Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 5  (Luettu 37456 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #75 : 14.07.18 - klo:04:10 »

   Verryttelypuku

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #76 : 14.07.18 - klo:09:20 »
   Verryttelypuku

Tuo on todella paha tauti urbaanissa ympäristössä. Yritä selviytyä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #77 : 14.07.18 - klo:13:34 »
Olen urbaani enkä omista moista. Näinkö tässä pitää vielä kaupoille vääntäytyä, vaikka ajattelin viettää viikonlopun kaikessa rauhassa kotioloissani? Olisikohan UFF vielä auki?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #78 : 14.07.18 - klo:14:31 »
 
   ... tai jotain muuta joustavaa. Terapeutti vääntelee sinua eikä silloin saa olla vaate se, minkä rajoja tutkitaan, vaan sun lihakses, luustos ja niveles, jäntees ja mieles.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #79 : 13.09.18 - klo:12:58 »
Ensimmäinen kerta kuuteen vuoteen tuli tänään tunne silmäpiston jälkeen, että onko kaikki nyt hyvin. Alkoi iso nokimusta läikkä lennellä näkökentässä heti toimenpiteen jälkeen. Kipua ei ollut mutta se häiritsi pahasti. Tunnin jälkeen sain yhteyden osatolle ja siitä se samaan aikaan alkoi helpottaakin.Oli joko ilmakuplan aiheuttama, tai lääkkeen jälki.
Yli kaksikymmentä kertaa on pistetty, nyt tuli tämmoista. Joskus on silmä ollut verinen ja särkyä myös tuntunut.

Muutoin oli nopeaa ja pätevää toiminta, paitsi jonotus ilmoittautumisluukulla. Kaikki aamun ensimmäiset potilaat olivat saattajineen tulleet ennen minua vaikka olin ensimmäinen pistotoimenpiteeseen.
Tarkastuksiin ja tutkimuksiin tulivat useimmat.

Iloksi taas  turha huoli muuttui ja jaksoin äsken paistaa muikkuja pottumuusin särpimiksi.
Kohta on kahvin vuoro, jahka Matti herää päikkäreiltään.    :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #80 : 13.09.18 - klo:15:16 »
Olen liikkuvan flunssan uhri ja yritän selviytyä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #81 : 13.09.18 - klo:16:00 »
Voi kurjuus ! Flunssa on kamala sairaus, se vetää 'ventiksi'.

Onkohan minulla nyt apuna nuo uudet astmalääkkeet, Ventoline ja Incruse kun ei ole flunssa iskenyt vuoteen. Voi olla kylläkin sen ansiota että oleilen nykyisin enimmäkseen kotosalla.

Jalat ja kädet minulla kipeytyvät salilla näiden nivelrikkojen takia, mutta muutamassa päivässä siitä aina tokene.
Ateekkari vinkkasi Voltarenin tilalle Nivelgeelin ja se taitaakin olla parempi apu.

Onkohan yli 70-kymppisiä täysin priimakuntoisia olemassakaan ?   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #82 : 13.09.18 - klo:21:05 »
Ei taida olla  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #83 : 26.10.18 - klo:11:41 »
Tuli aamulla johdatus. Luin Norja kruununprinsessan keuhkosairaudesta koska itsellänikin on astma keuhkoahtaumaan päin menossa.
Niitä tutkaillessani kurkistin myös lääkkeeni, Incrucen  selosteen ja haittavaikutuksissa oli vastaus( ehkä ) siihen miksi minulla on alkanut VTI uusia kahden kuukauden välein vaikka on estolääkityskin.

Incrucen yleinen haittavaikutus on virtsatieinfektio ja muut ongelman.

Nyt kokeilen olla ilman po lääkettä ja katson kuinka henki kulkee. Ventoline avaa ja Symbicort sisältää kortisonia. Maanantaina Ilkka K. Mehiläisestä soittaa ja sitten keskustellaan. Olisi kiva päästä kahdesta kalliista lääkkeestä eroon.

Hyvin pelaa hoitosuhde Mehiläiseen. Ensi viikolla saamme siellä infl.rokotukset ja minulta otetaan kädestä koepala, näyttää basiliomalta.

Spirometria on vuorossa myöhemmin.
 :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #84 : 26.10.18 - klo:12:26 »
Mitä tulee kalliisiin lääkkeisiin niin lääkärilläni on tapana syöttää niitä. Huhtikuun lopussa tuli jo lääkekustannuskatto vastaan eli loppuvuosi on ihan halpaa eli ei juuri mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #85 : 26.10.18 - klo:12:32 »
Oho!   Minulla se raja tuli syyskuussa täyteen, mutta en ole saanut Kelasta vielä palautusta sen yli menneistä ostoksista.

Katon apteekki totesi olevan tiedossaan. Kallis lasku tuli silti viimekertaisesta käynnistä, vitamiinit ovat käsikauppalääkkeitä ja niihin upposi yli 100 euroa.

B12 ja D-vitamiini ja Omega3, nenäsuihke ja jotakin muuta siihen sisältyi.

Toisaalta, tässä iässä ei ole muita menoja entiseen malliin. Lääkkeet, ruoka, bensa talon kulujen päälle. Pärjätty on. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #86 : 27.10.18 - klo:09:35 »
Nyt kokeilen olla ilman po lääkettä ja katson kuinka henki kulkee. Ventoline avaa ja Symbicort sisältää kortisonia. Maanantaina Ilkka K. Mehiläisestä soittaa ja sitten keskustellaan. Olisi kiva päästä kahdesta kalliista lääkkeestä eroon.

En selvinnyt kuin 10 tuntia, ja sitten oli otettava päivän annos jotta kykenin nukkumaan.

Maanantaina jutellaan  lääkärin kanssamiten edetään. Nyt on molempi pahempi. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #87 : 01.11.18 - klo:11:38 »
Nyt on koepala otettu kämmenselästä. Kahden viikon kuluttua kun on tikkien poisto on seuraavan koepalan otto rinnasta.
Sitten onkin jo viisi vastaavaa tehty. Vain yksi on ollut basalioma.

Huomena alan uuden ahtaumalääkkeen käytön ja jätän Hipeksalin pois. Jospa tämä yhdistely olisi parempi.

Aiemmin ovat kaikki lääkkeet minulle sopineet eikä mikään ole tehnyt sivuvaikutuksia. Vanhetessa sekin asia muuttuu. Kuusi VTI  vuoden sisällä keuhkoahtaumalääkkeen takia. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #88 : 12.11.18 - klo:16:07 »
Vuosi sitten tuli lääkevalikoimaan uutena sytostaatti nimeltään Merkaptopurin. Se on alunperin leukemiaan tarkoitettu, mutta minulla menee koliittiin eli Colitis Ulcerosaan eli krooniseen paksunsuolen tulehdukseen. Reseptiin pitää joka kerta saada erikseen hyväksyntä Fimealta, joka tapahtuu käytännössä niin, että lääkäri lähettää reseptin minulle ja hänen pitää aina perustella erikseen, miksi joku muu lääke ei käy. Minä vien reseptin apteekkiin ja he lähettävät sen Fimealle, jossa se viereksii oman aikansa. Sitten ne lähettää sen hyväksyttynä takaisin apteekkiin ja sieltä ilmoitetaan minulle, että täällä tämä olisi. Menen hakemaan lääkkeen ja samalla ilmoitan, että en saa purkkia auki, kun siinä on turvakorkki. Sitten henk.kunta alkaa äheltämään purkin kimpussa ja joku saa sen auki. Lääke laitetaan toiseen purkkiin ja siihen entisen purkin tiedot ja helposti aukaistava korkki. Fimea ottaa lääkkeen hinnan lisäksi hyväksyntämaksun 20€ ja jos resepti lähetetään heille kiireellisenä, hinta onkin 30€?

Merkaptopurin on vaikuttanut hyvin, eikä ole tarvinnut koliitin takia lähteä sairaalaan. Vuosi sitten syksyllä jouduin kolmesti osastolle pahojen oireiden takia. Asacol on toisena lääkkeenä koliittiin. Muut sairaudet onkin sitten ennallaan ja niihin entiset lääkkeet.   

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #89 : 12.11.18 - klo:18:06 »
Minä sain apteekissa opastuksen uuteen keuhkoahtaumalääkkeeseen, Seebriin.
Siinä asetetaan lääkekapseli laitteeseen aina joka kerta erikseen, rikotaan kapseli painikkeilla, imetään ja sitten tarkastetaan tuliko kaikki kapselista. Rikottu kapseli hävitetään.
Ei se vaikeaa ole, mutta hankalampaa kuin Incrusen imeminen.
Toivottavasti VTI ei muutu virtsaummeksi.

Hapensaanti on nyt parempaa, huimaus on helpottanut. Basaliomiista en edes osaa olla huolissani.

Matti soitti omastaan polille. Sanoivat että magneettikuvaan on pitkä jon ja koska hänen neljästä koepalastaan vain yhdessä oli syöpää, hän joutuu odottelemaan.

Minullakin on syöpälääkettä. Silmään Avastinia, kuivattamaan uudisverisuonia joita kasvaa kun keskuslaskimo on tukossa.

Olemme syöpäläisten sukua.  :003:
 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)