Kirjoittaja Aihe: Tänään 55  (Luettu 41410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 55
« Vastaus #60 : 24.11.16 - klo:14:12 »
Tampere on hieno kaupunki, siellä saattaisin asuakin.
Olittekohan Tornissa vai Ilveksessä?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tänään 55
« Vastaus #61 : 24.11.16 - klo:15:07 »
Emme itse valinneet majapaikkaa, vaan lahjakortti oli ostettu tiettyyn hotelliin joka ei ollut kumpikaan noista. Torniin en olisi ehkä halunnutkaan.  :107: :003:

Helsingin Tornissa olen nukkunut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 55
« Vastaus #62 : 25.11.16 - klo:08:26 »
Käymme ensin seurakunnan senioreille järjestetyssä laulutilaisuudessa ja sitten ajamme Kankaalaan. Ajelua tulee, sillä maanantaina taas Oulun reissu lääkäriin.
Kankaalassa lienee vähän lunta, joten taidan nostella Zetorin renkaille jääketjut. Peipporämeellä on yritettävä käydä aina sopivissa tilanteissa hakemassa polttorankaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tänään 55
« Vastaus #63 : 25.11.16 - klo:08:44 »
Liekö nuo jutut eilen  Torneista  aiheuttaneet unen johon heräsin klo 3.
Korkea tornirakennus, jonka tiesin LUHTA-torniksi täällä Lahdessa alkoi työntää suihkuten neon-sinistä loimua. Rakennuksessa oli rähjähtänyt atomit  tms paha, ja sen jälkeen se yläosa suli mustana muovisena vaahtona.

Nukuin kyllä pian uudestaan enempiä ajattelematta. Heräsin vasta 7.30 paikkeilla Reissu vanhaa väsytti.
Olen kirjoitellut Tampereen-serkulle ja muuten vaan oleillut tässä netissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tänään 55
« Vastaus #64 : 25.11.16 - klo:15:59 »
Lähdimme aamupäivällä influenssarokotusta ottamaan. En ollut uskoa silmiäni kun näin sen ihmismäärän kiertämässä terveyskeskuksen pitkiä käytäviä ympäriinsä. Yritin arvioida paljonko siellä oli klo 10.30 - 10 .50 välisenä aikana. Ehkä viisisataa.
Jono liikkui silti mukavasti ja seisoimme siinä vain 20 minuuttia.

Saimme rokotukset, ja näimme monia tuttuja ihmisiä, ent. työkavereita ja asiakkaita.
Kauppareissun jälkeen söimme Pressossa. Iltapäivä on kulunut telkkarin ääressä Matti Kassilan Hilman päiviä katsoen ja nyt netissä roikkuen.
Kyllä se Vekkulan vaari on aina yhtä vekkuli. Kuuroudelle eikä muullekaan vammalle saisi nauraa, mutta tässä kuuro vaari voitti 3-1 pirssikuskin, kaupanhoitaja-palopäälikön ja
nuoren tuomarin. Vaaria näytteli Pentti Irjala.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 55
« Vastaus #65 : 25.11.16 - klo:19:29 »
Aikamoinen laiskottelu liikunnan suhteen senkun jatkuu, vaikka lievä flunssa alkaa olla ohi.
Flunssapiikkiä en meinaa ottaa, en ole ottanut kuin joskus aikoja sitten 2-3 vuotena.
Lauluharkoissa tuli käytyä, uusien virsien opettelu jatkuu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #66 : 25.11.16 - klo:22:46 »
Minulle kuuluu äärettömän hyvää siltäkin osin tai olisiko erityisesti siltä että olen pysynyt terveenä oikeastaan koko syksyn. Kiitän Jumalaa ja arvelen, olisiko tuo lähettäny minut sinne balettitunneille hikoilemaan hyppimään loikkimaan laukkaamaan ja muuta.

Kyllä alkuun oli mahdoton viskata tämä massa ilmaan kuulkaa. Minua ihmetyttää, mutta tosi on, semmoista hyppelyä ensimmäisestä asennosta toiseen hitaastihitaasti sukkelaansukkelaansukkelaan sekottaa enää etten muista milloin pitikään hypätä nopeasti, ja on hurjaa pysyä yhden jalan varpailla pystyssä kun alkuun harjotin kotona painonsiitoa vain vasemmal oikeal vas oik ja horjahtelin kumminkin ja olen kiitollinen onnellinen ja kotona venyttely tuntuu jo siinä mis toisilla on vattalihakset...  :icon_biggrin:

Jos en tee liikkei kirjuttelen ja se sopii minul....    :icon_biggrin:   

Minulle soveltui odottaa nämä vuosikymmenet ennen kuin hiljaksiin kyselen, voisko päivyt paistaa hellien risukasaan....  Eihän se mitään! Sillai eli aivovaurioine...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 55
« Vastaus #67 : 26.11.16 - klo:11:27 »
^
Heh heh  :039:

Zetorille sain "hokit" alle eli jääketjut. Siinä ja siinä, että vastustiko. En ole enää nuori vävy, joka tuosta vain heitteli ketjut päälle, vaan olen seniori, joka taidolla koinaan  :003:, etten väsyisi turhaan. Ensi viikolla voin jopa kokeilla metsään menoa rautareen kanssa. Kaariina saa istua vällyjen kanssa matalalla ja huudella minulle sellaista, mitä en kuule, koska ketjuista tulee kovaa ääntä.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 55
« Vastaus #68 : 26.11.16 - klo:16:02 »
^
Heh heh  :039:

Zetorille sain "hokit" alle eli jääketjut.

Miten nuo ketjut laitetaan? Ajetaanko takapyörä maahan oikaistun ketjun päälle, riehutaan sitten ketjun päät yhteen ja liitetään jollain lenkillä toisiinsa, vai miten?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 55
« Vastaus #69 : 26.11.16 - klo:17:36 »
Nukkuenpäivä, eli ihan tehokas tauti.

Hugeloinen pitäis pestä, ja olen miettiny mennä johonkin kirjanlukukerhoon. tuossa saattais olla aivan lähel.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 55
« Vastaus #70 : 26.11.16 - klo:17:44 »
Äidin asioiden kanssa olin tk:ssa päivystyksessä.
EKG oli ok...oireina oli närästyksen kaltaista karvastelua ja poltetta ja ajattelin aamulla, että sellaista voi esiintyä myös sydänperäisissä jutuissa.
Mutta EKG oli ok ja verenpaine ok...tosi mukava lääkäri ja reseptillä sain hakea ja just kerkisin apteekkiin ja sain siis ne pari eri lääkettä sieltä.
Sitten kotiin tultuamme joimme joulutorttukahvit, veli oli bongannut kaupasta niitä.

Nyt tarvitsen hetken lepohetken.

Onneksi kaikki oli äidillä kuitenkin hyvin.
Somac uutena aluksi 1 x päivässä ja sittemmin tarvittaessa.

marevan lääkitys sai jatkumoa, oli geriatri ehdottanut melko kallista lääkettä, jolloin ei INR arvoa tarvitsisi kontrolloida kuten Marevanin kanssa täytyy, mutta sanoin että kun pysyy aina hoitotasolla niin miksi vaihtaa toimivaa ja huokeaa lääkettä extra kalliiseen.

Nyt mennään ainakin näin eteen päin eli Marevania sain hakea uudella reseptillä ja napsia Xalereot pois dosetetista.

Hyvä mieli kun oli mukava ja asiallinen lääkäri sekä sairaanhoitaja ja ajat piti aikalailla kutinsa myös.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 55
« Vastaus #71 : 26.11.16 - klo:17:46 »
Ja vaikka uuteen lääkkeeseen saisikin ja kriteerit täyttyisi korvattavuuden, silti sen hinta aivan liian kallis.
Marevan sopinut hyvin, se ei ole mitään sivuoireita ja haittavaikutuksia vaikuttanut, eli vanha konsti parempi kuin tusina uusia, sanon minä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 55
« Vastaus #72 : 26.11.16 - klo:19:13 »
Saatoin kirjoittaa väärin lääkkeen nimen.
Se taitaa olla kuitenkin Xarelto ja sitä löytyy kahtena eri vahvuutena.

Mutta nyt, ilta on tullut Luojani,
armias ole suojani,
sijaltain jos nousis en,
taivaaseen ota tykösi.
Kiitos tästä päivästä.
Aamen.

Ja hyvää yötä.
Raportoija nuokahtaa kohta, aivan kohta pian näppiksen päälle.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...... :015:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 55
« Vastaus #73 : 26.11.16 - klo:20:30 »
^
Veli Rajan Poika, minä laitan kettingin ensin toiseen ja sitten toiseen pyörään. Levitän muistin varaisesti ketjun auki omalle puolelleen, peruutan Zetorin ihan luille ketjun päätä ja kiinnitän sen lujalla liinalla vanteeseen ja sitten ajan eteenpäin. Tällä tavoin raskaan ketjun liikuttelun tekee traktori. Yleensä onnistun kerralla. Nyt kun oli lunta liikaa, toisen pyörän alle ketju jäi sykkyrälle, eikä ollut siten riittävän pitkä, niin piti temppuilla. Se on ajelua varovasti puoli metriä eteen ja metri taakse, niin sen sykkyrän löytää. Kettinkini ovat vanhaa mallia ja paikallisen kyläsepän tekemät, että automaattikiristystä ei ole.
Kun molemmat ketjut ovat paikoillaan, käyn ajamassa maantiellä koelenkin. Joskus saattavat jäädä löysälle ja kolisevat rapakaareen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Tänään 55
« Vastaus #74 : 27.11.16 - klo:07:03 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024