Kirjoittaja Aihe: Tänään tasan 50  (Luettu 31741 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Tänään tasan 50
« : 17.05.16 - klo:19:40 »
Tämä muutos ei onnistu kuin katkaisemalla ketju.

Jatketaan tästä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #1 : 17.05.16 - klo:19:52 »
Riitta-Mummi kyseli minun tanssijutuistani. Nuorena olin maailman lapsi. Kuljin tansseissa sitä mukaa kuin rahat piisasivat. Aina en voinut lähteä. Nuoruus oli kivaa aikaa, miksei tämä senioriaikakin menettele. En vain kestäisi kolhuja.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #2 : 17.05.16 - klo:20:32 »
Toisessa ketjussa Pyrtsi muisteli mitä 50 vuotta sitten.
Jos myös lyhyesti.
Kotimaisemissa oli todella runsasluminen talvi päättynyt, olin rippikoulussa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #3 : 17.05.16 - klo:20:34 »
No tänään oli viikon toinen yhtiökokous, kaksi vielä jäljellä.
Paljon paremmin olen aikataulussa kuin vuosi sitten, toipumisjaksostakin huolimatta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #4 : 18.05.16 - klo:06:37 »
Me otimme 1966 kevään vastaan Hämeenlinnassa. Koti oli lähellä Poltinahon kasarmia, eikä Suomenkasarmiin ollut juuri pidemmälti. Punaportti oli viereisen Myllymäen länsilaidalla ja Ahveniston maa- uimala jonkin matkaa luoteeseen.
Tytöt olivat yksi- ja kaksivuotiaat ja työntelin heitä rattaissa Kaurialan kentän ympäristössä.
Hämeenlinnassa kaikki oli sopivan lähellä, paitsi Aulangon puisto. Siihen lähelle meille nousi talo vuonna 1967.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #5 : 18.05.16 - klo:10:24 »
Eikös sitä silloin siirrytty viisipäiväiseen työviikkoonkin. Itse olin tuohon aikaan "hevoseton huoleton" Santahaminan opiskelija.Taloudellisesti elin aika ahtaalla, kun en älynnyt ottaa lainaa. Se olisi mennyt hurvitteluun. 70-luvun alussa otin=sain "armollisesti" Postipankista 3500 makkaa lainaa ja ostin joukolleni Sprite Alpine- nimisen asuntovaunun, vm-67.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #6 : 19.05.16 - klo:12:37 »
Kirjoitanpa tasan tästä ajasta. V 2014 Fuengirolan rinteillä raivosi maastopalo kesällä. Kävelyreittimme menee sillä alueella. Rakennusten lähellä kaikkinainen palava aine pyritään pitämään pienenä. Niinpä jännällä telatraktorilla NewHolland 82-84 vedellään "kultivaattoria" siis piikkistä maanmuokkaajaa, että ruoho ja "ei hyväksyttävät" puumaiset kasvit eivät eläisi rakennusten vieressä. Polkumme nousee muutamia satoja metrejä vain, seuraillen palokujiksi raivattuja uria. Ylimpänä "vuorella" on tasoitettu harjanne, mistä vähäisen autereen aikana näkyy auringon nousun puolella Sierra Nevadan lumiset huiput ja lännessä vastaavasti Gibraltarin vuorinen alue. Samalta vuorelta laskeudutaan sellaiseen satulan muotoiseen polkuristeykseen, mistä saamme valita kolme suuntaa jatkaa matkaa. Näkyy myös "abejas-kumpu, hunajamehiläisten tuotantolaitokset, sellaisia matalia koppeja kuin Suomessakin. Sinne ei voi mennä, sillä mehiläiset ovat aika äkäisiä. Olen nähnyt, kun sinne yksi paikallinen nainen ajoi 4-veto Renautillaan ja vähän ennen koppeja pysäytti autonsa ja puki päällensä joitakin "ufo-vaatteita". Hunajayrittäjä arvelisin. Pisimmillään kävelemme tasan kaksi tuntia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #7 : 19.05.16 - klo:13:02 »
Uimahallissa tuli käytyä, vesijuoksu + uinti sujuu jo "entiseen malliin" (siis kuten vuosi sitten).
Reilun viikon päästä halli sulkeutuu reiluksi vuodeksi remontin takia, haettava muita paikkoja.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #8 : 19.05.16 - klo:21:59 »
Mikähän siinä on, että apteekkiin tai alkoon kun menee, niin myyjä melkeinpä hyökkää kimppuun. Rautakauppaan tai tavaratalon kosmetiikkaosastolle kun menee, niin myyjää saa etsiä kissien ja koirien kanssa. Tänään kävin kummankinsorttisilla ostoksilla.

Olisiko niin, että en ole rautakauppaan kyllin jätkä enkä kosmetiikkaosastolle kyllin leidi, mutta sopivan deekun oloinen noiden muiden myymälöiden tuotteiden käyttäjäksi, eli pitää vähän paimentaa? (Jaah, oliko puuta heinää -juttua jo.)
« Viimeksi muokattu: 19.05.16 - klo:22:05 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #9 : 19.05.16 - klo:23:33 »
^
Hehheh :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #10 : 20.05.16 - klo:09:41 »
Alkosta en tiedä, mutta apteekin ja rautakaupan "palvelualttiudessa" mulla on samoja
kokemuksia kuin öppiksellä.  Syy?  omia arvailuja on mutta ei julkaisukelpoisia...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #11 : 20.05.16 - klo:13:51 »
Tultiin mökille.

Mitä tulee apteekin palvelualttiuteen, niin en voi kuin kehua. Homma on pomosta kiinni kaupassa kuin kaupassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #12 : 20.05.16 - klo:17:15 »
Istahdin kahvimukin kanssa tähän.
Leipoessa mennyt aikaa.
Mutta se on mukavaa touhua.
Nyt vähän lukien täällä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #13 : 20.05.16 - klo:17:49 »
Liikunnallinen päivä tänään. Kävelylenkki ja pyörälenkki molemmat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #14 : 20.05.16 - klo:18:59 »
Toiminallinen päivä. Lenkki juttutuokioineen parin naapurin kanssa. Pyykinpesua, nyt omia kaksi koneellista. Pitkät päiväunet. Lukeminen ei enää maita kuin aiemmin. Kevät sen tekee, ulkona tulee oltua monta tuntia päivässä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)