Kirjoittaja Aihe: Linnut 32  (Luettu 26774 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Linnut 32
« Vastaus #75 : 17.01.20 - klo:01:10 »
Yksi pappa naapuritalosta on ripustellut niitä pieniä palloja sen talon tontin laitaan vaikka se on meiltä tyystin järjestyssäännöissä kielletty.

Minun seinä- ja pihanaapurini on toiminut samoin. En aio häntä tästä sääntörikkomuksesta käräyttää, vaan nautin itsekin tuloksista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut 32
« Vastaus #76 : 18.01.20 - klo:14:56 »
Meillä on lintulauta; kauraa ja auringonkukansiemeniä, kauralyhde, sian silavista nahkaa ja talipalloja rautalankakierukassa. Niin, siis ruokaa on, muttei lintuja. Tänään on talipalloilla nähty tasan kaksi närheä.  :017:

Ei taida olla nälkä kellään.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 32
« Vastaus #77 : 18.01.20 - klo:16:45 »
Arveleisin, että lumettoman maan vuoksi linnuilla on muutenkin ruokaa. Meillä on niin, että uuden sataneen lumen jälkeen lintuja on taas paljon. Kieltämättä lauhan talven vuoksi eväs on syöttöpaikalla hyvin riittänyt.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Linnut 32
« Vastaus #78 : 24.01.20 - klo:22:47 »
Pihabongausviikonloppu tulossa, ehtinenkö mukaan? Olisi paljon muutakin tekemistä. Tilhiä on kierrellyt täällä koko talven (tai "talven"), niistä olisi kyllä hauska päästä raportoimaan. Tietty jos yritän niin juuri valitsemani tunnin aikana eivät suvaitse näyttäytyä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Linnut 32
« Vastaus #79 : 25.01.20 - klo:11:29 »
^Pihalle ilmestyi räkätti murkinoimaan aronia-ateriaa, ja se oli niin hauskaa katseltavaa että päätin ehtiä. Tilhet suorittivat ylilennon, tai, no, istahtivat puuhun ihan hetkeksi. Yhdet jo lähti kun toiset saapui. Mustarastaskin kävi. Ja lomakkeella sain ilmoittaa myös näkemäni oravan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 32
« Vastaus #80 : 06.02.20 - klo:07:22 »
Käväisemme päiväseltään lämmittämässä Kankaalassa ja ladataan lintujen eväät. On hyvä kuiva keli ajella.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Linnut 32
« Vastaus #81 : 06.02.20 - klo:11:28 »
Pistin ikkunan alle puskaan linnuille muutaman talipallon. Vilskettä on riittänyt. Ikävämpi puoli asiassa on se, että naapurin avoimemman paikan ruokinta on hiljentynyt. Täytyisikö minun vaihtaa vähemmän maukkaisiin palloihin? Kuulemma Tokmannin myymä RealBird on lintujen mielestä pahaa, eikä yleisesti myynnissä oleva Oskukaan mitään herkkua. Nuo nykyiset palloni ovat Lidlistä ja jotain muuta merkkiä. Voi kyllä olla niinkin, että tykkäävät syödä suojaisessa paikassa, oli tarjolla mitä tahansa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 32
« Vastaus #82 : 06.02.20 - klo:11:38 »
Ruokihan vain tyylilläsi. Luonnon pienimmät ovat meille tärkeät.

Kaikkia ruokia oli vielä tarjolla, mutta latasin täyteen. Talilevyistä syövät aina parasta päältä.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Linnut 32
« Vastaus #83 : 07.02.20 - klo:15:35 »
Lintulaudan alapuolella maassa oli tänä aamuna punatulkkukoiras. Se kyhjötti höyhenet pörhöllään maassa eikä pelännyt minua ollenkaan. Olisin voinut ottaa sen käteen. En sitä kuitenkaan tehnyt. Elossa lintu oli, kun se käänteli päätään. Muistin, että joskus ennen muinoin eräs silloinen työkaveri, mies otti pihalta punatulkun ja toi sen sisälle näytille. Sanoivat siihen aikaan, jotta punatulkku söi jotain pensasmarjoja niin paljon, että se tuli niistä humalaan. Vaan eihän tähän aikaan ole mitään marjoja..... Myöhemmin katsoin pihalle, niin ei sitä lintua siinä enää ollut.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 32
« Vastaus #84 : 07.02.20 - klo:16:19 »
Puheena oleva lintu on kaunis katsella. Takavuosina, kun oli vielä kovia pakkasia -30:kin, niin meillä syöttöpaikalle maahan menehtyi muutama punatulkku. Tuli surullinen olo ja sen jälkeen olen yrittänyt pitää monenlaisia ruokia linnuille.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut 32
« Vastaus #85 : 07.02.20 - klo:17:59 »
Pörröllään olevia ja hieman oudosti käyttäytyviä pikkulintuja ei kannata ottaa käteen tai sisälle. Voivat olla salmonellaa sairastavia ja levittäviä. Semmoista muistan joskus kuulleeni. En ole varma pitääkö paikkansa.  :017:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut 32
« Vastaus #86 : 07.02.20 - klo:19:22 »
Pörröllään olevia ja hieman oudosti käyttäytyviä pikkulintuja ei kannata ottaa käteen tai sisälle. Voivat olla salmonellaa sairastavia ja levittäviä. Semmoista muistan joskus kuulleeni. En ole varma pitääkö paikkansa.  :017:

Pitää paikkansa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 32
« Vastaus #87 : 12.02.20 - klo:15:37 »
Lauhaa on. Syöttöpaikalla on vain käymässä olevia lintuja. Taitavat jo liikkua pesintäalueillaankin. Harakan näin jo ulku nokassaan sähkölangalla, sillä varma paikka pesälle on tienvarren liittokuusikko.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut 32
« Vastaus #88 : 12.02.20 - klo:22:09 »
Tänään on uutisoitu mustarastaista, joiden poikaset jo tekevät lentoharjoituksia.  :icon_eek:  Ilmeisesti ruokinnat ovat auttaneet. Toivotaan, ettei enää pahoja pakkasia tulisi.  :017:
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Linnut 32
« Vastaus #89 : 18.02.20 - klo:16:27 »
Sitten ihmettelen, mistä niitä talipalloja vielä voisi ostaa. Lidl sanoi, että hommasivat satsin ennen joulua ja uusia ei tule, vaikka tavara loppuisi. Mistään verkkokaupasta en ole löytänyt. Kävisin kyllä myymälästä hakemassa, mutta verkkokauppa on usein kätevä tapa varmistaa tavaran saatavuus ennen reissua. Pitääkö tässä ostaa läskiä ja siemeniä ja väkertää itse?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.