Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 17  (Luettu 24905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #105 : 30.05.21 - klo:13:21 »
Niin, oli niitä aikoja, kun täällä asiallisesti arvostettiin Siionin Virsien kääntämistä. Kävin ketjun läpi ja laskin 12 kiittäjää: Pena, Seppos, Mansipaani, Armonkerjäläinen, Riitta-muummi, Lina, Tosikkoko, Osmo, Juhani, Viisveisaaja, Leena, Pappako.
Ainakin tuloksena tästä riita-ajasta on se, että olen tehnyt paljon työtä saada painoversion kauniimpaan, helpompaan muotoon, ja samalla joku kirjoitusvirhekin on tehty. Teen parhaani sitä levittääkin, jota en tehnyt aikaisemmin, kun huomaan, ettei körtit enää sitä arvosta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #106 : 30.05.21 - klo:14:06 »
Tekemästäsi suuresta käännöstyöstä kuuluu sinulle kiitos ja kunnioitus taidollisuuttasi kohtaan.

Herra on antanut sinulle kielten osaamisen lahjan, siitä Hänelle kiitos !
...
Minäkin  palasin noihin 'riita-ajan alkupäiviin' Pääsiäisen alla. 9.3. oli se mielesi pahoittanut ensimmäinen kirjoitus.

Katsoin mitä silloin kirjoitettiin, ja mielestäni sivullisen oli silloin ärsyttänyt joku muu kuin Siionin virret. Ehkä hän on ehdoton ortodoksisuuden ihailussaan, en tiedä, mutta ehsottomuus kuuluu yksin Jumalalle .

Näen tässä henkien taistelun tapaista pahaa. Monille Pääsiäinen on vaikeaa aikaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #107 : 30.05.21 - klo:14:26 »
Tekemästäsi suuresta käännöstyöstä kuuluu sinulle kiitos ja kunnioitus taidollisuuttasi kohtaan.

Herra on antanut sinulle kielten osaamisen lahjan, siitä Hänelle kiitos !
...
Minäkin  palasin noihin 'riita-ajan alkupäiviin' Pääsiäisen alla. 9.3. oli se mielesi pahoittanut ensimmäinen kirjoitus.

Katsoin mitä silloin kirjoitettiin, ja mielestäni sivullisen oli silloin ärsyttänyt joku muu kuin Siionin virret. Ehkä hän on ehdoton ortodoksisuuden ihailussaan, en tiedä, mutta ehsottomuus kuuluu yksin Jumalalle .

Näen tässä henkien taistelun tapaista pahaa. Monille Pääsiäinen on vaikeaa aikaa.

Kiitos tästä. En kaipaa täällä kiitosta. Vaikka yksi sanoi, ettei sitä paljoakaan ollut, minusta oli ylenpalttisesti. Surettaa vähän, ettei ollut työ kenellekään muulle sitten hyödyksi tai iloksi. Minusta tuntuu, että kiittäjät silloin ajattelivat, että tästä on iloa tai hyötyä Herättäjä-Yhdistykselle. Aloitin itse vain ilon vuoksi ja oli mielessä kulttuuriteko lähinnä alussa. Niin en ajannut itse sitä asia eikä Herättäjä-Yhdistys ollutkaan kiinnostunut siitä mitä tein ja siitä mitä olisin voinut tehdä. Löysivät muita ratkaisuja englanninkielisiin haasteihin, jotka ainakin onnistuivat hyvin ilman minua. Kun ihmiset huomasivat sen, niin pettyivät koko tähän asiaan ja rupesivat valittamaan ja syyttämään.
Minulle on pääkiinostus nyt irokeesi Raamattu, mutta yritän nyt niin monen vuoden jälkeen pelastaa SV käänökset johonkin hyödylliseen tehtävään. Se ei ole Herättäjä-Yhdistyksen asia. Heidän täytyy nyt keskittyä rahaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #108 : 30.05.21 - klo:14:35 »
Ymmärrän.

Tuo irokeesi-asia on todella hyvä.  Nythän alkuperäiskansojen kohtelu Kanadasa on ollut meilläkin uutinen.

Tv-sarja Anna, a-lopussa se tuli esitellyksi 'kaikelle kansalle'. Nyt olen nähnyt realistisia kuvia niistä ' koulutuskeskuksista'. Raakalaismaista !

Samaan viittasin Billie Holidayn laullla Strange fruits. Ne puista riippuvat hedelmät olivat lynkattuja mustia miehiä ja naisia. Myös laulajattaren esi-isiä.

https://www.google.com/search?q=negros+hanging+in+Missisippi&nfpr=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjzuIDOoO_wAhUV2SoKHbhfB54Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1093&bih=526
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #109 : 01.06.21 - klo:09:04 »
Kyselit minulta tilastani. En tiedä mitä kertoisin sinulle, sillä vaihtelut ovat melkoisia. Toisinaan olen täynnä elämää, toisinaan kuolema raivoaa minua vastaan jäsenissäni. Välillä minä surmaan eläviä, välillä taas kuolleet surmaavat minua. Toisinaan minä olen irti kaikesta yhdistyneenä Yhteen, toisinaan olen sekoittuneena kaikkeen. Tämä ihmetyttää itseänikin kovin. Elämän Henki antaa tilaa muutokselle, niin että kuolleet saavat vallan toimia kuolettamiseksi ja nöyryyttämiseksi. Tämän Hän tekee kuitenkin hienovaraisesti ohjaten, ettemme me alkaisi mielihyvällä hengittää kuolleitten tuoksua.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #110 : 02.06.21 - klo:07:44 »
Mistä ja miten ulkonainen aurinko voisi näyttää sinulle Hänen kaikessa säteilevän salaisuutensa? Niin kuin sinä kannat auringon lämpöä hartioillasi, niin sinä kannat Häntäkin, mutta sisälläsi. Ja niin kuin näet auringonvalon tässä maailmassa kaikkialla, niin Hänkin on samalla tavalla jokaisessa paikassa.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #111 : 03.06.21 - klo:06:25 »
Minun on noustava omalle paikalleni, vaikka en näe kenenkään omasta väestäni ajattelevan minusta tällaista tai pitävän tätä minulle sopivana. Mutta sellainen, joka ei ole perillä asioista pitää minua omanaan ja näin varastaa sellaista, mikä ei ole hänen omaansa - siis varastaa varastettua varkailta. Tule perässäni ja näe, oletko totuuden piirissä. Kulje vähän matkaa, kunnes se mikä on edelläsi jää taaksesi, niin tiedät, mistä minä puhun tällaisia.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #112 : 04.06.21 - klo:07:36 »
Ehkäpä sinä sanot minulle: ”Minulla ei ole ketään, joka tarttuisi käteeni, kun nousen näitä portaita.” Etsi siis tiesi itse, niin löydät sen päästä tarttujan, joka vie sinut näiden suloisten asioiden luokse. Jos et halua viivytellä, kevennä askeltasi hieman. Jos haluat löytää, älä viivyttele. Jos odotat satamaa, älä anna minkään häiritä kulkuasi.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #113 : 05.06.21 - klo:07:26 »
HERRAN TIELLÄ

Mä suuremmaksi tahtoisin, vaan Herra pienentää.
Hän tahtoo ottaa kaiken pois, niin että yksin jää
Hän mulle kaikki kaikeksi. Muut tuet häviää.

Mä voittajaksi pyytelin taistoissa elämän,
vaan Herra hetkiseksi vei mun tieltä syrjähän.
Sen, minkä luulin voitoksi, tappioks näki Hän.

Mä kirkkauttaan kaipasin ja tietä valoisaa,
vaan Herra näki parhaaksi pimentoon istuttaa
sen kasvin, jonka itseensä Hän tahtoi juurruttaa.

Mä tahdoin tuottaa hedelmää ja paljon työtä tein,
vaan Herra näki huonoks sen, mä minkä Hälle vein,
ja puhdistaen leikkasi parempaa kantaaksein.

En tiedä, minne johtaa Hän, en yhtä askelta.
Nyt kuitenkin jo tiedän sen: on kaikki rakkautta.
Jos leikkaa Hän ja pienentää, on sekin armoa.

Ja siksi hiljaa oottaen jalkainsa jureen jään.
Oi, kunpa kerran oppisin Hänehen tyytymään.
Hän kaikkenani kaikessa Hänelle elämään.


Marja-Terttu Tolamo, Herää Valvomaan

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #114 : 06.06.21 - klo:06:16 »
Oi armo, kuinka ylitsevuotavainen sinä oletkaan! Jos joku on hajaantunut ja ripoteltu hajalleen, sinä kokoat hänet yhteen ja teet hänestä ehjän. Mutta kuka kääntäisi tällaisen kohti omaa olemustaan? Eikö Hän, joka viittauksellaan kokoaa ja tuo yhteen ne, jotka ovat lyötynä hajalleen kuin lasikiteet hiekassa?

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #115 : 08.06.21 - klo:07:06 »
Älä syytä minua siitä, etten ole päässyt tulemaan luoksesi. Minä olen palvelija, jolla ei ole vallassaan tehdä mitä tahtoo. Kun olen sidottu, olen vapaa, ja kun olen vapaa, olen kahlittu raudoilla. Vaikka tahtoisin paeta itseäni, en voi lähteä pois luotani. Ja vaikka kilvoittelen päästäkseni luokseni, en kykene pääsemään lähemmäksi itseäni. Tällaisten vaikeuksien parissa olen yötä päivää, eikä minulla ole lepoa. Mitä siis tekisin? En kykene löytämään itseäni enkä voi päästä kauemmaksi luotani.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #116 : 09.06.21 - klo:07:33 »
Isämme, jos valtakuntasi on lähellä, näytä meille kuinka löydämme sen. Se on jo ovella, mutta ovi on kapea ja ahdas. Jokainen, joka kestää oven pimeän ja synkän vaikeuden ja kulkee sen läpi, kohtaa välittömästi valon valtakunnan ja pääsee nauttimaan ihanuutta. Tämä on se ahdas portti, josta astutaan elämään. Mutta Herra, missä on alue, josta Sinun valtakuntasi voidaan löytää? Se on teidän sisällänne, ja sen portti on katumus.


Palava ruoko

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #117 : 09.06.21 - klo:08:30 »

   Kärsimyksen kautta voittoon.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #118 : 09.06.21 - klo:08:57 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Aamuhartaus 17
« Vastaus #119 : 09.06.21 - klo:09:06 »
’Kärsimyksen kautta’ ja ’kärsimysten kautta’ taitavat olla eri asioita. Aamuhartauden teksti puhuu katumuksesta lyhyenä kärsimyksensä, jonka jälkeen avautuu valoisa ihanuus. Se on eri asia kuin elämän näkeminen loppuun asti kärsimystienä, joka palkitaan vasta iäisyydessä.