Kirjoittaja Aihe: Suvaitsevaisuuden sapelin Sivallus / Suvaitsevaisuuden sammakko  (Luettu 15417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Oma kokemukseni on 1. Laki, sitten Herääminen.
En ottanut vastaan saarnattua lakia, vaan väistin.

Lain vaikutus ja tuntu sisimmässä johti tiukassa paikassa kuoleman-kauhuun, josta
Vapahtaja nosti. Laki oli kuitenkin tarpeen ja tiesin syyllistyneeni sen rikkomiseen.

Seurasi 2. vaihe Suoritukset, josta vapauduin vasta vuosikymmenien jälkeen.

3. Armo  tuli osakseni vuonna 2007.

Olen keskenkasvuinen yhä...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Ahdistuneelle ja armoa etsivälle puhuessaan julistaja lähtee sanankuulijan tasolta.

Eikö ahdistunut ja armoa etsivä ole jo tarpeeksi kuullut lakia luettavan?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392

   Ahdistuksen synty juontuu lain rikkomisesta. Ihminen on eksynyt rikkoessaan. Siis eksynyt. Armon aurinko valaisee hänelle tien vapauteen.
   Lain tehtävä on osoittaa syntiselle ensin hänen tilansa, vaikka ahdistava tunne on epämääräisyydessäänkin voimakas. Ikään kuin hänelle olisi jo luettu lakia tarpeeksi. Sen jälkeen Armon osoittaminen voi vapautta synnin kahleista.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Lain tehtävä on osoittaa syntiselle ensin hänen tilansa, vaikka ahdistava tunne on epämääräisyydessäänkin voimakas.

Tarkoitat siis jonkinlaista diagnoosin antamista. Kunpa lakia saarnaavat tyytyisivät aina siihen! Joitakin kiehtoo tulikiven katkun levittäminen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392

Tarkoitat siis jonkinlaista diagnoosin antamista. Kunpa lakia saarnaavat tyytyisivät aina siihen! Joitakin kiehtoo tulikiven katkun levittäminen.

   Jumalallinen Laki on yhteisön säätämä. Oikeudessa se selvitetään. Ahdistettu on hairahtunut. Lain lukeminen parhaimmillaan on jo evankeliumin esiaste. Silti syynalainen helposti tuntee päällensä satavan tulta ja kiveä, sillä ihminen haluaa olla vapaa. Ei silloin toinen ihminen saisi hänen mielentään sanoa, että olet väärässä. Itsetunto on kovilla.
   Mutta lain tunnustaminen on alusta, jolle Armon vastaan ottaminen vain on mahdollista.
Oikeus diagnosoi.
   Lääkärin ja Oikeusistuimen toimia ohjaa kaikkein tärkein, Rakkauden Laki.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Rakkauden laki ei tuomitse vaan asettaa korkeat ihanteet. Se ei kerro, mitä paheita tulisi välttää, vaan mihin hyvään tulisi pyrkiä.

Ihminen haluaa olla vapaa ja siihen on täysi oikeus. Jeesus on vapahtaja. Synnin vangille on julistettava tätä vapautta. Eikö hän silloin huomaisi olevansa kahleissa?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Moralisointi on väärää lain käyttöä. Laki ohjaa mutta ei osoittele.
Rakkaus kulkee käsikädessä suvaitsevaisuuden kanssa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Moralisointi on väärää lain käyttöä. Laki ohjaa mutta ei osoittele.
Rakkaus kulkee käsikädessä suvaitsevaisuuden kanssa.

Ja molemmissa kädessä on puukko, joka etsii selkää, johon tunkeutua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Niin, j o s   ottaa käsiinsä puukot, voi vihastuessa käydä näin. Ihminen ei ole täydellinen rakkaus, hän saattaa langeta monenlaiseen vaikka saisi elää Jumalan rakkaudesta. Vihollinen vaanii joka hetki.

On mukava kun kommentoit Thomas. Syntyy uusia näkökulmia ja alkaa keskustelu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Niin, j o s   ottaa käsiinsä puukot, voi vihastuessa käydä näin. Ihminen ei ole täydellinen rakkaus, hän saattaa langeta monenlaiseen vaikka saisi elää Jumalan rakkaudesta. Vihollinen vaanii joka hetki.

On mukava kun kommentoit Thomas. Syntyy uusia näkökulmia ja alkaa keskustelu.

Kun olen huomauttanut tällä foorumilla, että haukkumalla Siionin Virsien kääntäjää ihminen panee itsensä helvetintulen vaaraan, baarivaari anonyymi viisveisaaja tokaisi, että hän voi rauhaisella mielellä jatkaa minua julkisesti haukkumista, koska hän ei uskokaan helvettiin. Kun huomautin, ettei hän uskokaan helvettiin, hän väitti, ettei niin ole, vaan hän on vain epäilevällä kannalla.
Kun väitetään, että Paavo Ruotsalainen on puolustanut armoa lakihenkisyyttä vastaan oluen avulla, on aivan eri tilanne, kun baarivaari viisveisaaja kerskuu olevansa kansainvälisesti kuuluisa baarihäirikkönä. Kukaan ei ole täällä siihen reagoinut ollenkaan. Ihme, ettei ylistetä siitä. Mutta minua moititaan jatkuvasti siitä, että puolustan Siionin Virsiä täällä, kun olen AINOA, joka on paheksunut sitä, että Siionin Virsiä haukutaan täällä kuvottaviksi. Ei Paavo Ruotsalainen ole tietääkseni haukkunut sen ajan verisiä Siionin Virsiä kuvottaviksi, vaikka ilmeisesti Malmivaari pitikin niitä liian verisiksi ja epäraittiiksi ja siksi sepitti vähemmän veriset uudet. Rukoilevaiset tietävät sen, jos körtit ovat unohaneet. Niin baarivaari kirjoittajat ovat sangen epäjohdonmukaiset, kun kerskaavat baaritappeluistaan todisteena, että Siionin Virsiä pitää haukkua.
En minä ole haukkunut baaritappelua täällä. Minun puolestani sitä saa ihailla, jos haluaa. Olen sangen suvaitsevainen. En vain suvaitse Körttifoorumilla Siionin Virsien haukkumista, joka myös liittyy minuun henkilökohtaisesti ja julkisesti oikealla nimellä.
Niin tietysti on uusi ja ennen kuulumaton näkemys, aivan tuorekin, kun sanon, että kun suvaitaan baaritappelua ja jopa kerskaillaan siitä, niin olisi johdonmukaista myös suvaita minun Siionin Virsien puolusteluani.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.