Kirjoittaja Aihe: Nyt 29  (Luettu 18521 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Nyt 29
« : 29.05.21 - klo:13:16 »
Edellinen ketju: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5485.msg252029#msg252029

Aloitanpa sitten uuden ketjun, kun en entiseen ehtinyt kommentoimaan ennen sen sulkeutumista.

Riitta-mummi siellä kyseli: "Vai sillä lailla ! Ihmettelinkin kun et kommentoinut Euroviisuista. Onko työkiireitä ?"

Olisikin työkiireitä! Mutta ei, työttömänä yhä edelleen olen. Saanette elättää minua lopun ikääni, kun en työnantajille näköjään enää kelpaa.

Onko täällä euroviisuistakin ollut puhetta? Siitä olisi kyllä ollut sanottavaa. Seurasin tarkkaan. Iloitsen omakielisten biisien menestyksestä, vaikka en niistä kaikista itse pitänyt. (Itse asiassa en meinaa päästä mokomista viisuista irti ollenkaan. Tällaista se on minulla tähän aikaan keväästä usein.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 29
« Vastaus #1 : 29.05.21 - klo:16:07 »
On mielenkiintoista, että körttifoorumilla euroviisu on suositumpi kuin Siionin Virret.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 29
« Vastaus #2 : 29.05.21 - klo:17:22 »
Kyllä näin voi ajatella. Itse olen arka sellaisessa, jossa ei ole "kompetenssia"

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 29
« Vastaus #3 : 29.05.21 - klo:19:23 »
Kyllä näin voi ajatella. Itse olen arka sellaisessa, jossa ei ole "kompetenssia"

Ei tarvitse katsoa muuta kuin miten paljon ihmiset kirjoittavat mistäkin. Ei sen enempää kompetenssia tarvita.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 29
« Vastaus #4 : 29.05.21 - klo:21:45 »
Tässä nyt-ketjussa olen tottunut kirjoittamaan lähinnä vain omia kuulumisia ja tuntoja,
ajatuksiakin joskus, jos hyvin sattuu niin aika avoimesti jutustan syvempiäkin iloja tai suruja.
Avoimuutta kyllä rajoittaa paljon pelko siitä että karahtaa pahasti kiville, tulen loukanneeksi,
tai loukkaannun itse.

Siionin virsistä, niiden sanoituksista ja sävelmistä en oikein osaa keskustella ja ottaa kantaa.
Joskus niitäkin lauleskelen, tosin paljon enemmän "tavallisia" virsiä.
Laulan pelkästään hengellistä. Kuuntelen kyllä kaikenlaista, jotkut kolahtaa minuun, jotkut ei.

Tänään tuli käytyä pitkästä aikaa Helsingin seudulla, vaimolla oli tietty liike kohteena
Espoon Mankkaalla. Navigaattorin avulla sinne osasin, tulostin kyllä kartankin varukselta.
Löytyihän sieltä hänelle pari hienoa pitkää hametta, ei ollut hukkareissu.
Vaikka onhan tällaiset reissut virkistävää vaihtelua varsinkin nyt korona-aikana.

Alkuillasta kävin kotimökillä ruohoa leikkaamassa. Päätin hiukan pienentää siellä aluetta
mistä leikkaan, aika iso alue on ollutkin.
Ehkäpä paremmin kerkiän siellä vain oleskella, istua nuotiolla, saunoa, kokeilla vielä
kosketinsoitin tottelisi vanhentuneita käsiä, katsella vanhoja valokuvia yms.,
ettei kaikki aika mene ruohonleikkuuseen...enkä toki aio sinne muuttaa...
Rannassa on venekin vielä pesemättä, soutamisesta puhumattakaan.

Paluumatkalla ajelin pyöräilyreittiäni, tarkistin auton mittarilla matkan (17 km), vastaa
suunnilleen tunnin pyörälenkkejäni, mutta vain vajaa kolmannes matkasta asfalttia.
Näytti olevan aika pitkästi edelleen pientä mukulakiveä pikkutiellä.
Tavoitteena on että tänä kesänäkin sinne pyöräilisin edestakaisin, 2-3 tunnin tauko mökillä.
Niin juu, paluumatkalla tuli uusi bongauskin, näin pääskysen...siis nyt vasta.
Ja käen kukkumista ei vaan kuulu, mutta sen olen kerran kuitenkin kuullut viikkoja sitten.

No, taidan tyhjänpäiväisen turisemiseni lopettaa taas tällä kertaa, ja jätän
kitaramusiikinkin linkittämisen väliin, jotain muuta toki voisin, mutta olkoon....
nimittäin kohta alkaa mestareiden liigan loppuottelu: Mancester City - Chelsea

Hyvää yötä!   :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 29
« Vastaus #5 : 29.05.21 - klo:21:51 »
Ymmärrän jotenkin, että liikkumalla paljon haluat pitaa fysiikkasi timmissä kunnossa. 17 kilometrin ajo ei kaikilta onnistu jo siitäkin syystä, että pitäisi ajella asfaltin ulkopuolella.

Hyvää yötä, nuku pitkä yö  :039:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Nyt 29
« Vastaus #6 : 30.05.21 - klo:14:37 »
Nyt käyn toviksi katsomaan Netflix-sarjaa  Shtisel jonka huumori ja itku kulkevat samaa matkaa.

Matti pyöräilee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 29
« Vastaus #7 : 30.05.21 - klo:18:06 »
Äkkihuhkiminen terassilla ja liiat kananmunat saivat voimaan pahoin   :100:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Nyt 29
« Vastaus #8 : 30.05.21 - klo:18:43 »
Tulin saunasta. Matti on siellä vielä.  Huomista parturi-kampaamo-reissua varten saunottiin sunnuntaina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 29
« Vastaus #9 : 30.05.21 - klo:23:10 »
Alkaa olla päivä pulkassa.

Hyvää yötä!   :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 29
« Vastaus #10 : 31.05.21 - klo:07:47 »
Viileä varhainen aamu. Kielot ovat levittäytyneet pihalle, terassiasuntojen eteen.  Nurmikko ei siinä menesty ja sitä on vaikea päästä hoitamaankaan, koska tilaa pensasaidan ja seinustan väliä on niin vähän.  Joku viisas lisäksi käski kiertää kielot.

Aamu alkoi tuoksulla, ne ovat puhjenneet kukkaan. Viileässä säässä ne kestävät pitempään, samoin kuin koristekirsikkapuut, ne jaksavat kukkia jo ties monettako päivää. Pian kukkivat tuomet.

Istutin tänä kesänä paljon minttua ja laventelia,ja aamuisin kun aukaisen oven, ne tuoksuvat koko lailla, lisäksi  uuden ruusun (climbing gold) ja kaksi sireenipensasta, toisen terassille ja toisen pihan puolelle. Huomasin että sen viereen on levinnyt ruusun alku. Naapurin köynnösruusu tekaisi pyöreän pienen pensaan pihalle, sitä ihmeteltiin viime kesänä, mietin olisiko sama juttu, kurttulehti se ei ole.


Puutarhapitoinen aamu.

Ensi kesänä ehkä viljelen vihanneksia jos saan laatikot mahtumaan johonkin.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Nyt 29
« Vastaus #11 : 31.05.21 - klo:08:18 »

   Tunnen kielon tuoksun.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Nyt 29
« Vastaus #12 : 31.05.21 - klo:09:31 »
Tuomet lopettelevat kukintaansa ja syreenit aloittelevat. Tuoksu vaihtuu toiseen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 29
« Vastaus #13 : 31.05.21 - klo:10:15 »
Kukinnat eivät tällä korkeudella ole vielä noin pitkällä, mutta perässä tullaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 29
« Vastaus #14 : 31.05.21 - klo:21:56 »
Aamupäivällä ruohonleikkuuta, iltapäivällä lyhyt kävelylenkki sireenin kukkia ihastellen ja
tuoksutellen.