Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 15.  (Luettu 27227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #45 : 08.03.13 - klo:12:44 »
Kiitos Malla, että pidät seuratuvan oven raollansa. Ihminen on todella pieni.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #46 : 09.03.13 - klo:10:23 »
 :eusa_angel: Ihminen on pieni ja Jumala on suuri.
Ihmeellistä että Jumala meitä kantaa ja johdattaa.


Psalmi 91:

1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #47 : 09.03.13 - klo:10:32 »
Hän, joka Israelia vartioi ei torku eikä nuku.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #48 : 10.03.13 - klo:15:55 »
2. Korinttolaiskirje 9:
6 Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää.
7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #49 : 11.03.13 - klo:13:41 »
Psalmi 84:

10  Sillä yksi päivä sinun esikartanoissasi on parempi kuin tuhat muualla; mieluummin minä olen vartijana Jumalani huoneen kynnyksellä, kuin asun jumalattomien majoissa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #50 : 12.03.13 - klo:10:54 »
1. Korinttolaiskirje 13:

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #51 : 12.03.13 - klo:17:42 »
Niin pysyvät.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #52 : 13.03.13 - klo:18:02 »
Ne ovatkin elämää kannattelevia voimia, nuo kolme edellä mainittua.  :eusa_angel:

Gal. 3 :

13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #53 : 13.03.13 - klo:21:28 »
Oksastetut olemme uuden liiton kautta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #54 : 14.03.13 - klo:14:28 »
Roomalaiskirje 12:

9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #55 : 14.03.13 - klo:14:51 »
Jae 16 hinkkaa mieltä, tunnustan, että olen vähän besserwisser. Nuorempana oli helpompaa, kun en tajunnut.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #56 : 14.03.13 - klo:17:07 »
11. jae taitaa satuttaa minua eniten. Pontevuus ei kuulu ominaisuuksiini. 18. jaetta taas voisi sanoa äitini huoneentauluksi. Se ei tainnut olla suorapuheiselle naiselle aina ihan helppoa. Onnistui kuitenkin.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #57 : 14.03.13 - klo:18:32 »
Minä näen tavallaan kehoitukseksi nuo kohdat.
Vaikkei niihin yllä niin silti voi "pyrkiä" tai miten sen ilmaisisi.
Jumalan sana antaa viitteitä elämän matkalle.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #58 : 14.03.13 - klo:18:53 »
Onhan tuo Room. 12:9-18 kovasti selkeäsanaista kehoitusta ohjeeksi ja huoneentauluksi.
Se miten minunkin kohdalla toteutuu, onkin sitten aivan oma messun ja seurapuheen aihe.
Jotenkin koen että jakeet 15 ja 18 "sujuvat parhaiten"...
Kun taas jakeet 11 ja 12 ovat kohti käyvät, kovasti puhuttelevat, vetää hiljaiseksi....
armon varassa päämäärää kohti...  :eusa_pray:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 15.
« Vastaus #59 : 15.03.13 - klo:15:16 »
1. kirje Timoteukselle 5:

1 Älä nuhtele kovasti vanhaa miestä, vaan neuvo niinkuin isää, nuorempia niinkuin veljiä,
2 vanhoja naisia niinkuin äitejä, nuorempia niinkuin sisaria, kaikessa puhtaudessa.
3 Kunnioita leskiä, jotka ovat oikeita leskiä.
4 Mutta jos jollakin leskellä on lapsia tai lapsenlapsia, oppikoot nämä ensin hurskaasti hoitamaan omaa perhekuntaansa ja maksamaan, mitä ovat velkaa vanhemmilleen, sillä se on otollista Jumalan edessä.
5 Oikea leski ja yksinäiseksi jäänyt panee toivonsa Jumalaan ja anoo ja rukoilee alinomaa, yötä päivää;
6 mutta hekumoitseva on jo eläessään kuollut.
7 Teroita tätäkin, että he olisivat nuhteettomat.
8 Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.