Kirjoittaja Aihe: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!  (Luettu 16775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #15 : 02.11.21 - klo:10:32 »
Kyllä me pärjäämme. Mutta kyllä tulen kirjoittelemaan foorumille paljon. Valtavan paljon on täällä foorumillakin vähäosaisia. Minä olen harrastanut työntekoa Hyhdistyksessä. Olen ollut 38 vuotta eläkkeellä.

Riitta-mummi on mielestäni sanoittanut täällä hyvin tätä Juhani-asiaa. Juhani, olet tuossa yllä kyllä körttiläisen vaatimaton kun kerrot h a r r a s t a n e e s i työntekoa Herättäjä-Yhdistyksessä. Hyvin usein näin sinut esimerkiksi Helsingin Seuratuvalla Kampissa, salkkusi kanssa. Näin sinut Vantaalla körttitapahtumissa, muuallakin. Useimmiten olit selkeästi papin roolissa, joskin herättäjäjuhlilla olit toistuvasti myyntipäällikkö. Olit uuttera osa-aikainen/ puolipäiväinen työntekijä, ja olit kartalla - olet yhä - tosi mainiosti miltei mistä tahansa asiasta. Työmies sinä olit H-Y:ssä, etkä mikään harrastaja. Raaka fakta kuitenkin on, että H-Y:stä näytettiin sinulle tylysti ovea.  Se on kiistämätöntä. Puhelinkeskustelussamme sunnuntaina totesimme yhteen ääneen, että eteläpohjalainen mies ei pysyvästi kaadu. Jos se kuuppautetaan/ kuuppaa, niin se nousee pystyyn aina.  Aina. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #16 : 02.11.21 - klo:10:45 »
Haluaisimpa tietää miten ja miksi juhanin toimi lakkautettiin. Vai tuliko siihen joku 'terveempi' ?

Oliko ehdotus ja päätös mistä lähtenyt ?

Juhani on merkinnyt minulle körttifoorumilla eniten. Ohjannut , mutta ei ryhtynyt opettajaksi. Hän ' haistoi' vainullaan mitä minä etsin ja mitä tarvitsen.

Hän on huumorintajuinen hienolla tavalla, sen aistii vaikka sanoja tulee harvakseen, tietystikin.

Kaipasin häntä tänne kun ei häntä enää kuulunut. En kuitenkaan ole enää soitellut kuten aiemmin tein. Seison jo omilla jaloillani ja rohkeuskin on kasvanut. Juhani tietää sen, ilman puheluitakin.

Tuo esittämäni keräys syntyi vihastumisesta, mutta myös auttamisenhalusta.

Kuinka tämän järjestäisimme, niin että siitä olisi siin antajille kuin saajalle iloa?
Lähinnä tarkoitan sen olen rakkaudenosoitus, ei almu.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4830
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #17 : 02.11.21 - klo:11:30 »
Juhani, olet tuossa yllä kyllä körttiläisen vaatimaton kun kerrot h a r r a s t a n e e s i työntekoa Herättäjä-Yhdistyksessä.  :kahvi:
Körttiläinen vaatimattomuus, jos sellaista onkaan, ei saa itsessään aikaan mitään, vaan on seurausta Jumalan työstä.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #18 : 02.11.21 - klo:12:25 »
Körttiläinen vaatimattomuus, jos sellaista onkaan, ei saa itsessään aikaan mitään, vaan on seurausta Jumalan työstä.

Nimimerkki luterilaisen sanailukaan ei taida saada aikaan juuri mitään, ei itsessään eikä muutenkaan. Kaikesta vaivannäöstä tulee hyötyä, mutta tyhjästä puheesta vain vahinkoa. Viisasten kruunu on heidän rikkautensa, mutta tyhmäin hulluus hulluudeksi jää.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #19 : 02.11.21 - klo:14:05 »
Kaikesta vaivannäöstä tulee hyötyä, mutta tyhjästä puheesta vain vahinkoa.

Tarja Halonen taisi kerran sanoa, että on niitä, jotka tutkivat ja niitä, jotka tekevät jotakin. Hän selvästi halveksi toista ja kunnoitti toista. Niin voi ajatella, että on niitä, jotka tekevät ja saavat jotakin aikaan, ja niitä, jotka kritikoivat tyhästä puheesta ja saavat aikaan vain vahinkoa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #20 : 02.11.21 - klo:15:37 »
Teorian ja käytännön välillä voi tehdä valinnan. Tuossa sananlaskussa taitaa olla kysymys myös huolella pohditun teorian ja hihasta vedetyn höpötyksen erosta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #21 : 02.11.21 - klo:16:24 »
Ymmärtääkseni tilanne ei aivan niin paha ole kun Juhanilla on tuo työkyvyttömyys. Toivotaan parasta

Tuosta taloudellisesta tilanteesta!?  Jostain syystä on kumminkin päätetty lakkauttaa Herättäjä-Yhdistyksen Kuopion toimipiste syksyn 2021 aikana. Muutama vuosi sitten - ennen koronaa- H-Y joutui luopumaan komeasta päätoimitalostaan Lapualla. Päätoimitalo sijaitsi ( sijaitsee yhä, mutta omistaja on toinen ) ihan kirkkosillan kupeessa, hyvin lähellä tuomiokirkkoa. :kahvi:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #22 : 02.11.21 - klo:17:59 »
Minua ahdistaa mm. kalistajan ja Riitta-mummin päätös, jonka mukaan juhani on keppikerjäläinen. Nyt lopettakaa. Minulla on kielenkääntäjän - ja työkyvyttömyyseläke. Tässä vielä... H-Y:n ilmoitus työsuhteen päättämisestä. Palveluorganisaation uudistaminen. Körttifirmalla ei ole rahaa. Minulla on...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #23 : 02.11.21 - klo:18:06 »
Minua ahdistaa mm. kalistajan ja Riitta-mummin päätös, jonka mukaan juhani on keppikerjäläinen. Nyt lopettakaa. Minulla on kielenkääntäjän - ja työkyvyttömyyseläke. Tässä vielä... H-Y:n ilmoitus työsuhteen päättämisestä. Palveluorganisaation uudistaminen. Körttifirmalla ei ole rahaa. Minulla on...

 :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #24 : 02.11.21 - klo:18:42 »
Tsemppiä juhanille.

Jos oikein tiukkaa taloudellisesti tulee, niin aina voit yksityisviestiä minulle, niin eiköhän jokunen satanen irtoa.

Sinänsä talouspolitiikka on aika pragmaattista ja siinä katellaan enempi numeroita, kuin henkilöä.
Paavali oli joskus tiukoilla ja joskus meni hyvin ja välillä siitä huomauttikin, että toiset suuresta puutteestaan antoivat ja toiset eivät sitten millään.

Itse olin nuorempana jossain hengellisessä työssä, niin kyll siinä juuri ja juuri toimeen tuli, mutta eipä juhlittu.
Moni ihan pappina tai diakonissana tienaa niin huonosti, että hävettää.
Kirkolla on parhaat maat ja mannut Suomessa ja niitä voisi realisoida, vuokrata ja vaikka kehittää jotta talous tulisi kuntoon.
Diakonissat ja diakonit ja muut kirkon auttamistyössä olevat saavat niin alaarvoisen vähän palkkaa raadollisesta ja kovasta työstä, että se on ihan häpeällistä.
lisäksi jotkut diakonissat antavat omastaankin kärsiville perheille joita tapaavat raskaassa työssään.

Onneksi näillä on paras huumori ja iloisuus, joka ei minusta ole vain tästä maailmasta, vaan taivaallista iloa ja huumoria heillä piisaa.
Enkelit taivaassakin ovat minun näkemykseni mukaan iloista porukkaa, kun hassuttelee ja laulelee ja kaikenlaista sellaista.

Lasten laulussa lauletaan.
Siellä on iloa, siellä on riemua.
Taivaassa jonne matkaani teen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #25 : 02.11.21 - klo:18:42 »
Annatko anteeksi juhani ?   :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #26 : 02.11.21 - klo:20:43 »
Enhän minä ole loukkaantunut vaan olen ällistynyt siitä tuesta. Mutta rahallinen tuki jää käyttämättä. Ei tarvitse pyydellä anteeksi. :023:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #27 : 03.11.21 - klo:07:58 »
Kaksi kertaa on foorumini historiassa päässeet tunteet valloilleen ja kirjoitin ne julki.

Muutama vuosiKsitten Benkku tylytti Viisveisaajan törkeästi, silloin kiehahti.
Nyt ymmärsin Kalistajan tekstistä että sinua kohdeltiin kaltoin. Ajattelin sinua perheenisänä ja ystävänä joka on tuen tarpeessa.

Nimesi olkoon Urho juhani !  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #28 : 04.11.21 - klo:08:51 »
juhani ! Kysyn vielä, etkö nöyrtyisi ottamaan lahjan ystäviltä jotka haluavat näin osoittaa kiintymystä ja kunnioitusta ja kiitollisuutta. Edes joululahjaksi ?

 :114: sisaresi R-m  sekä varmaan muitakin foorumilta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4830
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #29 : 04.11.21 - klo:09:56 »
juhani ! Kysyn vielä, etkö nöyrtyisi ottamaan lahjan ystäviltä jotka haluavat näin osoittaa kiintymystä ja kunnioitusta ja kiitollisuutta. Edes joululahjaksi ?

 :114: sisaresi R-m  sekä varmaan muitakin foorumilta.
  :icon_xmaslol: Järjestetään mieluummin joululahjakeräys Romanian naisille.  :eusa_pray: