Kirjoittaja Aihe: Rauhantyö  (Luettu 3965 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Rauhantyö
« : 23.07.21 - klo:04:42 »

   Viitasen Piia - Rauhan laulu

https://www.youtube.com/watch?v=Pvczn1AScVw

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #1 : 23.07.21 - klo:07:03 »
VK  146   Rauhan saivat pyhät Herran

https://www.youtube.com/watch?v=rxbi7WSbXXY

1.
Rauhan saivat pyhät Herran,
jotka kerran
taistelivat päällä maan.
Kun me heitä muistelemme,
kaipailemme
sinne taivaan kunniaan.

2.
Ei he enää itke siellä,
niin kuin tiellä
itkivät he kulkeissaan.
Täällä painoi synnin taakka
maahan saakka,
taivaassa ei milloinkaan.

3.
Täällä kylväin kyyneleitä
murheen teitä
kilvoitellen kulkivat,
siellä nyt he kanneltansa
riemuissansa
Karitsalle soittavat.

4.
Auta, Herra, aina meitä
elon teitä
uskossa vain kulkemaan.
Auta, milloin täältä lähden,
haavais tähden
pyhäin joukkoon joutumaan.


Lauri Kalliala 1931. Uud. komitea 1937. Virsikirjaan 1938. | Sävelmä: Toisinto Savosta / Armas Maasalo 1937.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #2 : 23.07.21 - klo:08:22 »
Kiitos, kaunis virsi on, ja esitys.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #3 : 23.07.21 - klo:11:26 »
Se on yleinen hautajaisvirsi.  Sopinee kiitokseksi niille maan hiljaisille jotka ovat tavalla tai toisella rauhatyötä tehneet. Opettaneet jälkeläisiään tai osallistuneet yhteisen hyvän edistämiseen.

Itse en enää juuri mihinkään missä fyysisiä voimia tarvitaan, voi osallistua. Niin osallistuimpa näin PekkaV:n alottamaan ketjuun.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #4 : 23.07.21 - klo:11:30 »
Sinun rauhasi anna mulle:

https://www.youtube.com/watch?v=OF5h_eKY7JU

Iisalmen Kalevalakuoro ja Sari Kaasinen Ranskassa
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #5 : 23.07.21 - klo:18:45 »
Outi Terho joskus sanoi, että rauha on henkilö, siis Jeesus.

En nyt osaa filosofoida mitä hän tarkoitti, mutta jotain oli hänen saamastaan rauhasta, kun käsitti asian.
Hän nyt muutenkin puhelee paljon outoja, kuten minäkin, minä ehkä en muunlaisia puhukkaan.

https://www.youtube.com/watch?v=fq_ljTsWEoc
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #6 : 26.07.21 - klo:09:26 »

    "Rauhan Herra, siunaa meitä", virsi 589

AAMUHARTAUS

Teologian tohtori Tapio Leskinen, Parikkala
Virsi 589:1-4. Virsi alkaa sanoin "Rauhan Herra, siunaa meitä", es. Jaakko Kortekangas, baritoni, Eero Annala, urut
Ohjelma on osa Yle Radio 1:n Latinalaisen Amerikan heinäkuuta


https://areena.yle.fi/audio/1-50845406

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #7 : 26.07.21 - klo:15:10 »
Outi Terho joskus sanoi, että rauha on henkilö, siis Jeesus.

En nyt osaa filosofoida mitä hän tarkoitti, mutta jotain oli hänen saamastaan rauhasta, kun käsitti asian.
Hän nyt muutenkin puhelee paljon outoja, kuten minäkin, minä ehkä en muunlaisia puhukkaan.

Tuo Outi on kyllä hieno persoona, hyvä laulaja, varmaankin ns. oman tien kulkija Herran tiellä.
En malta olla kertomatta että joskus 70-luvulla pyörin paljon nuorten hengellisissä kokouksissa
pitkin Hämettä ja Pirkanmaata.
Muistan yhden iltayön keskustelun missä Outi ja Jukka Leppilampi ottivat aika kovasti yhteen
ja me muut lähinnä kuunneltiin.....Oi niitä aikoja...

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #8 : 26.07.21 - klo:19:07 »
Muistan yhden iltayön keskustelun missä Outi ja Jukka Leppilampi ottivat aika kovasti yhteen
ja me muut lähinnä kuunneltiin.....Oi niitä aikoja...

Saa nyt Körttifoorumilla ottaa yhteen. On täälläyksi ihminen, joka uskoo historian olevan myös tärkeä alue ja tutkimuksen arvoista. Kaikki muut täällä katsovat, että pitää parjata tutkijoita, jotka paljastavat menneitten körttisukupolvien saavutuksia, koska ovat vanhentuneita. Niin voi käyttää vaikka kuinka paljon järjettömyyttä puolustakseen tutkijoitten parjaamista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #9 : 26.07.21 - klo:19:39 »
Nyt päästiin aiheeseen johon voin kirjoittaa omakohtaisen kokemuksen.

Kun Lahden Juhlilla 2007 kuuntelin seurapuheita ja ne olivat niin erilailla raikkaita ja elämänmakuisia sekä armollisia kuin pyhittäytymiseen pyrkivien viidesläisyyden vastaavat, päätin sitoutua tähän liikkeeseen.

Enkä ole pettynyt. Oppi uskosta ja lain alta vapauttavasta Kristuksesta on riittävää, minulle. Kaikki missä uskon alueilla ihmiset puuhaavat, on vaillinaisuutta, eikä siihen voi suhtautua vihaten vaan ymmärtäen .

Kun pääsimme heti muutaman kuukauden kuluttua Aholansaareen ja luin kaiken mitä löysin Paavo Ruotsalaisesta, koin hänessä ja Saaressa samaa kotoisuutta kuin Raamatun Pietarissa, joka on minulle rakas.

Kirjoittelin Paavosta, ja linkitin hänen kirjeitään:

http://www.kirjasilta.net/ruotsalainen/kirjeet/kirjeet.html

Niin eikös kohta joku foorumilla ilmoittsnut ettei körttiys ole Paavon perintöä, vaan Lapualta.
Tähän olisin voinut vaikka suutahtaa, niin rakas Paavo on olemukseltaan, sanoiltaan ja elämän koettelemuksiltaa minulle.

En koe samaa Malmivaarojen, pappien, kautta vaikka heitä suuresti arvostan.
Linkitän Malmivaaroilta niitä virsiä joita eri virsikirjoista löydän, valiten yhteyden johon niitä käytän.

Onko mielestänne eroa Idän ja Lännen körttiläisyydessä ? Onko tässä kysymys ikuisesta ihmisten erilaisuudesta mieltymyksineen ?

Anna anteeksi Thomas, omasta ja foorumin puolesta jos olemme työtäsi loukanneet.
Anna sinäkin uudestaan anteeksi sivulliselle, hän on kärsivä ihminen !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #10 : 26.07.21 - klo:19:48 »
Rauha virtailee Jeesuksesta !

https://www.youtube.com/watch?v=Qhzm-f6r4rA

Sama virsi on Iltahartaudessa tänään vaikka jouluun on vielä monta kuukautta.
Joulurauhaa sydämiin.   :055:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #11 : 26.07.21 - klo:20:07 »
Nyt päästiin aiheeseen johon voin kirjoittaa omakohtaisen kokemuksen.

Kun Lahden Juhlilla 2007 kuuntelin seurapuheita ja ne olivat niin erilailla raikkaita ja elämänmakuisia sekä armollisia kuin pyhittäytymiseen pyrkivien viidesläisyyden vastaavat, päätin sitoutua tähän liikkeeseen.

Enkä ole pettynyt. Oppi uskosta ja lain alta vapauttavasta Kristuksesta on riittävää, minulle. Kaikki missä uskon alueilla ihmiset puuhaavat, on vaillinaisuutta, eikä siihen voi suhtautua vihaten vaan ymmärtäen .

Kun pääsimme heti muutaman kuukauden kuluttua Aholansaareen ja luin kaiken mitä löysin Paavo Ruotsalaisesta, koin hänessä ja Saaressa samaa kotoisuutta kuin Raamatun Pietarissa, joka on minulle rakas.

Kirjoittelin Paavosta, ja linkitin hänen kirjeitään:

http://www.kirjasilta.net/ruotsalainen/kirjeet/kirjeet.html

Niin eikös kohta joku foorumilla ilmoittsnut ettei körttiys ole Paavon perintöä, vaan Lapualta.
Tähän olisin voinut vaikka suutahtaa, niin rakas Paavo on olemukseltaan, sanoiltaan ja elämän koettelemuksiltaa minulle.

En koe samaa Malmivaarojen, pappien, kautta vaikka heitä suuresti arvostan.
Linkitän Malmivaaroilta niitä virsiä joita eri virsikirjoista löydän, valiten yhteyden johon niitä käytän.

Onko mielestänne eroa Idän ja Lännen körttiläisyydessä ? Onko tässä kysymys ikuisesta ihmisten erilaisuudesta mieltymyksineen ?

Anna anteeksi Thomas, omasta ja foorumin puolesta jos olemme työtäsi loukanneet.
Anna sinäkin uudestaan anteeksi sivulliselle, hän on kärsivä ihminen !

Arvostan sinun hengellistä kokemustasi suuresti. Uskontotieteilijän uran aikanani olin tunnettu siitä, että pidin ihmisten uskoa arvossa, kun toiset mielellään katsoi uskontoa mielisairautena. Olen paljon ollut seuroissa ja herättäjä-juhlissa ja nauttinut niistä. Arvostan vanhaa ja uutta herännäisyyttä, mikäli niissä on joku ero, ja lännen ja idän, mikäli niissä on ero. En ole tutkinut asiaa. Olen vain kääntänyt Malmivaaran Siionin Virret ja huomannut saaneeni siitä lähinnä vihamielisyyttä. Se on epäkristillistä ja historiantutkimuksen kannalta typerää.
En tiedä mitä vielä teen, mutta en ainakaan tee kenellekään pahaa. Herättäjä-Yhdistyksestä on aina mahdollisuus kirjoittaa ja julkaista jos haluan. Valitettavasti, en enää sääli ketään, koska kukaan ei ole suhtautunut minuun ymmärtäväisesti tai asiallisesti. Sinun anteeksipyyntösi on täysin arvoton, koska sinulla ei ole mitään anteeksipyytävää. Olet aina tukenut minua.
Sivullinen saa minulta kovaa palautetta edelleen. Hän saa kärsiä omista sanoista ja teoista. Pidin lupaustani ja suhtauduin häneen ystävällisesti, vaikka hän yritti haastaa riitaa. Hän meni nyt liian pitkälle. Herättäjä-Yhdistys on mennyt liian pitkälle. Kun huomasivat, että oli ongelma syksyllä, antoivat asiat mennä. Olisivat voineet pienellä sanalla ilmoittaa jotakin. Sen sijaan, en voi muuta uskoa kuin että Herättäjä-Yhdistys on itse tämän vainon takana. En alistu vaan sanon suoraan miten hävyttömästi on käytäydytty.
Olen kääntänyt. Jätin asian. Meni kuusi vuotta. On nyt selvä, että alusta asti on ollut Herättäjä-Yhdistyksellä vihamielinen suhtautuminen käännöstyöhöni eikä sillä ole ollut minkäänlaista syytä siihen. Joten olen valitettavasti Herättäjä-Yhdistyksen vihollinen, kunnes saan anteeksipyynnön tämän foorumin tapahtuneista ja virallisen kiitoksen siitä, että olen tutkijana huomioinut heidän historiansa. Kunnes se tapahtuu, kerron kaikille minkälainen järjestö se on, järjestö, joka pelkää omaa historiaansa ja tukee vainoa tutkijoita vastaan, jotka ystävällisesti ja asiallisesti käsittelevät heidän historiaansa, niin kuin olen tehnyt.
Olet joskus viitannut asiallisuuteen. Herätttäjä-Yhdistys saisi ruveta olemaan asiallinen. On kyllä sääli, että piiloutuvat kärsivän ihmisen taakse, kuten Sivullinen, kun haluavat edistää tutkijoitten vainoa.

PIeni vinkki: anteeksipyynnössä ei milloinkaan sovi käyttää sanaa "jos."
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #12 : 26.07.21 - klo:20:28 »
Kun olin kääntämisvaiheessa v 2014 ja Herättäjä-Yhdistys peruutti lehden haastattelun, jota oli luvattu, en valittanut. Katsoin, että se on heidän asiansa.
Kun Herättäjä-Yhdistys törmäsi tarjoukseni kääntää uusia Siionin Virsiä (vaikka koko virsikirja ilmaiseksi) ja etsi toista kääntäjää, en edes huomannut. Sekin oli heidän asiansa.
Kun Herättäjä-Yhdistys ei ottanut kantaa heti alussa eikä missään vaiheessa siitä, että olin vainottu Malmivaaran Siionin Virsien kääntämisestä syksystä 2020 lähtien tällä heidän ylläpitämällä foorumillaan, tekivät väärin. Olisivat voineet puuttua asiaan, sanomalla vaikka: "Yhdistyksemme ei ole kiinnostunut tämän tutkijan käännöstyöstä emmekä ole sitä tilanneet emmekä käyttäneet sitä. Kuitenkin arvostamme sitä, että tutkija on ollut kiinnostunut meidän historiastamme ja kääntänyt siihen liittyvän historiallisen tekstin. Pyydämme, että foorumin osallistujat suhtautuisivat siihen asiallisesti."
Miksi tämä ei ole tapahtunut, vaikka olen Yhdistyksen edustajille ilmoittanut asiasta heti syksyllä 2020 ja pyytänyt sellaista foorumilla monta kertaa sen jälkeen? En keksi syytä, joka imartelisi Herättäjä-Yhdistystä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #13 : 26.07.21 - klo:21:03 »
Toinen asia, jota sinä, Riitta, ymmärrät varmaan ja PekkaV, on se, että kuuluu kunnioittaa toisen työtä. Olin kerran pankissa ja oli vähän pitempi asia niin että pankkivirkailija tutustuessaan minuun väläytti, että hän oli saanut jonkun verran mainetta menneinä vuosina jääkiekossa. En ole kiinnostunut jääkiekosta eikä minulla ole minkäänlaista tajuaakaan siitä, minkälaista harjoittelua ja lahjakuutta se vaatii. Kuitenkin hän näki tyytyväisenä kasvoistanikin, että arvostin hänen saavutuksiaan. Se on normaalia. En ole poikkeuksellisen kunnioittava ihminen.
Niin 10.000 riimitettyä riviä, jotka sopivat alkuperäiseen säveleen, on aikamoinen ihmisen saavutus ja sivistynyt ihminen kunnioittaa sitä ilman muuta, vaikka se ei olisi hänen "heiniä" niin kuin eräs täällä ylimielisesti ilmaisi asian. En tarvitse kiitosta. Sitä on saatu. Mutta on sopimatonta tällä foorumilla ruveta halveksimaan työtäni, niin kuin suurinpiirtein kaikki kirjoittajat ovat jossain vaiheessa täällä tehneet. Se jättää huonon kuvan. Mutta nyt ymmärrän, että se on sovittu käytäntö Herättäjä-Yhdistyksen kohdalta ja kaikki mukautuvat siihen. Se ei ole mitään henkilökohtaista. Se on yleinen sivistymättömyys.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Rauhantyö
« Vastaus #14 : 26.07.21 - klo:22:22 »
Ilmoitan että minun pahuuteni ja huonouteni ei ole peräisin mistään
Herättäjäyhdistyksen (eikä minkään muunkaan järjestön) sisäisestä sopimuksesta
siitä miten asioihin, vaikka virsien kääntämiseen, tulisi suhtautua.
Oma pahuuteni johtuu pelkästään omasta syntisyydestäni, tarvitsen Jeesusta.
Enkä usko siihen että mitään yksityiskohtaisia ohjeistuksia hengellisissä piireissä tehdään,
jossain puoluepolitiikassa asia voi olla toinen.