Kirjoittaja Aihe: Tänään 55  (Luettu 41679 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 55
« Vastaus #90 : 05.12.16 - klo:00:46 »
Kuinka paljon latvakuusi maksaa Ouussa? Me ostettiin monta vuotta samalta kuusikauppiaalta itä-helsingistä 10€:lla kuusi. Nyttemmin ollaan siirrytty öljypohjaiseen jäljitelmään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 55
« Vastaus #91 : 05.12.16 - klo:05:08 »
Me otimme kuuset omasta metsästä. En osaa nyt sanoa kuusen hintaa. Tavalliseen huonekorkeuteen 2,4 m korkean kuusen saa edullisemmin kuin 5 m korkean ulkokuusen.
Kuusien raijjaamisessa on kova homma, joten ymmärrän muovikuusien yleistymisen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 55
« Vastaus #92 : 05.12.16 - klo:07:34 »
Nyt on jo hyvin kauniita muovikuusia. Seurakuntamme juhlasalissa, eilen seuroissa, arvuuttelimme kuusta, että onko aito hopeakuusi vai muovinen. Muovia se oli kun koetin,kolmimetrinen, tumman vihreä ja kaunis. Siihen oli ripustettu suuria pörröisiä käpyjäkin.

Me emme enää kuusta käy hankkimaan, vaan ostan n. 60 cm sypressin pöydälle. Mutta ei vielä tänään, vaan lähempänä joulua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #93 : 05.12.16 - klo:22:24 »
Hoitelin Hugeloa ja mietin kuinka jaksaisin jatkaa matkaa vaikka onhan se täältäkin luettu mitä Sanassa sanotaan, miten pitää ja miten Herra sitä ja Herra tätä,  eihän sitä ainakaan saisi sanoa, minä en jaksa enää.  En minä alkuaankaan sen takia opiskellut tuommoista että olisin vapaa-ajan vessanpyttynä, luulin että ihmisten auttaminen riittää muttei tuommoinen ketään auta. 

Koti on adventtikunnossa, onneksi joskus ennenkin olen tempaissut yhdeksän sukkaparia viikonlopussa, niitä toivotaan lahjaksi ja tarvittaisiin. Nyt kyllä en jaksa. Jämälankojakin olisi.

Ehkä minun on parempi erota kirkosta, en ole ainakaan niin hyvä että kelpaan kristityksi ja säästyyhän siinä lääkeraha. Eniten harmittaa etten jaksanut mennä balettitunnille kun ne nyt on maksettu mutta kun ei jaksa ei jaksa. Lisäksi soitti eräs ystäväni jolla on vaikeuksia psykiatrisen sairaanhoidonopettajan kanssa, no, toivon että osasin auttaa:  Tulpat korviin. Ei tuommoisen ihmisen kanssa kannata keskustella, anna hänen paasata ja jos hän tärvelee oppituntisi niin sano vain että no, se oli yksi näkökulma, kuunnelkaas kun kerron toisen.


Kai se on totta: " The only way to manage with a toxic person is not to play" .
« Viimeksi muokattu: 05.12.16 - klo:22:33 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #94 : 05.12.16 - klo:22:45 »
Me otimme kuuset omasta metsästä. En osaa nyt sanoa kuusen hintaa. Tavalliseen huonekorkeuteen 2,4 m korkean kuusen saa edullisemmin kuin 5 m korkean ulkokuusen.
Kuusien raijjaamisessa on kova homma, joten ymmärrän muovikuusien yleistymisen.

Yleensä niitä ostetaan allergioitten tähden.

Itselläni ei ole kuusta ollut vuosiin vaikka mieleni tekisi, ja kyllä ne retuutin aika monta sataa metriä edes ja sitten taas keruupisteeseen, kuten kanniskelen multapussejakin 10 litraa halpiskasvisten lisäksi yms, eli käsivarsissa on näyttävät lihakset. Kyllä  siihen on aivan rahasyyt ja toisaalta, kun en ole täällä jouluna, niin pitkään kuin vanhemmat saamme pitää mennään Anttolaan.

En oikein jaksais sitä matkaa  mutta tahdon tietty nähdä heidät kuten lapsetkin.... Joskaan noilla ei näytä olevan pahastikaan kiirettä pois niinkuin joskus hätäilin.   Minä luulin että syöksyvätten naimisiin tms ja heitä ei juur nähdä, niin päin tämä ei mene.  Työssä ja opinnoissa ovat mutta se on toinen asia...    :icon_biggrin:   Väki lisääntyy kun näitä vävykandidaatteja kertyy, eli tilanahtaus alkaa vaivata. Mietiskelen miten sitten kun ei enää ole vanhempia meillä enää,  vaikka se minun kestokärttämiseni onkin että jos viittisit katsoa lähtöjärjestyksen niin minä olisin täällä joutilain.  Kun ei sitä syödä pitäis kun en työtä tee...  Ja eikö me vammaset olla vähän niinkun haittakansalaisia?  :icon_cool: 
« Viimeksi muokattu: 05.12.16 - klo:22:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 55
« Vastaus #95 : 06.12.16 - klo:08:19 »
Tänään juhlitaan. Eli Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille sekä kiitos veteraaneille vapaasta isänmaasta!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 55
« Vastaus #96 : 06.12.16 - klo:08:21 »
HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ !

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 55
« Vastaus #97 : 06.12.16 - klo:10:40 »


               Hyvää Itsenäisyyspäivää !           
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #98 : 06.12.16 - klo:11:09 »
Kiitos sotien veteraaneille, kiitos erityisesti niille jotka antoivat ainoansa tai saivat elinikäiset vammat vapaasta isänmaasta!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 55
« Vastaus #99 : 06.12.16 - klo:13:29 »
Tuntuu vähän pahalta....
Tuli soitto yhdestä talostani, kuuro sairas vanhus soitti sellaisen kuuropuhelimen välityksellä...
miehensä hoitanut talossa lipun salkoon laittamisesta...nyt ei pystynyt...tuli pyyntö jos minä
saisin naapuriin yhteyden että lippu saataisiin itsenäisyyspäivänä salkoon...
Sain asian hoidettua...naapuri lupasi laittaa.

Vuosi sitten linnan juhlissa muistan veteraanin laulun, presidenttipari ja moni veteraani
ja nuorempikin kuunteli kyynel silmässä.
Ainakin yksi silloin kuuntelemassa olleista veteraaneista siirtyi syksyllä taivaalliseen kuoroon.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 55
« Vastaus #100 : 06.12.16 - klo:16:17 »
Nii on miulle äitinmaijos annettu isänmaan rakkaus ja Karjalan ikävä, jot taas ko katsoin elokuvan, Tuntemattoman sotilaan, ja miesten taistelun sen rakkaan maan eestä, nous veet silmii ja syvän meinas haleta.

Ko toiseks jäätii, niin Karjala menetettii, mut jäihä laulut;

https://youtu.be/GRKDCN2Tc3E?list=PLmKwtmBFImej1jct5tmK5pAkPDtHadK1c

Honkajokea mukaillen; Voi ko herrat ei ennää mänis lyömää päätää Karjalan mäntyy !

https://youtu.be/0_DY5kUf-IE
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #101 : 07.12.16 - klo:10:21 »

Vuosi sitten linnan juhlissa muistan veteraanin laulun, presidenttipari ja moni veteraani
ja nuorempikin kuunteli kyynel silmässä.
Ainakin yksi silloin kuuntelemassa olleista veteraaneista siirtyi syksyllä taivaalliseen kuoroon.

Se oli varsin unohtumaton hetki. Nyt jäikin näkemättä kaikki juhlaan liittyvä jonka yleensä katselen, paraati ja ainakin alku linnan juhlista. Välillä niihin kättelyihin väsyy, mutta voihan telkka silti olla auki.

Ilmanko olin niin alakuloinen, nousi korkea kuume seuraavana yönä. Kurkku ihan turvoksissa, näin jo untakin jäätelöstä koska se menee silloinkin tehokkaasti siitä läpi ja auttaakin hieman, jos ei lämpö laske aspirinilla niin sitten se vain pysyy korkeana.  :-\. .
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 55
« Vastaus #102 : 07.12.16 - klo:11:15 »
Ajelimme Ouluun. Joka arki-ilta on oltava "sorvin ääressä". Em sanontaa ei tulisi käyttää, koska se on idioottimainen ja kulunut, mutta minähän kuljen vastavirtaan monessa muussakin asiassa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 55
« Vastaus #103 : 07.12.16 - klo:14:47 »
Tuli käytyä Mansessa nääs.

Menomatkalla olikin mielenkiintoinen juttu motarilla.... :003:
Jos olisin paremmassa kirjoitusvireessä voisin kirjoittaa pitkän kirjoitelman / tutkielman...
aiheena:
"Näkyvissä olevien poliisiautojen vaikutus muuhun liikenteeseen motarin talvinopeusrajoitusten
aikana"
No juu....arvaatte minkä sisältöinen tutkielmani olisi...joten en vaivaudu moiseen...

Poliisiautoja oli muuten hurjasti, aikani ihmettelin...kunnes hoksin että olivat paluumatkalla
itsenäisyyspäivän mielenosoitusten valvontatehtävistä....

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 55
« Vastaus #104 : 08.12.16 - klo:05:42 »
Kävin vain lentokentällä viemässä vaimon Oulun koneelle, mutta siihenkin täytyy herätä. Tulee jo iltakoneella takaisin ja silloin täytyy noutaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi