Kirjoittaja Aihe: Ymmärrys  (Luettu 3011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Ymmärrys
« : 17.02.12 - klo:05:46 »


  Ymmärrättekö itseänne - ja muita?! Onko teitä ymmärrretty körtti- eli herännäispiireissä, ystäväkansan keskuudessa?! :kahvi:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #1 : 17.02.12 - klo:07:16 »
Ei ymmärretä, mutta rakastetaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #2 : 17.02.12 - klo:08:31 »
Kauan on kestänyt, ymmärryksen kasvu, itseäni, puolisoa, elämää kohtaan. Nyt olen vasta lapsen asteelle päässyt ja ajattelen enimmin sydämelläni.

Yhteisöjä on suurina kokonaisuuksina ollut helpompi ymärtää. Heitä yhdistää yleensä jokin suuri yhteinen tekijä, aate.
Uskonnollisissa yhteisöissä on johtajan tai johtajien merkitys keskeinen.

Olen aina tarvinnut paljon vapautta, olla sellainen kuin olen. Etenkin nyt kun olen oppinut hyväksymään itseni karvoineni nahkoineni.

Positiivinen asenne, tyytyminen vähempään, kritiikistä pidättäytyminen on vielä keskeneräistä. Mutta entisiin verrattuna, vähän on jo liikahtanut entiset jämähdykset.
Ystäväkansassakin on erilaisia mielipiteitä. Toiset hyväksyy, toiset eivät niinkään. Kaiken keskellä menen omaa tietäni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #3 : 17.02.12 - klo:10:08 »

  Ymmärrättekö itseänne - ja muita?! Onko teitä ymmärrretty körtti- eli herännäispiireissä, ystäväkansan keskuudessa?! :kahvi:

   on


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #4 : 17.02.12 - klo:10:11 »
En ymmärrä muita eivätkä muut minua, piireistä riippumatta. Itseäni kuvittelen vähän matkaa ymmärtäväni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #5 : 17.02.12 - klo:10:22 »
Joo. Kaikki ymärrätää mut paremmin kuin minä itse itseni. Aina on neuvomassa, sun pitää noin ja noin. Oot tollanen ja tollanen.
Hyvä että edes muut tajuavat. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #6 : 17.02.12 - klo:15:42 »
Ymmärrystä ei kannata hakea muilta.
Sitä saa, kun ymmärtää ensin itse itseä.
Aina on olemassa ihmisiä jotka käyttävät toisen
heikkoja kohtia edukseen.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #7 : 17.02.12 - klo:17:30 »
Miehet käsittävät ja naiset ymmärtävät.

Tämän rajoittuneen käsityksen sain, kun joku selitti sanojen alkuperäisiä kouriintuntuvia merkityksiä. Käsittäjä tarttuu kiinni kourillaan ja ymmärtäjä kietoo käsivarret ympärille. Ymmärsinkö jotain?

Ehkä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #8 : 17.02.12 - klo:17:51 »
Kyl mie luulen Pena paitsi että naiset hyvinkin käsittää. Perheeseen muun muassa tästä syystä on suunniteltu täti;  hän käsittää, kun vanhemmat ovat ymmärtämättömiä, ja muutenkin.  

Englantilainen psykoanalyytikko Winnicott lanseerasi termin:  good enough,  Lapsella tulisi olla tämä "riittävän hyvä" äiti jne. Niistä pikku rakoiluista syntyy lapsen oma ponnistelu ja kasvu jota tuetaan.  Ei siis täydellisen hyvä.


Minua on ymmärretty hätkähdyttävän hyvin kotona, sitten suuressa osassa aikuiselämää on ollut vaikeaa, analyytikko ymmärsi virkansa puolesta (mutta kyllä siinä kiintyvätkin potilaisiinsa)ja se jäi ns päälle eli pystyn rämpomään itseymmärrykseen.    Kristityt ovat sitten joukkue jossa minua jälleen on ymmärretty riittävän hyvin.  Pikku variaatioin tietenkin, sillä ratkaisukeskeinen   malli on minulle liian vaativa - mahdoton suoriuduttava. Putoan pelistä ensi kohtauksella.  Ei siinä auta yhtään edes dse erttä ripittäytyisin. Minä muistan hyvin vähän kohtausaikaisista tapahtumista.  Pinnassa käydessä on sietämätön olo ja troive että loppuisi jo.


Siksi olen  kiitollinen ja oikeastaan hämmästynyt.  Maailmassa on ihmisiä jotka sietävät minua?  Täytyy olla olemassa Jumala.  Minä ryhdyn jälleen keskustelemaan Jumalan kanssa, molempien suureksi tyydytykseksi.  Löydän oman runollisen ilmaisuni ja kirjoitan laajahkoja eeppisiä runoelmia kaikista olevaisesta, josta käyn Jumalan luona keskustelemassa     (...opettaja ei ole nähnyt niitä vielä)
« Viimeksi muokattu: 17.02.12 - klo:18:00 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #9 : 17.02.12 - klo:18:21 »
Minä ryhdyn jälleen keskustelemaan Jumalan kanssa, molempien suureksi tyydytykseksi.

Kerro terveisiä, kun tapaatte seuraavan kerran! Minäkin kerron sinulta, jos kohtaan Hänet ennen sitä. Olisiko se sitä esirukousta?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #10 : 17.02.12 - klo:18:32 »
Kerro terveisiä, kun tapaatte seuraavan kerran! Minäkin kerron sinulta, jos kohtaan Hänet ennen sitä. Olisiko se sitä esirukousta?

Tottahan toki.  Jumala hymisee erityisen lämpimästi aina silloin ja jos kerron useilta jumalanlapsilta yhtaikaisesti Hän saattaa innostua suuresti ja puhjeta laulamaan suuriäänisesti uusia tähdistöjä tai muuta.  Hän valmistelee jo kevättä, maalaa runsaasti ruskeuksia ja keltaisuuksia, käärmeitä tarvittiin Hän ei ennättänyt sanoa mihin ei heti pistettäisi kun ner luikertelivat saman tien pois, mutta ne olivat riittävän käärmemäisyyksiä Hän totesi. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Ymmärrys
« Vastaus #11 : 17.02.12 - klo:18:53 »
Apropos, hänen käärmemäisyytensä Musta Kyy (Rowan Atkinsonin esittämä Edmund Blackadder) palaa TV-ruutuun 22.2. klo 20.30, TV5