Kirjoittaja Aihe: Toisten uskonmäärän mittaaminen  (Luettu 5250 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Toisten uskonmäärän mittaaminen
« : 28.04.11 - klo:14:19 »
"Tuo on uskovainen, tuo taas ei ole uudestisyntynyt", ... "minä sinä hän, me , te ja he ollaan uudestisyntyneitä uskovia, mutta nämä nuo ja ne eivät ole", "tuo tuolla ei ole oikea uskovainen", "Minä olen oikea uudestisyntynyt uskovainen", "sinä et ole uskossa!"...


-Voi k#@suksen p%r¤le  :093:

« Viimeksi muokattu: 28.04.11 - klo:14:26 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #1 : 28.04.11 - klo:19:15 »
Ote huomisesta päivän tekstistä:

Ap. t. 23 luvusta

" ...Osa neuvostosta oli saddukeuksia, osa fariseuksia, ja tämän tietäen Paavali sanoi kuuluvalla äänellä: "Veljet! Minä olen fariseus, ja fariseuksia ovat isänikin olleet. Nyt olen täällä tuomittavana siksi, että panen toivoni kuolleiden ylösnousemukseen." Tuskin hän oli tämän sanonut, kun fariseusten ja saddukeusten kesken puhkesi ankara kiista ja koko joukko jakautui kahtia. Saddukeukset näet väittävät, ettei mitään ylösnousemusta ole, ei myöskään enkeleitä eikä henkiä, kun taas fariseukset uskovat näihin kaikkiin. Meteli kävi yhä kovemmaksi, ja fariseusten joukosta muutamat lainopettajat alkoivat jo väittää: "Me emme voi havaita tässä miehessä mitään pahaa. Jospa henki tai enkeli on puhunut hänelle." Mellakka kiihtyi kiihtymistään, ja komentaja alkoi pelätä, että Paavali revittäisiin kappaleiksi...
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #2 : 28.04.11 - klo:20:50 »
Muistan nuoruudesta hemmon joka tunnusteli uudestisyntyneen ja pelastuvan kättenpäällepanolla.  Oli sitten käynyt koko seurakuntanuorten läsnäolleen joukon lävitse (saattoi olla hyvä että Leena oli poissa sil kertaa). Välillä nyökytti, välillä pudisteli murheellisena päätäns. Yksi jolle oli puistettu päätä kysyi että kui...   se kuulemma silleen jännästi värisee jos on pelastuvien joukossa. Täytyy Jampe meiän koetella ensin omaa päälakea ja sitten perheen ja naapurien. Kymppi koetuksesta, lapsi- ja eläkeläisalennus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #3 : 28.04.11 - klo:21:10 »
Muistan nuoruudesta hemmon joka tunnusteli uudestisyntyneen ja pelastuvan kättenpäällepanolla.  Oli sitten käynyt koko seurakuntanuorten läsnäolleen joukon lävitse (saattoi olla hyvä että Leena oli poissa sil kertaa). Välillä nyökytti, välillä pudisteli murheellisena päätäns. Yksi jolle oli puistettu päätä kysyi että kui...   se kuulemma silleen jännästi värisee jos on pelastuvien joukossa. Täytyy Jampe meiän koetella ensin omaa päälakea ja sitten perheen ja naapurien. Kymppi koetuksesta, lapsi- ja eläkeläisalennus.

Miten minun käy, kun minulla on siellä keskellä kiirettä paljas laikku  eli pyhimyskehä?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #4 : 28.04.11 - klo:22:06 »
Täytyy Jampe meiän koetella ensin omaa päälakea ja sitten perheen ja naapurien. Kymppi koetuksesta, lapsi- ja eläkeläisalennus.

Mänkää Amerikkaan ja pankaa kirkko pystyyn! Jampe olisi kova sana hurmosjohtajana, kun hänet yllyttää paasaamaan kielillä (=kotimurre) kokemuspietismiä vastaan. Iso hattu mukaan alkupään kolehteja varten, sitten videoita nettiin ja lahjoituksia PayPalin kautta. Siitä se ura urkenee. Raportit tänne.

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #5 : 29.04.11 - klo:07:55 »
Miten minun käy, kun minulla on siellä keskellä kiirettä paljas laikku  eli pyhimyskehä?

Tonsuurihan tuo on. Pyhimyskehä leijuu ilmassa pään päällä.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #6 : 29.04.11 - klo:09:05 »
Mänkää Amerikkaan ja pankaa kirkko pystyyn! Jampe olisi kova sana hurmosjohtajana, kun hänet yllyttää paasaamaan kielillä (=kotimurre) kokemuspietismiä vastaan. Iso hattu mukaan alkupään kolehteja varten, sitten videoita nettiin ja lahjoituksia PayPalin kautta. Siitä se ura urkenee. Raportit tänne.

Mt

Ei niin isoja rahoja passaisi tänne raportoida.  :003:

Mutta ensin pitäisi käydä ostamassa valkea puku ja hammasteknikolla valkaista hampaat säihkyviksi sekä värjätä harmaantuvat hiukset.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #7 : 29.04.11 - klo:10:03 »
Valkoisen sprigin kai mulle jostain slumppaat...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #8 : 29.04.11 - klo:10:27 »
Tonsuurihan tuo on. Pyhimyskehä leijuu ilmassa pään päällä.

Alatien kulkijoilla se laskeutuu ihan iholle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #9 : 29.04.11 - klo:15:47 »
Mikäs se olikaan, se pieni kirjanen jonka Lutherilta on julkaistu kun hän joutui lähtemään Wartburgin linnasta koska meno äityi aivan mahdottomaksi: ne repivät tauluja seiniltä, rikkoivat maalauksia, repivät munkinvaatteita ja pilkkasivat julkisesti vapaudenhuumassaan kaikkea järjestystä jne.  Luther tuli, leikkasi tonsuuran, pukeutui munkinkaapuun ja piti viikon verran saarnoja noita hurjapäitä vastaan mutta kun en muista millään nimeä?

(Tuli vaan mieleen tuosta Sepon tonsuurasta...)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #10 : 29.04.11 - klo:19:48 »
Miten minun käy, kun minulla on siellä keskellä kiirettä paljas laikku  eli pyhimyskehä?

Sinun täytyy kokeilla värinät tai pyytää puoliskolta.  Minun kun jäi painamatta mieleen tämän tunnustelijan nimi.  Mutta kun siellä on jo joko pyhimyskehä tai tonsuura niin hyväähän tuo lupaa. Ja minä luulen että paksu tukka saattaa siinä olla hieman haittana, ei saa kunnon kosketusta. Jäi selvittelemättä onko siitä haittaa toimenpiteelle. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #11 : 29.04.11 - klo:20:26 »
Mänkää Amerikkaan ja pankaa kirkko pystyyn! Jampe olisi kova sana hurmosjohtajana, kun hänet yllyttää paasaamaan kielillä (=kotimurre) kokemuspietismiä vastaan. Iso hattu mukaan alkupään kolehteja varten, sitten videoita nettiin ja lahjoituksia PayPalin kautta. Siitä se ura urkenee. Raportit tänne.

Mt

Tuo on erinomainen ehdotus. Jampehan on kuin hurmosjohtajaksi luotu.   :031:    Minä voin etsiä kaiken psykologisen konsultaatiomateriaalin ja faksata aina uuteen tilanteeseen sopivaa.  Näin sitä ihminen saattaa löytää yllätyskykyjä itsestään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #12 : 30.04.11 - klo:09:38 »
Tuo on erinomainen ehdotus. Jampehan on kuin hurmosjohtajaksi luotu.   :031:    Minä voin etsiä kaiken psykologisen konsultaatiomateriaalin ja faksata aina uuteen tilanteeseen sopivaa.  Näin sitä ihminen saattaa löytää yllätyskykyjä itsestään.

Let me mesmerize you... huhuu :077:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Toisten uskonmäärän mittaaminen
« Vastaus #13 : 01.05.11 - klo:05:24 »
Let me mesmerize you... huhuu :077:

 :repee2:  terv Sadettalta this did really happen        She just did look at   ...?

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.