Kirjoittaja Aihe: Tänään 38  (Luettu 33806 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 38
« Vastaus #75 : 01.05.15 - klo:11:38 »
Ajoimme vuosien jälkeen kuuntelemaan kuoroja Vappu-aamuna. Kaupungitalon portailla oli sekakuoro, torilla mieskuoro.
Meilläkin oli koira mukana kuten useilla muillakin. Siinä sitten rotuja ja ominaisuuksia vertailtiin. Koirat siis ilahuttivat monella tapaa minuakin tänään. Onnelleiseksi teki se että koirat olivat kaikki ' ihmisiksi'.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #76 : 03.05.15 - klo:14:47 »
Yritän käppäillä aikani kuluksi pihamaalla. Se on sateen ja räntälumen jäliltä märkä. Isot maakivet ovat ensin nousseet roudan mukana ylös ja nyt muljahtavat roudan sulaessa alas. Ensi viikolla, kunhan Oulusta takaisin pääsen, aloitan rustingin nurkan oikaisun. Roudalle on vaikea tehdä "toppia", kyllä se nurkan mennessään vie. On siitä kohta 30 vee, kun edellisen kerran paikan oikaisin. Haluan tehdä sen sen vuoksi, että pariovet pelaavat kunnolla. Kohorttilaisen virhesilmä näki kaikenlaisen vilungin, niin nämä vinot nurkatkin.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 38
« Vastaus #77 : 04.05.15 - klo:08:36 »
Minulla on pieni epäilys että kaivovedessäni saattaisi olla bakteereja. Siis hiukka enemmän. Muovipullossa yön yli seisonut mehu -kaupan tiivisteestä tehty- alkaa nopeasti käymään. Ei se ennen ihan noin nopeasti ole käynyt.. kokemuksia? (Myös jotkin oireet voisivat selittyä)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 38
« Vastaus #78 : 04.05.15 - klo:09:31 »
Tänään tapaan entisten työkavereiden kanssa lounaalla. Minä kuskailen meitä Taivaanrantaan.  Kiva nimi ruokapaikalla.

Huomena ajelen Luhtikylään rakkaan luokkatoverini luo . Näen Luhdanojan kevättulvan ja
ilahutamme Leenan kanssa toisiamme ' terapiaistunnolla' .  :001:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 38
« Vastaus #79 : 04.05.15 - klo:10:02 »
Minulla on pieni epäilys että kaivovedessäni saattaisi olla bakteereja. Siis hiukka enemmän. Muovipullossa yön yli seisonut mehu -kaupan tiivisteestä tehty- alkaa nopeasti käymään. Ei se ennen ihan noin nopeasti ole käynyt.. kokemuksia? (Myös jotkin oireet voisivat selittyä)

Ota yhteyttä terveystarkastajaan ja tarkastuta se.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Tänään 38
« Vastaus #80 : 04.05.15 - klo:11:15 »
Kolmen tunnin pyörälenkki aamusta. Vaikka maa oli kuurassa, lätäköt riitteessä ja mittarit näytti vain 5 astetta, pilvettömältä taivaalta paistava aurinko lämmitti hienosti. Joutsenia, kurkia, tikkoja ym lintuja näkyi ja kuului.  :039:

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 38
« Vastaus #81 : 04.05.15 - klo:11:27 »
Ota yhteyttä terveystarkastajaan ja tarkastuta se.

Vuokrarivarissa asun joten isännöitsijälle pitäisi ilmoittaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #82 : 04.05.15 - klo:12:34 »
Meillä oli aikoinaan pihassa kaksi kaivoa ja toisen käytö piti lopettaa, kun sinne aina pääsi pintavettä. Mitenkähän se oli, otin puhtaisiin pulloihin niitä vesiä ja vein Kuopioon, jossa ne tutkittiin ja tuli paperilla tuomiot. Sinulla tietysti isännöitsijäsi tietää. Voi jopa mennä taloyhtiön maksettavaksi.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 38
« Vastaus #83 : 04.05.15 - klo:12:49 »
Ok, 1944. Ihan mahdollista että pintavettä päässyt kaivoon, vaikka tiiviiltä muuten vaikuttaa. Olen kuullut että joskus voi olla kyseessä esim. kaivoon kuollut rotta.  :118:  Joulun aikaan katselin rottaa silmästä silmään kun se kävi hakemassa linnunsiemeniä, ei ole enää näkynyt.  :icon_confused:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #84 : 04.05.15 - klo:13:03 »
 :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 38
« Vastaus #85 : 04.05.15 - klo:14:13 »
Ok, 1944. Ihan mahdollista että pintavettä päässyt kaivoon, vaikka tiiviiltä muuten vaikuttaa. Olen kuullut että joskus voi olla kyseessä esim. kaivoon kuollut rotta.  :118:  Joulun aikaan katselin rottaa silmästä silmään kun se kävi hakemassa linnunsiemeniä, ei ole enää näkynyt.  :icon_confused:

Olen kerran ollut mukana tyhjentämässä mökkikaivoa tuon takia. Tiivis kaivonkansi oli kevään kohinassa sen verran kallistunut, että pari jyrsijää oli livahtanut kaivoon ja hukkunut sinne. Raadot olivat jokseenkin ihottavassa jamassa. Uuden veden tihkumista kaivoon saatiin odotella jonkin aikaa, mutta hyvää se taas oli.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 38
« Vastaus #86 : 04.05.15 - klo:15:39 »
Olemme putsauttaneet kaivomme kerran ja kerran uusineet pohjahiekat sekä vaihtaneet puisen kaivonkannen betoniseen Vesikaivohuolto Vipellä. Firman konttori on Sysmässä, mutta autot liikkuvat laajasti ainakin Pihtiputaalle asti, kuten kertoivat. Sovimme naapurin asian kanssa, niin että hoitivat molemmat samalla kertaa ja pääsimme yksillä matkakuluilla. Uskallan suositella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #87 : 04.05.15 - klo:21:09 »
Tuli kelpo kohtaus kauppa- ja asiointireissulla, jonka jälkeen piti opiskella ja lenkkeillä. Kirjastoon suunnatessa rupesi polvet tuntumaan setsuurilta ja uimahallin edustalla oli pakko pyytää apua. Rivakka mies siitä minut raahasi kotiin. Kuinka saisi kiitetyksi, täytyy laittaa pikku paikallislehteen kiitokset vielä kun ei huolinut mitään erityistä.

Kai se niin nyt vain on, että se viimeinen tentti täytyy suosiolla jättää syksyyn. Mutta se mies totesi minua kannatelkessaan että olisko valo, kun selitin että yhen sortin migreeni vain. Hänen naisystävällään tulee aina valoisasta.

Ei ollenkaan mahoton ajatus. Pimeä talvi oli tietty ankea mutta tänään oli ihan huiman kirkasta, tai sitte vain tuntui siltä, niinkun useasti ennen...  Tai kyllä oli mielipuolisen kirkasta, siksi teki mieli ulos koko päiväksi. No, kerkesin helssata uusitun apteekin tutun farmaseutin ja kehua tilat, katsoa mitä kasvit maksaa kukkakaupassa ( liikaa) ostaa halvasta hinnasta Prismasta kasveja ja jutella ihmisten kanssa siinä kasvipöydän  ääressä ja sain tilatut kirjat ja hoidettua pankkiasiat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #88 : 04.05.15 - klo:21:13 »
Pitäskö jättää se Italian matka, siinä täytyy nyt ottaa aivo käteen ja katsoa.  :-\. Jäi tällä erää ehkä vaeltamatta pyhiin. No, on se jääny kerran ennen. En ole niistä niin riippuvainen vaikka se tuntuu kyllä suuresti lomalta kun pääsee tekemään muuta mitä tavallista on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 38
« Vastaus #89 : 04.05.15 - klo:23:25 »
Tuli tehtyä vähän kotiseutuajelua pikkuteitä pitkin. Sain ihailla runsaita sinivuokko- ja
valkovuokkonäkymiä, rentukoitakin jo kukki ojassa.
Tuosta Leenan kertomasta jutusta (yhdestä niistä) tuli mieleen, mulla silloin tällöin
iskee migreenikohtaus päälle, onneksi aika lievänä, mutta sen olen huomannut että valo
selkeästi herkistää siihen, yhdistettynä johonkin stressaavan tilanteen helpottamiseen.
Jännä juttu kun ei silloin iske kun hässäkkä on päällä...heh...onkohan lepotauot pahasta...