Kirjoittaja Aihe: Nyt 28  (Luettu 11388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 28
« Vastaus #30 : 10.04.21 - klo:21:12 »
Löysin, ja aloitin Jesajan kirjan kuuntelun.  Olen pettynyt kirjaston äänikirjojen teknisiin vikoihin. Ne pilaavat muuten hyvän palvelumuodon meille näkövammaisille.

YouTubessa löytyy Olavi Peltolan toimittamia kirjoja, ja lukijan ääni on miellyttävä.
« Viimeksi muokattu: 11.04.21 - klo:07:33 kirjoittanut Pena »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 28
« Vastaus #31 : 11.04.21 - klo:07:34 »
Löysin, ja aloitin Jesajan kirjan kuuntelun.

Korjasin profeetan nimen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 28
« Vastaus #32 : 11.04.21 - klo:08:37 »
Kiitos. Mie en taho nähä illal sitäkää vähhää ko päiväl.

Koha saan uuven pöyvän tähän läppäri alle niin siihe tulloo valolamppu yläpuolel. Nyt oon kattolampun varas.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 28
« Vastaus #33 : 11.04.21 - klo:09:16 »
Kiitos. Mie en taho nähä illal sitäkää vähhää ko päiväl.

Koha saan uuven pöyvän tähän läppäri alle niin siihe tulloo valolamppu yläpuolel. Nyt oon kattolampun varas.

Kenties profeetta on kavereiden kesken 'Jesa vaan'.  :icon_lol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 28
« Vastaus #34 : 11.04.21 - klo:09:19 »
Niikö siinä luki ? Jesa ja Jesse, sekin sopii.

Nyt kuuluu Jesajan 14. luku

https://www.youtube.com/watch?v=4O4QhWvqFns
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #35 : 11.04.21 - klo:17:46 »
Nyt täällä taas vaihteeksi selailemassa.

En malta olla kertomatta että on meillä näköjään veli veneheiton kanssa välillä
samankaltaisia uhkarohkeita tempauksia, mistä vaimoväki ei oikein pidä.
Mulla on myös useaan kertaan käynyt niin että auto jäänyt pohjastaan kiinni jonnekin,
välillä lumeen, välillä peltoon, välillä pieneksi ja pehmeäksi käyneeseen tiehen.
Tuo viimeksi mainittu ei onneksi ihan jumiuttanut autoa vaan pääsin läpi ja u-käännös
takaisin heti kun pystyin. Olin ajelulla Evon retkeilyalueella ja olin pudonnut kartalta,
olen sen verran suunnistanut, että syytän epäselviä karttamerkintöjä

Tänään kävin pojan luona vaihdattamassa renkaat, saisin kyllä itsekin vielä, mutta kun
hän ehdotti, no oli "hyvä syy" käydä katsomassa oliko pienet tuijarivistöt hyvällä mallilla.

Ja äsken kävin tunnin pyörälenkillä vakioreitilläni kun oli loistava sää, sain lähdettyä.
Eipähän näkynyt pelloilla lintuja, siis sillai merkittävässä määrin että olisin havainnut.
Hanhiparvi oli lennossa. Ja leskenlehdet on vironneet kun viimeksi satanut lumi on sulanut.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #36 : 11.04.21 - klo:18:09 »
Tekevälle sattuu :003: :017: :018: :023: :039:, kieltämättä loppu kymmenet metrit olivat kovia kävellä.


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #37 : 11.04.21 - klo:18:27 »
Jep, kerronpa vielä tuon peltoon jäämisen, se oli jo ammoisina aikoina, jotkut jutut
vaan jää mieleen.
Se oli ihan tarkoituksellinen pellolle ajo eikä mikään ajautuminen.
Häistämme ei ollut kovin pitkää aikaa kulunut, oltiin metsätiellä ajelulla ihan hyvissä tunnelmissa.
Marjapaikkoja katseltiin, lähistöllä oli järvi ja tuumasin että lähdetään rantaan katsomaan.
Metsätie päättyi ja reitti jatkui ajokelpoisen näköisenä peltona, mutta olihan se liian pehmeää,
auto jäi sinne jumiin.
Sitten vaan kävelymatkalle, muutama kilometri kauniissa kesäsäässä.
Työkaverilleni apua pyytämään, hän lähti sitten traktorilla hommiin.
Nuorena vielä jaksoi ja osasi ottaa vaihtelun ja seikkailun kannalta, vaimokin jotenkin.
Jos vielä tuollaista sattuisi, saisin kyllä kuulla kunniani viimeisen paalle.   :018: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #38 : 11.04.21 - klo:20:44 »
Mutta muistathan vanhan viisauden "parempi tossun alla kuin taivasalla", ainahan meidät joka päivä kuitenkin ruokitaan :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #39 : 12.04.21 - klo:10:09 »
Eilen sotkin auton, niin nyt sen puhdistin. Otti lujille saada pesuvehkeet pelittämään pikku pakkasessa, siis painepesuri. Mutta sähköllä kompressorikin suli, että jäinen turveressu sai lopulta kyytiä. Huollon vuoksi pitää yrittää käydä Oulussa vielä automaattipesussakin. Minulla on sellainen päännousema, että en vie likaista autoa huoltohenkilöille. Se olisi huonoa käytöstä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #40 : 12.04.21 - klo:11:50 »
Mutta muistathan vanhan viisauden "parempi tossun alla kuin taivasalla", ainahan meidät joka päivä kuitenkin ruokitaan :039:

Kiitos sanoistasi veliseni!  Näinpä on, kun osaisin osoittaa kiitollisuutta.
Tuossa ruokintahommassa sen verran kehitystä tai taantumaa...kuinka sen ottaa...
että itse laitan oman aamupalan ja iltapalan, meillä vaikuttaa sekin että vaimolla keliakia....
mulla siis omat aamupuurot ja makaronilaatikot sun muuta...voisin tietysti opetella
leipomaan, vaikka unelmatorttua....heh...no juu...

...muuten, hieno tapa sinulla tuo että auto pestynä huoltoon... :023:


Asiaan....tai asiasta toiseen...

Tuli äsken aloitettua haravointihommia tässä talossamme "meidän vastuualueella"
osan jätin vielä kuivumaan ennen kuin suoritan urakan loppuun.

Iltapäivällä tarkoitus lähteä kotiseutuajelulle Hauhon, Lammin suuntaan....nyt ei Evon pikkuteille,
joskus yksin niihin maisemiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 28
« Vastaus #41 : 12.04.21 - klo:12:08 »
Löysin vasta nyt Talviveisut 2021 nettisivut. Kuuntelen just Jaakko Heinimäkeä. Hänestä olen vuodesta 2007 pitänyt kovasti.

https://www.h-y.fi/toimintaa/talviveisuut
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #42 : 12.04.21 - klo:20:26 »
Jep, kotiseutuajelu tuli tehtyä, mittariin kertyi 160 km.
Reittisuunnitelma muuttui matkan varrella.
Hauhon jälkeen ajettiin pienempääasfalttitietä Hauhon Sappeeseen, Kuohijärvelle, mutta
ei lähdettykään Kuohijärven rantoja etelään vaan pohjoista kohti Puutikkalaan ja Kukkian
rantoja seuraillen, käytiin Luopioisten keskustassa, paluu Pälkäneen suuntaan, Aitoo,
Kohti Pälkäneen Sappeeta (kolmaskin Sappee jossain näillä seuduilla), käytiin Sappeenvuoren
huipulla, pienehköä tietä ajettiin Sahalahteen (äitini sukulaisten asuinsijoja ollut näillä seuduilla),
sieltä Kangasalle, harjun kautta Pälkänettä kohti, Vehoniemen harjun kautta pienemmälle tielle,
Pälkäneen keskustan kautta kotimatkalle.
Ihan hyvä kiertoajelu hiljaisuudessa, varsinkin Vehoniemen automuseon tyhjällä parkkipaikalla
karu muistutus korona-ajan vaikutuksista.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 28
« Vastaus #43 : 12.04.21 - klo:20:31 »
Tutut olivat tiet. Luopioisten kirkolta Kyynäröön ja siitä Ämmätsään josta Kasiniemeen, ja ollaan liki meidän mökkiä.

Samoja reittejä ollaan ajelyu kesäisin. Kävimme Luopioisten kirkossakin ja foorumin  mamin  kesäpaikassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 28
« Vastaus #44 : 13.04.21 - klo:07:05 »
Kasiniemen tienhaara Korkeella on yksi suosikkipaikoistani vanhojen pyöräretkieni ajoilta. Siitä lähtee näet pitkä alamäki pohjoiseen kohti Vehkajärveä. Kuhmalahden ja Eräjärven kautta ollaankin sitten minun kesämaisemissani.