Kirjoittaja Aihe: Kiitos tästä foorumista!  (Luettu 14189 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Kiitos tästä foorumista!
« : 05.05.09 - klo:19:17 »
Olen jo säpäköinyt tässä foorumissa siinä määrin, että lienee jo paikallaan kiittääkin jotakuta. Ensinnäkin, tämä sivusto toimii aivan tavattoman nopeasti. Tämä on siis teknisesti erittäin hyvin toteutettu.

Toiseksi, minusta on hirveän hoitavaa, että saa jossain tällaisessa foorumissa purkaa omia tuntojaan. En voi mitään sille, että koen hirvittävää ristiriitaa lapsuuden kotini herännäisyyden ja nykypäivän körttiläisyyden välillä. Tuomiohenkeä ei kotonani ollut, mutta kyllä meille selkeästi opetettiin, mikä on oikein ja mikä on väärin. Nykyään tuntuu, että kaikki on oikein.

Joskus yritin käydä asioista keskustelua Hengellisessä Kuukauslehdessä, mutta en saanut sieltä ihan mitään vastakaikua. Koin todella loukkaavana sen, ettei minulle vastattu yhtään mitään millään tasolla eikä kirjoituksiani julkaistu. Minut yritettiin vaientaa tyyliin: "Ollaan hiljaa, niin kyllä se siitä asettuu." Arvatkaapa, tilaanko sitä lehteä.

Kiitos moderaattoreille, että olette kärsivällisesti kestäneet minua. Pelkäsin jo, että nimeni on poistettu teidän kirjastanne. Kiitos myös teille kaikille, jotka olette vastanneet minulle. Eihän keskustelusta tule mitään, jos kukaan ei vastaa. Anteeksi haluan pyytää kaikilta, joita olen loukannut.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #1 : 05.05.09 - klo:20:34 »
Minä kun en ole körttiläinen niin tästä sivustapäin vaan sanon että eikös tänne pitäisi mahtua kaikenlaisten mielipiteiden; -sinunkinlaisten?

Itse en paljonkaan välitä siitä mitä tällä palstalla tai jossain liikkeessä ajatellaan mielipiteistäni joten olen siinä suhteessa itsenäinen. En yritä peitellä eri mieltä olemistani saadakseni suosiota tai hyväksyntää joten lienemme molemmat jonkunlaisia "änkyröitä" omalla tavallamme, vaikkemme hetikään kaikesta ole samaa mieltä.  

Minusta körttiläisyys ei ole mikään itseisarvo, niinkuin ei muukaan -läisyys tai -laisuus.  Sen voin sanoa lohdutukseksesi että  aina  herätysliikkeissä (myös körteillä) on tiettyä sisäänpäinlämpiävyyttä ja vaikenemalla hylkäämistä ulospäin. Turha siitä on körttienkään yrittää käsiään pestä!  Ihminen viestii niin monella lailla. Kivittää voi kuvaannollisesti "lyömällä raamatulla" tai sitten ihan vaikenemalla ja kääntämällä selän puhujaan päin.  Körttien kivisade on tällaista "hienovaraisempaa" mutta helluntaikivisade on sellaista että heitellään  isoilla ja näkyvillä murikoilla.

Ihmisiä körtitkin vain ovat. Eivät sen kummempia, -kuten emme mekään. Varmasti meissä jokaisessa on omat tarkenemisensa. Sinänsä pidän koko liikkeen tasolla katsottuna kuitenkin hyvänä asiana ettei olla kovin innokkaita opillisiin uudistuksiin. Tässä on nyt sellainen ilmiö että kun esim. Samuli tuolla toisessa ketjussa suitsuttaa miten "körttiläisyydessä ei ole vedenjakajia homokysymykset ym." niin minusta tällainen on kyllä melkomoista sinisilmäisyyttä. Minusta vaikuttaa näitä homokeskusteluita lukiessa päinvastoin että jos tämä palsta on hyväkin otos körttiläisyydestä, niin nehän vasta kiivailijoita ovatkin; -homouden puolesta!  Minä en viitsi väitellä siitä asiasta mutta huomasimpa vain että siellä muutaman ei tarvinnut kuin olla eri mieltä homojen siunaamisesta niin jo heti oltiin "tuomitsemassa". Siis syytettiin pelkän mielipiteen ilmaisemisen takia tuomitsemishengestä. Sehän se vasta vedenjakamista onkin.

Sitäpaitsi; minäkin tunnen sen verran körttiläisyyden sydänmaita että esim. pohjanmaalla suurin osa körteistä on jo iäkkäitä ihmisiä jotka eivät korvaansa lotkauta homokysymyksille. ne on nämä nuoret innokkaat urbaanikörtit jotka jaksavat vaahdota ja nousta barrikaadeille, mutta sehän kuuluu nuoruuteen...

Enkä pyydä anteeksi että minulla on mielipide! :evil:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa jarkko

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #2 : 06.05.09 - klo:09:25 »
Pidä vain jampe mielipiteesi   :(   Vaikka ne ei häävisiä olekaan    8)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #3 : 06.05.09 - klo:16:16 »
Pirskaa kannustan myös edelleen keskustelemaan kiivaasti.  Suomi on maa, jossa voi olla vapaasti eri mieltä asioista. Ei muuta kuin lataat lisää vain argumentteja. :wink:
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Ole hyvä vaan!
« Vastaus #4 : 06.05.09 - klo:16:42 »
Minä en lähde Saliksen linjalle. Meidän olisi paljon kivempi olla yksituumaisesti samalla aaltopituudella. Ja! Tämä on tärkeää: työn kautta purkaa energiaamme, yhteiseen hiileen puhaltamalla. Työ oman hengellisen kotimme kunnossapitämiseksi on mielestäni ainoa oikea toimintastrategia. Ei se, että yritämme suvaita toisinajattelevia. Eivät he siitä miksikään muutu, pahennamme vain ja lisäämme tulehdusta. Keskittäkäämme kapasiteettimme Herännäisyyden ytimen esittelyyn!
Jättäkäämme turhanpäiväinen chattailu ja hengailu ja ruvetkaamme tositoimiin! Minä ole jo tehnyt niin. Olen vähentänyt kirjoitteluni tänne minimiin. Aion osallistua syksyllä Aholansaaren Körttifoorumiin, jossa pohdin, mitä tälle pitäisi tehdä, tälle turhankirjoittamishimolle. Sitä ennen menen tietysti herättäjäjuhlille, jossa veisaamme yhdessä Jumalanpalveluksen loppuvirtenä Mäntyjärvenkin sovittaman ja Aholansaari Sinfonietan aina ylimääräisenä esittämän taisteluvirren Herra Jee Jee Jee, Herra Jee Jee Jee, Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on, emme kauhistu vastustajaamme...
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

B.H.S

  • Vieras
Olla vai eikö olla?
« Vastaus #5 : 06.05.09 - klo:18:19 »
Ei meillä näytä olevan kenelläkään helppoa.

Olen itse kokenut körttifoorumin hyvinkin positiiviseksi kasvattaa itseäni ihmisenä, miehenä, riisti riitaisena persoonana, epävakaisena ihmisenä ja jopa riidan kylväjänä.  Mutta ennen kaikkea nyt kun minulla on vähän ylimääräistä aikaa ja silloin mielellään höpöttelen mitä milloinkin foorumilla.
Hieno paikka ilmaista itseään, en muuten liiku muilla foorumeilla.

Körttifoorumilta on aina jäänyt jotain sitä mikä näkyy ja kuuluu Herännäisyyteen, teiltä kaikilta.

Siksi on niin helppoa illalla olla kädet ristissä. Kun huomaan että olen se saviruukku joka ei sitten millään pysy pöydällä. Onneksi on meillä kaikilla saveen valaja joka eheyttää minut ja sinut aina yön jälkeen.

Toisaalta en kiellä sitä että tulee foorumille henkilökohtaisesti julkaistua aika ”dorkia” asioita. Mutta jos päädytään jonkinlaiseen uuteen muotoon foorumilla, minulle sopii.  Toivon myös että silloin se koskee kaikkia. Epäilen kumminkin että foorumi rajoittuu aika paljon silloin ja se muodostuu tiettyjen ihmisten foorumiksi. Silloin taas herää kysymys…
Minä ainakin haluan kiittää Herättäjä - Yhdistystä ja niitä ihmisiä jotka tekevät töitä näiden sivujen ylläpitämiseksi sekä myös kaikkia foorumille kirjoittajia.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #6 : 06.05.09 - klo:19:21 »
Eiköhän tässäkin asiassa, niinkuin monessa muussakin sovi se ajatus ettei meidän kenenkään pitäisi olla kovin herkkänahkaisia.  Itsekin tiedän välillä esittäneeni sellaisia mielipiteitä että oikein odotan jonkun jo kohta humauttavan, mutta toistaiseksi olen onnistunut väistelemään :wink:  Tietysti siellä viimeisellä pysäkillä ei enää väistelyt auta...


Jarkko kirjoitti:

Lainaus
Pidä vain jampe mielipiteesi  Vaikka ne ei häävisiä olekaan


No eihän ne olekaan, mutta kun ei ole häävinen mieskään niin mitenkäs ne mielipiteet sen kummempia... :roll:



Satmanin viestiä epäilen vahvasti provoksi mutta jos ihan tosissasi meinasit tällä tavalla niin olisihan se melkoista tasapäistämistä; -kaikki vaan samaan muottiin...

Vaikken mitenkään erityisesti pidä körttiläisyydestä, enkä kyllä inhoakaan, niin kirjoittelen täällä sen takia etä täällä on suunnilleen tolkuissaan olevia ihmisiä jotka siitä huolimatta kykenevät keskustelemaan uskonnosta. Körttiläisten kunniaksi on sanottava että heillä on jalat maassa eikä arkinen realismi ole kadonnut heidän päästä kuten monessa muussa liikkeessä jossa todella mennään niin lujaa ettei ehdi paljon maisemia katsella...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #7 : 06.05.09 - klo:19:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Tietysti siellä viimeisellä pysäkillä ei enää väistelyt auta...

Minä olen ajatellut väistää Jeesuksen selän taakse.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vain myönteistä
« Vastaus #8 : 06.05.09 - klo:20:20 »
Edistämällä hyvää myönteinen lisääntyy. Lillukanvarsiin takertuminen on ajanhaaskausta. Tosin pienen asia...mutta kaikkihan me olemme pieniä.
Toisarvoiset, energiaa kuluttavat harhailut saavat jäädä omaan arvoonsa. Vain hidas, pitkäjänteinen työ tuottaa kestävää tulosta. Portti on kapea, tie on kaita. Ylöspäin Taivas on auki.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

B.H.S

  • Vieras
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #9 : 06.05.09 - klo:20:43 »
Hyvä Jampe, en pidä itseäni herkkänahkaisena kaverina. mutta on joskus hyvä olla vähän diplomaattinen. En kyllä ole ”minäkään häävinen mies niin mitenkäs ne mielipiteet sen kummempia...
Mutta rautaa syön...
O:)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #10 : 06.05.09 - klo:20:58 »
Kiitos miunkii puolestain tälle foorumille ja ihmisille, jotka tänne kirjottaa! En olisi varmaan ikinä löytänyt Kotkan seuroja ilman Herättäjä-Yhdistyksen sivuja...saati uskaltanut mennä, jollen olisi saanut ensin lukea foorumia. Ja olen kiitollinen siitä, että olen löytänyt seurat ja tämän foorumin.

Olen kateellinen ihmisille, jotka uskaltavat olla ja ajatella ja sanoa sen ääneen vaikka tietäisivät olevansa toista mieltä kuin toiset. Tämä kuulostaa nyt varmaan ihan hassulta, mutta olen oppinut suhtautumaan mielipiteisiin järkevämmin tämän sivuston kautta. Olen saanut rohkeutta omiin itsenäisiin mielipiteisiin. Ne ei näy tällä sivustolla kovin usein, mutta minussa ne näkyy. Miusta on tullu mie myös muille. En enää pelkää, että miut hylätään koska mie oon mie. Se oli aikaisemmin yksi miun suurista peloista, siksi en koskaan ollu kellekään aito, en uskaltanu. Elämästä on tullu kevyempää kun ei enää tarvi olla niin järkyttävän kiltti ja huomaavainen ja aina kaikille sellainen kuin ajattelen, että muut haluaisivat miun olevan. Että olisin näkymätön tyttö, mahdollisimman harmiton. Ja samalla toinen puoli haluaa olla huomattu ja hyväksytty. Ennen kaikkea hyväksytty.

Ja vähitellen olen uskaltanut kertoa niille kaikkein lähimmille ihmisille OMIA mielipiteitäni ja toiveitani. Ja se on ainakin ees vähän tämän foorumin ansiota.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #11 : 06.05.09 - klo:21:03 »
Vaikka mato ei Taivaan suuntaan pääsekään, tarvitsee se vain itsensä levyisen tien ja portin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #12 : 06.05.09 - klo:21:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiitiäinen"

Ja vähitellen olen uskaltanut kertoa niille kaikkein lähimmille ihmisille OMIA mielipiteitäni ja toiveitani.
Ja se on ainakin ees vähän tämän foorumin ansiota.

Kun sinut hyväksytään sellaisena kuin olet, se antaa hyvät lähtökohdat elämänmakuiselle elämälle.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: Ole hyvä vaan!
« Vastaus #13 : 06.05.09 - klo:22:36 »
(Offtopic ja ehkä turhakin viesti...)

Lainaus käyttäjältä: "satman"
Mäntyjärvenkin sovittaman ja Aholansaari Sinfonietan aina ylimääräisenä esittämän taisteluvirren Herra Jee Jee Jee, Herra Jee Jee Jee, Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on, emme kauhistu vastustajaamme...


Repesin  :repee:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Kiitos tästä foorumista!
« Vastaus #14 : 07.05.09 - klo:14:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Pirskaa kannustan myös edelleen keskustelemaan kiivaasti.  Suomi on maa, jossa voi olla vapaasti eri mieltä asioista. Ei muuta kuin lataat lisää vain argumentteja. :wink:

Niinpä juuri. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että vähäksi aikaa riittää minulle, mutta kieltämättä uusi otsikko on jo mielessä. Hion asiaa mielessäni ja kun olen valmis, niin täältä pesee. :lol:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.