Kirjoittaja Aihe: Kaikki pääsevät taivaaseen?  (Luettu 52781 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #105 : 02.10.19 - klo:21:15 »
Eikös toi lutteri meinannu että kastetut, uskovat ihmiset pääsee taivaaseen ja muiden kohdalla tilanne on avoin.
Siitäpä sitten miettimään että kumpaan kategoriaan itte kuulun kun todennäköisesti uskon päin hevonpersettä.

Mä taidan kuulua oliko anneli, niin kanssa samaan lahkoon, kun uskomme päin hevosen takamusta.

Minusta Raamatussa enempi varoitellaan siitä, että moni kun sanoo uskovansa ei välttämättä menekkään taivaaseen, vaan heille tulee yllätyksiä taivaan portilla.
Eii toi ja toii ja toiikin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #106 : 03.10.19 - klo:00:44 »
Mutta luterilainen:  Historiankirjojen lukeminen on paljon kivempaa, eikä kukaan kiellä tutkimasta vaikka kuinka monesta näkökulmasta.  Eikö olisi siistiä jättää viite, jotaLeena ei olisi korjaillut? :icon_lol: 

No juttuhan on niin, että olen tarvinnut niitä tietoja ja sen tähden lukenut. Siinä yhteydessä sitten huomasin, kuinka pitkälle niitä lonkeroita pitkin pääsee, ja tuo hokema historiasta voittajien kirjoittamana...   No, muistan hyvin vuodet, joina opettaja sanoi että onhan se kirjassa näin, mutta kaikkeen kirjassa lukevaan ei tarvitse uskoa.

Meistä taitaa nyt kumpikin olla vähän semmoinen mun- on - saatava- viiminen- sana tai minä- tän- inttämisen- voitan. Tai no, ei niinkään, täällä on väkeä joka omista lähteistään on niitä omia juttujaan tutkinut , ja niistä ihan oppii.  Tämä on turhaa.  Enintään minua riivaa joku hermostuva  ” Joojoo- mutta- kun - minä - en - muuta - tehny- kun - nuuskin - näitä- niin - no niin, no niin.  Eli sen minä nyt lopetan, se on niin hedelmätöntä. 

 Ja kuitenkin oli kyse ainoastaan siitä, että minä kunnioitan Rytiä vaikka hän poliittisesti on edustanut justiin tasan ääreestäns toista laitaa kuin minä koko elämäni. Eihän se estä Sinua vaikka halveksimasta arvon herraa. 

Nuo sanat olivat joka tapauksessa Rytin omat, ne löytyvät monista teoksista ja kyllä, tiedän että Lappi poltettiin ( mutta samalla paloivat lutikatkin  :003:). 

Alkuaan yritin tässä sanoa että ” Herran silmät etsivät uskollisia” ( Uusi Testamentti)

 Uskollisuutta saattaa edustaa rauhallinen alistuminen voittajien kirjoittamaan historiaan syyllisyydestä jatkosotaan, jonka hän tiesi tulevaksi.  Uskollisuutta saattaa edustaa jokin muu, kuin näennäisesti hengellinen kiinnipitäminen tietystä tunnustuksesta tai uskontulkinnasta.

Näin ajattelen, tämän opin Bonhoefferilta, mutta siihen ei aivan riitä että lukee Kirjeitä vankilasta” ,  siitä aloittaessaan kiinnostuu äkkiä niin että on ahmaissut koko tuotannon.  Kiinnostuu ihan oikeasti. Toivoisin että kiinnostuttaisiin, se valotti monia ristiriitaisia kohtia.

Mutta ei hän ole Kristus.
« Viimeksi muokattu: 03.10.19 - klo:00:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #107 : 03.10.19 - klo:08:37 »
Pääsivätköhän Hitler ja Stalin taivaaseen? :017:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #108 : 03.10.19 - klo:09:36 »
Pääsivätköhän Hitler ja Stalin taivaaseen? :017:

Halusivatko he sinne? Hehän yrittivät luoda oman 'taivaansa' maan päälle?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #109 : 03.10.19 - klo:09:39 »
Halusivatko he sinne? Hehän yrittivät luoda oman 'taivaansa' maan päälle?

Jos huusivat avukseen Jeesusta viimeistään ennen kuolemaansa, niin pääsivät.
Näin on voinut käydä.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #110 : 03.10.19 - klo:15:23 »
Jumala tahtoi. Siinä ei ole mitään ihmisen tekoa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #111 : 03.10.19 - klo:15:24 »
Jumala tahtoi. Siinä ei ole mitään ihmisen tekoa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #112 : 03.10.19 - klo:15:28 »
 :icon_lol:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #113 : 03.10.19 - klo:17:07 »
Jos huusivat avukseen Jeesusta viimeistään ennen kuolemaansa, niin pääsivät.

Lainaus käyttäjältä: Jeesus
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

 :opettaa:  (Kauheeta paukuttaa Raamatulla päähän, siis ihan sopimatonta käytöstä. Hyi minä!)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #114 : 03.10.19 - klo:23:05 »
Kiitos sinä niin mun ei tarvinut kun alkaa olla niin kehnosti hallinnassa kaiken päälle.  Tuo on justiin se meidän perheen peruskuittailujuttu, jokainen joka sanoo minulle herra, herra eipäs vaaan ei jokainen joka sanoo minulle herra herra,........


Sitä tässä olen miettinyt että elämän olis pitänyt olla jotain Kristuksen seuraamista muistuttavaa, vaan ei ollut.

Mikä minua suuuuuuresti huojensi oli se Aawekörtin psalmikommentaari.  Että Jumala ei olisi niin poissa tolaltaan meidän syntiemme tähden kuin itse olemme. Tai jotain.  Mutta siitä,ei pääse että täällä tehdään ankean paljon pahaa, joista kärsii koko luomakunta. Vai ajatteleeko Hän vähäsen kuin psykoanalyytikot, nähden kuinka heikot lähtökohdat monella meistä on selviytyä tarpeeksi tervepäisiksi toimiaksemme oikein.


Ei nyt niin että Jumala tarvitsisi Freudin koottuja teoksia, vaan päinvastoin, Hän näkisi paljon niitä syvemmälle, ja muistaisi meidät tomuksi ihan varmasti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #115 : 03.10.19 - klo:23:28 »
Ääääh, jäi mainitsematta tai kysymättä muistaako kuka, muutamaa vuotta taaksepäin haluttiin kovasti muuttaa messun synnintunnustusta koska yksilökohtaisesti koettiin että tarvittiin paremmin joku hyväksynnän vakuutus vai mikä se oli.

Niin yksityisesti, ehkä. Kirkko käsittääkseni  rukoilee koko maailman puolesta, on tarkoitettu paljon yhteisöllisemmäksi kuin nykyhetken ihminen ajattelee, kun miettii varsin minäkeskeisesti kaikkea. .

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #116 : 04.10.19 - klo:00:41 »
Kirkko käsittääkseni  rukoilee koko maailman puolesta, on tarkoitettu paljon yhteisöllisemmäksi kuin nykyhetken ihminen ajattelee, kun miettii varsin minäkeskeisesti kaikkea. .

Olisiko minäkeskeisyys kirkon/uskon mieltämisessäkin sitä paheksuttavaa tämän maailmanajan mukaan mukautumista?

Vaikka kai sitä vähän pitää mukauttaa. Se on sitä kielillä puhumista. Individualistille pitää asia esittää niin, että kysymys on sinun pelastumisestasi ja tarvitset henkilökohtaisen vapahtajan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #117 : 04.10.19 - klo:08:22 »
Individualistille pitää asia esittää niin, että kysymys on sinun pelastumisestasi ja tarvitset henkilökohtaisen vapahtajan.

'Henkilökohtainen vapahtaja' kuulostaa minun korvissani vähän kuin kotijumalalta. 'Henkilökohtaisessa uskossakin' on jotain särähtävää. Tunnustamme messussa yhteisen uskomme.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #118 : 04.10.19 - klo:08:43 »
Henkilökohtaisen vapahtajan korostaminen jättää monet ulkopuolelle. Toisaalta sitä käytetän eräissä vapaissa ja viidesläisissä ikäänkuin houkuttimena.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #119 : 04.10.19 - klo:09:39 »
'Henkilökohtainen vapahtaja' kuulostaa minun korvissani vähän kuin kotijumalalta. 'Henkilökohtaisessa uskossakin' on jotain särähtävää. Tunnustamme messussa yhteisen uskomme.
Mutta eihän naapurin uskolla pääse taivaaseen vaan henkilökohtaisella uskolla Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen! Mielestäni messun uskontunnustuksessa tunnustamme yhteisen uskomme lisäksi myös henkilökohtaisen uskomme Kristukseen, joka on yhtä seurakunnan uskon kanssa.