Kirjoittaja Aihe: Nyt 19  (Luettu 27134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Nyt 19
« : 23.01.19 - klo:18:30 »
Sain nettiini Herättäjän uutiskirjeen. Kauhavan juhlat v 2020. Ihanko totta Kauhavalla, ettei Ylihärmän kylässä?
Valistanette pimeydessä vaeltavaa muukalaista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #1 : 24.01.19 - klo:09:59 »
Ihan totta on. Selvisi, kun luin ajatuksen kanssa juhlatiedotteen. Juhlat ovat Kauhavalla ensimmäiset, mutta Kauhavaan kuuluvassa Ylihärmän kylässä on ollut juhlat aikaisemminkin.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 19
« Vastaus #2 : 24.01.19 - klo:18:13 »
Joo, kuulen funtsauksen  kun banni heiluu mun yläpuolella. Laitoin tonne vitsi osioon kokeeksi jutun jolla halusin testata missä rajat menee.
Tähän asti olen hillinyt juttujani, enkä nytkään riistäydy tai hyökkää mihinkään tahoon.
Sopeutukaa ja muuttukaa ajan hengen mukaan, ettei foorumi aivan kuole. Katsokaa meidän kirjoittelijoiten määrää, meidät voi laskea lähes yhden käden sormin, hirttäkää meidät kaikki jos haluatte ettei soraääniä kuulu mutta mitä iloa on foorumista joka ei siedä soraääniä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 19
« Vastaus #3 : 24.01.19 - klo:18:54 »
Mulle tulee "ajan hengestä" mieleen tämä laulu

https://www.youtube.com/watch?v=qFmUZB_OH0g

Haluan olla jotain muuta kuin laulun mukaisesti mukautuvainen.
Toivon sitä samaa foorumilta.
Ja muutoinkin olen kyllä pudonnut veneestä kuin eno.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 19
« Vastaus #4 : 24.01.19 - klo:19:14 »
Minua ei häiritse kenenkään mielipiteet yleensä, vain henkilökohtaisuuksiin meneminen tuntuu loukkaavalta.
HY:n virallinen kanta, ja mielipide tasosta, lienee 'Yälläpidon' tiedossa.

Hauskuuttelusta pidän, mutta vitsejä en varsinaisesti harrasta, enkä ainakaan muista.
Pienessä porukassa persoonallisuus ja sen mukainen kirjoittaminen tulee kivasti tutuksi.
Jokainen vastaa omista 'tuotoksistaan'. Erimieltä voi olla jos kerran niin on. Vaieta voi jos niin kokee. Kriittisyys on luonteenpiirre, siinä voi polttaa näppinsä jos ei ole taitoa.

Olen edelleen tyytyväinen Körttifoorumiin ja sen ylläpitoon.    :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #5 : 24.01.19 - klo:20:21 »
Lähdimme Kankaalasta kuin "rasvattu salama", sillä Kaariinalla irtosi hampaasta paikka ja paree on olla kaupungissa jo aamusta tilaamassa aikaa. Oli kinkkistä startata dieseliä -27 asteessa, mutta eka väännöllä hytkähti Renaultin pikku naku käyntiin. Lauhtui -24:ään.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 19
« Vastaus #6 : 25.01.19 - klo:18:44 »
Joo, kuulen funtsauksen  kun banni heiluu mun yläpuolella. Laitoin tonne vitsi osioon kokeeksi jutun jolla halusin testata missä rajat menee.
Tähän asti olen hillinyt juttujani, enkä nytkään riistäydy tai hyökkää mihinkään tahoon.
Sopeutukaa ja muuttukaa ajan hengen mukaan, ettei foorumi aivan kuole. Katsokaa meidän kirjoittelijoiten määrää, meidät voi laskea lähes yhden käden sormin, hirttäkää meidät kaikki jos haluatte ettei soraääniä kuulu mutta mitä iloa on foorumista joka ei siedä soraääniä.

 Näivettyy hitaasti, mutta varmasti.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 19
« Vastaus #7 : 25.01.19 - klo:22:01 »
Voiskohan tälle asialle tehdä jotain...ehkä voidaan ajatella itsestämme jotain hyvääkin,
eikä lyödä itseämme ja toisiamme lyttyyn...kyllä se siitä!    :023:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 19
« Vastaus #8 : 26.01.19 - klo:04:13 »

   Nytkin lähes sadan hengen valiojoukko seuraa. Johtajia on aina yksi. Hän kantaa vastuun. (vrt. Vallan linnake, Areena, Teema)

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 19
« Vastaus #9 : 27.01.19 - klo:09:56 »
Rauha maassa. Koira on kävelytetty, aamiainen on vatsassa, Uuno-pelit on hävitty 11 kertaa.
Veli Vn:n esittämä kitaran soitonkin olen kuunnellut ja havainnut, että sellaista kykyä minulle ei ole tarkoitettukaan.
Tänä iltana tulee viimeinen osa uusimmasta tuntemattomasta. Luin ao romaanin luvusta 13 eteenpäin kerratakseni Kariluodon, ja muidenkin sotureiden, kohtalot Tulomajoen tappeluihin asti. Mainittu joki on minulle helppo muistaa, koska siihen liittyvissä taisteluissa tapahtui aika paljon. Kariluoto kaatui muutama päivä aiemmin, mutta Tulomajoella JR 8 periaatteessa hajosi, jolloin rykmentin komentaja määrättiin jättämään paikkansa. Kaksi pataljoonan komentajaakin vaihdettiin. Rykmentin uudelleen kokoamiseen tstkelpoiseksi taisi mennä viikon päivät. Kaikki johtui siitä, että hyökkääjä oli henkilöstöltään täysin ylivoimainen. Meikäkäisten toimenpiteet olivat vain reagoimista uusiin tilanteisiin. Vasta U-asemassa rykmentti pystyi taistelemaan siten, että vastustajalle aiheutettiin kovia tappioita.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 19
« Vastaus #10 : 28.01.19 - klo:13:40 »
Joo, kuulen funtsauksen  kun banni heiluu mun yläpuolella. Laitoin tonne vitsi osioon kokeeksi jutun jolla halusin testata missä rajat menee.
Tähän asti olen hillinyt juttujani, enkä nytkään riistäydy tai hyökkää mihinkään tahoon.
Sopeutukaa ja muuttukaa ajan hengen mukaan, ettei foorumi aivan kuole. Katsokaa meidän kirjoittelijoiten määrää, meidät voi laskea lähes yhden käden sormin, hirttäkää meidät kaikki jos haluatte ettei soraääniä kuulu mutta mitä iloa on foorumista joka ei siedä soraääniä.

Aneeminen.

Näivettyy hitaasti, mutta varmasti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 19
« Vastaus #11 : 28.01.19 - klo:15:27 »
Kiirettä pitää. :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 19
« Vastaus #12 : 28.01.19 - klo:16:10 »
Kiirettä pitää. :icon_lol:

Niinpä niin… Youtube, päivän virsi, musiikki... ja sata muuta pöllöä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 19
« Vastaus #13 : 28.01.19 - klo:17:10 »
Mitä itse tarjoat?   :023:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 19
« Vastaus #14 : 28.01.19 - klo:17:23 »
Mitä itse tarjoat?   :023:

Mietipä sitä .