Kirjoittaja Aihe: Tänään tasan 50  (Luettu 31849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #120 : 23.06.16 - klo:16:01 »
Kuulehan Riitta-Mummi, tiedän, että sydämesi on kultaa. Minä nyt vain sekoilin kunnolla Oulun Raatin kisojen kanssa. Sain Sinulta kahdet ajat, joista olen oikein tyytyväinen. :039:

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #121 : 23.06.16 - klo:19:08 »
Tulipa tehtyä kalakukkoa, kirjolohesta. Gluteenittomasti.  Ahvenhan se olisi se paras vaihtoehto, mutta tällä kertaa näin.
Hyvää Juhannusta!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #122 : 23.06.16 - klo:19:34 »
Kuulehan Riitta-Mummi, tiedän, että sydämesi on kultaa.

Lohduta sieluasi, mieltäsi ja sydäntäsi. Netissä ei voi milloinkaan olla aivan varma siitä keskusteleeko profiilin kanssa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #123 : 23.06.16 - klo:19:41 »
Kuulehan Riitta-Mummi, tiedän, että sydämesi on kultaa. Minä nyt vain sekoilin kunnolla Oulun Raatin kisojen kanssa. Sain Sinulta kahdet ajat, joista olen oikein tyytyväinen. :039:

 :kahvi:
« Viimeksi muokattu: 23.06.16 - klo:19:53 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #124 : 24.06.16 - klo:09:10 »
Juhannusvalmistelut on tehty, paitsi vastanteko saunaan.

Onnittelut nimipäiväsankareille, erityisesti veli-juhanille. Isäni nimi oli Johannes. Jussiksi, Jukaksi, Jukeksi puhuteltiin.

                         Hyvää Juhannusta kaikelle kansalle  !


 

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #125 : 24.06.16 - klo:10:47 »
Hyvää Juhannusta !  :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #126 : 24.06.16 - klo:11:18 »
Tänään Iso-Britannista tuli pelkkä Britannia vanhusten äänillä. Eniten EU-vastaisuutta oli yli 65v ryhmässä ja eniten kannatusta nuoremmissa ikäryhmissä.  Vanhuksia oli peloteltu eläkkeiden pienemisellä vaikka Euroopan rikkaimmista maista heillä on huonoimmat eläkkeet. Eläkkeet ovat kansallinen asia eikä EU-niitä maksa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #127 : 24.06.16 - klo:11:27 »
Täytyy sanoa, että Fuengirolassa oli yksi nuorehko pariskunta, mikä meille selitti asioita yllä maimituilla asioilla. Olivat jotenkin valmiit suremaan eron vuoksi. Eräänlaisia näkijöitä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #128 : 25.06.16 - klo:07:41 »
 >:(. Tällä nyt ollaan kuitenkin, kun ajattelin että vanhemmat jotenkin on enemmän kuin siilit... Katettiin useampi ateriavati, jotka peitettiin kyllä tyylillä, mutta kun ne syö itsensä plätsiin ja jatkaa ja sitten ei ruokaa ole.

Meitä on yksitoista kun näitten vävykand. osalta tulemiset ja menemiset on aina vähän, että montako...  Eli minä niin hienosti matkalla sommittelin kaiken, että nuoriso yläkertaan... Joku rupesi uhrautumaan ja minä asun yksin omassa huoneessani ja Lapsi 1 lisävuoteessa sullottuna johkin nurkkaan....  Jotenkin eilen tuntui eka kertaa että haitarimusiikki ja kokko ja muuta on nyt nähty, kaipasin kipeästi drinkkiä mutta kun emme juo niin emme juo..... Ja hullua se olisi ollut minun tilanteessa.  Pitkittynyt kohtaus juuri sammumassa.  Mutta jaksan hymyillä ja tiedän kuinka vaietaan. Täytyy aistia koko ajan että ylähuuli on alahuulta vasten ja hymyn saa kyllä.

Mutta kun minä niin hienosti sommittelin.... Sitte kun pikkusen toteen että on nyt epävarma vointini nämä...  Ei siis olis tarvinnu.  Vaikka voi olla niinkuin että Herra Hugo sai näin oman tilan kun lujlen hieman sitä peljättävän.  Niin suotta.  Siiliressu ryömi paitani sisälle ja se, niin, siltä pääsi kakkiainen sinne. Onhan täällä yksi koissu joka haukkuu kaikki meidät moneen kertaan mennen tullen, toinen suuri mutta vaitelias, kaksi kissaa. 

Kyllä tästä virvottaudun. Ja Hesassa satoi kun lähdin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #129 : 25.06.16 - klo:12:26 »
Hyvää juhannuspäivää!

Kotosalla on tullut oltua, ei edes illalla mihinkään kokkoa katsomaan.

Kävelylenkit sentään hoituneet, tänään metsäpoluilla...olipa hiljainen hieno kokemus,
linnut vaan lauloivat, laulurastas ainakin, kurjet läheisellä suolla, käkikin kukkui.
Muutama kypsä mansikka ja mustikka.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #130 : 25.06.16 - klo:20:23 »
Tänään tuli vierailtua kolmessa eri kirkossa. Yhdessä niistä en ollut aiemmin käynyt. Kirkot rakennettiin ennen kylän korkeimmalle mäelle, kuten Savonlinnan tuomiokirkkokin. Kirkon torni näkyy tosi kauas vesistöllä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #131 : 25.06.16 - klo:21:06 »
On siis niin pakko kun väitin ettei sisar mainitse montako vävykand saapuu, tämä oitis oikaista. Hän kuuli sen itsekin juhannuksen aatonaattona.  :icon_rolleyes:   Hyvin on mahduttu on ollut huippua.... Meillä on jotain niin hienoo niin hienoo.... Siis perhe.  Minä oon näistä niin niin onnellinen. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #132 : 26.06.16 - klo:12:15 »
Olemme aikeissa lähteä ongelle. Madot löysimme helposti. Entiset onget. Eväät mukaan. Suuntanamme on Uljuan altaan voimalaitoksen alakanava.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #133 : 26.06.16 - klo:18:17 »
Uin yleensä vasta kun vesi on oikeasti lämmintä, ja tänään se oli sitä. Soudin myös kumiveneentapaisellani, ja tuli taas todistettua että tuulella sillä ei kannata mennä kovin kauas. Koska se ei ole mikään soutuvene, saa taistella kaikin voimin tuulta vastaan.

Kesä on tänä vuonna ajoissa, toissapäivänä söin ensimmäisiä mustikoita, osa ihan kypsiä. Eilen näin ensimmäisiä metsämansikoita.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #134 : 26.06.16 - klo:18:27 »
Saimme viisi ahventa. Aika pieniä, mutta siivosimme ne kuitenkin, paistamalla ne syödään. Onkipaikalla oli vieras mies, joka elekielellä pyysi onkimatoja. Hän oli puolalainen autonkuljettja pitämässä pakollista taukoaan. Meillä ei ollut yhteistä kieltä, koska hän ei halunnut venäjää ymmärtää eikä käyttää. Mutta muutamista sanoistahan sitä toisen saa "paljastetuksi". Iloinen veitikka, joka meidän lapsenlapset halusi huomioida erityisesti. Ilostui saadessaan parikymmentä onkilieroa.