Kirjoittaja Aihe: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010  (Luettu 7104 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Herättäjäjuhulat Kiurujärven rannalla on tapahtuma mistä ei haluaasi jäärä paitsi, mutta varioja tiälle on tullu sinne pääsemiseksi. Ruattis asuvat velienpoikani perheineen on tulos kylähän samana viikonloppuna eikä Mörtti setä ilikiä olla tapaamatta heitä, kun kovin harvoon nähärähän. Kökkähän osallistuminen ja periantai taitaa olla vaan mun maharollisuus olla siälä. :102:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #1 : 24.04.10 - klo:08:29 »
Harmin paikka! Ehkä kuitenkin perjantaina nähdään.

Kohtapuoliinhan tässä pitää ruveta miettimään foorumilaisten perinteistä tapaamista juhlilla. Ensikertalaisille kerrottakoon, että se on hyvin epämuodollinen rupatteluhetki jossain juhlakentän liepeillä.

Espoon tapaaminen jäi minulta väliin, saa nähdä miten käy tänä vuonna. Aion kartuttaa Kiuruvedellä käyttämättä jääneiden ruokalippujen kokoelmaani talkoolaisena...

Mt


Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #2 : 24.04.10 - klo:08:40 »
Lahdesta lähtee monet omilla kyydeilla ja majoituksilla Kiuruvedelle. Yhteinen bussiretki alkaa perjantaina siten, että ehditään aattoseuroihin, ehkä jo veisuihin. Majoitus ryhmällä juhlakenttää lähinnä olevassa hotellissa eli Runnin Kylpylässä (25 km kentältä).

Majapaikat on suurinpiirtein mennynnä, kyyttin mahtuu vielä jokunen ilman majoitusta.

Jos joku kyytiä tarvii, voi kysyä minulta. Pääkaupunkiseudulta taisi olla myös bussi ja Samuli Korkalainen tietää siitä. Ja voishan palstoilla olla oma ketju, jossa olisi kerättynä kyytimahdollisuuksia Kiuruveelle.

miettii Mauno

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #3 : 24.04.10 - klo:09:33 »
Ota Mörtti velienpoikas perheineen mukkaan!
Mun pitää kans miettiä että voinko olla koko juhlat vai pitääkö jo sunnuntaina lähtiä takasi Seinäjoelle ko ois yhen mun rippileirin konfirmaatio. Ku jo töitä hakiessa kysyin että saanko olla sen viikonlopun vapaalla niin lupasivat että saan ite päättää tuunko sinne konfirmaatioon vai en. Katotaan...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #4 : 24.04.10 - klo:14:25 »
Pääkaupunkiseudulta taisi olla myös bussi ja Samuli Korkalainen tietää siitä. Ja voishan palstoilla olla oma ketju, jossa olisi kerättynä kyytimahdollisuuksia Kiuruveelle.

Täältä näyttäis olevan lähdössä kolme bussia: Espoosta, itä-Helsingistä ja Vantaankoskelta.
http://uusimaa.h-y.fi/seurakalenteri.html
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #5 : 24.04.10 - klo:16:40 »
Ajatelkaas, enää parisen kuukautta ja päästään juhlille!  :) Minä ainakin rupeen tässä kevään mittaan yhä enemmän ja enemmän odottamaan tuota kesän kohokohtaa. Juhlaopaskin jo ostettu ja luettu etu- ja takaperin ja pohdittu missä haluisin olla milloinkin.

Mihis aikaan foorumilaisten tapaaminen on yleensä ollut? Lauantainako?
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #6 : 24.04.10 - klo:17:21 »
Ajatelkaas, enää parisen kuukautta ja päästään juhlille!  :) Minä ainakin rupeen tässä kevään mittaan yhä enemmän ja enemmän odottamaan tuota kesän kohokohtaa. Juhlaopaskin jo ostettu ja luettu etu- ja takaperin ja pohdittu missä haluisin olla milloinkin.

Mihis aikaan foorumilaisten tapaaminen on yleensä ollut? Lauantainako?

Tapaaminen on yleensä ollut lauantaina klo 17 Osmo varmaa katsoo meille sopivan ajan ja paikan kun käy paikalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #7 : 25.04.10 - klo:16:29 »
Tulossa ollaan, järkkäilen parhaillaan Ylivieskalaisillekin bussikyytiä juhlille päin ainakin lauantaipäiväksi... Toivon mukaan pääsemme koko perhe reissuun!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #8 : 25.04.10 - klo:20:18 »
Tiitäisen kanssa on lyöttäydytty lappeenrantalaisten kyytiin ja heidän varaamaan majoitukseen. Odotetaan innolla juhlia ja onhan se mukava tavata foorumilaisia ihan nokikkain.  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #9 : 25.04.10 - klo:20:47 »
Tälle Tiitiäiselle on tulossa ekat Herättäjäjuhlat ikinä. Ja oon ihan täpi-täpi-täpi-täpi-täpi-täpi-täpinöissäni! Ihanata päästä juhlille...  :icon_biggrin:

Poissa Muukalainen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 34
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #10 : 26.04.10 - klo:13:50 »
Sisarusten kanssa tavataan jo tiistaina syntymäpitäjässä,siinä naapurissa Pyhäjärvellä.Synttäreitä vietetään keskiviikkona ja kesäteatterissa käydään,Lagusta katsomassa.Ja sen päälle ehtooveisuut,lupasi Löytyn Jaskakin tulla mukaan.Torstaina on oltava jo juhlapaikalla harjoittelemassa... Kiuruveden juhlille 1955 meninkin kotoa polkupyörällä.Kesällä 1981,siihen vesisateeseen,tultiin Aholansaaresta vanhimman pojan konfirmaatiosta. Muistoja, muistoja...

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #11 : 27.04.10 - klo:21:53 »
Multa taitaa mennä Kiuruvesi nyt ohi  :icon_sad:
Pääsen vain sunnuntaina ja viittiikö sitä yhden päivän takia...
Herra armahda.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #12 : 27.04.10 - klo:22:06 »
Tulossa ollaan ja kaksi yötä varattu ihan yksityisesti Runnista. En ole tietääkseni koskaan käynyt Kiuruvedellä, vaikka olen lapsena asunut pari vuotta Keiteleellä. On mielenkiintoista tehdä vertailevaa tutkimusta pohjalaisen ja savolaisen herännäisyyden välillä, kun viime vuonna oltiin Seinäjoella.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33774
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #13 : 28.04.10 - klo:08:15 »
Voi kun minullakin taitaa mennä perheteknisistä syistä ohi Kiuruvesi. Väinö Malmivaaran ja Viljo Porkolan muistoksi olisi ollut hyvä tulla. Ei ole ihan sata varma etten tulisi. Jos oikein nälättää, järjestän niin että ajan kuitenkin sinne ja nukun vaikka autossa. Onhan meillä jossakin pieni telttakin ja makuupussi.

Kun te tutut yksi toisenne jälkeen ilmoitatte menevänne Juhlille kiusaus on kova tehdä perheen tarpeita vastaan. :icon_sad:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Herättäjäjuhlat Kiuruvedellä 9. - 11.7. 2010
« Vastaus #14 : 28.04.10 - klo:11:05 »
Myös meidän perhe suunta WV - caddyn ( vihreä, ei voi erehtyä) nokan Kiuruvedelle, jos ei mitään maata mullistavaa satu. Majoitutaan isoon siniseen 2 huonetta ja eteinen telttaan, joten näillä tuntomerkeillä meitä voi etsiskellä. Foorumilaisten tapaaminen oli minulle uusi asia, mutta jos paikalla ollaan, niin mukaan yritän tulla. Juhla opaskin on ostettu!