Kirjoittaja Aihe: Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)  (Luettu 27598 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vielä yksi juttu
« Vastaus #30 : 06.07.08 - klo:22:38 »
Tänään klo 18.30 oli veikkausliigan jalkapallo-ottelu, joka oli nimetty Herättäjäjuhlaotteluksi.  Ottelussa Inter Turusta ja Honka Espoosta pelasivat tasatulokseen 1-1 päättyneen ottelun, vaikka Honka enimmän aikaa pelia hallitsi. Vain maalit valitettavasti lasketaan,

Ottelun alussa Piispa Heikka piti lyhyen puheen ja Esa Ruuttunen veisasi Herraa Hyvää Kiittäkää pyytäen kansaa veisaamaan mukana ja kansa veisasi. Ottelun jälkeen piispat Mikko Heikka ja Thomas Shivute jakoivat parhaan pelaajan ym palkinnot.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #31 : 06.07.08 - klo:22:50 »
Pyydettyjen ja sovittujen herättäjäjuhlajuttujen ja yhden muun futisaiheisen tapahtuman takia en valitettavasti herättäjäjuhlien ja FC Hongan juhlapeliin ehtinyt. Mutta ilahduin asiasta heti kun siitä jokin aika sitten kuulin, ja kerroin pelistä herättäjäjuhlien ennakkojutussani, joka oli vajaa viikko sitten luettavissa H-Y:n kotimaakunnassa.

  Lisää vastaavia "juhlavaltauksia" jo odotan. Onko Seinäjoki kuulolla? :lol:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #32 : 07.07.08 - klo:07:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Pyydettyjen ja sovittujen herättäjäjuhlajuttujen ja yhden muun futisaiheisen tapahtuman takia en valitettavasti herättäjäjuhlien ja FC Hongan juhlapeliin ehtinyt. Mutta ilahduin asiasta heti kun siitä jokin aika sitten kuulin, ja kerroin pelistä herättäjäjuhlien ennakkojutussani, joka oli vajaa viikko sitten luettavissa H-Y:n kotimaakunnassa.

  Lisää vastaavia "juhlavaltauksia" jo odotan. Onko Seinäjoki kuulolla? :lol:


Seinäjoki järjestää Provinssirockin, Tangomarkkinat, Vauhtiajot sekä mailajussien ottelun Nurmon Jymyä vastaan. Myös painin piirikunnalliset voidaan järjestää. :wink:
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #33 : 07.07.08 - klo:09:44 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Erityiskiitoksen haluan antaa messun musiikille. Kuoro oli todella korkeatasoinen, ja soitinyhtyeen sovitukset välillä aivan riipivän kauniita. Kansanmusiikkityyliset sovituksen siionin virsistä olivat niin koskettavia, että välillä tuli ihan pala kurkkuun.

Olisivat pitäneet erillisen konsertin. Miten veisaat kuoron säestyksellä?! Minä en osannut. Harmitti, suututti, tuli tarve vessaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Tuttu vaan ei tutiseva
« Vastaus #34 : 07.07.08 - klo:09:54 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
PS. Löytääkö kukaan tuttuja tästä kuvasta ;)

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Her%C3%A4tt%C3%A4j%C3%A4juhlien+k%C3%A4vij%C3%A4tavoite+ylittyi/1135237690424

Sinä sen kirjoitit.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Kyösti suoltaa:
« Vastaus #35 : 07.07.08 - klo:09:58 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
"Eroa kirkosta, niin Jeesuskin tekisi".

Höpöhöpö
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #36 : 07.07.08 - klo:10:06 »
Lainaus
Höpöhöpö


Voit olla hyvinkin oikeassa kannanotossasi.

Henkilökohtaisesti itse en pysty tähän asiaan mitään varmaa kantaa puoleen jos toiseenkaan ottamaan, koska minulta puuttuu toimiva keskusteluyhteys Jeesuksen kanssa, joten en pääse asiaa Häneltä kysymään.
Enkä myös usko omaavani valtuuksia Jeesuksen puolesta päättää tätäkään asiaa.
Raamatustakaan en saa apua kyseisen asian ratkaisemiseen.

Kovasti minua kuitenkin kiinnostaisi Hänen kannanottonsa tähän seikkaan.
Olen luonteeltani kovin utelias.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #37 : 07.07.08 - klo:10:40 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Progressor, olitko laulamassa J-kylän kuorossa? Jos olit, lienet ollut se miesten rivin yleisöstä katsottuna vasemmanpuoleisin, koska kaksi muuta mieslaulajaa tunsin :) Serkkuni Maria ja Antti laulavat Jyväskylän kuorossa, heidät varmaan tunnet.


Minä se olin. Ja taas paljastuu minulle uusia sukulaisuussuhteita...

Lainaus
Säät olivat lähes suosiollisia, joskin lankesin taas perinteiseen tyhmyyteen, "aurinko ei rusketa jos tuulee" seurauksena helakanpunaiset posket ja nenä.


Näitä sattuu. Minulla ei palamisen mahdollisuus käynyt edes mielessä, mutta lauantaina illalla sitten totesin, että kärähti nenä, otsa, korvat ja käsivarret.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #38 : 07.07.08 - klo:10:45 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Salista kaipailin myös, olisi ollut mukava tietää, minkänäköinen kaveri terävien ja älykkäiden kommenttien takaa löytyy.


Kiva, että kaivattiin. Asun kesäisin Norrskatassa (Korppoo), johon lähtee viimeinen lautta (lossiksi sanovat) 17 jälkeen, oli pakko lähteä Päiväseurojen jälkeen kovaa vauhtia kohti Pargasia ja Korppoota. Kuulun myös ikääntyneiden herrojen kaartiin unfortunately.
Acta, non verba.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #39 : 07.07.08 - klo:11:34 »

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #40 : 07.07.08 - klo:12:41 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Ainiin, myös joonaa (mies valaan vatsasta) odottelin, kun kuulin huhuja, että hän olisi ollut tulossa.


Olin jo melkein paikalla, mutta tuli sitten odottamaton este. Olisi ollut mukava nähdä kasvoista kasvoihin kirjoittajia, mutta ehkä ensi vuonna... Enpä olisi uskonut, että minua sinne kukaan kaipasi. Varmaan sanoaksesi suoria sanoja näistä minun raapustuksistani... :oops:

Muuten juhlista jäi kyllä hyvä mieli. Vaikka saavuin vasta perjantaina yöllä, niin silti ehdin kuunnella useampaakin puhujaa seuroissa. Pakko todeta, että kyllä niitä kuuntelmaan kannattaa tulla. Kaikista mahdollisista ennakkolehtijutuista huolimatta.

Mieleenpainuvin puhe taisi olla Mäki-Lohiluomalla päätösseuroissa. Harmittaa tosin, etten muista kuka puhui Jukka Malmivaaran sanoista: " Ei tehdä tästä näytelmää."

"Ei tehdä tästä näytelmää", kyllä kävi välillä mielessäni noilla juhlilla pariinkin otteeseen, kun selailin oheisohjelmaa. Oikeastaan eniten tuon Jipun konsertin kohdalla.

Monille se Jipun konsertti tuntui olevan Juhlilla aika merkittävässä roolissa. Itse en käynyt, enkä edes tiedä millaista musiikkia Jippu soittaa. Kuitenkin olisin mieluummin kaivannut sektorin "Nuorvan veljekset-Jyrä-Mäkilohiluoma-Soihtuorkesteri" konserttia. Samaa mieltä oli myös muutama kaverikin. Erään H-Y:n työntekijän sanoin: "Jippu taisi vedota enemmän herättäjän ulkopuoliseen porukkaan."

Toisaalta, oliko se huono, että se vetosi ulkopuolisiin? Juhlat saivat   näkyvyyttä ja käviöitä. Sanotaanhan Raamatussakin jotain ystävien hankkimisesta väärallä rahalla, tai jotain...

Toisaalta, se "ei tehdä tästä näytelmää" elää vieläkin mielessä. Tuntuu, että juhlien varsinainen ajatus seuroihin tulemisesta tuppaa välillä, ainakin meiltä nuorilta unohtumaan. Eikä meitä kyllä seuroissa valtavasti näkynyt.

Enpä voi ikätovereitani syyttää. Puheitten kieli jää usein meidän arkielämämme ulkopuolelle, samoin aiheet ja teemat. Juhlille kannattaisikin pyytää joskus myös nuorempaa polvea puhumaa. opiskelijat. Löytyyhän päätoimikunnastakin nykyään alle  kaksikymppinen...

Vai oliko siellä muka niin nuoria? Korjatkaa jos olen väärässä. Minusta vain tuntuivat kaikki puhujat (ainakin suurin osa) hiukan iäkkäämmiltä. Suurin osa vähän enemmän iäkkäämmiltä. Itseäni se ei haitannut, mutta saattoi haitata monia nuoria(?).

Ensi vuonna sitten Seinäjoella. Tänä vuonna näköjään vähän sekavat ajatukset juhlista. Kuinka ensi vuonna?
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #41 : 07.07.08 - klo:13:09 »
Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Harmittaa tosin, etten muista kuka puhui Jukka Malmivaaran sanoista: " Ei tehdä tästä näytelmää."

Ilkka Mattila, päiväseurojen ensimmäinen puhuja, Herättäjä-Yhdistyksen puheenjohtaja

Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
"Ei tehdä tästä näytelmää", kyllä kävi välillä mielessäni noilla juhlilla pariinkin otteeseen, kun selailin oheisohjelmaa. Oikeastaan eniten tuon Jipun konsertin kohdalla.

Jukka Malmivaaran toteamus tuli mieleeni Jumalanpalveluksessa, muodossa: "Ei tehdä tästä konserttia.", koska oli mahdotonta veisata kuorolaulun säestyksellä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #42 : 07.07.08 - klo:14:13 »
Jipun konsertti oli kerrassaan mainio. Ja ensivuonnahan ollaan taas tuttujen ja perinteisempien juhlaesiintyjien parissa. Itse vähän aluksi ihmettelin miksi tämän kaltainen esiintyjä on halunnut tulla juhlille esiintymään. Mutta miksei?

Surullisena olen seurannut kirkon kompastelua ensin naispappeuden kanssa ja nyt homoliittojen. Onneksi H-Y on ottanut suvaitsevamman kannan asiaan. Oma näkemykseni kun on, etteivät nämä asiat ole valintakysymyksiä. On surullista katsoa, kuinka instituutio, jonka tarkoitus on edistää lähimmäisenrakkauden toteutumista ihmisten elämässä epäonnistuu jatkuvasti.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Herättäjäjuhlista (Espoo 4.-6.7.08)
« Vastaus #43 : 07.07.08 - klo:19:04 »
Missä Panu puhui?

Helsingin Sanomien verkkosivuilla on STT:n välittämä uutinen Vihreiden puoluesihteeri herättäjäjuhlilla: Kirkon siunattava homoparit

Lyhyessä uutisessa todetaan muun muassa;
"Evankelisluterilaisen kirkon olisi noudatettava kristinuskon tärkeintä arvoa, lähimmäisenrakkautta, ja siunattava myös samaa sukupuolta olevia pareja. Heidän hyvinvointinsa ei ole pois keneltäkään muulta", Laturi esitti Espoon herättäjäjuhlilla sunnuntaina.

Juhlien verkkosivuilla ei asiasta ollut mainintaa. Onko PL ollut juhlilla ja antanu haastattelun STT:n toimittajalle? Tekstin muotoilusta saa kyllä sen käsityksen, että hän olisi esiintynyt juhlilla.

Hei Kalistaja, lähdetäänkö Vihreiden puoluekokoukseen? Juodaan kahvit, minä sanon sinulle, että "Kyllä ydinvoima on poikaa" ja sinä lisäät siihen että "...totesi Mt vihreiden puoluekokouksessa" ja laitat uutisen jakeluun...

Mt

P. S. Tarkennuksena totean, että kirjoituksessani aistittava mahdollinen kriittisyys kohdistuu uutisen formaattiin.

Lähde: HS politiikka (toimii ainakin vähän aikaa...)
Julkaisuaika "Julkaistu: 6.7.2008 17:40"
Paperilehdessä en asiaa havainnut.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Loisto idea
« Vastaus #44 : 07.07.08 - klo:19:28 »
Lainaus käyttäjältä: "mt"
Missä Panu puhui?

Helsingin Sanomien verkkosivuilla on STT:n välittämä uutinen Vihreiden puoluesihteeri herättäjäjuhlilla: Kirkon siunattava homoparit

Lyhyessä uutisessa todetaan muun muassa;
"Evankelisluterilaisen kirkon olisi noudatettava kristinuskon tärkeintä arvoa, lähimmäisenrakkautta, ja siunattava myös samaa sukupuolta olevia pareja. Heidän hyvinvointinsa ei ole pois keneltäkään muulta", Laturi esitti Espoon herättäjäjuhlilla sunnuntaina.

Juhlien verkkosivuilla ei asiasta ollut mainintaa. Onko PL ollut juhlilla ja antanu haastattelun STT:n toimittajalle? Tekstin muotoilusta saa kyllä sen käsityksen, että hän olisi esiintynyt juhlilla.

Hei Kalistaja, lähdetäänkö Vihreiden puoluekokoukseen? Juodaan kahvit, minä sanon sinulle, että "Kyllä ydinvoima on poikaa" ja sinä lisäät siihen että "...totesi Mt vihreiden puoluekokouksessa" ja laitat uutisen jakeluun...

Mt

P. S. Tarkennuksena totean, että kirjoituksessani aistittava mahdollinen kriittisyys kohdistuu uutisen formaattiin.


 :-?  8)  :lol:  :roll:  :wink:  :)
Kaikki valta tekoälylle!