Kirjoittaja Aihe: Lasten suusta  (Luettu 28634 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #45 : 11.10.12 - klo:15:40 »

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #46 : 11.10.12 - klo:18:39 »
Pikkusiskoni sanoi pienenä pirpanana osuvan totuuden naapurin miehestä.
Naapurissamme asuu Hannu, mutta hänen oikea nimensä on prohvessori.
Elämä on kemiaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #47 : 12.10.12 - klo:10:33 »
Myyrä kirjoitti " Karhunpentu sairastaa, häntä hellii käärme (siskonpoika väänsi pienenä sen tähän muotoon)."

Minäkin luulin lapsena, että se menee noin. Vasta päälle kaksikymppisenä järkytyksekseni tajusin asian oikean laidan. Olin kuullut laulun aamulla radiosta eka kertaa ns. oikein, en meinannut uskoa korviani, ja piti kesken opiskelupäivää käydä kirjastosta etsimässä laulukirja ja varmistaa asia siitä (silloin ei vielä mitään nettiä ollut). Olisin halunnut että se on käärme, koska olin lapsena aina pahoina pidettyjen puolella, kuten juuri käärmeiden ja sitten myös susien ja intiaanien. Sitä paitsi käärmehän on perinteinen lääkintätaidon symboli, tiesin tämän jo lapsena, joten oli ihan luontevaa että juuri käärme karhunpentua hoitelee.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #48 : 12.10.12 - klo:20:29 »
Minullekin on muutama kirkollinen ilmaisu avautunut varsin myöhään:

1) Luulin pitkään, että kohdassa "... ja siitä myös, mitä nyt en voi / mä tyystin lausua sulle" tyystiä on verbi.

2) Samoin luulin, että iltavirressä "... täällä jo taivas rintaan luo" oli jokin kuvallinen ilmaus rintaan luoda, joka tarkoitti suunnilleen auringonlaskua.

3) Lapsena kuulin myös uskontunnustuksen hiukan väärin: "... sihisi Pyhästä Hengestä". Sikisi-verbi ei ollut tuttu, joten päättelin, että Pyhää Henkeä oli tosi paljon - niin että sihisi.

- Ja lapsuuden kotikirkkoa ajatellessa palaa mieleeni hetki, kun istuin taas parven reunimmaisella tuolilla (isä oli kirkkokuorossa, joten vakipaikkani lapsena oli parvella) ja koko kirkkoväki kääntyi alhaalta katsomaan minua. Olin vahingossa laulanut papin kanssa yhdessä: "Herra olkoon teidän kanssanne."

- Ikävystyttävimpinä hetkinä oli muuten kiinnostavaa laskea, kuinka monta valtavien kattokruunujen hehkulamppua oli kulloinkin sammuksissa. 
- Ja eräänä pääsiäisenä näpräilin juuri saamaani pääsiäismunan sormusta kaiteen yllä, ja kuinka ollakaan, se tipahti kirkkosaliin. Ja alla istui täti, jolla oli iso lierihattu, jossa oli paljon koristeita. Jumalanpalveluksen jälkeen etsimme isän ja suntion kanssa sormusta kirkon lattialta, mutta sitä ei löytynyt. Mahtoi täti hämmästyä, jos hänen hatustaan kotona tipahti sormus!

(Sorry, tämä ei nyt ollut ihan lasten suusta.)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #49 : 04.06.13 - klo:17:43 »
Tänään pikkuvanha kolmevuotias Lottamme sanoi minulle: Mummi, minä haluaisin olla taas pieni ! Mummi kysyy: Miksi ? Lotta: Siksi kun minä en ole   e n ä ä  pieni.
Oletan että kyseessä on   p i e n i  kateus  vuotta nuoremman Martan vauvamaisuudesta.

Lotta on tullut sukuuni, osaa huolehtia olemattomista asioista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #50 : 01.07.13 - klo:16:33 »
Edelleen Lotan ajatuksia:

Juttelin Lotalle päiväjärjestyksestä. " Ensin leikitään ja ulkoillaan, sitten Lotta käy mummin sänkyyn päiväunille ja Martta vaarin viereen ."
Johon Lotta: " Ja sitten Jeesus !" ( Hän tarkoitti kai sitä kun iltarukouksessa puhumme Jeesukselle. Hän käy myös srk.päiväkerhoa joten nimi on tuttu. )
....

Lotta istuu välipalalla joksi on mm. nakkeja. Pyytää ketsuppia jota nyt ei sattunut olemaan. Istuu käsi poskella ja huokaa: "Kyllä minä olen titten niin tulullinen kun teillä ei ole kettuppia. "
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #51 : 01.07.13 - klo:19:34 »
Hyvin kiljoitit. Meilläkin kekkuttellaan paljon ja tanoja haetaan, mutta vaalikin pytyy källyillä. Lauran kanssa menee hyvin, kohta 3 vee. Kumma juttu, että tällainen vanha kelpaa ehdoitta leikkikavelikki.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #52 : 01.07.13 - klo:19:49 »
Minunkin on hyvä toiveikkaana elää ja odottaa. Olisi kiva saada vuoden parin sisällä kuunnella
Martan juttelua, on nyt reilu 10 kk. Varmaan olisi papallekin jotain iloista asiaa ja rohkaisua :'( :)

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #53 : 02.07.13 - klo:09:12 »
 Minä kun olen lyhyt niin usein lasten kysymys kuuluu... Ookko Sinä vanha lapsi vai pieni aikuinen:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #54 : 10.09.13 - klo:20:35 »
Pikkupoika tuli lääkäristä ja kertoi: "Lääkäri tarkasti pippelin ja kovikset."
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #55 : 10.09.13 - klo:21:05 »
Pojan poikani Vilho kysyi toiselta ukilta (mazda-ukki), miksi sinulla on nahkaa päälaella?
Volvo-ukilta nahka puuttuu, toistaiseksi ainakin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #56 : 11.09.13 - klo:07:38 »
Pojan poikani Vilho kysyi toiselta ukilta (mazda-ukki), miksi sinulla on nahkaa päälaella?
Volvo-ukilta nahka puuttuu, toistaiseksi ainakin.

Lapseni järkeilivät aikoinaan: Sokea ei voi nähdä, kuuro ei voi kuulla, rampa ei voi kävellä eikä kalju voi kammata.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #57 : 11.09.13 - klo:08:18 »
Tämän olen jo joskus kertonut.
Oltiin omien pienien tyttärien kanssa saunassa. Kuivateltiin. Ihailin esikoisen somia pikku varpaita ja sanoin: Ovatpa nätit, kuin uusia perunoita.
Siihen 2-vuotias Eppu: Ja minä olen itse ne viisaaks kasvattanut.

Jälkikasvu on vieläkin viisaampaa. Urho, n. 3-vuotiaana: Jumalaan päin saa aivastaa ! ( Äitinsä oli kieltäny ratikassa aivastamasta edessäistujaan päin. )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #58 : 11.09.13 - klo:08:39 »
Tämä ei ole lasten suusta, mutta tuli vaan mieleen Riitan jutusta: lapsuudenkotona meillä kävi aina silloin tällöin eräs hyvin iäkäs kirjakauppias, ja oli yleensä yötäkin. Lounaspöydässä hän sitten katsoi hyvän tovin minuun ja tokaisi ykskantaan: "jaa, teillä on perunatkin kasvaneet". Olin ehkä alta parikymppinen ja päättelin että minua sillä tarkoitettiin. Lapsilla ja vanhuksilla on monesti yhteistä nuo hauskat tokaisut.

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #59 : 11.09.13 - klo:09:15 »
 Nyt sanon että aikaisten suusta... Olin maanantaina kaupassa olen lyhytkasvuinen, no siellä oli iäkäs pariskunta ja jo sisällä huomasin Heidän katsovan mun touhuani ja kun parkkipaikalla olin menossa kuskin paikalle niin kuuluin viereisen auton vänkärin puolelle menevän Vaimo ihmisen suusta "herrajumala nyt se lähtee autolla" sama pariskunta oli viereisessä autossa