Kirjoittaja Aihe: Autoilu  (Luettu 30924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Autoilu
« Vastaus #135 : 24.05.16 - klo:10:26 »
Vaikka en automiehiä olekaan, vanhan tutun näkeminen ilahduttaa. Eilen se oli sitruunankeltainen Karmann Ghia.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #136 : 28.05.16 - klo:17:09 »
Tuorein kellotus on 4,1l/100km. Uskomattoman vähällä nyky diesel kulkee. Joskus olisi mielenkiintoista kokeilla 4l alitusta. Muuta liikennettä huomioiden on vaikea tavoittaa, mutta joskus aamuyön tunteina tuntui että vanhat bensavehkeet kulki kuin unessa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #137 : 28.05.16 - klo:17:24 »
Tuorein kellotus on 4,1l/100km. Uskomattoman vähällä nyky diesel kulkee. Joskus olisi mielenkiintoista kokeilla 4l alitusta. Muuta liikennettä huomioiden on vaikea tavoittaa, mutta joskus aamuyön tunteina tuntui että vanhat bensavehkeet kulki kuin unessa.

Tuohan on sama kuin hybridillä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #138 : 31.05.16 - klo:19:26 »
Tekisi mieli otta omakohtainen haaste vastaan 4l alituksesta, mutta olosuhteet täytyisi valita. Reitti ja ajankohta ratkaisee paljon. Ajo e75pitkin saavutin ton 4.1l/100km n. 135km kohdalla. Paras tulos ehkä saavutettaisiin jos ajettaisiin n.20.00 eteenpäin jossain Pohjanmaalla kohteena eteläinen Suomi. Kaikkea se perfektionismi teettää, mutta ei kai sillä ole niin väliä kun se on hupia.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #139 : 02.06.16 - klo:16:16 »
EI 4l alitus ole ongelma eikä mikään, keskiviikkona ajoin Jyväskylän liepeiltä Helsinkiin. Ajoin Sysmän kautta Asikkalaan, Vääksyyn ja vanhaa 4 tietä Lahteen ja siitä motaria pitkin kotiin. Kulutus putosi 4l/100km lukemmaan Korsonn kohdilla. Moottoritiellä nopeus oli hieman yli 90 km/h jotta rekat pysyi loitolla.
 Tänään varasin ilmastointihuollon, tuntui henkäily aika lämpimältä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #140 : 02.06.16 - klo:16:22 »
EI 4l alitus ole ongelma eikä mikään, keskiviikkona ajoin Jyväskylän liepeiltä Helsinkiin. Ajoin Sysmän kautta Asikkalaan, Vääksyyn ja vanhaa 4 tietä Lahteen ja siitä motaria pitkin kotiin. Kulutus putosi 4l/100km lukemmaan Korsonn kohdilla. Moottoritiellä nopeus oli hieman yli 90 km/h jotta rekat pysyi loitolla.
 Tänään varasin ilmastointihuollon, tuntui henkäily aika lämpimältä.

En koskaan päässyt noihin lukemiin, kun nopeuteni on motarilla 123km/h ja silloin ilmanvastus syö polttoainetta. Muuten ajan aina rajoitusten +3km/h mukaan vakionopeussäätimellä. Minun luontoni ei malta noin verkan ajaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #141 : 02.06.16 - klo:16:27 »
En yleensä ajele näin rauhallisesti mutta kun olen hakenut alarajaa ja kolmosellaa alkaviin lukemiin uskon otollisella reissulla ajan kanssa pääseväni. Mulla oli aikanaan diesel Passat mutta ei se paljon alle 5l kulkenut. Tämä auto tuntuu olevan uskomattovan pieniruokainen.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #142 : 02.06.16 - klo:16:30 »
Mittaukset ei ole virallisia mutta käytän auton näyttöä vertailupohjana. Olen myös kuvannut mittariston ko ajankohtina että jonkunlaista dokumenttia pyrin taltioimaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #143 : 02.06.16 - klo:20:21 »
En yleensä ajele näin rauhallisesti mutta kun olen hakenut alarajaa ja kolmosellaa alkaviin lukemiin uskon otollisella reissulla ajan kanssa pääseväni. Mulla oli aikanaan diesel Passat mutta ei se paljon alle 5l kulkenut. Tämä auto tuntuu olevan uskomattovan pieniruokainen.

Minulla on ollut kaksi diesel Passattia ja pikkkuisen yli 5:n meni minun vauhdilla. Nyt on bensa Passat Farmari ja sen seitsemän se vie minun vauhdilla mökkireissulla, mutta kilometrit ovat vähentyneet ja veron osuus/km olisi noussut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Autoilu
« Vastaus #144 : 02.06.16 - klo:21:54 »
Hymerin Ford Transit syö minun ajollani 8,5 lt. Ajelen aina oikealla  :003:, se on sellainen kaikinpuolin hyvä suunta ollut minulla. Siis ajelen aika hitaasti 80-85 kilsaa tunnissa, mutta olen kerinnyt.
Tämä asema nyt sulkeutuu muutamaksi päiväksi, kerta yövymme rahaa käyttämättä. Jos suodaan, niin Ranskan Montigny Le Roissa voi olla netti, että siellä luen postini.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #145 : 03.06.16 - klo:08:43 »
Hyvää ja turvallista matkaa. Hymerissä on paljon suurempi ilmanvastus kuin henkilöautossa ja siksi nopeus ratkaisee kululutuksen.

Me jatkamme täällä osassa Autoilu 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi