Kirjoittaja Aihe: Maahanmuutajat ???  (Luettu 6981 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #15 : 29.01.16 - klo:20:37 »
Ruovesi on myös heränneiden pappien  puolisoiden syntymäsija tunnettu, aina N G Malmbergista alkaen. Siskokset naivat sieltä Malmberg ja joku toinen jota en muista nimeltä.

Ruoveden pappilassa oli myös Runeberg nuorena. Samoin hän oli sukuni asumasijoilla Saarijärven Kalmarissa Danielson-Kalmarin lasten kotiopettajana.

Näyttäisi melko mukavasti myös Hämettä siunattu heränneillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #16 : 31.01.16 - klo:12:09 »
Maassamuuttajat on hyvä ketju.

Se on jäänyt vähiin eli Kymenlaakso- Helsinki - Kirkkonummi- Joensuu - Kouvola- Helsinki. Mutta tuossakin on jo jotain.


Se Kirkkonummi tuli asumatilan takia, sillä tilanne oli tämä että joko tämä luukku korjataan tai sovinnolla muutto.eli minne huonekalut vaikka niukat olisivat. Yksiössä eloon muutoin kyllä tottuu hyvin, ja eteisen remppasi kanssani muuan mies ja keittiökomeroisen myös eli vm isä. Mutta se alkoi räjähtää se itse asunto.  Myivät mukavan kuin mikä halvasta hinnasta tai hintahan putoaa muutettaessa pois kehätien ulottuvuudelta.

Siellä oli hienoja naapureita. Kun muutin sisälle oli rappukäytävässä lappu, tervetuloa nimipäiväkahveilleni, kai sinä menet sanoi talkkari-isännöitsijä, siellä oli sellainenkin.

Silloin pelkäsin ampiaisia ja kun niitä pukkasi sisälle menin soittamaan jonkun ovikelloa. Emme ensin saaneet kiinni ja lähdimme kävelylle kun kolmas huusi ikkunasta, hei Leena ja Kyllikki mihin meette, me huudettiin syy ja kutsuttiin mukaan. Hän lähtikin ja saatiin hyvä neuvo, me hyökkäsimme imurilla kaikki kolmeko, en muista. Se meni se ampiaiskammo itsestään analyysin aikana joten rn ole tutustunut naapureihin suuresti  :-\

Voi, se oli hyvä talo, oli se kirkkonummelainenkin! Isännöitsijä näki miten lyhensin pihanurmeani saksilla ja tuli kysymään mistä tämä hauska harrastus, ja vakuutti taloyhtiön leikkurin pystyvän siihen paremmin ja sijaitsevan juuri minun talopalaseni kellarissa. Siellä oli kuntosalitavaroita, mutta oli se autottomalle eittämättä hankala.

Kouvola oli ainut missä oli omituinen naapuri. Kun soitin nokkista hän väänsi stereot töysille. Nenin kysymään onko syy vuorovaikutuksellinen jos on miksi hän ei saavu oven kautta. Hän sanoi pelkäävänsä kun ei tiedä kuka oven avaa, tämä kaksimetrinen hyvin kehonrakennettu korsto jolloin minä repesin kovin nauramaan ja kysyin yhäkö hän pelkää, kyllä hän vastasi, lupasin lähetettä mutta hän sanoi siinä nyt näet, silloin yritin itse opettaa ohmisiä laulamaan mutta eivät he oppineet ja kaverit hätistivät tänne töihin jotka sujuisivat ehkä paremmin ja rahasto jossa sijaitsi asuntorahani alkoi sulaa ja tarjottiin pikkuhitas ja sisar julisti ettei jää ainakaan siihen kaupunkiin. Siellä asui erikoisia ihmisiä. Heidän mukaansa me olemme erikoisia....

Sisar vihaa sitä että tullaan tuomaan lämpimäisiä yms vaikka se tapa muutti muualta. Kouvolassa ei tuoda sen vakuutan.m





« Viimeksi muokattu: 31.01.16 - klo:12:19 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #17 : 31.01.16 - klo:12:25 »
Tämä on hyvin typetetty teksti vai mikä oli se hyvä sana. Pahoittelen. Tällä on vaikeaa kirjoittaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #18 : 31.01.16 - klo:12:47 »
Joensuuhun menin tekemään musiikkitutkintoa kun totesin olevan viimeisen hetken, joko teen tai en edes uneksi ja Helsingin opettaja neuvoi sinne pääseväni ja siellä sijatsevan hyvän opettajan. Kaikkialle ei voi pyrkiä yhtä aikaa koska pitää olla läsnä monessa paikassa näin ollen.

Muutin Joensuun Elliin joka oli muuten hyvä ja naapurien kannalta jälleen hieno, asui kaksi seudullista nuorta naista jotka olivat olleet bestikset ekaluokalta ja nyt opiskelivat lähihoitoa. Kaikki olisi sujunut mutta saapui kirje, kaikki häädetään pois. Menin naapurilta kysymään, hän näytti vessan seinää ja kysyi enkö oikeasti huomannut, se totean nyt oli musta sen myönnän, mutta kun vuorollani en kajonnut seiniin. Siellä taisi tämä astma alkaa kun kämppikselläkin puhkesi eikä ennen ollut.

Ei luvattu uutta asuntoa ja oli pakko taas myydä minkä kyynelsilmin tein. Kalustoa kertyi ja ne ahtautuivat vaikeasti ja kaverit härnäsi enkö pelkää kun silloinkin esiintyi sotureita, en nähnyt yhtäkään. Rakastuin suuresti ilmastoon ja joku naapuri selitti, se johtuu niistä  järvistä ja vaaroista että on siperialainen ilma paremmin. Valmistuttuani totesin harkittuani oikein perusteellisemmin sikäläisen asunnon epäviihtyisäksi ja muutin Kouvolan 16 neliöön ja sisaren autotalliin. Ne olivat jo kun tarvitsin Naamiohuveihin asunnon.

Niin päättyi tämä seikkailuni tämän kun näin, ostin, istuin lattialle ja ajattelin, en enää muuta pois ennen kuin minulle Luojani järjestää unitilan viileämmästä ja ahtaammasta. Nojasin seinään sen tupakasta pestyäni onnellisena. Ei ollut ikinä minulla paitsi Kirkkonummea ollut kaksiota. Ja terassi oravineen siileineen hemppoineen.

Säätila sen myönnän saa epäröimään. Ikävöin kovasti rehellistä kylmää säätä ja kuumaakin säätä, miksi ei. Joensuussa kuljin polvihousuissa ja sandaaleissa ihan rutiinisyistä ja vaihdoin suoraan talvikenkiin. Tuli jälleen novellimuotoinen, mutta ehkä toimitus antaa anteeksi. 
« Viimeksi muokattu: 31.01.16 - klo:12:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #19 : 31.01.16 - klo:13:09 »
Riitta-mummi:

"Ruovesi on myös heränneiden pappien  puolisoiden syntymäsija tunnettu, aina N G Malmbergista alkaen. Siskokset naivat sieltä Malmberg ja joku toinen jota en muista nimeltä.

Ruoveden pappilassa oli myös Runeberg nuorena. Samoin hän oli sukuni asumasijoilla Saarijärven Kalmarissa Danielson-Kalmarin lasten kotiopettajana.

Näyttäisi melko mukavasti myös Hämettä siunattu heränneillä. "

-Kah suattaaha tuo niin ikkään ollahii.  :eusa_angel:
Ja hyväpä niin.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #20 : 01.02.16 - klo:01:17 »
Voi nolous että juuri körttifoorumilla tulee mieleeni, soisin Hämettä kuten Paavalin seurakuntaakin siunattavan kaikkiaan, se ken tietää, näkyisi ylisummaan kristittyjen kristillisellä aitojen kaatamisella ja oltavamme yhtä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #21 : 03.02.16 - klo:19:47 »
 :-\
Tää on niin körttifoorumia :)

Yritä nyt aloittaa maahanmuutajista ja niihin suhtautumisista, ni jengi alkaa sisäisistä muutoista Suomessa..

Ihan hauskaa näinkin. :)
Ja hyvä, että kukaan ylläpito tai muu ei ole ojentelemassa, niinku et asiaan.

Jutellaan sitten sisäisistä muutoista.

Oon asunu, kalliossa, Lauttasaaressa, Puotilassa, Töölössä, Espoossa öö nöykkiössä, Matinkylässä, sitten Hangossa, Kaskisissa, Iisalmessa, Siuntiossa, Turussa ( onneks tosi vähän aikaa ) Vantaalla öö oliko Havukoski tai joku..Siinäpä ne sisäiset siirrot )
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #22 : 03.02.16 - klo:19:58 »
Vantaan Havukoskella asuin enimmän 80-lukua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #23 : 03.02.16 - klo:20:52 »
Minä muutin maahan ensimmäisen kerran kai vuonna 1953, mutta vain vuodeksi. Toisen kerran muutin maahan 1960. Stadista muutin Kotkaan 1978. Täällä olen ylittänyt Kymijoen edestakaisin asuen nyt sen 'aasianpuoleisella rannalla'.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #24 : 04.02.16 - klo:08:42 »
:-\
Tää on niin körttifoorumia :)

Yritä nyt aloittaa maahanmuutajista ja niihin suhtautumisista, ni jengi alkaa sisäisistä muutoista Suomessa..

Ihan hauskaa näinkin. :)
Ja hyvä, että kukaan ylläpito tai muu ei ole ojentelemassa, niinku et asiaan.

Jutellaan sitten sisäisistä muutoista.

Oon asunu, kalliossa, Lauttasaaressa, Puotilassa, Töölössä, Espoossa öö nöykkiössä, Matinkylässä, sitten Hangossa, Kaskisissa, Iisalmessa, Siuntiossa, Turussa ( onneks tosi vähän aikaa ) Vantaalla öö oliko Havukoski tai joku..Siinäpä ne sisäiset siirrot )

Miten minun on pienessä hatarassa päässäni että ensin totesi 1944 että ei kai taas. Sitte totesi nimimerkki Leena että no en rupee taas.

Jolloin nimimerkki oliko hän 5-weisaaja että no puhutaas maassamuutosta.
Minä tienny että pitikin olla massamuutto  :003: 

Vai nikä piti olla ja kenen mielestä?

Kun siinä virkistävästi luki minusta, maassamuutosta.  :repee2: :repee2: :repee2:

Tai kuin hän on kun yrittää ollacsamasta aiheesta neljää ketjua päällä yhtä aikaa niin vaihetaan nyt edes joku...
« Viimeksi muokattu: 04.02.16 - klo:08:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #25 : 04.02.16 - klo:10:46 »
Synnyin Lappeenrannassa, olin kirjoilla Virolahdessa. Kävin nykyisen rajan takana Orslahdessa. Taas Lappeenrannassa. Sieltä Orimattilan Simolaan, nykyisen Lahden Renkomäkeen, josta Kärkölän Järvelään. Lahteen josta Hämeenlinnaan ja taas Lahteen. Täällä sitten onkin oltu samoilla Mukkulan seuduilla vuodesta 1968. Kesät Padasjoella.
Tietyin ehdoin olen siis maahanmuuttaja.

Toisekseen en tykkää että joku sanoo mitä saa kirjoittaa ja mihin ketjuun, enkä siitä milloin pitää lopettaa keskustelu tai milloin vastata ja osata keskustella aiheesta.

Olkaamme vajavaisia, matkalla muukalaisia, pateettisiakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #26 : 04.02.16 - klo:11:06 »
^
Meni perille. Pidän puoleni tiettyyn rajaan, mutta en ala inttää, jolloin väistyn.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #27 : 10.03.16 - klo:09:38 »
Lehteemme on ilmaantunut uusi sarjakuva. Tosielämää ja suhtautumista maahanmuuttajiin. Tämä kolahti tänään. Koirankasvatus on eräille tätä;

http://www.ess.fi/sarjakuvat/mamoud/2016/03/10/mamoud-10.3.2016
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #28 : 10.03.16 - klo:12:24 »
Taitaa olla tuo sarjakuva todellisuudessa toisinpäin. Netti täynnä Muslimien videoita joissa kissa tai koira on naruissa ja nyletään elävältä tai potkitaan liikuntakyvyttömäksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Maahanmuutajat ???
« Vastaus #29 : 10.03.16 - klo:13:43 »
Todellisuudessa olen nähnyt saksanpaimenkoiria juuri ihmisillä jotka pelossaan käyttäytyvät hyökkäävästi, koiran avulla. Eli pitävät koiraa pelotteena. Se opetetaan hyökkäämään.
                                                             

Toinen asia on, miksi islamissa koiraa pidetään halpana ja vihattavana eläimenä. Sanooko Koraani niin tai näin ? Pitääkö koiraa kivittää ja heitellä kengillä ?

Se miksi kiinalaiset syövät koiraa taitaa olla tottumus tuhansien vuosien takaa, elintarvike heillä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)