Kirjoittaja Aihe: Jumalan johdatus vielä kerran  (Luettu 17806 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #60 : 26.04.10 - klo:19:39 »
Aavistelisin, että Kaikkivaltias johdattaa kuitenkin, näkymättömällä ja ehkä joskus huomaamattomallakin tavalla.  Sekin luuloni perustuu ainoastaan siihen raamatunkohtaan ettei varpunenkaan putoa puusta...  Ei siis mihinkään ihmeellisiin "kokemuksiin".
Minusta just noin. Toisaalta moni sanoo kokeneensa johdatuksen jonkin tietyn asian suhteen. Mutta sekin tietty asia on osa kokonaisuutta, loppujen lopuksi.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #61 : 26.04.10 - klo:19:58 »
Luterilaisuudessa on sellainen häikäisevän kaunis helmi, että arjen askareiden toimittaminen on korkeinta jumalanpalvelusta jota ihminen voi harjoittaa. Juuri se tylsä ja tavanomainen joka ei anna minkäänlaisia hengellisiä kiksejä.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #62 : 26.04.10 - klo:20:19 »
Mahdanko minä enää tuota uskaltaa kirjoittaa?   Täällä kun on jossakin määrin erikoista intoilua ilmassa. Nähdään kuinka toinen - ihan tuntematon - ihminen nimimerkin takana, tämä "Ikävöivä"  on "nyt oivaltamassa" sitä ja "löytämässä" tätä.  En ole huomannut siihen toisten kohdalla puututtavan.
Hmm.. Itse kukin ymmärtää, luulee, ajattelee omalla tavallaan näitä tekstejä. Ja monesti ihan eri tavalla, kuin kirjoittaja tarkoitti. Kasvotusten voi heti reagoida, täällä ei. Minusta täällä on ennenkin ymmärretty väärin, esitetty "Ikävöivän oivaltamista" tiukempiakin luuloja ja epäilyjä.

Ja toiseksi, olet kirjoittanut aika paljon, se voi saada ajattelemaan, että tosissasi haet jotain etkä vain ajankuluksi kirjoittele. Sitten toiset haluaa auttaa edes hitusen tai muuten vaan sanoa sanasensa asiaan. Ei me näiden kirjoitustemme perusteella toisiamme oikeasti tunneta, jotain mielikuvaa voi saada, oikeaa tai väärää.

Itse ajattelen niin, että mitä tahansa joku kirjoittamaani sanoo, tai tekemisiini muuten elämässä, otan 'käyttööni' sen soveltuvin osin ja heitän loput pois.
« Viimeksi muokattu: 26.04.10 - klo:20:29 kirjoittanut sadetta »
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #63 : 26.04.10 - klo:20:24 »
Jampen teksti pysäytti, juuri kun pääsin jurputtamasta, että hajoilen opparini kanssa!  :icon_biggrin: Vitsit mikä ajotus! Sehän on juuri se, mitä miun pitää tehdä ja joka ei todella niitä kauniita hartaita ajatuksia herätä....pakarat puutuu ja vanne kiristää päätä....mutta ehkäpä jaksan taas, kiitos Jampe, kun muistutit tuosta tärkeästä pointista.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #64 : 26.04.10 - klo:20:35 »
hyvä jampe  :eusa_clap:

Lainaus
arjen askareiden toimittaminen on korkeinta jumalanpalvelusta jota ihminen voi harjoittaa. Juuri se tylsä ja tavanomainen joka ei anna minkäänlaisia hengellisiä kiksejä.
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #65 : 26.04.10 - klo:20:38 »
Luterilaisuudessa on sellainen häikäisevän kaunis helmi, että arjen askareiden toimittaminen on korkeinta jumalanpalvelusta jota ihminen voi harjoittaa. Juuri se tylsä ja tavanomainen joka ei anna minkäänlaisia hengellisiä kiksejä.

Mua on auttanut arjen aherruksessa Kol.3:23 "Mitä teettekin, tehkää se täydestä sydämestä, niin kuin tekisitte sen Herralle ettekä ihmisille." Vaikeeta toteuttaa kun oikein jurppii, mutta, ah, niin 'koulivaa'.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #66 : 26.04.10 - klo:20:46 »
Näin on hippiäinen!

Yks tuttu täti tekee kaiken Jumalan kunniaksi.
Siinä se kiteytyy - Jumalasuhde.

Oppia ikä kaikki.  :eusa_angel:
Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #67 : 26.04.10 - klo:21:05 »
Ja toiseksi, olet kirjoittanut aika paljon, se voi saada ajattelemaan, että tosissasi haet jotain etkä vain ajankuluksi kirjoittele. Sitten toiset haluaa auttaa edes hitusen tai muuten vaan sanoa sanasensa asiaan. Ei me näiden kirjoitustemme perusteella toisiamme oikeasti tunneta, jotain mielikuvaa voi saada, oikeaa tai väärää.

Pahus, se on totta. MIstä kuka tietää että joku nyt vaan yleensä aina kirjoittaa?  No, tulkoon se nyt julki sanotuksi. Välillä on aikaa, sitten saattaa kadota vaikka vuodeksi - kirjoittamaan. Tämä nyt on ehkä liiaksikin tullut tavaksi ajatella ääneen. Ja siitä mukavaksi tavaksi että usein joku on ajatellt samoja teemoja .  Mutta tätikullat.  Ikävöivällä ei ole mitään syvää sielullista hätää ajankohtaisesti. Mutta alkaa olla jos luullaan että hänen ajatuksaan osataan lukea --- lisäksi olen alkanut epäillä onko Jumalalla kaksosia...ainakaan identtisiä!   Ja Pena sen oivalsi, mitä nyt vähän vaatisinkin.

Pidetään ne omat rajat -  on muuten hyvin terveellistä! -Ja joka on jo tästä kanssani selvitellyt asiaa, kiitos ja hyppätköön tämän yli kuin aiheetta saapuneen maksukehoituksen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #68 : 27.04.10 - klo:16:10 »
On helppoa uskoa kokeneensa johdatusta, kun on pitemmän aikaa mennyt hyvin. Vaikeampaa varmaankin ihmiselle, jota elämä näyttäisi täysin kohtuuttomasti potkineen munille. Eiköhän tämä koko käsite ole niitä tosiuskovaisten ohjailutyökaluja. Muuten itse olen tuntenut, että Jumala on lähimpänä silloin, kun kaikki menee päin helvettiä ja valoa ei näy.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #69 : 27.04.10 - klo:16:22 »
On helppoa uskoa kokeneensa johdatusta, kun on pitemmän aikaa mennyt hyvin. Vaikeampaa varmaankin ihmiselle, jota elämä näyttäisi täysin kohtuuttomasti potkineen munille. Eiköhän tämä koko käsite ole niitä tosiuskovaisten ohjailutyökaluja. Muuten itse olen tuntenut, että Jumala on lähimpänä silloin, kun kaikki menee päin helvettiä ja valoa ei näy.

Näinhän se varmaan on. Olen pitkälti samaa mieltä.

Tervetuloa!  (näyttää olevan eka viestisi)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #70 : 27.04.10 - klo:18:14 »
Tervehdys vaan Jampe ja kiitokset toivotuksista. Uusi olen näillä palstoilla.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #71 : 27.04.10 - klo:21:38 »
Ite olen ollut havaitsevani Johdatusta useinkin
vasta pitkän ajan kuluttua, nähtyäni "koko tarinan".

Outoja esim. läheltä piti - pelastuksia on tapahtunut enkä
ole voinut ajatella niitä muuna kuin Suojelusenkelin puuttumisina.
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #72 : 27.04.10 - klo:23:21 »
Ite olen ollut havaitsevani Johdatusta useinkin
vasta pitkän ajan kuluttua, nähtyäni "koko tarinan".

Outoja esim. läheltä piti - pelastuksia on tapahtunut enkä
ole voinut ajatella niitä muuna kuin Suojelusenkelin puuttumisina.

Minäkin rukoilin itselleni aviopuolisoa parikymppisenä ja olin pettynyt kun "Jumala ei kuullut rukoustani".  Ehdin elää muutaman vuoden sinkkuna. Muutaman vuoden kuluttua puoliso sitten löytyi. Myöhemmin sitten väsyneenä pikkulasten valvottaessa muistin, kuinka hartaasti toivoin omaa perhettä sinkkuaikanani. Ei tullut mieleenkään kadehtia sinkkuja, kun muistin siitä myös ne varjopuolet.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.