Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa! 16  (Luettu 14994 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #60 : 21.06.23 - klo:20:45 »
Jo itse luonto ja käytännön elämä osoittaa, että yhdenvertaisuus ja tasa-arvo on toteutettavissa vain hyvin harvoissa tilanteissa, eikä kovin täydellisesti tuolloinkin.

Miten itse luonto osoittaa sen?


Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #61 : 21.06.23 - klo:20:48 »

Pitää vain hyväksyä, että olen toisissa asioissa yhdenvertausempi ja tasa-arvoisenpi, kuin muut ja toisissa jään jälkeen muista.

Miksi pitää?

Ja ei, et tietenkään ole yhdenvertaisempi tai tasa-arvoisempi, sillä komparatiivimuoto noista adjektiiveista on mieletön. Mitä oikein halusit sanoa? Tarkoititko ehkä etuoikeutettua, mutta jostakin syystä et halunnut sanoa sitä suoraan. Oletko sitä mieltä, että sinun on vain alistuttava etuoikeutettuun asemaasi?
« Viimeksi muokattu: 21.06.23 - klo:20:53 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #62 : 21.06.23 - klo:20:52 »
Humanitaarinen työ ei ole sijoitustoimintaa. Se on luonteeltaan epäitsekästä, omasta luopumista toisten hyväksi. Se hyvä, mikä sen vastineena mahdollisesti koituu, ei ole etukäteen mitattavissa. Toivoa toki sopii.

Ns. kehitysavun (en pidä sanasta) ei tietenkään tarvitse olla tuolla tavoin humanitaarista  työtä. Kehitysapumäärärahoista tässä kai alun perin oli kysymys? Mutta joo, kaipa Afrikan voi jättää Kiinalle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #63 : 21.06.23 - klo:20:56 »
Miten itse luonto osoittaa sen?

Lukemattomin tavoin.
Esim. ikä laittaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan.
« Viimeksi muokattu: 21.06.23 - klo:21:01 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #64 : 21.06.23 - klo:21:00 »
Miksi pitää?

Pitää juuri siksi, että ”tasan ei käy onnen lahjat”.
Jos minä menen vaatimaan vaikkapa taloudellista yhdenvertaisuutta jonkun rikkaan ovelle, niin poliisi tulee paikalle, jos liian innokkaasti sitä teen. Poliisiautossa ymmärrän kyllä syyn, miksi.

« Viimeksi muokattu: 21.06.23 - klo:21:05 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #65 : 21.06.23 - klo:22:07 »
Pitää juuri siksi, että ”tasan ei käy onnen lahjat”.
Jos minä menen vaatimaan vaikkapa taloudellista yhdenvertaisuutta jonkun rikkaan ovelle, niin poliisi tulee paikalle, jos liian innokkaasti sitä teen. Poliisiautossa ymmärrän kyllä syyn, miksi.

Eihän se tarkoita, että tilanne pitäisi vain hyväksyä! Kysymys on siitä, mitä keinoja käytetään tilanteen muutamiseksi. Eivät ne ole vain onnen lahjoja, vaan asioita, joihin ihmiset voivat vaikuttaa.

Vaikka tuo mainitsemasi ikäkin. Mitä luonto siitä opettaa? Ei mitään! Luonnossa nuoria kuolee paljon. Pitääkö se ihmisyhteisöissä hyväksyä? On ollut ihmisyhteisöjä, joissa ikääntyneitä on arvostettu, ja sitten niitä joissa heidät on nähty lähinnä rasitteeksi taloudelle. Onko jompikumpi luonnollista? Luonnossa haikaraemo työntää heikoimman poikasen pesästä pois. Opettaako luonto, että niin juuri pitääkin tehdä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #66 : 21.06.23 - klo:22:11 »
Viestistäni on ollut varsin puutteellista, kun ainakaan Öppiäinen ei ymmärtänyt.
Löytyykö porukasta ketään, joka ymmärsi viestiäni?
Pitää varmaan jatkossa skarpata enemmän.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #67 : 22.06.23 - klo:06:12 »
Jos minä menen vaatimaan vaikkapa taloudellista yhdenvertaisuutta jonkun rikkaan ovelle, niin poliisi tulee paikalle, jos liian innokkaasti sitä teen. Poliisiautossa ymmärrän kyllä syyn, miksi.

Jos ovi on kotiovi, poliisitoimen oikeutus on selvä. Kotirauhan rikkominen on rikos. Jos ovi on työpaikan ovi, asia lienee toinen. Mieltä saa osoittaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #68 : 22.06.23 - klo:16:52 »
Valtakunnan etu ja yksilön etu voidaan nähdä toisensa poissulkeviksi. Se tilanne on surullinen, mutta varmaan hyvin yleinen. Varsinkin silloin, kun pieni hallitseva ryhmä - taloudellinen, aatteellinen tai uskonnollinen - ymmärtää oman etunsa valtion eduksi. Aurinkokuningas lausui aikoinaan: ”Valtio olen minä!” Siinä taidettiin kylvää suuren vallankumouksen siemen.

Nuorena kannatin suoraa toimintaa ja terrorismia materiaa kohtaan juuri siksi kun iso enemmistö ei nähnyt epäkohtia tai jopa oli niiden puolta.

Nuori viisveisaaja nyt olisi varmaan joku elokapinallinen.

Onneksi pikkaisen on lähtenyt tukka ja järkeä palannut noista ajoista.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #69 : 22.06.23 - klo:17:34 »
Se vähä mitä olen viitsinyt telkkarista katsoa tämän uuden halituksen puheita, olen saanut kuvan jännittyneestä ja epävarmasta ministeriöstä.

Kunhan kansanedustajat alkavat tulla tutummiksi ja kuulla heidän kannanottojaan
voi mielipide kokonaisuudesta muuttua.

Nyt kyselen itseltäni onko hallitus kokoomus- vaiko persu-vetoinen. Purra on selkeästi  terävämpi ja moniäänisempi puheissaan kuin P.O.. Minulla on painolastina puheilmaisun opiskelu ja opetus. Minusta ihmisen pätevyys käy enimmin ilmi sen taidon kautta. Ei ole kysymys pelkästään siitä että sitä on tai sitä ei ole. Itseään voi kehittää.

Katri Kulmuni alkoi ottaa puheviestinnän tunteja päästessään ministeriksi. Siinä kävi kyllä köpelösti. Periaatteessa se ei ollut Kulmunin syy, ainakaan yksin.
Sanotaan: Tyhmyydestä sakotetaan.

Tänään vasta kuulin miksi Petteri Orpo puhuu kuin varusmiehille, tai lapsille.
Hän on kuulemani mukaan toiminut ala-asteen opettajana useita vuosia.

Asento ! Lepo ! Kivääri jalalle vie !   :003: :003: :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #70 : 22.06.23 - klo:22:09 »
Hetken täällä selailen parin viikon tauon jälkeen.

USA:ssa pressavaalit aiheuttaa seuraavan ilmiön, siis jos puolue vaihtuu Reb --> Dem....tai päinvastoin...
Maallikosta näyttää siltä että puolet 4-vuotiskaudesta kuluu vanhan hallinnon purkuun ja toinen puoli uuden rakentamiseen.
Jos kausi jää yhteen, usein sama purku-rakentamissysteemi toistuu toisinpäin.

Suomessa edeuskunnan valtasuhteet ja hallituspohjat ilmeisesti alkaa vaihdella samalla tavalla...

Onko tässä mitään järkeä?
Taustalla kai kuitenkin viisaita virkahenkilöitä, jotka hoitaa asioita sillä välin kun isot pojat ja tytöt tappelee...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #71 : 22.06.23 - klo:22:51 »
^ Virkahenkilöitä, joista korkeimmat valitaan puoluepoliittisin perustein. Mutta joo, virkakunta vaihtumattomuuttaan tasoittaa politikan heilahteluja laidasta laitaan. Ei tehdä liian äkkinäisiä muutoksia.

Olikohan tuo Junnila sittenkään hyvä idea ministeriksi? Entiset puheet herättäneet huomiota Israelissa asti (https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6f539b19-c043-4ce6-9a77-f39c43c041e2). Ministerin pitäisi vaihtua kesken hallituskautta, tilalle tulee Sakari Puisto, jonka taustalta ei taida kohuja löytyä. Eikö hän olisi voinut hoitaa koko kauden? Oliko Junnilan valinta satakuntalaisten hyvittelyä kun ei Huhtasaaresta tehty ministeriä? Vai yritetään pitää ryhmää koossa ainakin johonkin asti valitsemalla myös tuollainen suomensisumyönteinen tapaus?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #72 : 23.06.23 - klo:07:50 »
Oliko Junnilan valinta satakuntalaisten hyvittelyä kun ei Huhtasaaresta tehty ministeriä? Vai yritetään pitää ryhmää koossa ainakin johonkin asti valitsemalla myös tuollainen suomensisumyönteinen tapaus?

Näitä kuvioita oletan jatkossakin tulevan. Kirjavan lauman paimentaminen on hankalaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #73 : 23.06.23 - klo:07:51 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #74 : 23.06.23 - klo:08:50 »
Näitä kuvioita oletan jatkossakin tulevan. Kirjavan lauman paimentaminen on hankalaa.

Tietysti tulee jatkossakin. Minulla on tunne, että kaikki lehdistöä edustavat tahot eivät pysty riittävään puolueettomuuteen aivan kaikessa.
Veikkaan, että kun totutaan enemmän demokratiaan, asia pikkuhiljaa korjaantuu.
Olen jotenkin ikäänkuin psyyken puolella aistivinani, että PS ei ole enää niin suuri peikko mediaa edustaville, kuin ennen.

Kaikki teemme virheitä, poliitikotkin.
Tänä ei liene aina ensisijainen ongelma.
Ongelma on se, jos kieltää virheensä, ei pyydä anteeksi tai jää kiinni valehtelusta.
No, todellisesta valehtelusta kiinni jääminen on hyvin harvinaista.