta. 

Uimahallien kylmäaltaat, no, korvikehoitoa mutta pääsee niillä jotenkin fiilikseen. Ellei ole jonoa niin kylmä -- sauna--kylmä--lämminallas, ja noin.

On ihan pakko tehdä tähän kohtaan interventio. Leenan kokemus on minullakin. Alkutalvella kävin joskus kyseisessä paikassa hiihtämässä ja saunan aikana piti pulahtaa puron veteen. Eka kerta otti lujille.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #26 : 23.11.22 - klo:20:28 »
On ihan pakko tehdä tähän kohtaan interventio. Leenan kokemus on minullakin. Alkutalvella kävin joskus kyseisessä paikassa hiihtämässä ja saunan aikana piti pulahtaa puron veteen. Eka kerta otti lujille.

En aio olla Pekka Tai Maijjaa pahempi, vaan meinaan pulahtaa tohon oslofjordiin, kun virtaa tossa. Asun rannalla.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #27 : 24.11.22 - klo:06:39 »
Kun meinaa, totesin, ei kantsi ajatella menee vaan, hyvää vauhtia ja miettii muita asioita ja samassa on siel avannos.   :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #28 : 24.11.22 - klo:11:18 »
Eilen ja tänäänkin teki hyvää aamuinen kylmäuinti avantouintipaikalla puolisoni kanssa.  :icon_xmaslol:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Mitä hyvää tänään
« Vastaus #29 : 24.11.22 - klo:18:14 »
Sairauteni-ketju on valunut kakkossivulle!  :109: Olemme pysyneet terveinä.  :eusa_pray:

Mutta nyt (ehkä) nostan sen, vaikka olenkin terve.

Ei kun se onkin jo lukittu. Ei minulla olekaan lihaksia sitä enää nostaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.