Kirjoittaja Aihe: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki  (Luettu 4702 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #1 : 19.08.13 - klo:19:57 »
Toinen , vähän samanlainen on Hilma Kilkkisen kirja Pitkä matka Siperiaan. Hänet ja Pummangin koululuokka kaapattiin N-liittoon viikkoa ennen kuin talvisota alkoi. HK pääsi Stalinin kuoltua aikanaan Suomeen. Ei kyennyt enää opettajan tehtävään. Hänen kirjaansa ei uskallettu painaa Kekkosen aikana, vaan vasta postuumisti kun "eräs suurvalta" oli sortunut. Että silleen.
Arvovaltainen tietävä taho kirjoittaa, että Venäjän strategiset ohjusaseet ovat paremmat ja modernimmat kuin Amerikan. Viisi miljardia on jo käytetty suunnitellusta 535 miljardista asevarustelun parantamiseen.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #2 : 19.08.13 - klo:21:43 »
Kenraali Antti Pennasen kirjassa, jossakin niistä, kerrotaan koulun naisopettajasta, joka piti koululla itsenäisyyspäiväjuhlan vaikka miehittäjä oli kieltänyt sen.
Palasi sotavankeudesta vasta 1957.
Olikohan kyseessä Hilma Kilkkinen?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #3 : 19.08.13 - klo:22:42 »
Toinen , vähän samanlainen on Hilma Kilkkisen kirja Pitkä matka Siperiaan. Hänet ja Pummangin koululuokka kaapattiin N-liittoon viikkoa ennen kuin talvisota alkoi. HK pääsi Stalinin kuoltua aikanaan Suomeen. Ei kyennyt enää opettajan tehtävään. Hänen kirjaansa ei uskallettu painaa Kekkosen aikana, vaan vasta postuumisti kun "eräs suurvalta" oli sortunut. Että silleen.
Arvovaltainen tietävä taho kirjoittaa, että Venäjän strategiset ohjusaseet ovat paremmat ja modernimmat kuin Amerikan. Viisi miljardia on jo käytetty suunnitellusta 535 miljardista asevarustelun parantamiseen.

Jos joku ei tiedä missä Pummanki on, niin se on kalastjakylä Petsamossa Kalastajasaarennon niemellä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #4 : 20.08.13 - klo:07:46 »
Kenraali Antti Pennasen kirjassa, jossakin niistä, kerrotaan koulun naisopettajasta, joka piti koululla itsenäisyyspäiväjuhlan vaikka miehittäjä oli kieltänyt sen.
Palasi sotavankeudesta vasta 1957.
Olikohan kyseessä Hilma Kilkkinen?
En muista palaamisvuotta, mutta Stalinin kuoltua vasta. Kirjan voi löytää oman paikkakunnan kirjastosta. AP:n kirjoitus voi olla faktaa. Kalastajasaarennossa oli toinenkin kylä Maattivuono.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #5 : 20.08.13 - klo:09:34 »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #6 : 20.08.13 - klo:21:12 »
Kun ei ihmisiä kiinnosta hirveästi  vaivojen valittaminen.
Vaivojen kuuntelemisesta moni saa hyvän palkan.
Vaivojen kuuntelijoille nostan hattua!
Elämä on kemiaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #7 : 21.08.13 - klo:13:01 »
Enpähän lukenut linkkiä mistä ketju lähti liikkeelle.
Ketjun aiheen sanat on kyllä syytä "ottaa vakavasti".
Parempi olisi ilmeisesti etsiä iloista ja positiivista elämän asennetta.
Harvemmin asiat valittamalla paranee, mutta positiivisella ja myönteisellä asenteella
vaikeuksista on paremmat mahdollisuudet selviytyä. :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #8 : 30.08.13 - klo:08:59 »
Kun ei ihmisiä kiinnosta hirveästi  vaivojen valittaminen.
Vaivojen kuuntelemisesta moni saa hyvän palkan.
Vaivojen kuuntelijoille nostan hattua!

Jos ei Leena eilen kuunnellut vaivojani, saattaisi olla näön menetys tosi-asia. Silmävaivani ei saanut Silmäasemaa, eikä diabeteshoitajaani hätääntymään. Sanottiin että seurataan tilannetta, ja että ei tämmöiset oireet ole kiireellisiä. Olin saanut ajan silmälääkärille ensi tiistaiksi.

Tosi-asia oli että Päijät-Hämeen Keskussairaala passitti minut kiireellisenä tapauksena yötä myöten HYKS:n Meilahden silmäpolille jossa mitattiin vas. silmän paineeksi 45. Olin tietämättäni sairastanut glaukoomaa jo vuosia. Siellä lääkäri teki tarkan ja pitkällisen tutkimisen ja lopuksi kävin
Haartmanin sairaalassa labrakokeissa.

Kun Leena, aivan toisen alan expertti kuuli oireeni hän tiesi heti patistaa minut päivystykseen. Oikein topakoitui hetken juteltuamme: Nyt menet sinne päivystykseen.

Kiitän Jumalaa johdatuksesta soittaa Leenalle, onka puh.nro. minulla yhä oli kännykässäni. Olin sen jo aikonut poistaa käyttämättömänä, mutta näin kävi että foorumilta löytyi minulle tuikitärkeän näkökyvyn pelastaja.  Tämä tuleva viikko on vielä kriittistä aikaa. Verisuonitukos silmässä voi vielä olla paheneva.

Rukoiletteko etten menetä näköäni.

Leena on kiittänyt Sadettaa elämänsä pelastajaksi, minä kiitän Leenaa näöstäni. Molemmat kiitimme Jumalaa kun yöllä vielä soittelimme.

K i i t o s   Leena !

                                                                                     

                                                                                                             
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #9 : 30.08.13 - klo:10:14 »
Jos ei Leena eilen kuunnellut vaivojani, saattaisi olla näön menetys tosi-asia. Silmävaivani ei saanut Silmäasemaa, eikä diabeteshoitajaani hätääntymään. Sanottiin että seurataan tilannetta, ja että ei tämmöiset oireet ole kiireellisiä. Olin saanut ajan silmälääkärille ensi tiistaiksi.

Tosi-asia oli että Päijät-Hämeen Keskussairaala passitti minut kiireellisenä tapauksena yötä myöten HYKS:n Meilahden silmäpolille jossa mitattiin vas. silmän paineeksi 45. Olin tietämättäni sairastanut glaukoomaa jo vuosia. Siellä lääkäri teki tarkan ja pitkällisen tutkimisen ja lopuksi kävin
Haartmanin sairaalassa labrakokeissa.

Kun Leena, aivan toisen alan expertti kuuli oireeni hän tiesi heti patistaa minut päivystykseen. Oikein topakoitui hetken juteltuamme: Nyt menet sinne päivystykseen.

Kiitän Jumalaa johdatuksesta soittaa Leenalle, onka puh.nro. minulla yhä oli kännykässäni. Olin sen jo aikonut poistaa käyttämättömänä, mutta näin kävi että foorumilta löytyi minulle tuikitärkeän näkökyvyn pelastaja.  Tämä tuleva viikko on vielä kriittistä aikaa. Verisuonitukos silmässä voi vielä olla paheneva.

Rukoiletteko etten menetä näköäni.

Leena on kiittänyt Sadettaa elämänsä pelastajaksi, minä kiitän Leenaa näöstäni. Molemmat kiitimme Jumalaa kun yöllä vielä soittelimme.

K i i t o s   Leena !

                                                                                     

                                                                                                             

Kyllä rukoilemme
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #10 : 30.08.13 - klo:10:49 »
Jos ei Leena eilen kuunnellut vaivojani, saattaisi olla näön menetys tosi-asia. Silmävaivani ei saanut Silmäasemaa, eikä diabeteshoitajaani hätääntymään. Sanottiin että seurataan tilannetta, ja että ei tämmöiset oireet ole kiireellisiä. Olin saanut ajan silmälääkärille ensi tiistaiksi.

Tosi-asia oli että Päijät-Hämeen Keskussairaala passitti minut kiireellisenä tapauksena yötä myöten HYKS:n Meilahden silmäpolille jossa mitattiin vas. silmän paineeksi 45. Olin tietämättäni sairastanut glaukoomaa jo vuosia. Siellä lääkäri teki tarkan ja pitkällisen tutkimisen ja lopuksi kävin
Haartmanin sairaalassa labrakokeissa.

Kun Leena, aivan toisen alan expertti kuuli oireeni hän tiesi heti patistaa minut päivystykseen. Oikein topakoitui hetken juteltuamme: Nyt menet sinne päivystykseen.

Kiitän Jumalaa johdatuksesta soittaa Leenalle, onka puh.nro. minulla yhä oli kännykässäni. Olin sen jo aikonut poistaa käyttämättömänä, mutta näin kävi että foorumilta löytyi minulle tuikitärkeän näkökyvyn pelastaja.  Tämä tuleva viikko on vielä kriittistä aikaa. Verisuonitukos silmässä voi vielä olla paheneva.

Rukoiletteko etten menetä näköäni.

Leena on kiittänyt Sadettaa elämänsä pelastajaksi, minä kiitän Leenaa näöstäni. Molemmat kiitimme Jumalaa kun yöllä vielä soittelimme.

K i i t o s   Leena !

                                                                                     

                                                                                                             

 :eusa_pray:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #11 : 30.08.13 - klo:11:44 »
Kiitos Jumalalle siitä, että olin puhelimen äärellä, ja muistin oireiden vaarallisuuden. Olisi ollut kiva jäädä juttelemaan, mutta kauhistus kouraisi, nyt Riitta hetiheti päivystykseen.  :kahvi:   Älä sitä numeroa poista, jos joskus tulee vastaavaa niin minä yritän auttaa. Soittelee perhe ja suku ja kaikki... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #12 : 30.08.13 - klo:11:55 »
Ihmeellinen Neuvonantaja, en poista !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #13 : 30.08.13 - klo:14:38 »
Hieno asia ja kiitoksen aihe, että olet Riitta-mummi saanut apua silmäongelmaan.
Kyllähän me saamme olla Jumalan viisaassa huolenpidossa, johdatuksessa, viitoitetulla tiellä...
Olen itsekin saanut tällaista monet kerrat kokea, tänä aamuna viimeksi.
Saadaan muistaa rukouksin. :eusa_pray:

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #14 : 01.09.13 - klo:01:38 »
Minäkin rukoilen.
Oi rakas Jeesus, suloinen