Kirjoittaja Aihe: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?  (Luettu 18442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575


  Pystytkö erottamaan totuuden valheesta ihmisissä, asioissa, eri tilanteissa ja ylipäätään eteen tulevissa tapahtumissa? Huomaatko joukosta ne tarkoitushakuiset ja valheelliset pahanpuhujat, joista ystäväni Z.  sanoi aikoinaan, että markalla saa monta puhujaa? Näetkö ulkoisesti kirkollisen ihmisen valheellisen mädän, huomaatko maallisten tapahtumien asianjärjestelijäin pukinsorkat? Näetkö tapahtumajärjestäjän hymyn läpi?


Puhuin aiheesta Totuuden henki körttiseuroissa Keravalla vuonna 2009. Tuo aihe ei jätä minua vieläkään...! Tuosta aiheesta on myös osuva virsi. :kahvi:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #1 : 24.05.13 - klo:06:49 »
Kyllä minä näen aika monesti... ujousko vai hienommin sanottuna diplomatia ei paljasta sitä julkiseksi. Mutta toinen suuri ryhmä on tyhmät.  :icon_wink: 
wilhelmi niskasen jäljillä

Benkku

  • Vieras
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #2 : 24.05.13 - klo:07:24 »
Minusta tässä maailmassa ei ole kuin yksi ja ainoa totuus. Muut sen rinnalla ovat hyvinkin valheellisia.

Itse kun katson itseäni totuuden mukaisesti, niin eipä se arvio taida olla muuta kuin valhetta.

Katsokoon siis jokainen itse itseänsä totuuden mukaisesti, eikä arvioimaan muiden puheita.

Sillä hyvin usein arvio toisen ihmisen puhumisista johtaa hyvinkin väärään tuomioon. Nimimerkillä kokemusta on ja lisää kokemuksia tulee, niin kauan kuin Hän suo minulle elämänkaarta tässä "valheellisessa" maailmassa

ps.Antaa Hänen kuulustella ja tehdä tuomionsa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #3 : 24.05.13 - klo:07:33 »
Minusta tässä maailmassa ei ole kuin yksi ja ainoa totuus. Muut sen rinnalla ovat hyvinkin valheellisia.





Meillä on kyllä "toisaalta-toisaalta" -näkökulmia. Ainakin piilokatolisuudessa. :icon_wink:


wilhelmi niskasen jäljillä

Benkku

  • Vieras
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #4 : 24.05.13 - klo:07:35 »

Meillä on kyllä "toisaalta-toisaalta" -näkökulmia. Ainakin piilokatolisuudessa. :icon_wink:
Eipä taida olla pelkästään piilokatollisuudessa. :icon_wink:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #5 : 24.05.13 - klo:07:44 »



  Totuuden Henki johda sinä meitä/ etsiessämme....       

Etsikää itse tuo ja tuosta eteenpäin. Virsikirjasta!

Benkku

  • Vieras

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #7 : 24.05.13 - klo:08:26 »

  Pystytkö erottamaan totuuden valheesta ihmisissä, asioissa, eri tilanteissa ja ylipäätään eteen tulevissa tapahtumissa? Huomaatko joukosta ne tarkoitushakuiset ja valheelliset pahanpuhujat, joista ystäväni Z.  sanoi aikoinaan, että markalla saa monta puhujaa? Näetkö ulkoisesti kirkollisen ihmisen valheellisen mädän, huomaatko maallisten tapahtumien asianjärjestelijäin pukinsorkat? Näetkö tapahtumajärjestäjän hymyn läpi?


Puhuin aiheesta Totuuden henki körttiseuroissa Keravalla vuonna 2009. Tuo aihe ei jätä minua vieläkään...! Tuosta aiheesta on myös osuva virsi. :kahvi:

Henki antaa erottelukykyä. On on tahi ei ei! Lopulta! :kahvi:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #8 : 24.05.13 - klo:10:05 »
No en erota,
mulle saa puhua ihan mitä vaan palturia ja uskon kaiken.

Siitä on syntynyt paljon ongelmia. Joskus se on kyllä myös säästänyt ongelmilta.
Että fifty-sixty.

Moni on yrittänyt opastaa, että "on ihan hyvä olla luottavainen, mutta
15 v täytettyään sinisilmäisyys on Tyhmyyttä".

Näin on. Tyhmä olen.  :109:

Herra armahda.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #9 : 24.05.13 - klo:13:00 »
Äläs nyt Anastasia, tässä myös sellainen, etten välttämättä heti tiedä, että joku puhuu muunneltua sitä. Taikka lähtökohtani on se, että kaveri on aina tosissaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #10 : 24.05.13 - klo:14:04 »
No en erota,
mulle saa puhua ihan mitä vaan palturia ja uskon kaiken.
Siitä on syntynyt paljon ongelmia. Joskus se on kyllä myös säästänyt ongelmilta.
Että fifty-sixty.
Moni on yrittänyt opastaa, että "on ihan hyvä olla luottavainen, mutta
15 v täytettyään sinisilmäisyys on Tyhmyyttä".
Näin on. Tyhmä olen.  :109:
Näin on minunkin kohdalla, en erota

Benkku

  • Vieras
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #11 : 24.05.13 - klo:15:22 »
Henki antaa erottelukykyä. On on tahi ei ei! Lopulta!
Niin mitä henkeä tarkoitat? Pahaa henkeä, hyvää henkeä, Pyhää henkeä jne.
Jos tarkoitat "henkeä", niin erottelukyky on minusta aika häilyvä ihmisen ajatusmaailmassa. Siinä on jopa siemen "vanhan aatun" metkuille.


Benkku

  • Vieras
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #12 : 24.05.13 - klo:15:48 »
Niin mitä henkeä tarkoitat? Pahaa henkeä, hyvää henkeä, Pyhää henkeä jne.
Jos tarkoitat "henkeä", niin erottelukyky on minusta aika häilyvä ihmisen ajatusmaailmassa. Siinä on jopa siemen "vanhan aatun" metkuille.

Kuten esimerkiksi, mediahan on varsinainen "totuuden henki" ja siitä muuten  "vanha aatu" pitää.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #13 : 24.05.13 - klo:15:54 »
Henki antaa erottelukykyä. On on tahi ei ei! Lopulta! :kahvi:

Niin mitä henkeä tarkoitat? Pahaa henkeä, hyvää henkeä, Pyhää henkeä jne.
Jos tarkoitat "henkeä", niin erottelukyky on minusta aika häilyvä ihmisen ajatusmaailmassa. Siinä on jopa siemen "vanhan aatun" metkuille.


Kalistaja vastatkoot puolestaan, mutta minä ainakin otaksun hänen tarkoittavan Pyhää Henkeä.

En voi sanoa, että osaisin aina erottaa totuuden valheesta. Joskus kuitenkin ainakin luulen huomaavani, jos joku valehtelee. Vilpillisten ihmisten kohdalla minulla soi hälytyskellot aika herkästi. En ota mielelläni riskejä, vaan mieluummin pelaan varman päälle.

Minusta nykyään valehdellaan hirveästi. Meille uskotellaan vaikka mitä. Jos uskottelu poikkeaa täysin siitä, mitä olen oppinut, niin pidän uskottelijaa valehtelijana.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Benkku

  • Vieras
Vs: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?
« Vastaus #14 : 24.05.13 - klo:16:16 »
Henki antaa erottelukykyä. On on tahi ei ei! Lopulta!

Niin mitä henkeä tarkoitat? Pahaa henkeä, hyvää henkeä, Pyhää henkeä jne.
Jos tarkoitat "henkeä", niin erottelukyky on minusta aika häilyvä ihmisen ajatusmaailmassa. Siinä on jopa siemen "vanhan aatun" metkuille.

Kalistaja vastatkoot puolestaan, mutta minä ainakin otaksun hänen tarkoittavan Pyhää Henkeä.

Suo anteeksi nimimerkki ”Pirska” mutta minä en ihan otaksumaan lähtisi.
Tässä  on juuri se: Erotatko sen milloin puhutaan totta, milloin valehdelllaan?

Mutta jokainen tekee omat johtopäätöksensä ja minä olen tehnyt omat johtopäätökset tämän aiheen suhteen.