Kirjoittaja Aihe: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita  (Luettu 8185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #30 : 05.06.21 - klo:13:24 »
Foorumi on väärässä lähtiessään siitä, että vihaisin muslimeita.

Tämä on ilkeätä kuin Saksan ruskeapaidopilla muinoin. Pantiin valhe liikkeelle ja jonkun aikaa meni, niin siitä oli tullut totuus.
Kirjoitelkaa te muut rauhassa Israelista mitä tykkäätte. Jättänette minut rauhaan, niin en sekaudu kirjoituksiinne. En ymmärrä Riitta-Mummin vihjauksia vihamielisestä ajattelutavastani muslimeita kohtaan. Ehkä keskuudessanne, te paremmat, olette tulleet keskenänne johtopäätökseen, että kun en ole samaa mieltä kanssanne, niin minut saa sijoittaa Israelin ystävänä ja ajattelutavaltani kristillisenä sionistina huonoon valoon.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33819
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #31 : 05.06.21 - klo:14:16 »
Suo anteeksi. En tiennyt kysyessäni että nimi Ismael osuu arkaan paikkaan.

Minähän en tunne kuin ripaukselta kummankaan Aabrahamin jälkeläisten uskontoa, siksi juuri kyselen. Raamattu kertoo Israelin historiasta ja uskon tavoista ohjeistaa Mooseksen laki.  Islamista en tiedä sitäkään vähää ja siksi on hienoa kun Thomas jakaa tiedoistaan.

Ei tehrä tästä ny numeroo, hyvä veli.  Olipa foorumisti isokörtti, pikkukörtti, perinnekörtti, citykörtti tai ne muut kaikki, kirjoittelun oikeus on kaikilla.

Myös eri puolueiden kannattajat sopivat ainakin minulle. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #32 : 05.06.21 - klo:15:03 »
Ole hyvä, tehdään kuin esität, anteeksi on annettu. Ismael, saat Sinä sitä nimeä käyttää. Johdit päätelmäsi harhaisesti.

On vain niin, että kahden veljen kanssa homma lähti vinoon, kun olin sinimusta. En tiennyt, että city-körtit ovat vasemmistölaisia ne, jotka täällä kirjoittavat.
Toki eri puoluetta edustavat saavat kirjoitella, niin teen minäkin. Kyllä minä riitaisen hengen aistin, että en sellaisia halua klikata.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #33 : 05.06.21 - klo:15:10 »
On tämä Israel-aihe uutisointi ja politiikka mielessä sellainen että herättää kovasti tunteita
ja erilaisia mielipiteitä. Ja vaatii kyllä tietopohjaa, sitä minulta puuttuu, siksi olen hiljaa.
Toivottavasti Raamatun Israel Jumalan omaisuuskansana kaikkine sotineen, kuninkaineen,
ihmeineen, johdatuksineen olisi minullekin edes vähän tutumpaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22086
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #34 : 06.06.21 - klo:05:59 »
Foorumi on väärässä lähtiessään siitä, että vihaisin muslimeita.

Foorumi ei ole muuta kuin ’tori’, jolle kokoonnumme vaihtamaan mielipiteitä. Tällä vallitsevat tietyt säännöt, jotta keskustelu olisi asiallista ja ystävällistä. Mitään ’foorumin kantaa’ ei siis ole. Jokaisella meistä on omamme. Joistakin asioista on äänestetty, mutta sekään ei tarkoita, että yleisin mielipide olisi ’oikea’ ja vähiten kannatettu ’väärä’.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33819
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #35 : 06.06.21 - klo:06:16 »
Minä en tiedä kuuluvani mihinkään johtotroikkaan. Ei minulla ole täällä muuta valtaa kuin omat mielipiteeni. Niitä ilmaisen kun katson sen aiheelliseksi. Olen kyllä sukkela-nokkelakielinen. Se on karjalaisuuttani.

En missään nimessä halunnut loukata kenenkään Israel-tunteita. Tietämättömyyttäni kyselin saadakseni tietää mitkä asiat vaikuttavat että Israelin Ystäviin liitytään.

Muutamat joiden tiedän heihin kuuluvan eivät  kaiketi perusta muusta kuin Raamatusta löytämäänsä: Siunatkaa Israelia. Minäkin pyydän iltarkouksissa Rauhaa Israelille.
Siis ei poliittisia taka-ajatuksia minulla. Ihmisoikeuksista kyllä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22086
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #36 : 06.06.21 - klo:06:24 »
’Siunatkaa Israelia’ on mielestäni ymmärretty aivan väärin, jos se johtaa kaikkien Israelin kulloisenkin valtiojohdon toimien kritiikittömään hyväksymiseen. Vanha testamentti on täynnä kuvauksia niin Israelin kuin Juudankin kuninkaiden vääryyksistä. Profeetat julistavat kerta toisensa jälkeen heitä vastaan: ”Minulle tuli tämä Herran sana...”. Eivätkö tällaiset profeetat olisi nytkin se siunaus, jota tuo maa ja kansa tarvitsisi?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #37 : 06.06.21 - klo:07:37 »
Henkiö, joka ei ole samaa mieltä ns johdon kanssa, tulee aina otetuksi sanoistaan kiinni. Sivulliselle on eri säännöt, koska hänellä on "oikeat" mielipiteet.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22086
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #38 : 06.06.21 - klo:08:44 »
Sinä olet ottanut sivullisen ’sanoistaan kiinni’. Niin on tehnyt myös Thomas. Häntä kohdellaan siis samoin kuin muitakin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #39 : 06.06.21 - klo:09:47 »
Paitsi johdon ,,,,,,

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #40 : 06.06.21 - klo:11:09 »
Sinä olet ottanut sivullisen ’sanoistaan kiinni’. Niin on tehnyt myös Thomas. Häntä kohdellaan siis samoin kuin muitakin.

Oletko, Pena, sitä mieltä, että sivullinen kirjoitti asiallisesti, kun hän viittasi Malmivaaran Siionin Virsien käännöksiini käyttäen sanoja "kamala", "kuvottava", "pappisviha", "hihhuli," ja "itkuvirsi"?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #41 : 06.06.21 - klo:11:10 »
Sinä olet ottanut sivullisen ’sanoistaan kiinni’. Niin on tehnyt myös Thomas. Häntä kohdellaan siis samoin kuin muitakin.

Oliko se foorumin "keskustelu" ominaisuuden mukaista, eritoten, kun siitä ei ole keskusteltu yhtään, vain suhtauduttu huomauteksiini arvostellen? Keskustellaan siitä, onko asiallista, sen sijaan, että annetaan minulle elämään ohjeita. Kukaan ei ole antanut sivulliselle elämänohjeita, siitä mitä hän kirjoitti. Siis EI ole kohdeltu sanoin kuin muitakin. Hänen törkeitä väitteitä suvaitaan sanomatta mitään, mutta ne jotka valittavat hänen törkeistä sanoista saavat nuhteita. Missä on se sama kohtelu?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #42 : 06.06.21 - klo:11:10 »
Sinä olet ottanut sivullisen ’sanoistaan kiinni’. Niin on tehnyt myös Thomas. Häntä kohdellaan siis samoin kuin muitakin.

Et ole kertaakaan sanonut mitään siitä, että hän on julkisesti viitannut käännöksiini niillä sanoilla. Tämä on sentään Körttifoorumi. Niin hämmästyttävä kuin se onkin, alan ymmärtää, että koko körttikansa vihaa minua siitä, että kaikessa ystävällisyydessäni erehdyin kääntämään tekstin, jota te haluatte peittää unhoon ja kirjoittaa uudelleen historiaa valheellisesti. Ei ole muuta selitystä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #43 : 06.06.21 - klo:11:36 »
Minä en tiedä kuuluvani mihinkään johtotroikkaan. Ei minulla ole täällä muuta valtaa kuin omat mielipiteeni. Niitä ilmaisen kun katson sen aiheelliseksi. Olen kyllä sukkela-nokkelakielinen. Se on karjalaisuuttani.

En missään nimessä halunnut loukata kenenkään Israel-tunteita. Tietämättömyyttäni kyselin saadakseni tietää mitkä asiat vaikuttavat että Israelin Ystäviin liitytään.

Muutamat joiden tiedän heihin kuuluvan eivät  kaiketi perusta muusta kuin Raamatusta löytämäänsä: Siunatkaa Israelia. Minäkin pyydän iltarkouksissa Rauhaa Israelille.
Siis ei poliittisia taka-ajatuksia minulla. Ihmisoikeuksista kyllä.
Älä ole turhan vaatimaton. Sinä kuulut selvästi Penan johtotroikkaan kirjoittelusi johdosta. Jos jonkun henkilön määrittäisin täällä puolueetomaksi, niin hän on Veli Vn. Itsekukin me haluamme itseämme kehua, minussa on samaa vikaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Israel - suomalainen poikkeava tapa uutisoida asioita
« Vastaus #44 : 06.06.21 - klo:11:48 »
Älä ole turhan vaatimaton. Sinä kuulut selvästi Penan johtotroikkaan kirjoittelusi johdosta. Jos jonkun henkilön määrittäisin täällä puolueetomaksi, niin hän on Veli Vn. Itsekukin me haluamme itseämme kehua, minussa on samaa vikaa.

VNkään ei ole pystynyt kirjoittamaan, että sanat "kamala, kuvottava, pappisviha, hihhuli, ja itkuvirsi" eivät ole asiallisia huomautuksia minun käännöksistä. Hän on usein pystynyt antamaan minulle elämän ohjeita, kun olen valittanut niistä sanoista, muttei hän ole voinut kommentoida niitten sanojen käyttöä millään tavalla.
Olen itse luonnostani vaatimaton ja olen vaivautunut, jos tulee kiitosta kohdalleni. En suinkaan halua kehua itseäni. Jos mainitsen tehneeni jotakin täällä, on joku tarkoitus siihen, ja olen tehnyt paljon, jota en mainitse milloinkaan missään. Haluaisin, että täällä olisi voitu asiallisesti suhtautua siihen, mitä olen tehnyt. Minussa on se vika, etten halua julkista haukkumista siitä hyvästä mitä olen tehnyt. Asiallisuuden nimissä sitä ei ole suvaittu. Kiitoksesta viis.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.