Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keskustelusta  (Luettu 18906 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #15 : 14.07.05 - klo:18:39 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
*myyräpartio shakes the magic 8ball and reveals: "No."*


Sorry. Ehkä olen jo liian vanha, mutta ei mennyt jakeluun.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #16 : 15.07.05 - klo:10:09 »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #17 : 15.07.05 - klo:10:20 »
Valitan olen teknologi ja tuo magiikka ei ole vahva lajini. Aina voi kuitenkin oppia uutta. Vaan enpä luottaisi tuollaiseen edes sen ostohinnan arvosta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #18 : 15.07.05 - klo:12:01 »
(itskaddabii määtsik)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #19 : 15.07.05 - klo:12:24 »
Valitan edelleen, ettei tuo murteellinen enenglantikaan ihan aukea. Se jälkimmäinen sana meni joten kuten, mutta ymmärsin, että ensimmäinen oli tehty liasonilla eli sidonnalla kuin ranskan kielessä. Siinä tuo kadda osuus jäi hämäräksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #20 : 15.07.05 - klo:16:14 »
Noh, noh. Eihän tässä nyt sen kummemmasta ollut kyse kuin:


pientä sivuraiteilua havaittavissa mutta, koska valituksia ei kuulu otan vapauden tuoda sher... postailla kuvia!

Benkku

  • Vieras
Keskustelua keskustelusta. 2005
« Vastaus #21 : 21.08.08 - klo:23:03 »
15.07.2005 16:14
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Noh, noh. Eihän tässä nyt sen kummemmasta ollut kyse kuin:
 :-'
pientä sivuraiteilua havaittavissa mutta, koska valituksia ei kuulu otan vapauden tuoda sher... postailla kuvia!


Onhan sitä näköjään körttifoorumin historiassa ollut ennenkin "pientä" vuorovaikutus ongelmia.  :D
Vai mitä Seppos? :-k

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #22 : 22.08.08 - klo:09:27 »
"It has got to be magic."
Magia on animistista ajattelua ja kristinuskolle vierasta. Taikatemput taas ovat hämäämistä. Joskus on hyvä ällistyä, mutta ei ole kivaa tulla aina huijatuksi.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #23 : 22.08.08 - klo:19:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
"It has got to be magic."
Magia on animistista ajattelua ja kristinuskolle vierasta. Taikatemput taas ovat hämäämistä. Joskus on hyvä ällistyä, mutta ei ole kivaa tulla aina huijatuksi.


Magic on ainakin jenkeissä arkipäivän adjektiivi, joka kertoo, että joku asia oli hieno, uskomaton, loistava, lumoava, vetoava yms.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Keskustelua keskustelusta. 2005
« Vastaus #24 : 22.08.08 - klo:20:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
15.07.2005 16:14
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Noh, noh. Eihän tässä nyt sen kummemmasta ollut kyse kuin:
 :-'
pientä sivuraiteilua havaittavissa mutta, koska valituksia ei kuulu otan vapauden tuoda sher... postailla kuvia!


Onhan sitä näköjään körttifoorumin historiassa ollut ennenkin "pientä" vuorovaikutus ongelmia.  :D
Vai mitä Seppos? :-k


Vuorovaikutusongelma on pysyvä eikä väliaikainen. Sitä on täällä aina ja tulee olemaan. Ei oteta siitä pultteja eikä vedetä herneitä nenään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #25 : 07.02.12 - klo:23:37 »
Nyt kun presidentinvaalit on käyty voimmekin palata taas arkisempiin aiheisiin, mutta vielä kerran onnittelut Pekka Haavistolle hienosta kampanjasta.

Olen pohtinut tämän foorumin moderointia, jota varten ei ole käytössä omaa tunnusta, vaan tietyt keskustelijat välillä vaihtavat moderaattorin rooliin, tekevät temppunsa ja jo kohta jatkavat tarinointia muina miehinä.

Voisiko harkita, että moderointia varten olisi aivan oma tunnus, jolla ei yleensä osallistuttaisi keskusteluihin?
Ehdottaisin tunnusta Abloy, koska jos olen oikein ymmärtänyt, niin moderaattorin päätehtävänä on lukita ketjuja joissa on yli kymmenen sivua, joissa yritetään aloittaa uusia ketjuja seksuaalisista vähemmistöistä tai puhutaan vaaleista, kun äänet on jo laskettu.

Jospa nyt keskustelisimme tästä avoimesti ja ehdottelisimme modeille sopivia tunnuksia.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #26 : 08.02.12 - klo:10:12 »
Nyt kun presidentinvaalit on käyty voimmekin palata taas arkisempiin aiheisiin, mutta vielä kerran onnittelut Pekka Haavistolle hienosta kampanjasta.

Olen pohtinut tämän foorumin moderointia, jota varten ei ole käytössä omaa tunnusta, vaan tietyt keskustelijat välillä vaihtavat moderaattorin rooliin, tekevät temppunsa ja jo kohta jatkavat tarinointia muina miehinä.

Voisiko harkita, että moderointia varten olisi aivan oma tunnus, jolla ei yleensä osallistuttaisi keskusteluihin?
Ehdottaisin tunnusta Abloy, koska jos olen oikein ymmärtänyt, niin moderaattorin päätehtävänä on lukita ketjuja joissa on yli kymmenen sivua, joissa yritetään aloittaa uusia ketjuja seksuaalisista vähemmistöistä tai puhutaan vaaleista, kun äänet on jo laskettu.

Jospa nyt keskustelisimme tästä avoimesti ja ehdottelisimme modeille sopivia tunnuksia.

Tarkoitit minua lauseella "tietyt keskustelijat välillä vaihtavat moderaattorin rooliin".

En minä mihinkään moderaattorin rooliin ole vaihtanut, tein vain ehdotuksen, että keskustelu voitaisiin lukita. Moderaattori lukitsi keskustelun minun ehdotuksestani ja sillä sipuli. Olisin toki voinut painaa nappia "ilmoita valvojalle", mutta ajattelin, että laitanpa tuohon perustelut mukaan, niin ei sitten kenellekään jää epäselväksi, miksi ketju lukittiin ja kenen ehdotuksesta.

Jatkoin toki keskustelua siitä ihan muina miehinä enkä ymmärrä, miksi minun olisi pitänyt lopettaa keskustelu siihen. Olisiko minun pitänyt kadota koko foorumilta?

Mitä ihmeen tunnuksia siihen tarvitsee, kun moderaattorit hoitavat hommansa ja keskustelijat keskustelevat.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #27 : 08.02.12 - klo:10:53 »
Aloitetaan tämänhetkisestä tilanteesta. Foorumilla on vain yksi ylläpitäjä joka
-hyväksyy jäsenet

-sulkee tarvittaessa keskustelun (Tällä foorumilla on ollut tapana sulkea ketju kymmenen sivun jälkeen melkein alusta asti. Sitten tuli mammutti ketjuja ja tämä tapa todettiin parhaaksi. Nyt siitä poikettiin vaalien kohdalla ja annettiin kaikkien määräaikaista tapahtumaa koskevien viestien tulla yhteen ketjuun. Ketjun katkaiseminen olisi lisäksi sotkenut ketjun alussa olevan äänestyksen. Näin voidaan tehdä muulloinkin.)

-poistaa keskusteluviestin (harvoin, koska viestin poistaminen keskustelun välistä tekee keskustelusta järjettömän. Ketju voidaan sulkea monestakin syystä). Ylläpitäjän poistamat viesti eivät tuhoudu, vaan menevät näkymättömiksi ja ovat myöhemmin valtuutettujen tarkastettavissa.

-sulkee pois asiattomia viestejä lähettävän keskustelijan

-osallistuu liikaa keskusteluun

Hänen lisäkseen on tarvittaessa kutsuttavissa paikalle ex-ylläpitäjä, jolla on samat oikeudet.

Foorumissa on moderaattoreita, jotka voivat puuttua keskusteluun anonyymivalvojan nimikkeellä. Heitä on alle puoli tusinaa. He myös auttelevat, kun ylläpitäjä matkustelee tai on muuten estynyt hoitamasta tehtäviään, sillä ei tämän koneen edessä ole terveellistä istua liikaa. Se, että ruudun alalaidassa on merkki ylläpitäjän paikallaolosta tarkoittaa, että ylläpitäjän tietokone on päällä, ei muuta. Se ei kerro mitä ylläpitäjä puuhaa. H-Y.n työntekijöistä Osmo Kangas vastaa työntekijänä tästä foorumista. Hänen nimensä näkyykin tumman sinisenä. Lisäksi Simo Juntunen on hyväksynyt kyseiset moderaattorit Osmon ehdotuksesta.

Ylläpitäjä keskustelee moderaattorien kanssa ennen viestin poistamista, jos asiassa on pienintäkin epäselvää.

« Viimeksi muokattu: 08.02.12 - klo:11:27 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #28 : 08.02.12 - klo:10:58 »
Tarkoitit minua lauseella "tietyt keskustelijat välillä vaihtavat moderaattorin rooliin".
Väärin arvattu :-)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #29 : 08.02.12 - klo:14:59 »

 asiattomia viestejä

 liikaa




Sanokaa jos minä olen ruvennut ajattelemaan liikaa sangen hämmästyttäviä ja monimutkaisia seikkoja päivittäisinä ajatuksinani ketjussa...   ne voi ajatella vaikka omaan vihkoon ja lukea ääneen Dosentille ja Kissalle...!!
« Viimeksi muokattu: 08.02.12 - klo:15:10 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.