Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 43  (Luettu 24262 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #45 : 27.10.19 - klo:15:55 »
Täällä on myös taas lunta, vähän ja pakkasen puolella asteen verran. Näyttää siltä, että ottaa muutaman päivän,  niin voipi olla -5:kin kylmää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #46 : 27.10.19 - klo:16:00 »
Motarilla vielä vesikeli, kurkiaurakin lensi yli.
Lämpötila vähän etelämpänä + 0,5 ja satoi räntää
ja näillä seuduilla + 1,5 ja satoi vettä.

Huomenissa koitan itse vaihtaa talvirenkaat, pojallani muuta menoa ja ajateltavaa...

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #47 : 27.10.19 - klo:17:16 »
Toista päivää kaatosade, vettä.  Sanovat että saisimme nähdä räntähautaleita ehkäpä lunta.  Se olisi jotain.   :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #48 : 27.10.19 - klo:17:32 »
Toista päivää kaatosade, vettä.  Sanovat että saisimme nähdä räntähautaleita ehkäpä lunta.  Se olisi jotain.   :icon_biggrin:

Tuusulassa niitä tuli runsain mitoin, vaan sulivat osuessaan maahan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #49 : 27.10.19 - klo:18:48 »
Illansuussa tuli ensilumi 3,5 cm. Ehdin juuri sitä ennen hakea metsästä tarpeita syysasetelman tekoon, kuistin koristukseksi.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #50 : 27.10.19 - klo:20:24 »
Oli tiedotettu, että kolmelta iltapäivällä alkaa sade, ja sehän alkoi juuri silloin. Sääennusteet ovat parantuneet siitä mitä nuoruudessani olivat. Ehdin sopivasti saada pihahommat hoidettua. Ennen muuta sadevesikouru on nyt vapaana vesien taas virrata kun niitä odotettavissa on.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #51 : 28.10.19 - klo:09:38 »
Liukkaus hiljensi jalankulkuliikenteen aamulla. Normaalisti maanantaiaamuna käy vilkkaampi liikenne ostarille päin, nyt ei juuri ketään. Nyt on alkanut joitakin näkyä.

Lapsenlapsi lainasi automme jotta pääsivät motarille. Vaihtoivat renkaita illalla ja tunkki hajosi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #52 : 28.10.19 - klo:09:44 »
Onpas Sinun jälkikasvusi väkevää sorttia. Tokmannilla 2 t tunkki on 20 euroa. Ei kannata ruveta itse enää korjailemaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #53 : 28.10.19 - klo:09:47 »
Onhan ne. Suomen vahvimpia naisia kisoissa. Kummipoika on vahvin maanviljelijä. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #54 : 28.10.19 - klo:10:59 »
Hallelujaa  :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #55 : 27.11.19 - klo:14:54 »
Kevät toi kevät toi feissarin  ... Onkohan se tämä ilmastonmuutos, kun niitä on talvellakin? Tänään n. kilometrin matkalla keskustassa kävi kaksi kimppuuni, eri asioilla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #56 : 28.11.19 - klo:21:48 »
Kyl, kyl niin arveluttaa olevan...

Jälleen isäni kanssa haikailimme lumitalvia ja muistelimme pitkiä hiihtoreissuja kun olin lapsi ja vielä nuori ja aikaihminen.  Kyllähän vuosi 2010 oli ihme lumitalvi, tänne tuli ensilumi marraskuussa ja jäi maahan, tavatonta.  Me kun oltais muutettu johkin pohjosemmas taikka sisämaahan siitä saarelta, jolla aina tuulee. Äiti katsoi kiinaks ja sanoi että oottekste hupsahtanu, vallan hulluja puhutte.

Me kaks kai uskottiin puhuvamme ihan hulluja sitte, vaikka äänestys olis menny vähintäin tasan. Ja olisin mie siskon aivopessy kun ne oli jotain niiiin upeaa, lumitalvet. Aamusta hiihtämään päivästä luisteleen ja illasta Sairaalanmäelle laskeen mäkee jääkourusta ja sieltä missä oli ihan jyrkkää.... Se oli siis, niin niin... siis...


Suksilla mentiin kouluun millon oli pienikän aihe...  Lehmuskujalla oli kaupungin huoltama latu, siitä Toivo Pekkasen puiston läpi ja siitä puistokujaa Haukkavuoren mäelle josta oli vaan laskettelua eikä sitä tienpätkää hiekotettu. Kun vanhukset teki yliaikaa työtä Munsaaren koulus, siis eläkeläisinä, siellä tenavat tuli ilman muuta suksilla sinne, kun se oli vielä ihan rakentamatta ja siellä oli kaupunkilaisten hiihtoladut ilmanki…   Voi että, viekää mun takasin 1960-luvulle, en pyydä muuta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #57 : 29.11.19 - klo:18:47 »
Meillä putosi lämpötila parissa minuutissa viisi astetta kello kuuden aikaan. Aika reipas muutos ja samalla lämpötila meni miinus puolelle ja alkoi lumisade.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #58 : 29.11.19 - klo:19:03 »
Täällä myös nopea muutos. Pari tuntia sitten oli maa vielä musta, nyt on lunta . Ikkunan ulkopinnalla on vesipisaroita jotka varmaan jäätyy kunhan mennään lisää miinuksille.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 43
« Vastaus #59 : 29.11.19 - klo:19:11 »
Samanlainen mutka teillä näkyy olevan Ilmatieteen laitoksen käyrässä (fmi.fi )
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi