Kirjoittaja Aihe: Business  (Luettu 2097 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Business
« : 31.03.17 - klo:19:34 »
Business

Mitenköhän onnaa, mutta kun nyt tänne kirjoittelen, niin tulee aina välillä tämmöinen velvollisuuden tunne aloittaa joku aihekkin, etten vaan ihan puskista huutele :)

Tossa politiikka osiossa jo sivuttiin öppiksen ja 1944 kanssa liike elämää ja ehkä vähän sen moraalia tai miten puolueet siihen suhtautuu.
Oli jotenkin, että vihreät torppaa liike elämää ja vasemmisto vaan toivoo liike elämältä rahaa, mutta eivät neuvo mistä sitä rahaa heille otetaan ja miten sitä tehtäisiin.

Kun asuin Helsingissä, niin siellä ei saanut oikeaa kuvaa tai sai toisenlaisen kuvan liike elämästä ja miten sitä, öö mikä ois synonyymi busines sanalle?
Nyt kun olen asunut maalla, tai taa olla toinen vuosi menossa, niin on paljon selkeämpi kuva tosta liike elämästä ja sen sykleistä.

On ihmisiä kun ovat pitkäaikaistyöttömiä ja kouluttomattomia ja on akateemisa jotka ovat myös pitkäaikaistyöttömiä.
Molemmat surettavat mua, mutta eniten mua surettaa, että niin vähän on varsinaista liike elämää, kun toisi kuntaan tai maakuntaan tai yleensäkin rahaa, että voisi yllä pitää ihmisiä jotka ei pysty töihin ja joilla ei ole töitä.
Työttömyyshän ei ole mikään ihmisarvon mitta, vaan kaikki ollaan samassa veneessä ja toiset vaan on saanut töitä ja valmiuksia siihen ja toiset ei.

Himpe kun aina alan putomaan, ku eno veneestä aiheesta.
Siis, että se työ mitä pienessä kunnassa esimerkiksi on, että työ on kunnantöitä, siis vanhusten palvelua, opettajia, joitain työpajoja ja muuta yleishyödyllistä, mutta eihän ne rahaa tuo kuntaan vaan ovat sitä jokapäiväistä asioiden pyörittämistä.

No jotain liike elämää kyllä täälläkin on.
Yksi arkku tehdas, sikaloita ja maanviljelystä, mutta siinä ne on, jos ei mukaan lueta jotain pieniä matkailuun liittyviä projekteja, kotitilaa ja sellaista.

Kun asuin Kaskisissa, niin siellä oli kasvihuoneita, siis sellaisia melkein päivä kesti kävellä päästä päähän ja pottufarmeja ynnä muuta ja heidän tuotteet närpiöstä ja Lappfjärdistä mine Venäjälle ja muualle ympäri maan ja suomenruotsalaiset osas ton liike elämän.
Kyllä ne farmarit yritti myös kaikenlaista muutakin ja siellä kaikki toimi olin siellä kuin paratiisissa eläen.
Suomenruotsalaisten rikokset maan pienimmät ja yhteisöllisyyttä ja kaikenlaista kivaa heillä yhdessä.
Närpiö taitaa olla paras paikka <Suomessa elää, niin ja kävivät useasti kirkossa ja paljon pikku lahkoja.

Takasin tähän perus juttuun, onko mitään näkemystä kellään millä saataisiin liike elämä kukoistamaan ja sellaisia yrityksiä, kun tekee rahaa vaikka vienti tuotoilla?
Onko ideaa miten saataisiin vaikka huonekalu tehtaat kuten Tanskassa, jossa puuta ei juuri kasva, mutta iso teollisuus huonekalujen myynnissä ympäri maailmaa.
Miksi me ei kasvateta kalaa myyntiin, joku japanilainen, kun näki Suomen järvet sanoi, että oispa tuollaista meillä, niin uisimme rahassa.

Ollaanko me jotenkin huonoja liike elämässä?
Kysyn vaan, ku pikkasen ihmetyttää näin paljon kaupan alalla tai siis liike elämän saralla olleena.

Kiinalaiset tekee ihan roskaa ja myy sitä ympäri maailmaa, miksi emme pysty laadukkailla tavaroilla samaan.
Pitäisköhän mun mennä jutteleen vaihtokaupoista, kun Kiinan presidentti Hujan Hajan tulee Suomeen tai joku :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Business
« Vastaus #1 : 09.05.17 - klo:00:32 »
Oli jotenkin, että vihreät torppaa liike elämää ja vasemmisto vaan toivoo liike elämältä rahaa, mutta eivät neuvo mistä sitä rahaa heille otetaan ja miten sitä tehtäisiin.

Kuinka niin?

Kummassakin puolueessa on pieniä yksityisyrittäjiä. Ainoat oikein henk.koht. tuntemani yrittäjät on näistä puolueista. Vihreä kielenkääntäjä, ja vihreä kirjailija-kielenkääntäjä-muusikko-jokapaikanhöylä. Vassarit on yllättävän yrittäjäystävällinen puolue sekin, kunhan yritys on pieni.

Rupean yrittäjäksi heti, jos on yhdessä kanssani yrittämään se markkinointi-suhdetoimintaihminen, joka sanoo mitä minun pitää koodata ja myy tulokset.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Business
« Vastaus #2 : 09.05.17 - klo:10:28 »
Kuinka niin?

Kummassakin puolueessa on pieniä yksityisyrittäjiä. Ainoat oikein henk.koht. tuntemani yrittäjät on näistä puolueista. Vihreä kielenkääntäjä, ja vihreä kirjailija-kielenkääntäjä-muusikko-jokapaikanhöylä. Vassarit on yllättävän yrittäjäystävällinen puolue sekin, kunhan yritys on pieni.

Rupean yrittäjäksi heti, jos on yhdessä kanssani yrittämään se markkinointi-suhdetoimintaihminen, joka sanoo mitä minun pitää koodata ja myy tulokset.

Muistelen, että vasemmistoliitolla on oma ohjelmakin pienyrittäjille ja useinhan Li puhuu yksinyrittävien puolesta. Täällä "meidän" kuuden hengen valtuustoryhmässä on yksi yrittäjä.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Business
« Vastaus #3 : 09.05.17 - klo:22:11 »
Jotain tässä on 29 vuodessa oppinut.

Kaikista ei ole yrittäjäksi. Näin kuvittekin itsestänikin, mutta väärässä olin.
Eli tarvitaan se ihminen, yrittäjä. Sellainen, joka kestää sen, että jokin homma menee persiilleen ja osaa sen lopettaa. Ja jolla ei nouse neste päähän menestyksestä.
Sitten tarvitaan ongelma. Ne, joilla ongelma on, ovat asiakkaita.
Ongelmalle kehitetään ratkaisu, esim. palvelu tai tuote, tehdään joko itse  tai hankitaan muualta.
Joissakin tapauksissa tarvitaan rahaa, kun taas jotkin yritykset voi käynnistää lähes ilman pääomaa ja kehittää niitä tulorahoituksella.
Kun ongelmaan on ratkaisu ja fyrkat on kasassa, tarvitaan markkinointia ja myyntiä. Se on monelle yrittäjälle se vaikein rasti.

Talousymmärrystäkin olisi hyvä olla. Erittän monelta pienyrittäjältä se puuttuu. Enkä nyt tarkoita kirjanpitoa, siitä en ymmärrä mitään ja siksi ostan sen muilta.

Veikkaan että pienten paikkakuntien ongelmana on yrittäjäpersoonien puute. Rohkaiseva valistus voisi helpottaa tätä puutetta. Valistuksen pitäisi opettaa katselemaan maailmaa ongelma - ratkaisu - asiakkaat - markkinointi -näkökulmasta. Sieltä niitä yritysideoita löytyy.

Mt