Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin merkitykset  (Luettu 8511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #15 : 30.04.10 - klo:16:42 »
Anni tanni talleroinen,
punaposki pulleroinen
oven avas, oven sulki,
pihanurmen yli kulki
pikku kellariin.

Anni tanni talleroinen,
punaposki pulleroinen
haki kellarista voita,
maitoa ja perunoita
pikku kipposiin.

Tiitiäinen ampuu varmaan minut, kun näkee!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #16 : 30.04.10 - klo:19:48 »
Onko olemassa joku pirskalaisuus? Pirska rakastaa lakia."

Aivan- aivan. Juuri niin, totta totta. Kaikille on ja sitähän minäkin. Jos joku on kokenut sinut ryhmysavalla pakuttelijaksi niin sepä tuosta sitten ilmi tulee.  Hän kokee noin tai ainakin hetkellisesti on sitä mieltä. Eihän tuokaan enää asioista keskustelemista ole, vai onko?

Mutta tuossa kohtaa ylittyy tietty turvaraja: "Pirska rakastaa lakia." Nyt tulkitaan Piskan sielunelämää tavalla joka edellyttäisi jo tietoa - se ei enää ole vaikutelma siitä että Pirska saattaa toimia ärhäkkäästi kuin ryhmysauvaa heilutellessaan.  Tässä menevät kuulkaas jo omat ja vieraat sekaisin. Ehkä sellaista on mahdotonta kokonaan välttää, mutta varominen olisi terveellistä. Joko sekoitetaan omat ja vieraat tavalla joka lopulta hämmentää itsenkin tai sitten vain kuittaillaan --- koulutuksessamme kysyttiin miksi kutsutaan tulkintaa joka esitetään psykoterapiasopimksen ulkopolella, mutta sitä sanaa en nyt taida toistaa, kun on sovittu ettei kiroilla. Ei se taida erityisen mukavalta kenestäkään tuntua.

Tilanne muuttuu täysin jos Pirska itse ilmoittaa:  "Rakastan lakia". Sen jälkeen siitä voidaan keskustella, lain rakastettavuudesta. Ellei ilmoita, voidaan vain todeta, että sitäpä et sinä voi tietää, kuka niin väitätkin.  

Ja onhan mahdollista, että nimimerkillä ei ole ollut tuota vaikutusta - silti sen mielelläni vaihdan jos se käy päinsä. Niille, jotka tähän saakka ovat esittäneet minun sielunliikkeistäni tulkintoja tyyliä ylläoleva, totean että sitäpä te ette voi tietää. Kirjoitteli tänne sitten Ikävöivä tai Leena...että oliko sillä nyt esillä järkioppi  vai olisiko sillä ihan sydämenuskoakin...pahalta, pahalta näyttää... olisiko se nyt löytänyt hengellisen kodin mikä lieneekin...onko se samaa mieltä kuin me vanhat ja kokeneet viiden vuoden kuluttua.... viimemainitusta kyllä tuli mieleeni että...mutta enpäs sanokaan. Itse en rupea tulkitsemaan, kun kerran esitin itse kainon toivomuksen: Miten olisi, jos ei tulkittaisi toinen toistemme päänsisäisyyksiä. Kun siitä semmoisesta menee herkkäsieluisin äkkiä sekaisin - ei erota omaa vieraasta. Epäterveellinen harrastus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #17 : 30.04.10 - klo:19:55 »
Sen verran on pakko kommentoida, että tavallaan ymmärrän sen, että ihminen kaipaa itselleen "kaksoisolentoa", jotta olis helpompi olla, niin miekii joskus kuvittelin haluavani. Nykyään olen olen vahvasti sitä mieltä, etten haluaisi kohdata täysin samanlaista ihmistä, samalla aaltopituudella saa olla, mutta että täysin niinkuin minä? Kiitos ei!

No, se oikeastaan kuuluukin semmoiseen keskivertoaikuisuuteen. Ei sitä kukaan tosissaan toivo, itsensä kloonia. Se taitaa mennä niin että vaikka me osaamme kävellä, niin siitä huolimatta joku joskus konttaa.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #18 : 30.04.10 - klo:19:56 »
Nou hätä, Pena. Anni taitaa tykätä tuosta tutusta lorusta. Se löytyy Pikku Pegasoksesta, jonka Anni sai kummiltaan hyvin pienenä. Minulla on ollut kurssikaverina Anni Tanninen, joka ei juurikaan pitänyt tuosta. En tiedä mikä mahtaa olla hänen nykyinen sukunimensä.  :039:
Pyryharakka

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #19 : 30.04.10 - klo:20:27 »
Aivan- aivan. Juuri niin, totta totta. Kaikille on ja sitähän minäkin. Jos joku on kokenut sinut ryhmysavalla pakuttelijaksi niin sepä tuosta sitten ilmi tulee.  Hän kokee noin tai ainakin hetkellisesti on sitä mieltä. Eihän tuokaan enää asioista keskustelemista ole, vai onko?

Mutta tuossa kohtaa ylittyy tietty turvaraja: "Pirska rakastaa lakia." Nyt tulkitaan Piskan sielunelämää tavalla joka edellyttäisi jo tietoa - se ei enää ole vaikutelma siitä että Pirska saattaa toimia ärhäkkäästi kuin ryhmysauvaa heilutellessaan.  Tässä menevät kuulkaas jo omat ja vieraat sekaisin. Ehkä sellaista on mahdotonta kokonaan välttää, mutta varominen olisi terveellistä. Joko sekoitetaan omat ja vieraat tavalla joka lopulta hämmentää itsenkin tai sitten vain kuittaillaan --- koulutuksessamme kysyttiin miksi kutsutaan tulkintaa joka esitetään psykoterapiasopimksen ulkopolella, mutta sitä sanaa en nyt taida toistaa, kun on sovittu ettei kiroilla. Ei se taida erityisen mukavalta kenestäkään tuntua.

Tilanne muuttuu täysin jos Pirska itse ilmoittaa:  "Rakastan lakia". Sen jälkeen siitä voidaan keskustella, lain rakastettavuudesta. Ellei ilmoita, voidaan vain todeta, että sitäpä et sinä voi tietää, kuka niin väitätkin.  

Ja onhan mahdollista, että nimimerkillä ei ole ollut tuota vaikutusta - silti sen mielelläni vaihdan jos se käy päinsä. Niille, jotka tähän saakka ovat esittäneet minun sielunliikkeistäni tulkintoja tyyliä ylläoleva, totean että sitäpä te ette voi tietää. Kirjoitteli tänne sitten Ikävöivä tai Leena...että oliko sillä nyt esillä järkioppi  vai olisiko sillä ihan sydämenuskoakin...pahalta, pahalta näyttää... olisiko se nyt löytänyt hengellisen kodin mikä lieneekin...onko se samaa mieltä kuin me vanhat ja kokeneet viiden vuoden kuluttua.... viimemainitusta kyllä tuli mieleeni että...mutta enpäs sanokaan. Itse en rupea tulkitsemaan, kun kerran esitin itse kainon toivomuksen: Miten olisi, jos ei tulkittaisi toinen toistemme päänsisäisyyksiä. Kun siitä semmoisesta menee herkkäsieluisin äkkiä sekaisin - ei erota omaa vieraasta. Epäterveellinen harrastus.

Rehellisyyden nimissä on sanottava, että olen itsekin syyllistynyt tulkitsemaan toisten ajatuksia. Sittenhän sitä saa takaisin mitä tilaa. Joka tapauksessa, kun asioista ollaan eri mieltä, niin helposti tulee ylilyöntejä. Pääasia, että asiat sovitaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #20 : 30.04.10 - klo:21:55 »
Meinasin jo lopettaa turhana äskeisen asian jauhamisen, mutta vielä kuitenkin laitan lusikkani soppaan. Psykoterapiasta en osaa sanoa mitään, mutta ehkä tajuan jotain tästä ihan tavallisesta elämästä.

Jos minä kirjoitan tällä foorumilla, että rakkineet ovat riivanneet ja kaikki menee pieleen ja tekisi mieli heittää läppärillä vesilintua j.n.e. niin eikö toisilla foorumilaisilla ole ihan täysi syy olettaa, että minä olen pahalla tuulella. Jos joku ei osaa päätellä säpäköinnistäni, olenko a. hilpeä b. surullinen vai c. vihainen, niin hänellä on aika kehno ihmistuntemus. Jos joku toteaa siihen, että onpa Pirska pahalla tuulella niin mitä sitten.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #21 : 01.05.10 - klo:00:06 »
Saa tietysti. Ja ellei itselläsi ole mitään sitä vastaan että myös sellaisia piirteitäsi tai uarvaillaan joista et ole mitään itse kertonut -  jotka eivät ole paikkaansapitäviä, vaan antavat sinsta väärän mielikuvan,  niin mikäs siinä. Kaikin mokomin. Itse en siitä pidä, en myöskään pidä sitä edes maallikkojärjellä ajatellen mielekkäänä.  Jos kerron mitä ajattelen, tai ilmoitan, että olen suuttunut, ärtynyt tai pahoillani,  tai kirjoitan urputusketjuun harmistuksenaiheitani, on asia kutakuinkin selvä. Muulloin se ei ole. Itse näen no rajat itsen ja toisen välillä monin tavoin tärkeinä.

 Joistakin edellisistä kommenteistasi olen ymmärtänyt ettet itsekään pidä nahan alle menemisestä - etkö kirjoittanut muutamaa tuntia aikaisemmin, etten "ole ainoa" - on täysin totta -  "onko olemassa jotakin pirskailua"  "Pirska on lakihenkinen" ynnä muuta?  Käsitinkö siis, että tällainen onkin nyt  mietittyäsi hetkisen sinusta aivan ok?

..............................................

Meneeköhän tämä nyt ns väärään kurkkuun? Kysyn, koska en tiedä.

Ymmärrätkö tämän foorúmilaisten/tämän foorumin arvosteluna? Oikaistakoon siinä tapauksessa asia. Näin ei ole. Jokainen ei edes toimi näin. On mahdollista, että minun olisi pitänyt suoremmin kirjoittaa niille henkilöille, joilla on tähän taipumusta, esimerkiksi yksityispostiin, tai  milloin tällaista huomaan, kommentoitava: Siis, tämä on nyt nimimerkki sen-ja-sen kuvittelua minusta, en ole näin sanonut, en koe näin, eikä esimerkiksi yksityinen kirjeenvaihto ole antanut siihen aihetta. 

Hyvälläkin keskustelusivustolla saatta kehittyä aivan jokaista koskevaa, hedelmätöntä ja lisäksi tarpeetonta motiivien, ja vaikkapa nyt uskonvaelluksen ruodintaa ja pohdintaa, sen sorttista rajojen ylittämistä, että se ei enää ole rakentavaa milläään tavalla. Tahdoin vain, ja ainoastaan kuten ensimmäisestä viestistä toivottavasti ilmenee, hieman selvitellä, olenko itse antanut itsestäni väärän viestin jo lähtökohtaisesti - kuten mainittua, monenlaisia asioita tässä elämässä saatetaan ikävöidä, eikä ole poissuljettua että joudun korjailemaan omia jälkiäni tässä. Itse koin kiusallisena juuri sen että tähän törmäsin.  "Ikävöivän" todettiin hengellisessä elämässään saapuneen milloin mihinkin - paikalle, jolla joku toinen ikävöivä oli hiljakkoin taaperrellut. 

Mutta minä en heitä ala tässä osoitella - sellainen ei ole korrektia. Jos joku huomaa itse, hän huomaa, tietää ja ymmärtää puolestaan ne syyt jotka siihen johtivat ja käsittää toivoakseni myös, etten minä nyt täällä pyhää vihaa ole uhkumassa. Hyvänen aika - yksi sivusto!  On suurempiaskin ongelmia kin tämä! Mutta turhaahan tästä on lisäpäänsärkyjä hankkiakaan. . Se nimimerkki nyt alkoi myös tuntua hieman pateettiselta muta sen voi sivuuttaa huumorilla. Nyt ajankohtaisesti minä ikävöin puolukkamehua, ja kaikki puolukat on käytetty. .

Eikä muuta.  Nyt kysyn Sepposilta käykö vaihto - ellei olkoon näin.  Eihän tämä nyt kuolemanvakavaa ole, hyvänen aika. En vain tahdo tuottaa tarpeetonta pettymystä toisille ikävöiville. Joku on sen mielihyäkseni ymmärtänytkin - kiitos niistä posteista, tuntiu mukavalta, että minut käsitettiin oikein.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #22 : 01.05.10 - klo:09:35 »
Ikävöivän kommenttiin: " Joistakin edellisistä kommenteistasi olen ymmärtänyt ettet itsekään pidä nahan alle menemisestä - etkö kirjoittanut muutamaa tuntia aikaisemmin, etten "ole ainoa" - on täysin totta -  "onko olemassa jotakin pirskailua"  "Pirska on lakihenkinen" ynnä muuta?  Käsitinkö siis, että tällainen onkin nyt  mietittyäsi hetkisen sinusta aivan ok? "

Siis ennen kaikkea tarkoitin sitä, että tällä foorumilla tulkitaan ylipäätään melkein kaikkien tunteita, ei ainoastaan ikävöivän. Toisin sanoen ikävöivä ei saa täällä sen kummempaa kohtelua kuin kukaan muukaan. Nimimerkki tuskin on vaikuttanut meidän kummankaan sen enempää kuin kenenkään muunkaan mielipiteiden kommentointiin.

Jos luet välillä noita "poikien tappeluita", niin aika tavalla ronskisti sielläkin hutkitaan.

Jos joku puhuu pirskahtelusta, niin ei se minusta niin vakavaa ole. Samoin jos joku sanoo, että olen ilkeä, niin tiedän, että osaan olla sitäkin. Jos taas joku tulkitsee esittämäni asian väärin, niin olen aika kärkkäästi vastannut siihen. Täältähän löytyy mainioita hymiöitä omien tunteiden  ilmaisemiseksi.
 :067: :068: :097: :093: :021:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #23 : 01.05.10 - klo:10:49 »
Siis ennen kaikkea tarkoitin sitä, että tällä foorumilla tulkitaan ylipäätään melkein kaikkien tunteita, ei ainoastaan ikävöivän. Toisin sanoen ikävöivä ei saa täällä sen kummempaa kohtelua kuin kukaan muukaan. Nimimerkki tuskin on vaikuttanut meidän kummankaan sen enempää kuin kenenkään muunkaan mielipiteiden kommentointiin.
Tuli harvinaisen selväksi, kuinka sinä asian olet ymmärtänyt. Kaikkien tunteita tulkitaan ja jokaisen nahan alle mennään. Ja se on kuten olla pitää - asiat eivät riitele, vaan ihmiset. No, kuka pitää  mistäkin - makuasia.  Minulla ei kuitenkaan ole täältä muuhun kuin tuohon "ikävöintiin" liittyen tällaisia kokemuksia. Mielestäni täällä ei ole tuollaisia tapoja yleisessä käytössä --- joskin epäilemättä niin käy, että jos joku myötämöisin hyökkää niin aletaanhan häneltä sitä hyökkäystä odottaa, vaikka kirjoittaisi että ulkona sataa. 

En saanut noita kiukku-ukkoja imuroitua, sieltä tuli jotakin vallan muuta, jokin ihmeen turvaohjelma joka on joka kerran nyt kytkettävä päältä, mutta se on toinen tarina. En minä niitä nyt niin suuresti tarvitse.   

...........................

On yleensä hyvä ottaa vastuu omista toilauksistaan. Minun olisi pitänyt muistaa kun kerran olin kuullut  - en psykoterapiakoulutuksen toisen tutkimuksen tuloksien perusteella -  millaiset seikat saattavat vaikuttaa siihen, kuinka teksti luetaan.

Ei ole viisasta ilmoittaa nimimerkkinään mitään affektia, sillä se nyt vain kerta kaikkiaan herättää monenlaisia tunteita myös lukijassa, huomasipa tämä niitä tai ei.  Huomaaminen vaatii jonkin verran työskentelyä itsensä parissa kylläkin , ei heti sitä järeimpään minäolenerimieltäammunsinutalas- asestukseen tarttumista.  Onko nyt vaarallista miettiä, mitä mieleen tulee jos joku sanoo että hän ylisummaan "ikävöi "siinä mitassa että valitsee sen nimekseen? Identiteetikseen? Turhaa ajan haaskasta se saattaa olla, eikä funtsailu ole kaikista kivaa. Ei edes tarvitse olla.  Se ei ole arvo sinänsä tai mitenkään hienoa. Mutta ei se minn mielestäni ole syntiäkään, eikä vastakohta uskolle, kuten joskus näkee ja kuulee pohdituksi, mutta sekin on eri tarina. Niin tärkeä tarina että ansaitsee eri kommentin.

.......................................

Kävi todella näin: Ikävöinti on aika raskaan sarjan tunne,se on monelle tuttu elämän kipeimmistä käänteistä. Ei ole kovinkaan kummoinen juttu, jos joku vilkas ja empaattinen ihminen kokee näin: Nyt on sivustolla uusi ihminen, joka varmasti ikävöi --samaa kuin minä. Voin varmaan edeltä menneenä antaa jonkin osviitan. Koska väärinkäsityksessä elämisestä on huonoja kokemuksia, korjaan, pettymyksen uhallakin. Kerron ettei se noin mennyt. Se kokemus saattaa olla kummallekin tarpeettoman kiusallinen.

Silloin aloin ajatella että itsehän minä tein virheen jo aivan alussa.  Onko sinun, Pirska, mahdotonta käsittää nyt, ettei jokainen ajattelisikaan koko ajan itseään ja sitä kuinka "väärin" tulee kohdelluksi, vaan ainakin yrittäisi olla kohtullinen?   MInä tulen kohdelluksi vähän kiusallisella tavalla, onko syy omani...voinko tehdä jotakin asian oikaisemiseksi? Katsotaan omat tekstit lävitse nyt ensin. Onko se silkkaa ininää ja itkun tyrskettä? Ei ole. Tuo sairaskertomuskin paiskattiin tänne vain osoittamaan, että minun tilanteeni on tämmöinen...siis, sinun on tuommoinen vähän erilainen....ollaan ystäviä, mutta ei sekoiteta kohtaloitamme. Tämä on totta, ja olen tietysti pahoillani, ellet jaksa sitä uskoa. En minä valehtele. 


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #24 : 01.05.10 - klo:11:46 »
Ohitan edelläkäydyn keskustelun, mutta takerrun ikävöivän lauseeseen
Lainaus
Ikävöinti on aika raskaan sarjan tunne,se on monelle tuttu elämän kipeimmistä käänteistä

ja kommentoin, että

olen sitä mieltä, että ikävöivä ihminen on etuoikeutettu ja saa olla onnellinen tunteestaan.

Monella ihmisellä ei ole ketään tai ei mitään mitä ikävöidä.  :107:

Siinä vasta yksinäisyyttä ja tyhjyyttä.

Ikävöikäämme ja kaivatkaamme siis kiitollisuudella. :eusa_pray:
Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #25 : 01.05.10 - klo:23:10 »
Kiitos, Atanasia! Hyviä ajatuksia. Mitä itse ikävöintiin tulee, mietin tässä tänään, että lienee niin - jokin jännite jää aina olemaan sen välillä, mikä on, ja minkä soisi olevaksi, mikä on tässä ja nyt ja mikä ehkä ei voi olla tässä minun silmieni nähden, tämän maailman jossa elämä on tarkoitettu elettäväksi täydesti ja rohkeasti, ja sen, että kerran toivon mukaan saa nähdä toisen, toivomansa todellisuden. Ehkä sen jännitteen nimenä sitten on juuri ikävöinti.

Ilman sitä välimatkaa oltaisiinkin jo määränpäässä.  Tai aika sikinsokin päästämme :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #26 : 02.05.10 - klo:09:12 »
Viis koko asiasta muutoin, mutta on seikka johon alan kyllästyä.  En tahdo lukea täältä uutisia viimeisimmistä mielenmaailmani ja uskonelämäni tapahtumista.  Ikävöivä kokee nyt niin ja näin...Ikävöivä on nyt ymmärtänyt sitä ja tätä...Ikävöivä on huomannut etteivät armo ja johdatus olekaan itsestäänselvyyksiä...(enpä muista maininneeni kokemusta muusta). Ikävöivä on nyt löytänyt oman hengellisen kotinsa.   

Tuolta ei voi välttyä, jos vuodattaa koko elämänsä ja tajunnanvirtansa kaikkein luettavaksi. Jos haluaa kaiken mielenkiinnon keskipisteeksi, pääsee.  :icon_lol:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #27 : 03.05.10 - klo:08:10 »
Tuolta ei voi välttyä, jos vuodattaa koko elämänsä ja tajunnanvirtansa kaikkein luettavaksi. Jos haluaa kaiken mielenkiinnon keskipisteeksi, pääsee.  :icon_lol:

No, eiköhän täältä löydy sentään ainakin paljon kiinnostavampaa luettavaa kuin Ikävöivän asiat - kaikeksi onneksi. Jos ne tosiaan olisivat "sivuston keskipiste" niin eipä juuri olisi hurraamista tasossa!   Useimmiten tuossa onka otit esille,  on ollut tämä ikuinen pään tieto - sydämen usko - pohdinta. Vaikka kuinka ikävöisi, ei "pään tieto" vie minnekään. Eikö totta?

Löytyisiköhän täältä tarkkaan selaten Ikävöivältä muutakin asiaa. Mutta saattaahan olla, että ei.
On hyväksi monista syistä nyt rajoittaa kirjoittelua, ja niin olen jo tehnytkin. Olenkin lähinnä vilkaissut tätä ketjua.

Kuulehan, Amanda: Itse toimin sillä tavalla, että jos joku tietty henkilö alkaa kerta kaikkiaan kiehuttaa, niin minäpä hyppään hänen juttunsa kokonaan ylitse. Säästän paljon omia voimiani. Luettavaa jää siitä huolimatta runsaasti, ja ellei, niin ainahan voi itse kirjoitella rakentavammin. Eikös?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #28 : 03.05.10 - klo:12:29 »
Kuulehan, Amanda: Itse toimin sillä tavalla, että jos joku tietty henkilö alkaa kerta kaikkiaan kiehuttaa, niin minäpä hyppään hänen juttunsa kokonaan ylitse. Säästän paljon omia voimiani. Luettavaa jää siitä huolimatta runsaasti, ja ellei, niin ainahan voi itse kirjoitella rakentavammin. Eikös?

Kiitos neuvosta :109: En porovosoidu.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Nimimerkin merkitykset
« Vastaus #29 : 03.05.10 - klo:12:58 »
Penalle terkkuja etten ole kirjoittamastasi runosta katkera, sehän on soma runo...tosin harvoin olen kuullut/lukenut sitä koko komeudessaan...monesti on jäänyt tuohon alkuun Anni tanni talleroinen, puna poski pulleroinen tai palleroinen...En tiedä kokisinko runon luokkaavana jos miulla olis joku ongelma oman kroppani kanssa, voi olla että herne-maissi-paprikat löytyis nenästä, jos kokisin olevani liian pulleroinen... :icon_lol: Kuitenkin samaistun enemmän Tiitiäisestä kertovaan runoon...

Enemmän olen välillä "katkera" siitä, että oma muru kutsuu miuta välillä nimillä Annikki ja Anniina, ei ne ole miun nimiä!Kuhan kiusii, ei se sitä pahalla..ja oon tottunu siihen, että kiintymys osotetaan kettuiluna(äiti opettanu...  :icon_wink:) ja ainahan voi kettuilla takasin  :003: