Kirjoittaja Aihe: Kirkko  (Luettu 1859 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
Vs: Kirkko
« Vastaus #30 : 18.06.22 - klo:17:15 »
Älä stressaa ota jäätelö.

Ei niitä jotka joutuivat lähtemään Jerusalemista olleet apostolit lähettämässä.
En huomaa sellaista opetusta, että lähettäkää nuorten ryhmiä vaarallisiin paikkoihin julistamaan.

Raamattua lukemalla varmaan löytyy niitä paikkoja.
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille".
Eivät ilmeisesti vapaa-ehtoisesti lähteneet, joten joutuivat pakon edessä lähtemään.

Raamattu kertoo, että uskovaisia tappaessaan jotkut luulevat tekevänsä uhripalvelusta Jumalalle.
jne jne

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 18.06.22 - klo:18:57 »
Eihän Raamattu ole lakikirja, vaan lainhenki pitää ottaa myös mukaan kuvaan.

Jos Raamatussa lukee menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia, niin se sanottiin apostoleille.
i Jeesus repinyt siihen porukkaa muualta ja sanonut, että teidän kaikkien tulisi nyt lähteä, vaan Jeesus ymmärsi että on ihmisiä kun eivät voi lähteä.
Esimerkiksi nuoria ei ollut erikseen paikalla.
Sama monesa muussa asiassa Raamatussa, kuten vaikka kymmenysten antamisissa.
Jeesus sanoi, ett ei tule kymmenyksiä jättää antamasta, mutta joka antaa kymmenyksiä ilman että ensin pitää huolta omaisistaan, vaan sanoo, että tämä on Jumalalle, tekee väärin.
Eli ei ymmärrä lainhenkeä.

Sama näissä evankelioimis asioissa.
Ei minusta tulisi lähettää nuorisoporukkaa esimerkiksi muslimimaihin tai johonkin vaarallisiin paikkoihin, vaan itse mentävä jos siltä tuntuu.
Paavalilla oli pakonomainen tarve julistaa ja hän teki sitä.

Minusta kyllä terve harkinta tulisi asioissa olla mukana.
Ei Raamatusta voi ottaa paikkoja ja alkaa niillä painostamaan ihmisiä tekemään asioita.
Jos itse kokee niin se on eriasia, mutta muiden painostaminen ja vaatiminen ei minusta kuulu terveeseen kristillisyyteen.
Pilke silmässä !

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 19.06.22 - klo:12:55 »
Olin laistamassa YLE Jumalanpalvekuksen tänään kun se oli nimeltä Nuoren seurakunnan veisu-messu.
Istuin kuitenkin ja aloitin. Sepä tempaisi mukaansa kokonaan ! Ei vain musiikkipuoli, joka olikin erinomaista, vaan koko toimituksen sisällinen Kristuksen läsnäolo.

Saarna oli annetun evankeliumin mukainen, ahneutta ja itsekkyyttä vastaan.
Saarnaaja täydensi tekstiä napakoin iskuin.

Liturgi oli muuten napakka. Jopa niin, että viinimaljaa kannatteleva nuori avustaja oli pelokas. Silti hänen aitoutensa viiniä kaataessaan ja asetussanoja  sanoessaan puhutteli minua.Rakkaus oli hänessä, silmissä ja arassa hymyssä.

Laulujen sanoissa oli sanomaa.  Jaska Löytynkin laulussa poreili ilo. Soittajat hymyilivät.
Solisti oli upea. Ääni tuli helposti minkään ärsyttämättä. Se on lahja Jumalalta.

https://areena.yle.fi/1-3757226

Nuoren seurakunnan veisumessu Ylöjärven kirkossa. Bändi Maria Joutsi-Laineen johdolla kutsuu laulamaan uusia veisuja ja tuttuja klassikkolauluja. Sari Timonen saarnaa, liturgina Leena Jalkanen. Viittomakielelle tulkattu. Uusinta, esitetty 14.6.2020.

Tämä oli minulle gospelia parhaimmillaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)