Kirjoittaja Aihe: Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman  (Luettu 27589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Tosin se ei itse ilmiötä muuta miksikään. Kauhean kummallista eikä niin yleistä —- on ihmisiä joiden keskushermosto on kuin vaihdettu.  Alkujaanhan kaikki ovat tyttösikiöitä. Mitä kaikkea häikkää voi tapahtua kun y- kromosomin geenit aktivoituvat?  Niitä ei ole kovin montaa, ne ohjaavat vain kehityksen pojaksi.

Jos solut ovat vastaanottavaisia eli niiden pinnassa on se vastaanotin
Jos keskushermoston solut ovat vastaanottavaisia eli....


Mietin tuota otsikkoa ja Jumalan voimaa.  Kai siinä saa päänsä sekaisin, ellei ajattele Jumalan luoneen näitä myös. Tai sitten ei ketään meistä. Eli ihmisjärki ei nyt vain riitä ymmärtämään ihmistä kaikkineen. Kai ne olivat yhtäläisen hukassa joiden oli käsitettävä, että maa on jokseenkin pyöreä pallo.

« Viimeksi muokattu: 20.09.19 - klo:17:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Bruce - Brenda - Davidin tarina on mielestäni vastakkainen sille, mitä kutsut gender-ideologiaksi. Hän näet määritteli itse sukupuolensa pojaksi ja mieheksi riippumatta kasvatuksesta, leikkauksista ja hormoonihoidosta.

Transsukupuoliset puolestaan kokevat itse olevansa sisäisesti eri sukupuolta kuin miksi heidät on syntyessään määritelty. Tähän ongelmaan tarjotaan ratkaisuksi noita John Moneyn keinoja. Pulma ja sen purkaminen ovat siis toisinpäin kuin mainitsemassasi tapauksessa.

Sukupuolineutraali gender-ideologia ei perustukaan todellisuuteen John Moneyn epäonnistuttua osoittaa todeksi, miten sukupuoli-identiteetti ei perustu biologiaan. Transaktivistit väittävät, miten perinteinen sukupuolikäsitys on liian kapea, ja moni ihminen kärsii identiteettiongelmista, koska ei mahdu perinteiseen miehen ja naisen rooliin. Tähän tarjotaan lääkkeeksi gender-ideologiaa tarkoituksena laventaa sukupuolirooleja. Tämä on virheellinen käsitys, koska  gender-ideologia itse kaventaa sukupuolirooleja, koska se pelkistää mieheyden ja naiseuden tiettyihin stereotypioihin. Joskus kuulee puhuttavan naisellisista naisista miehisistä miehistä, jotka tarkoittavat stereotyyppisen feminiinistä naista tai maskuliinista miestä. Gender-ideologian sanoma onkin se, että jos et mahdu johonkin kapeaan stereotyyppiin, niin et ole nainen tai mies lainkaan vaan olet joku muunsukupuolinen.

Maamme opetushallitus on laatinut ”Tasa-arvotyö on taitolaji”- oppaan kouluille sukupuolen moninaisuuden huomioimisessa. Oppaassa puhutaan sukupuolen moninaisuudesta, jokaisen oppilaan oikeudesta määritellä itse sukupuolensa ja siitä, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Käsitteet sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti on oppaassa samaistettu. Gender-ideologian ytimessä on ajatus siitä, että sosiaalisilla tai kulttuurillisilla perusteilla voitaisiin määritellä oma sukupuoli joksikin toiseksi, kuin mitä se biologisesti on.

Lähteet

https://www.oph.fi/fi/tilastot-ja-julkaisut/julkaisut/tasa-arvotyo-taitolaji

https://www.kdlehti.fi/2018/10/08/paivi-rasanen-gender-ideologia-vaurioittaa-nuoren-normaalia-kehitysta-oman-sukupuolensa-identiteettiin/

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Itämainen filosofia jakaa 'kaiken' sukupuolen mukaan. Maskuliininen Jang ja feminiininen Jin kietoutuvat kaikessa toisiinsa muodostaen lukemattomia eri yhdistelmiä. Eri vastakohtaparit ymmärretään tätä kautta: Jang on aktiivinen, lämmin, valoisa, kuiva... ja Jin taas passiivinen, kylmä, tumma, kostea... Tätä ajatusta esittävä kuvio lienee tuttu vaikkapa Etelä-Korean lipusta, jossa Jang on punainen ja Jin sininen. Tärkeää tässä ajattelussa on todellakin se, että vastapuolet kietoutuvat toisiinsa ja sisältävät toisensa. Jangin ytimenä on pieni Jin, Jinin ytimenä Jang.

Minä luen jotain tällaista Raamatun luomiskertomuksessakin. Jumala ei luonut ihmistä mieheksi tai naiseksi vaan mieheksi ja naiseksi.
Suomen kieli on sukupuolineutraali, koska suomen kielessä ei ole kieliopillista sukua, ja siksi on vain yksi pronomini "hän", joka viittaa johonkuhun henkilöön ilman, että siitä näkyy sukupuoli. :)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Nuoruudenystävän poika muokattiin leikkauksin ja hormonein tytöksi. Hän kävi täällä juttelemassa, kun oli käsitykseni mukaan toivonut että hänen tarinansa kerrottaisiin. 

Lopulta en itse ymmärtänyt kuka sitä toivoi, ja tuliko hän tänne suorastaan painostettuna.  Sain aika tavalla tehdä työtä kun selitin, ettei hän tullut alkuunkaan psykiatrille, sellaiseen häntä ei saa missään nimessä painostaa. Enkä edes tee sitä hommaa. Jos hän tahtoo kertoa omasta kokemuksestaan, voin yrittää auttaa.

Olisin halunnut kuulla, kuinka varhaisesta tällainen tietoisuus oikein heräsi hänellä. Eli muistaako hän, ja miten hän mahtoi kokea vaikka nyt uimahallireissut lapsena ja teininä, ja rakastuiko tyttöihin vai poikiin.

Oikeastaan ainoa juttu minkä hän kertoi oli leikkauksen kivuliaisuus. Hän oli halunnut kaiken heti, eli kun yleensä tehdään kaksi leikkausta hän oli tinkinyt kaiken heti. Ainut mitä jäin miettimään oli tuo tavaton kiire kaiken kanssa, myös hormonien ja äänenmuodostuksen. Sovittiin, että hän miettii kaikessa rauhassa tahtooko kertoa mitään.  En tavannut häntä sen koommin.

"............................

Tällä kertaa jäin miettimään paitsi sitä kiirettä, myös outoa maskuliinista piirrettä joka sai minut välistä ymmälleni.  Saatan erehtyä, tapasin vain kerran,

Foniatrian laitoksella, kun jo väsäsin sitä laulajan kirjaa, kuulin että moni käy pitkäänkin puheterapiassa, erityisesti laulun harrastajat tai laulajat, ääni muuttuu viimeisenä sanoi se proffa.

Mutta siis pitkään ja sitkeästi.


Tätä kiirehtijää mietin toisinaan yhä. Tietty kun se lapsuus jäi ihan auki. Kyl varmaan oli tutkittu perinpohjaisesti, mutta kun se on useille iso prosessi, ettei ollut tällä kerralla jokin toinen ongelma kehissä.
Sukupuolta ei voi vaihtaa leikkauksilla ja hormonihoidoilla. Jos syntyy mieheksi, ei hänestä käytännössä saa  leikkauksilla ja hormonihoidoilla naista vaan hänestä tulee vain leikelty ja muokkailtu mies.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Tähän tarjotaan lääkkeeksi gender-ideologiaa tarkoituksena laventaa sukupuolirooleja. Tämä on virheellinen käsitys, koska  gender-ideologia itse kaventaa sukupuolirooleja, koska se pelkistää mieheyden ja naiseuden tiettyihin stereotypioihin. Joskus kuulee puhuttavan naisellisista naisista miehisistä miehistä, jotka tarkoittavat stereotyyppisen feminiinistä naista tai maskuliinista miestä. Gender-ideologian sanoma onkin se, että jos et mahdu johonkin kapeaan stereotyyppiin, niin et ole nainen tai mies lainkaan vaan olet joku muunsukupuolinen

Tämä on ajallemme tyypillistä muutenkin. Kun pyritään lisäämään vapautta ja suvaitsevaisuutta, rakennetaankin entistä monimutkaisempia lokerikkoja. Aina näyttää olevan joku ihmisryhmä, jonka erityislaatua tulisi kunnioittaa ja varoa loukkaamasta. Toisaalta ympäristö määrittelee, toisaalta halutaan itse määritellä, minkä 'ryhmän alalajin poikkeamaan' kukin kuuluu. Tällaista näkyy kristillisyydenkin kentässä. Olenko minä 'kansankirkollistaustainen avaraluterilainen diakonia- ja kasvatuskeskeinen myöhäsyntyinen citykörtti?'?


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Sukupuolta ei voi vaihtaa leikkauksilla ja hormonihoidoilla. Jos syntyy mieheksi, ei hänestä käytännössä saa  leikkauksilla ja hormonihoidoilla naista vaan hänestä tulee vain leikelty ja muokkailtu mies.

Eipä ei.

Näillä, joilla  ulkoinen olemus alkujaan on ristiriidassa sisäisen kokemuksen kanssa, voidaan vain korjata ilmiasu sen kokemuksen mukaiseksi.

Mistä olen huolestunut, on, että ehkä, siis ehkä  toimittu  liian nopeasti, ja lähdetty korjaamaan sukupuolta liian vauhdikkaasti.

Tutkimukseen kuuluu pitkä psykologin / psykiatrin kartoitus. Pelkään, ehkä aivan syyttä, että siinä ruvettiin joitakin vuosia sitten pitämään liiallista kiirettä.   Tietysti on tarpeen päästä elämään sitä omaksi koettua elämää naisena tai miehenä, tietysti on  päästävä tukemaan sitä identiteettiä, jonka muutamat harvat kokevat omakseen, jonka kanssa heitä on elämä hämmentänyt.   Jos näitä yhtäkkiä kimpoaa kuin sieniä sateella,  on jotain ehkä mennyt hieman vinoon. Samoin okei, ehkä en vain tiedä tarpeeksi, kiirehdittiin nuorilla sitä. No , se korjaantui niinikään.

Mutta siis.  Puhuisin itse varovaisesti tämmöisestä että olisi riehaannuttu leikkelemään liian herkällä liipaisinsormella ( älytöntä mikä. vertaus).  En ole koskaan tehnyt sellaista työtä, joten omatunto kyllä huomautti että milläs lihaksilla siinä pullistelet.    Ehkä olisi pitänyt olla aivan hiljaa, ellei ole muuta tarjota kuin yksi henk koht kohdattu, joka hänkin oli varuillaan kuin mikä siili, piikit pystyssä. 
« Viimeksi muokattu: 21.09.19 - klo:07:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Jos on fyysisesti mies ja henkisesti nainen, niin miksi ei yritetä korjata sitä henkistä puolta?
Aina tunnutaan puhuttavan vaan tuosta fyysisestä korjaamisestä.
Henkisestä korjaamisesta ei kovin paljon puhuta.
Henkisen puolen korjaaminen ja yleensä mielenmuutoksen/parannuksen korostaminen on tosin vastoin ajan henkeä, joten ehkäpä siinä syy.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
En ole asiantuntija, mutta uskallan kuitenkin esittää arveluni.

Sivulliset taitavat kokea ihmisen fyysisen olemuksen enemmän hänen 'oikeaksi itsekseen', jonka muuttaminen psyykkisen kuvan mukaiseksi on mielivaltaista mestarointia. Toisen ihmisen mielen ongelmista saatetaan sanoa ajattelemattomasti, että se on 'vain psyykkistä'.

Ihminen itse kokee mielensä olevan hänen 'oikea itsensä'. Jos psyykkisen ja fyysisen olemuksen välillä on ristiriita, toivotaan ruumiiseen muutoksia. Mieleen vaikuttaminen on ihmisestä hänen itsensä väkivaltaista loukkaamista.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Jos on fyysisesti mies ja henkisesti nainen, niin miksi ei yritetä korjata sitä henkistä puolta?
Aina tunnutaan puhuttavan vaan tuosta fyysisestä korjaamisestä.
Henkisestä korjaamisesta ei kovin paljon puhuta.
Henkisen puolen korjaaminen ja yleensä mielenmuutoksen/parannuksen korostaminen on tosin vastoin ajan henkeä, joten ehkäpä siinä syy.

On sitä aikoinaan kai kovasti yritetty, mutta heikonpuoleisella menestyksellä.

Vähän kuin nämä ns. eheytyneet homot.

Ja hormonihoidot ja mahdolliset leikkelyt on lisäksi paljon halvempaa kuin vuosikausien psykoterapia.

Aiheesta olisi paljon avauduttavaa, mutta taisi tulla se piste että menee liian paljon aikaa eikä se kuitenkaan tuota mitään tulosta. Meuhkatkaa te muut. Onneksi on opiskelukiireet.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Kyl se terapia, vuosikausien kestävä, on edullisempaa. Moni ei sitä aavista miten hinnakasta leikkaushoito tosiasiassa on. Minun hyvä sairaanhoitajakaveri soitti yhdentoista maissa että leikataan selkä, oli tullut. välilevyn luiskahdus juoksulenkillä. Teki mieli vaan siinä jutella ja jotain.

Hän pääsi jo aamupuolella kotiin, eli sairaalapäiviä  ei kertynyt.

No hän laski, mitä se operaatio maksoi hoitoineen.otti siis selvää joka puukosta ja puntarista, steriiliksi pestyissä vaatteista ja röntgenistä salissa, henkilökunnasta mitä tarvittiin, eikä tämä leikkaus ollut vielä mitään verrattuna niihin sukupuolenvaihtoihin. Hormonihoidoista puhumattakaan

Hinta oli pökerryttävä, mutta enhän minä sitä muista Voin rimpauttaa ja kysyä mutta en juuri nyt, hän on työssä vielä.

Sanoi vakavasti että ilman sairausvakuutusta..... Ilman niitä veroja,.....  Eipä siinä enempää ollut tarpeenkaan sanoa.  Ja ilman lyhytkirurgiaa eli tuota pikakotiutusta jonka hän itse oli toivonut, olisi siinä kertynyt itselle maksettavaa.  Me vain ollaan niin totuttuja siihen, se maksaa mikä menee omasta lompakosta, muu on ilmaista.

.................

Mutta Kyösti, niin on että tuosta kokemuksesta  tiedetään jo kohtuullisen paljon ja sitä on yritetty toisin päin, hyvällä ja piiskaamalla, mutta kun se on niin kuin tuolla edellä,sanoo Pena sekä öppiäinen.

Se on vielä muuta, kuin kokemus että olen mies, sisältä ja ulkoa, ja rakastun miehiin. 


« Viimeksi muokattu: 25.09.19 - klo:09:33 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Nuoruudenystävän poika muokattiin leikkauksin ja hormonein tytöksi.

"Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella. Päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.

Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.

Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella. CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.

– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.

Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.

Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.

Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla."

Lähteet

 https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-naissymbolit/?fbclid=IwAR03dE6aM9otaYNT52KO5QAHnfFrTGc2WMlF4FQ8fPVBWE40y7RhtrKvAbA

https://www.cbsnews.com/news/always-is-removing-the-female-symbol-from-its-packaging-to-be-more-inclusive/

Onko transnaisilla kuukautiset? :017:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi

Onko transnaisilla kuukautiset? :017:

On ja ei ole riippuen tapauksesta.

Olen tullut siihen tulokseen, että puuttuva kissanpiiskaajien yhdistys loukkaa näin tehdä haluavien ihmisoikeuksia. Vaadimme, että valtiovalta perustaa sen heti, kun saamme kerättyä adressiin 50000 allekirjoitusta.

Pyydän kirjoittajien pitävän mielessään Körttifoorumin sääntöjen toista pykälää kun kirjoittaa foorumille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
On ja ei ole riippuen tapauksesta.

Olen tullut siihen tulokseen, että puuttuva kissanpiiskaajien yhdistys loukkaa näin tehdä haluavien ihmisoikeuksia. Vaadimme, että valtiovalta perustaa sen heti, kun saamme kerättyä adressiin 50000 allekirjoitusta.

Pyydän kirjoittajien pitävän mielessään Körttifoorumin sääntöjen toista pykälää kun kirjoittaa foorumille.
Juuri näin! Median mukaan maassamme transmieskin on synnyttänyt vauvan.

Lähde

https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/isa-synnytti-vauvan-ensi-kertaa-suomessa-nyt-isat-kertovat-kuinka-vauva-arki-on-sujunut-yritamme-viela-toista-lasta-sen-jalkeen-johannes-jatkaa-hoitojaan-200853292

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Luettuani jutun totesin sen tässä tilanteessa varsin käsitettäväksi. XY- kromosomistoinen tyttö ei saa kuukautisia muistoni mukaan. Vanhin ja suurin ja yleisin syy.  En tosin osaa sanoa, kuuluuko kommenttini aihepiiriin, siksi en jatka osaltani keskustelua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.

Ei kai meidän tarvitse huolehtia ’epäjumalisuuden ulkokuoresta’. Venus kuuluu antiikin Rooman uskontoon.