Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa  (Luettu 44386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #135 : 10.04.17 - klo:11:14 »
Sijoittamisesta en juuri mitään ymmärrä, etenkään osakkeista ja niiden tunnusluvuista ym. Mutta sen olen oivaltanut, että ajallinen hajautus toimii. Säännöllisin väliajoin tasasumma esim. rahastoon. Kurssien noustessa tulee automaattisesti ostetuksi kalliita osuuksia vähemmän ja vastaavasti alhaisilla kurssilla niitä kertyy enemmän.

Muuten olen esim. sijoitustuotteita puhelimessa tarjoaville vastannut: "Sijoitan vain omiin yrityksiini."

Se on vienyt niiltä puhdin ja puhelu päättyy nopeasti. Muunlaisten tuotteiden tarjoajia vastaan hyvä konsti on sanoa väräjävällä, hieman voimattomalla äänellä: "Minä olen jo eläkkeella"

Mt

Tuohon komenttina karvaita kokemuksia. Vanhempani sijoittivat kumpikin 5000€ rahastoon ja tuli huono vuosi ja isältäni liukesi rahaston arvosta 67% ja äidiltäni 43%. Pääomaturvatusta 5000€ sijoituksesta katosi 800€ pankin kuluja, kun ne eivät kuluneet turvan piiriin. Rahasto on pankille lupa pöheltää rahojasi mielin määrin ilman mitään vastuuta. Vältä niitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #136 : 10.04.17 - klo:13:03 »
^Tottakai rahastojen arvot heittelevät? Mutta kyllä ne mitä luultavimmin siitä sitten nousevat taas.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #137 : 10.04.17 - klo:13:06 »
"Kukin taaplaa tyylillään". Äänestän vain kokoomusta ja aina.

Eikö sinua häiritse ne Kokoomuksen markkinaliberaalit, jotka haluaa että sunnuntaina on kaupat auki ja perheelliset myyjät siellä töissä, sen sijaan että olisivat perheensä parissa?

Jotenkin kuulostaisit niin paljon paremmin keskustalaiselta, koska siellä ollaan konservatiivisempia tällaisissa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #138 : 10.04.17 - klo:13:26 »
^
Ei häiritse. Kokoomus on tullut tämän seuraliikkeen kautta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #139 : 10.04.17 - klo:13:29 »
^Tottakai rahastojen arvot heittelevät? Mutta kyllä ne mitä luultavimmin siitä sitten nousevat taas.

Mietippä vähän montako sataa prosenttia täytyy arvon nousta, että se palaa edes alkuperäiseen pääomaan 67% arvon pudotuksen jälkeen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #140 : 10.04.17 - klo:13:32 »
^^
Olisi pitänyt harkita ensin kuin kirjoitin. Asetit minulle sellaisen nätin ansan noista pyhätöistä ja sellaisista. Tekemällä työtä rikastutaan pikkuhiljaa. Tosin itse en ole ollut työssä, vain palveluksessa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #141 : 10.04.17 - klo:13:56 »
    Tarkoitatko, että laajemmalta kantilta noita luettelemiasi asioita, vai että muitakin asioita kuin ne?
..

     Otin nuo mainitsemani asiat esimerkiksi siitä, että kuntavaaleissakin monet miettivät laajempia kysymyksiä kuin ' siltarumpu-asioita'.

Elämänmeno on globalisoitunut, kysymykset ovat laajentuneet käsittämään esim. ympäristökysymyset myös kunnittain, kaupungeittain.
Vihreän ehdokkaan valinta oli monille satsaus tulevaisuuteen.

En minäkään voi enää kokoomusta kannattaa. Ajatusmaailma on nyt aivan muu kuin nuorena. En kyllä vihreitäkään äänestänyt, vaan lapsenlasta, joka on kuitenkin ympäristö-osaamista opiskelemassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #142 : 10.04.17 - klo:14:17 »
^^
Olisi pitänyt harkita ensin kuin kirjoitin. Asetit minulle sellaisen nätin ansan noista pyhätöistä ja sellaisista. Tekemällä työtä rikastutaan pikkuhiljaa. Tosin itse en ole ollut työssä, vain palveluksessa.

Ei sen ole tarkoitus olla ansa eikä varsinkaan juuri sinulle, vaan ihan vilpittömästi ihmettelen asiaa. Ihmettelen, miten Kokoomuksessa voi olla periaatteiltaan niin täysin erilaista sakkia.

Itse ajattelisin, ettei sen rikastumisen aina niin kiire. Kyllä kauppaan ehtisi muulloinkin kuin sunnuntaina. Muutakin arvokasta voi olla elämässä kuin taloudellista vaurautta.

Minusta olisi kätevää, jos olisi neljä puoluetta vain:
- konservatiivit, eli se koti - uskonto - isänmaa -väki;
- liberaalit, eli ne joille on tärkeintä se että kauppa käy ja ihan sama mitä kukin vällyjen välissä puuhaa;
- työväenpuolue, joka haikailee takaisin Kekkoslovakiaan;
- radikaalipuolue, eli nämä sekalaiset punavihreät (sinivihreät sinne liberaaleihin).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #143 : 10.04.17 - klo:15:51 »


 Tosin itse en ole ollut työssä, vain palveluksessa.



   Nimenomaan näin. Työ on palvelua. Kokoomuslaisten vanhempieni (Äidin veli ja isä olivat kokoomuslaisia kuntapoliitikkoja. Isäkin jotain samaa varmastikin, mutta pappina hänellä piti olla kieli keskellä suuta Taivaan työrukkasena [johon on heti lisättävä maallikkopappeuden näkökulma])... lapsena ja luterilaisena olen sisäistänyt  ajatuksen työstä evankeliomisena. Työ yhteiskunnallisena toimena on palvelemista. Jos mikä niin Kokoomus perustaltaan Kodin-uskonnon-isänmaan puolustajana toteuttaa Kristuksen kirkkoa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #144 : 10.04.17 - klo:16:10 »
Minä en kyllä ymmärrä, miten humpuukituotteiden puhelinmyynti olisi palvelua... Monesta muusta työstä kyllä, mutta en ihan kaikista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #145 : 10.04.17 - klo:16:50 »
Se, että rippikoulun jälkeen liityin Kokoomusnuoriin, oli luonnollinen jatkuma isän ja äidin kotien isänmaallisuudesta. Rikkaita ei oltu, jos ei rutiköyhiäkään, vaan omalla työllä elettiin, mitä nyt äiti Virolahelt jauhosäkkejä tai pellavalankoja haki, ja papaltaan sota-oblikaatioita sai.

Luokkakaverini Tapani Mörttinen oli pikimusta kokoomuslainen, joka kuin lähetystyöntekijä, värväsi meidät Järvelän oppikoululaiset Kokoomukseen.
Siinä sitten olinkin vuoskymmenet, isänmaata, perhettä ja pankkia palvellen.

Palveluammatti se oli jos mikä, silloin kun asiakkaat vielä kävivät tiskillä, eikä automaatteja ollut.
Hengellisen herätyksen saatuani, kansanlähetysläisyyteen Hämeessä kuului olla Kristillisen Liiton kannattaja. Siinä eteninkin aina Lahden osaston pj;si ja piirihallituksen jäseneksi moneksi vuodeksi.

Mutta...vasta körttiläisyys paljasti minusta sen omimman itseni, omine ajatuksineni ja -tahtoineni. En ole enää muiden vietävissä , vain paimeneni. Hänen ääntään kuuntelen niin hengellisissä kuin ajallisissa asioissani.
...

Öppiksen 'Neljän puolueen' valikoimasta kannatan liberaaleja. :icon_wink:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #146 : 10.04.17 - klo:17:21 »
Tapani Mörttinen on/oli ymmärrykseni mukaan maanviljelijä, vaikka oli eduskunnassakin. Jotenkin minusta sellaiset ovat kunnon väkeä. En minäkään palkkatyöllni ole paljoa kokoon saanut, riittävästi kylläkin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #147 : 10.04.17 - klo:17:56 »
Oli, kuten minunkin sukuni molempien vanhempien puolelta olivat. Vanhempani eivät enää olleet.
Tapani asuu yhä Järvelässä leskimiehenä. Tytär, Leena Mörttinen omistaa tilan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #148 : 10.04.17 - klo:19:22 »
Jatketaan osastossa Polittikkaa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi