Kirjoittaja Aihe: Kevätkeräys 2018 Nuorten veisaajien puolella  (Luettu 4553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Kevätkeräys 2018 Nuorten veisaajien puolella
« : 05.04.18 - klo:11:31 »
Kevätkeräys 2018
 Nuorten veisaajien puolella
Herättäjä-Yhdistyksen nuorisotyö eli Nuori Yty kokoaa vuosittain satoja nuoria toimintaan, jossa nuoret saavat itse osallistua sen suunnitteluun; kokeilla, yrittää, onnistua ja epäonnistua. Kristillisen arvopohjan toiminnallemme muodostavat toivo, armollisuus, rakkaus ja tasavertaisuus. Haluamme tarjota paikan, jossa nuori näkee, kuulee ja tuntee viestimme: Sinä riität, sinä kelpaat, sinä et ole yksin.

Voit osallistua kevätkeräykseemme 2018 antamalla lahjasi
Herättäjä-Yhdistyksen tilille POP Pankki FI29 4747 0010 0394 77.
Viite 30301009.
Keräyslupa RA/2017/4, voimassa 3.1.2017-31.12.2018.

 

Kristillinen toivo on jotain, minkä avulla voimme kasvaa turvallisesti kohti tulevaisuutta.
Tätä toivoa haluamme jakaa nuorten kanssa liittymällä kaikilla leireillämme ja tapahtumissamme körttiläiseen veisuuperinteeseen. Uskomme, että herännäishenkinen kristillisyys tarjoaa elämään aineksia, joista voi ammentaa vielä vanhanakin. Nuorisotyömme tarjoaa iloa, turvaa ja toivoa, joka kantaa aikuisuuteen.

Työssämme näemme, miten yhteiskunnan kiihtyvä eriarvoistuminen vaikuttaa nuorten elämään: monet tarvitsevat entistä enemmän henkistä ja hengellistä tukea kodin ulkopuolelta. Samalla on yhä enemmän perheitä, joiden lapsilla ei ole varaa kalliisiin harrastuksiin.

Meille on tärkeää, että pystyisimme edelleen kutsumaan toimintaamme nuoria kaikenlaisista perhetaustoista. Tähän työhön tarvitsemme ihmisiä, jotka muistavat nuoria ja tukevat työtämme myös taloudellisesti. Sinun osallistumisesi keräykseen tarjoaa jollekin nuorelle paikan touhuta, opetella lähimäisyyttä ja kokoontua veisaamaan.

Kiitos, että tuet työtämme!

Herättäjä-Yhdistyksen nuorten ja nuorisotyön puolesta
nuorisosihteerit
Suvi Korhonen ja Mika Nuorva



 

Herättäjän rippikouluun ja nuorisotyöhön päätyminen oli minulle
lähes sattuma, mutta niistä tulikin osa minua.

Nuori Yty tarjosi minulle arvokkaan yhteisön, jossa tuomitsemisen sijaan kannustettiin. Herättäjän nuorisotyössä kokemani rakkauden ja hyväksynnän pohjalta oli luontevaa olla aktiivinen, järjestää tapahtumia, reissata Suomessa, veisata, hiljentyä, saada ystäviä ja kasvaa juuri omana itsenään.

Nyt asun iki-ihanalla Heränneiden ylioppilaskodilla, jota en olisi löytänyt ilman tätä kaikkea. Herättäjän nuorisotyön kautta löydetyt ihmissuhteet ja körttiläisyys ovat kasvattaneet minusta tällaisen kuin olen ja yhä edelleen ne pysyvät voimavaroinani.”
Alva Grünthal, 21 vuotta

 



”Tulin mukaan Nuori Ytyn toimintaan riparin kautta, enkä mä oikein tiennyt siitä aiemmin mitään.

Parasta on se, kuinka vapaasti siel voi olla oma ittensä ja ei tarvi huolehtia asioista. Nuori Ytyn juttuihin lähtiessä tietää aina et saa hetken aikaa tauon kaikesta, mikä stressaa tai ahdistaa. Ympäriltä löytyy ihmisiä, jotka rakastaa.

Oon ite oppinut tosi paljon kun oon ollut mukana. Se on ollut aika paljon semmosta henkistä kasvamista, oppii näkemään maailmaa ja muita ihmisiä ihan eri tavalla, vaik luulee et ties jo miten maailmaa pitäisi katsoa tai tulkita. Mulle H-Y:n nuorisotyön juttuihin mukaan lähteminen on alusta asti antanut
kans toivoa ja sellasta ääretöntä jaksamista.”
Aaron Löfgren, 16 vuotta

 



”Sukuni ei ole körttiläinen, eikä minulla ollut varsinaista yhteyttä liikkeeseen ennen rippikoulua. Tuolloin en juuri välittänyt hengellisistä asioista. Rippikoulu kuitenkin muutti suhtautumiseni asiaan. Löysin körttinuorista sekä yhteisön johon koin kuuluvani, että liikkeen jonka näkemyksiin pystyin yhtymään. Rippikoulu ja sen jälkeen tarjotut lukuisat nuorten tapahtumat ovat olleet muovaamassa minua
siksi mitä olen tänään.

Siionin virret kulkevat minulla repussa mukana aina kotoa lähtiessäni. Virsien veisuu yksin, ja erityisesti yhdessä, on ollut minulle tukena elämän vaikeissa hetkissä. Elämäntilanteesta riippumatta virret tarjoavat rauhallisen poukaman elämän kiireissä. Joka kesä rippikoulusta lähtien olen suunnannut ympäri Suomea herättäjäjuhlille. Jokin suuri yhteenkuuluvuuden tunne ja lämmin henki tekee juhlista itselle merkittävät.”
Teemu Matilainen, 30 vuotta

 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi