Kirjoittaja Aihe: Autoilu  (Luettu 30927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #30 : 01.03.16 - klo:19:26 »
Monet näyttävät harrastavan "puolison pään kääntämistä" ajaessa, eli auton rattia kääntelee se, joka ei muista mitään ja vieressä istuja (kartturi) ohjaa autoa liikenteessä. Käänny tuonne, vaihda kaistaa, aja tuota kautta, pysähdy punaisiin valoihin...

Minun isälläni oli vain yksi näkevä silmä eikä sekään häävi, joten äiti ajoi vieressä. Isä luopui 85 vuoden iässä, kun arveli ettei lääkärintarkastus kelpuuta enään ja hyvä näin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #31 : 02.03.16 - klo:15:52 »
Tunteeton parkkipirkko iski, sapettaa. Vihaan näitä turhia kuluja joita aina silloin tällöin tulee, onneksi harvakseltaan. Viimeksi parkkisakko muistaakseni 2004, mutta kuitenkin, sakko oli ikkunassa ja selitin tapahtuneen kulun parkkipirkolle mutta asia on peruuttamaton. Mielestäni kyseessä oli lastaustilanne kun hain kaksi lasta (3v ja 1.4v) joita kävelytin autolle, ei niitä sinne voi repimällä tuoda. Silloin ollaan jo taas eri viranomaisten juttusilla. Sakon kirjoitusaika oli 4min aiemmin, mutta peruuttamaton oli tapahtunut. Ei, en jaksa alkaa valittamaan, enkä kostamaan, sen verran kuitenkin lupaan että jos näen että jollain on mittari mennyt punaiselle ja sakkolappu tulossa ikkunaan niin pistän kolikon mittariin. Huh huh helpotti,  kiitos ja anteeksi!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu
« Vastaus #32 : 02.03.16 - klo:16:05 »
Voi että, harmillista.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #33 : 02.03.16 - klo:18:14 »
Tunteeton parkkipirkko iski, sapettaa. Vihaan näitä turhia kuluja joita aina silloin tällöin tulee, onneksi harvakseltaan. Viimeksi parkkisakko muistaakseni 2004, mutta kuitenkin, sakko oli ikkunassa ja selitin tapahtuneen kulun parkkipirkolle mutta asia on peruuttamaton. Mielestäni kyseessä oli lastaustilanne kun hain kaksi lasta (3v ja 1.4v) joita kävelytin autolle, ei niitä sinne voi repimällä tuoda. Silloin ollaan jo taas eri viranomaisten juttusilla. Sakon kirjoitusaika oli 4min aiemmin, mutta peruuttamaton oli tapahtunut. Ei, en jaksa alkaa valittamaan, enkä kostamaan, sen verran kuitenkin lupaan että jos näen että jollain on mittari mennyt punaiselle ja sakkolappu tulossa ikkunaan niin pistän kolikon mittariin. Huh huh helpotti,  kiitos ja anteeksi!

Osanottoni. Maksoin juuri maanataina 40€ pysäköintivirhemaksua, kun kävin apteekissa ja unohdin kiekon laittaa aikaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #34 : 02.03.16 - klo:22:23 »
Näillä nurkilla se on 60€/ kerta. Lähinnä olen vihainen itselleni, mutta aina ei voi voittaa, mutta kun suorittaa ns. laupeudentyötä niin ajatuksisaan soisi olevan turvassa tällaisilta takaiskuilta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #35 : 02.03.16 - klo:22:30 »
Viikko sitten olin Konalassa Motonetin parkkiksella, niin kanssa autoilija vihjaisi kiekosta sanoi saaneensa parkkisakon ko. paikassa. Parkkikiekko oli nytkin ja yleensä aina, mutta joskus käy näin. Kiitetty olkoon Herran nimi. :039:
Käytössäni on ParkMan, joka on suositeltava sovellus kännykkään, mutta ei kohdallani nyt ollut mahdollista käyttää.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #36 : 02.03.16 - klo:22:41 »
Viikko sitten olin Konalassa Motonetin parkkiksella, niin kanssa autoilija vihjaisi kiekosta sanoi saaneensa parkkisakon ko. paikassa. Parkkikiekko oli nytkin ja yleensä aina, mutta joskus käy näin. Kiitetty olkoon Herran nimi. :039:
Käytössäni on ParkMan, joka on suositeltava sovellus kännykkään, mutta ei kohdallani nyt ollut mahdollista käyttää.

Minulla on Parkit ollut alusta saakka (olin panemmassa sen pystyyn) ja olen siihen tyytyväinen, mutta se ei käy meidän apteekin pihassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #37 : 02.03.16 - klo:22:55 »
Aina ei elämä tunnu oikeudenmukaiselta. Toisaalta meillä on varaa maksaa kömmähdyksemme. Ehkä/toivottavasti se koituu yhteiseksi hyväksi.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Autoilu
« Vastaus #38 : 03.03.16 - klo:16:54 »
En tiedä, mistä donpate haki lapsukaisia autoon, mutta tuli mieleen, että päiväkotien ja koulujen läheisyydessä ei ole ajateltu kunnolla sitä, että lapsia kuskataan autolla. Ei ole kunnolla parkkipaikkoja, ja sitten kiireiset vanhemmat ajelevat ja pysäköivät ihan miten sattuu, usein vaarantaen toisen perheen lasten hengen ja terveyden. Periaatteena näyttää olevan, minä ja minun kiireeni on tärkein, portille pitää saada ajaa ja pysäköidä. Toinen pysäköinnin ihmelapsien kokoontumispaikka on mikä tahansa lasten harrastuspaikka: uimahalli, tanssikerhon ovenedusta vilkkaan kadun varrella... viralliset parkkipaikat ovat 20-100-200 m päässä, mutta oven edessä pitää saada odottaa omaa kyyditettävää. Näissä haettavat ovat jo isompia, omin jaloin liikkuvia kouluikäisiä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #39 : 03.03.16 - klo:20:16 »
En tiedä, mistä donpate haki lapsukaisia autoon, mutta tuli mieleen, että päiväkotien ja koulujen läheisyydessä ei ole ajateltu kunnolla sitä, että lapsia kuskataan autolla. Ei ole kunnolla parkkipaikkoja, ja sitten kiireiset vanhemmat ajelevat ja pysäköivät ihan miten sattuu, usein vaarantaen toisen perheen lasten hengen ja terveyden. Periaatteena näyttää olevan, minä ja minun kiireeni on tärkein, portille pitää saada ajaa ja pysäköidä. Toinen pysäköinnin ihmelapsien kokoontumispaikka on mikä tahansa lasten harrastuspaikka: uimahalli, tanssikerhon ovenedusta vilkkaan kadun varrella... viralliset parkkipaikat ovat 20-100-200 m päässä, mutta oven edessä pitää saada odottaa omaa kyyditettävää. Näissä haettavat ovat jo isompia, omin jaloin liikkuvia kouluikäisiä.

Kun aikoinaan hain omiani pyrin pysäköimään niin, että lapsi näkee tutun auton tulleessaan harrastuksestaan ulkomaailmaan ja luulen että usealla on sama tavoite.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Autoilu
« Vastaus #40 : 04.03.16 - klo:18:52 »
Kun aikoinaan hain omiani pyrin pysäköimään niin, että lapsi näkee tutun auton tulleessaan harrastuksestaan ulkomaailmaan ja luulen että usealla on sama tavoite.

Minä ajan autoni viralliseen parkkiruutuun, en siihen pysähtymiskieltomerkin jälkeen puoliksi jalkakäytävälle, nostan persukseni penkistä ja menen odottamaan lapsukaista uimahallin aulaan, sitten yhdessä kävelemme sen 20 m autolle. Toisen lapsen haen linja-autoasemalta kertoen etukäteen kummalle puolelle asemaa parkkeeraan odottamaan, hän on jo niin iso, että löytää yleensä auton ennen kuin minä huomaan hänet ihmisjoukosta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Autoilu
« Vastaus #41 : 09.03.16 - klo:12:12 »
Tänä vuonna täyttää minun rakkain anoppini 90-vuotta. Hänellä on ajokortti ja auto.


Hän on syntyjään Ranta. Rannat ovat iättömiä. :kahvi:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Autoilu
« Vastaus #42 : 09.03.16 - klo:13:11 »

Hän on syntyjään Ranta. Rannat ovat iättömiä. :kahvi:
Iättömyys pitää paikkansa kun katselee Rannan sukua.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #43 : 09.03.16 - klo:21:09 »
Lauantaina pitää aamulla ensin hakea pappi Hyvinkäältä ja ajaa hänen kanssaan Jyväskylään, missä pojanpoika liitetään seurakuntaan. Palaamme vielä samana päivänä, sillä pyhänä on Herättäjän pyhä meillä. Palatessa on vaimokin kyydissä. Hän menee edeltä auttamaan nuorta paria.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Autoilu
« Vastaus #44 : 09.03.16 - klo:21:16 »
Ajelkaahan körtit Lapualle seuroohin sunnuntaina klo 18, Eleniuksen Jussi puhuu. Veisuu olis komiaa iliman Jussiakin, mut paranoo kun soon joukos.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)